Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)


sonja77
 Share

Recommended Posts

Så sidder jeg på Baresso (igen - er sgu snart på fornavn med dem hernede. Mange udfyldte