Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)


sonja77
 Share

Recommended Posts

Det er da en dejlig tråd, og hvor er det fantastisk at høre om den indsats i gør. Jeg ville ønske jeg også kunne tage 2 mdr fri for at træne med Basil.

Basil er ikke en decideret problem hund, men han har jo en lidt speciel historie som jeg tror har meget at gøre med de problemer vi står overfor, bla. alene-hjemme-problemer. Jeg fik Basil i forbindelse med mit arbejde på et dyrehospital. Det var min anden dag der, og da en af mine kolleger var mødt på arbejde den morgen stod der en transportkasse udenfor døren med en hvalp i.. det er ikke til at sige hvor længe han har stået der. Der var ikke noget hverken fysisk eller psykisk galt med ham, og jeg forelskede mig i ham på stedet,og resten kan man jo så regne ud.

Basil har ingen problemer med at være alene hjemme med de to andre hunde hjemmehos mine forældre, men så snart han står i en situation hvor han skal stå på egne ben, bliver han utryg og bange.

Men netop fordi jeg ikke har meget tid til at træne med ham søger jeg en der kan passe ham til daglig, men det har jo sin egen tråd.

 

Jeg ville bare lige komme med vores historie :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

:5up::5up::5up:

 

Hvor er det godt, at I - selvom han klarer det så flot - ikke vil presse citronen, men vælger at møde senere, hvis han ikke er helt rolig. Så er I sikre på, at han lærer det på en god måde og ikke får dårlige oplevelser med at være alene, der ødelægger noget af det rigtigt gode arbejde, I har gjort.

 

Ja det var jo netop det der skete i mandags hvor han begyndte at hyle/gø.

Men vi er også heldige at vi har mulighed for at møde senere, det er jo ikke alle der kan det.

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag var vi ude 5 minutter, 10 minutter og 12 minutter.

Men jeg tror faktisk han er ret ligeglad med udetiden - lige nu virker det som om, at det er tiden i stuen han regner for den rigtig alenetid. Lige modsat af hvordan det var inden ferien... Så er lidt forvirret. Kæresten og jeg har aftalt, at hvis der ikke er en tydelig bedring om 1-2 uger, så må vi simpelthen være hårde og lade ham være alene - og så sige han skal være stille når han gøer!

 

Som jeg sagde da vi gik tur, så er jeg helt enig i dine tanker om at han er en aspergher/autist hvalp..

Og hvis man nu fortsætter den tankegang - når han nu kun fungerer i en dagligdag med faste rammer og uden for store udslag.. Så kan man jo godt forestille sig at "shhs - nu skal du være alene. basta. bum" er løsningEN..

At "sådan er det, og det behøver du slet ikke gå og gruble over".. det er måske lige ham..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Som jeg sagde da vi gik tur, så er jeg helt enig i dine tanker om at han er en aspergher/autist hvalp..

Og hvis man nu fortsætter den tankegang - når han nu kun fungerer i en dagligdag med faste rammer og uden for store udslag.. Så kan man jo godt forestille sig at "shhs - nu skal du være alene. basta. bum" er løsningEN..

At "sådan er det, og det behøver du slet ikke gå og gruble over".. det er måske lige ham..

 

Ja, det kan sagtens værre. Og jeg er også begyndt at komme frem til, at det måske er det nemmeste for ham.

 

Jeg har jo prøvet det en enkelt gang hos mine forældre, hvor han gøede - jeg gik ind og sagde et bestemt nej, gik ud igen, og kunne så se på video at han bare lagde sig til at sove :-D Og det var ikke sådan noget "jeg ligger her og er ked af det" - det var ZZZzzzzzZZZZzzzzZZZ med bunden i i vejret. Det virkede lidt som om han tænkte "Guuuuuud, var det meningen? Jeg troede jo I havde glemt mig" :mrgreen:

 

Lige nu har jeg dog brug for et "SOV" på signal - jeg kan jo ikke rigtig sige noget "Nej"-agtigt til ham når han bare går rundt. Måske skal jeg i morgen prøve at sige "Pero, bare læg dig ned" gennem døren. Det plejer at virker når han går helt i selvsving med at grave i noget som ikke kan graves i - altså så han aldrig bliver færdig (en helt fast pude fx). Så plejer han bare at lægge sig ned og sove.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det kan sagtens værre. Og jeg er også begyndt at komme frem til, at det måske er det nemmeste for ham.

 

Jeg har jo prøvet det en enkelt gang hos mine forældre, hvor han gøede - jeg gik ind og sagde et bestemt nej, gik ud igen, og kunne så se på video at han bare lagde sig til at sove :-D Og det var ikke sådan noget "jeg ligger her og er ked af det" - det var ZZZzzzzzZZZZzzzzZZZ med bunden i i vejret. Det virkede lidt som om han tænkte "Guuuuuud, var det meningen? Jeg troede jo I havde glemt mig" :mrgreen:

 

Lige nu har jeg dog brug for et "SOV" på signal - jeg kan jo ikke rigtig sige noget "Nej"-agtigt til ham når han bare går rundt. Måske skal jeg i morgen prøve at sige "Pero, bare læg dig ned" gennem døren. Det plejer at virker når han går helt i selvsving med at grave i noget som ikke kan graves i - altså så han aldrig bliver færdig (en helt fast pude fx). Så plejer han bare at lægge sig ned og sove.

 

Hvis det kommer dertil, hvor i vil prøve at sige læg dig ovs, så tror jeg i skal lære ham at sove alene om natten, hvis det ikke er for stor en omvæltning for ham. Eller i skal være ved siden af i flere timer, så i hver gang han vågner kan bede ham lægge sig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Jeg synes du er rigtig god til at læse pero...selvom du synes han er ret udefinerbar nogle gange :-)

 

Måske er det bare muligt at i på et tidligere tidspunkt end aftalt med adfærdsbehandler, skal bruge 'stuen alene tid' sammen med 'helt ude alene tiden' (ok, det lyder forvirrende). Du skrev et sted, at i skulle bruge dem sammen efter (tror det var) 2 1/2 time. Men måske er det allerede nu et godt tidspunkt? Jeg ville spørge adfærdsbehandleren.

 

Hvis pero allerede ligger de to sammen, så skal i måske også?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Hvis det kommer dertil, hvor i vil prøve at sige læg dig ovs, så tror jeg i skal lære ham at sove alene om natten, hvis det ikke er for stor en omvæltning for ham. Eller i skal være ved siden af i flere timer, så i hver gang han vågner kan bede ham lægge sig?

 

Jeg vil helst ikke ændre på, at han er i sengen om natten. Jeg vil helst ikke ændre for meget i hans hverdag - det er lidt "risky" når han er sådan som han er og vi har en deadline ret snart.

 

Men han lægger sig ofte ned på gulvet om natten, så han er blevet meget mere selvstændig. For bare nogle måneder siden ville det aldrig kunne ske - der skulle han helst ligge i ske eller over ens hals. Nu ligger han i fodenden og lidt på gulvet og så lægger han sig om morgen op til os når han har hørt vækkeuret ringe første gang (det ringer nemlig mindst en halv time herhjemme :oops::mrgreen:).

 

Han er desuden rigtig god til "ikke nu" mht. sengen. Det er vores signal for at han ikke må komme op i sofaen og det fungerer lige så fint med sengen. Første gang vi sagde at han ikke måtte komme op i sengen kiggede han lige lidt forbavset på os og lagde sig så bare til at sove. Hold op hvor var vi overraskede :shock::mrgreen: Det tog han ikke så tungt som vi havde forventet.

 

Jeg tænker lidt på at prøve at se hvad der sker hvis jeg siger det til ham hvis han fx i morgen vågner efter en halv time. Bare for lige at fortælle ham at det ikke er nu vi kommer ind til ham og at han skal sove videre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Jeg synes du er rigtig god til at læse pero...selvom du synes han er ret udefinerbar nogle gange :-)

 

Måske er det bare muligt at i på et tidligere tidspunkt end aftalt med adfærdsbehandler, skal bruge 'stuen alene tid' sammen med 'helt ude alene tiden' (ok, det lyder forvirrende). Du skrev et sted, at i skulle bruge dem sammen efter (tror det var) 2 1/2 time. Men måske er det allerede nu et godt tidspunkt? Jeg ville spørge adfærdsbehandleren.

 

Hvis pero allerede ligger de to sammen, så skal i måske også?

 

Tak - jeg føler mig efterhånden også ret sikker efter 8 måneders analyse af ham :mrgreen: Med et separationsproblem bliver man jo nødt til at kigge meget nøje efter for at finde de mindste ting.

 

Jeg tror allerede vi kan udvide udetiden og stuetiden samtidig nu, som du også siger. Problemet har bare været, at han efter 30-45 minutter vågner og ikke kan finde ro igen.

 

I dag var han alene i godt en time og han sov hele vejen igennem - reagerede overhovedet ikke på hoveddøren. Vi var ude 10 min og senere 25 min. og han sov bare. Jeg er sikker på at vi kunne have været ude af lejligheden i al den tid han var i stuen :-)

Vi gik så ind efter lidt over en time for at stoppe mens legen var god. Da jeg kom ind til ham kiggede han bare på mig med godmorgen-øjne og han straaaak sig og lignede en der tænkte "Allerede??" :-D

 

Så det har bare været en kæmpe succes i dag :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Tak - jeg føler mig efterhånden også ret sikker efter 8 måneders analyse af ham :mrgreen: Med et separationsproblem bliver man jo nødt til at kigge meget nøje efter for at finde de mindste ting.

 

Jeg tror allerede vi kan udvide udetiden og stuetiden samtidig nu, som du også siger. Problemet har bare været, at han efter 30-45 minutter vågner og ikke kan finde ro igen.

 

I dag var han alene i godt en time og han sov hele vejen igennem - reagerede overhovedet ikke på hoveddøren. Vi var ude 10 min og senere 25 min. og han sov bare. Jeg er sikker på at vi kunne have været ude af lejligheden i al den tid han var i stuen :-)

Vi gik så ind efter lidt over en time for at stoppe mens legen var god. Da jeg kom ind til ham kiggede han bare på mig med godmorgen-øjne og han straaaak sig og lignede en der tænkte "Allerede??" :-D

 

Så det har bare været en kæmpe succes i dag :blink:

 

det er bare super :5up: hvor er du dygtig pero :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak - jeg føler mig efterhånden også ret sikker efter 8 måneders analyse af ham :mrgreen: Med et separationsproblem bliver man jo nødt til at kigge meget nøje efter for at finde de mindste ting.

 

Jeg tror allerede vi kan udvide udetiden og stuetiden samtidig nu, som du også siger. Problemet har bare været, at han efter 30-45 minutter vågner og ikke kan finde ro igen.

 

I dag var han alene i godt en time og han sov hele vejen igennem - reagerede overhovedet ikke på hoveddøren. Vi var ude 10 min og senere 25 min. og han sov bare. Jeg er sikker på at vi kunne have været ude af lejligheden i al den tid han var i stuen :-)

Vi gik så ind efter lidt over en time for at stoppe mens legen var god. Da jeg kom ind til ham kiggede han bare på mig med godmorgen-øjne og han straaaak sig og lignede en der tænkte "Allerede??" :-D

 

Så det har bare været en kæmpe succes i dag :blink:

 

 

:5up:

 

Jeg vidste at seje Pero kunne finde ud af det! :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak - jeg føler mig efterhånden også ret sikker efter 8 måneders analyse af ham :mrgreen: Med et separationsproblem bliver man jo nødt til at kigge meget nøje efter for at finde de mindste ting.

 

Jeg tror allerede vi kan udvide udetiden og stuetiden samtidig nu, som du også siger. Problemet har bare været, at han efter 30-45 minutter vågner og ikke kan finde ro igen.

 

I dag var han alene i godt en time og han sov hele vejen igennem - reagerede overhovedet ikke på hoveddøren. Vi var ude 10 min og senere 25 min. og han sov bare. Jeg er sikker på at vi kunne have været ude af lejligheden i al den tid han var i stuen :-)

Vi gik så ind efter lidt over en time for at stoppe mens legen var god. Da jeg kom ind til ham kiggede han bare på mig med godmorgen-øjne og han straaaak sig og lignede en der tænkte "Allerede??" :-D

 

Så det har bare været en kæmpe succes i dag :blink:

 

Sejt altså, det går virkelig godt. Jeg er helt fortrøstningsfuld i forhold til at det nok skal gå når du starter studie.

 

Og ja, en lille opdatering på Tyson ville da ikke være af vejen, er i ved at være oppe på 2 minutter?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Sejt altså, det går virkelig godt. Jeg er helt fortrøstningsfuld i forhold til at det nok skal gå når du starter studie.

 

Og ja, en lille opdatering på Tyson ville da ikke være af vejen, er i ved at være oppe på 2 minutter?

 

Hvad med Samson? Er han stadig dygtig? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak - jeg føler mig efterhånden også ret sikker efter 8 måneders analyse af ham :mrgreen: Med et separationsproblem bliver man jo nødt til at kigge meget nøje efter for at finde de mindste ting.

 

Jeg tror allerede vi kan udvide udetiden og stuetiden samtidig nu, som du også siger. Problemet har bare været, at han efter 30-45 minutter vågner og ikke kan finde ro igen.

 

I dag var han alene i godt en time og han sov hele vejen igennem - reagerede overhovedet ikke på hoveddøren. Vi var ude 10 min og senere 25 min. og han sov bare. Jeg er sikker på at vi kunne have været ude af lejligheden i al den tid han var i stuen :-)

Vi gik så ind efter lidt over en time for at stoppe mens legen var god. Da jeg kom ind til ham kiggede han bare på mig med godmorgen-øjne og han straaaak sig og lignede en der tænkte "Allerede??" :-D

 

Så det har bare været en kæmpe succes i dag :blink:

 

ejj, hvor er det bare godt:5up: krydser for at han holder stilen:-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil helst ikke ændre på, at han er i sengen om natten. Jeg vil helst ikke ændre for meget i hans hverdag - det er lidt "risky" når han er sådan som han er og vi har en deadline ret snart.

 

Men han lægger sig ofte ned på gulvet om natten, så han er blevet meget mere selvstændig. For bare nogle måneder siden ville det aldrig kunne ske - der skulle han helst ligge i ske eller over ens hals. Nu ligger han i fodenden og lidt på gulvet og så lægger han sig om morgen op til os når han har hørt vækkeuret ringe første gang (det ringer nemlig mindst en halv time herhjemme :oops::mrgreen:).

 

Han er desuden rigtig god til "ikke nu" mht. sengen. Det er vores signal for at han ikke må komme op i sofaen og det fungerer lige så fint med sengen. Første gang vi sagde at han ikke måtte komme op i sengen kiggede han lige lidt forbavset på os og lagde sig så bare til at sove. Hold op hvor var vi overraskede :shock::mrgreen: Det tog han ikke så tungt som vi havde forventet.

 

Jeg tænker lidt på at prøve at se hvad der sker hvis jeg siger det til ham hvis han fx i morgen vågner efter en halv time. Bare for lige at fortælle ham at det ikke er nu vi kommer ind til ham og at han skal sove videre.

 

Det kan jeg godt forstå. jeg tror heller ikke jeg ville så meget som turde flytte en potteplante:shock::mrgreen:

 

Og jeg kender godt det der med vækkeuret og den halve time:oops:

 

ih, jeg håber han holder selvstændigheds stilen. Det er da ligeved man skulle holde helt op med at lave noget samarbejdende med ham, så han kunne blive helt sin egen:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Steffiaj

Ej hvor er det dejligt at at høre om Pero mfl. Hvor er hundene + ejere bare gode!!

 

Jeg vil lige holde jeg up to date efterhånden!

 

Twikkie havde jo en nedtur i fredags! vi kontaktede vores behandler mv. Hun skulle komme igår, men måtte desværre aflyse!

 

Hun fortalte der var 1 enkelt ting vi kunne prøve!

 

At jeg gik, og at mn kæreste gik lidt efter hun var rolig og lod hende være i 2 minutter!

 

Sagt som gjort!

 

Twikkie var alene i ca 2 et halv minut! jeg gik en tur og hørte musik! og min kæreste lyttede intenst udenfor mens han gik en lille tur!

 

der var INGEN lyd!!! hurraaa! (havde hun sagt noget ville han have hørte det, da køkkenvinduet var åben.

 

Stor stor stolthed.

 

Så.. en halv time efter prøve vi igen, Samme måde.

Denne gang næsten 4 minutter!

 

Hurraaaaaaaaaaaa! INGEN LYD igen!!

Hvor stolte kan man være? :D

 

I mens dette stod på gik jeg en tur, jeg vidste ikke om min kæreste lod hende være alene i 2 3 eller 4 minutter.

Jeg spurgte mig selv om hvordan det gik. og pludselig ku jeg mærke jeg begyndte at smile!

så ja det gik godt!

 

vores behandler komemr imorgen kl 10, og har lige skrevet en mail om at det var flot, og at hun følte det også ville gå godt.

 

Hun siger at Twikkie og jeg har et karmisk bånd det skal skæres fri, da vi er for meget knyttet til hinanden.

 

Twikkie kan sagtens være alene siger hun. Men at det er min usikkerhed over det. (jeg indrømmer. jeg er meget usikekr og anspændt omkring twikkie og være alene hjemme.

 

Så jeg skal modtage noget healing ved hende, og hun mener at Twikkie ikke har brug for ydeligere behandling!

 

Så vi må se.

 

Stolt er jeg i hvert fald af Twikkie!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej hvor er det dejligt at at høre om Pero mfl. Hvor er hundene + ejere bare gode!!

 

Jeg vil lige holde jeg up to date efterhånden!

 

Twikkie havde jo en nedtur i fredags! vi kontaktede vores behandler mv. Hun skulle komme igår, men måtte desværre aflyse!

 

Hun fortalte der var 1 enkelt ting vi kunne prøve!

 

At jeg gik, og at mn kæreste gik lidt efter hun var rolig og lod hende være i 2 minutter!

 

Sagt som gjort!

 

Twikkie var alene i ca 2 et halv minut! jeg gik en tur og hørte musik! og min kæreste lyttede intenst udenfor mens han gik en lille tur!

 

der var INGEN lyd!!! hurraaa! (havde hun sagt noget ville han have hørte det, da køkkenvinduet var åben.

 

Stor stor stolthed.

 

Så.. en halv time efter prøve vi igen, Samme måde.

Denne gang næsten 4 minutter!

 

Hurraaaaaaaaaaaa! INGEN LYD igen!!

Hvor stolte kan man være? :D

 

I mens dette stod på gik jeg en tur, jeg vidste ikke om min kæreste lod hende være alene i 2 3 eller 4 minutter.

Jeg spurgte mig selv om hvordan det gik. og pludselig ku jeg mærke jeg begyndte at smile!

så ja det gik godt!

 

vores behandler komemr imorgen kl 10, og har lige skrevet en mail om at det var flot, og at hun følte det også ville gå godt.

 

Hun siger at Twikkie og jeg har et karmisk bånd det skal skæres fri, da vi er for meget knyttet til hinanden.

 

Twikkie kan sagtens være alene siger hun. Men at det er min usikkerhed over det. (jeg indrømmer. jeg er meget usikekr og anspændt omkring twikkie og være alene hjemme.

 

Så jeg skal modtage noget healing ved hende, og hun mener at Twikkie ikke har brug for ydeligere behandling!

 

Så vi må se.

 

Stolt er jeg i hvert fald af Twikkie!

 

Det lyder godt. :5up: Glæder mig til at høre fortsættelsen. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Det kan jeg godt forstå. jeg tror heller ikke jeg ville så meget som turde flytte en potteplante:shock::mrgreen:

 

Og jeg kender godt det der med vækkeuret og den halve time:oops:

 

ih, jeg håber han holder selvstændigheds stilen. Det er da ligeved man skulle holde helt op med at lave noget samarbejdende med ham, så han kunne blive helt sin egen:mrgreen:

 

Vi laver helller ikke samarbejde herhjemme, men vi har virkelig brug for det på gåture fordi han ellers bliver meget nemt stresset. Kontaktøvelserne er noget af det, der hjælper ham med at holde fokus og ikke gå i selvsving :mrgreen:

 

Jeg tør heller ikke flytte om på noget... I dag havde jeg glemt at lægge noget sengetøj ind til ham, som vi er begyndt at give ham når han skal være alene :stupid: Og selvom man ser man har glemt det inden man går ud af stuen, kan man ikke lige hente det. Der skal helst ikke være den mindste afvigelse :shock:

 

Ej hvor er det dejligt at at høre om Pero mfl. Hvor er hundene + ejere bare gode!!

 

Jeg vil lige holde jeg up to date efterhånden!

 

Twikkie havde jo en nedtur i fredags! vi kontaktede vores behandler mv. Hun skulle komme igår, men måtte desværre aflyse!

 

Hun fortalte der var 1 enkelt ting vi kunne prøve!

 

At jeg gik, og at mn kæreste gik lidt efter hun var rolig og lod hende være i 2 minutter!

 

Sagt som gjort!

 

Twikkie var alene i ca 2 et halv minut! jeg gik en tur og hørte musik! og min kæreste lyttede intenst udenfor mens han gik en lille tur!

 

der var INGEN lyd!!! hurraaa! (havde hun sagt noget ville han have hørte det, da køkkenvinduet var åben.

 

Stor stor stolthed.

 

Så.. en halv time efter prøve vi igen, Samme måde.

Denne gang næsten 4 minutter!

 

Hurraaaaaaaaaaaa! INGEN LYD igen!!

Hvor stolte kan man være? :D

 

I mens dette stod på gik jeg en tur, jeg vidste ikke om min kæreste lod hende være alene i 2 3 eller 4 minutter.

Jeg spurgte mig selv om hvordan det gik. og pludselig ku jeg mærke jeg begyndte at smile!

så ja det gik godt!

 

vores behandler komemr imorgen kl 10, og har lige skrevet en mail om at det var flot, og at hun følte det også ville gå godt.

 

Hun siger at Twikkie og jeg har et karmisk bånd det skal skæres fri, da vi er for meget knyttet til hinanden.

 

Twikkie kan sagtens være alene siger hun. Men at det er min usikkerhed over det. (jeg indrømmer. jeg er meget usikekr og anspændt omkring twikkie og være alene hjemme.

 

Så jeg skal modtage noget healing ved hende, og hun mener at Twikkie ikke har brug for ydeligere behandling!

 

Så vi må se.

 

Stolt er jeg i hvert fald af Twikkie!

 

Dejligt :5up:

 

Ja det tror vi da;-)

 

Fredag aften var han alene i 3 timer uden problemer og så må vi se om han klarer de 6 timer i dag - han var meget rolig da jeg forlod ham her til morgen, så jeg er optimistisk.

 

Okay, så han har lige holdt lidt weekend? :-)

Det kommer garanteret til at gå godt i dag. Hvor er det bare perfekt hvis han bare skal have lov til at falde helt til ro inden i tager af sted:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

:-D

Hvordan går det med Tysons træning? Stadig fremad? :-)

 

Og ja, en lille opdatering på Tyson ville da ikke være af vejen, er i ved at være oppe på 2 minutter?

 

Det går super med Tyson. Vi har været på 2 1/2 minut i weekenden, og i dag går vi op på 2 minutter og 40 sekunder. 2 1/2 minut har været fantastisk, for det er lige præcis lang nok tid til, at jeg kan nå ned med skraldet! :-D

 

Jeg krydser virkelig fingre for, at det bliver ved med at gå godt, så vi når op på 3 minutter på fredag, for derefter kan jeg begynde at lægge et halvt minut på af gangen. Uh, men jeg er næten bange for at skrive det, for hvad nu hvis det så går galt? :???: Jeg er blevet totalt overtroisk af det her...

 

Og Elisabeth: Jeg tror også, at det er helt rigtigt, at du lader Pero blive ved med at sove hos jer. Hvis han ikke sov i soveværelset, var der jo reelt tale om 8 timers ekstra alenetid (eller hvor meget I nu sover), og det er jo ret meget for en lille hund. :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Træningen i dag gik ikke helt så godt som igår, men stadig fint nok

.

Han sov i 40 min. og jeg var ude 2 x 10 min. uden nogen reaktion. Så vågnede han da jeg havde været i lejligheden et stykke tid og var ude af videobilledet i mindst 5 min. hvilket nok betyder at han enten har lagt sig i sofaen eller vindueskarmen for at kigge ud :5up: Det er rigtig godt!

 

Så gik han tilbage til døren og lagde sig, men med lyttende ører. Så gik jeg ud af hoveddøren igen og Pero lagde hovedet ned og slappede af/sov. Jeg var ude af lejligheden i 10 min. og Pero lå lige så stille i al den tid.

 

Til sidst rejste han sig igen og jeg kunne høre han gik lidt rundt - desværre havde jeg computerproblemer, så jeg kunne ikke se ham imens.

 

Men alt i alt ok. Selvom jeg havde håbet, at han ville sove lige så meget som igår :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Træningen i dag gik ikke helt så godt som igår, men stadig fint nok

.

Han sov i 40 min. og jeg var ude 2 x 10 min. uden nogen reaktion. Så vågnede han da jeg havde været i lejligheden et stykke tid og var ude af videobilledet i mindst 5 min. hvilket nok betyder at han enten har lagt sig i sofaen eller vindueskarmen for at kigge ud :5up: Det er rigtig godt!

 

Så gik han tilbage til døren og lagde sig, men med lyttende ører. Så gik jeg ud af hoveddøren igen og Pero lagde hovedet ned og slappede af/sov. Jeg var ude af lejligheden i 10 min. og Pero lå lige så stille i al den tid.

 

Til sidst rejste han sig igen og jeg kunne høre han gik lidt rundt - desværre havde jeg computerproblemer, så jeg kunne ikke se ham imens.

 

Men alt i alt ok. Selvom jeg havde håbet, at han ville sove lige så meget som igår :-D

 

Det lyder da rigtig fint! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Det er jo helt rosenrødt herinde med al den gode fremgang i har ;)

 

Jeg tror også vi (jeg?) har en tendens til at synes, at fremgang betyder et skridt frem efterfulgt at et andet. Men i virkeligheden, er det mere to skridt frem og et tilbage. Og vi synes så ikke at det går så godt, fordi vi fokuserer på det ene tilbageskridt - selvom vi egentligt har stor succes.

 

Jeg synes bare i er rigtig go'e :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Steffiaj
Træningen i dag gik ikke helt så godt som igår, men stadig fint nok

.

Han sov i 40 min. og jeg var ude 2 x 10 min. uden nogen reaktion. Så vågnede han da jeg havde været i lejligheden et stykke tid og var ude af videobilledet i mindst 5 min. hvilket nok betyder at han enten har lagt sig i sofaen eller vindueskarmen for at kigge ud :5up: Det er rigtig godt!

 

Så gik han tilbage til døren og lagde sig, men med lyttende ører. Så gik jeg ud af hoveddøren igen og Pero lagde hovedet ned og slappede af/sov. Jeg var ude af lejligheden i 10 min. og Pero lå lige så stille i al den tid.

 

Til sidst rejste han sig igen og jeg kunne høre han gik lidt rundt - desværre havde jeg computerproblemer, så jeg kunne ikke se ham imens.

 

Men alt i alt ok. Selvom jeg havde håbet, at han ville sove lige så meget som igår :-D

 

Computer problemer?

 

Hvordan overvåger du ham?:)

 

Han klare det da flot :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Computer problemer?

 

Hvordan overvåger du ham?:)

 

Han klare det da flot :D

 

Jeg har videoforbindelse via Skype. Så der står en computer inde hos ham og sender video ud til min bærbare. På den måde kan jeg holde øje med ham, bare der er internetforbindelse.

 

Planen er, at jeg kan have computeren med alle vegne og tjekke Pero hvis jeg kan få internetforbindelse der hvor jeg er.

 

Det har virkelig været guld værd!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...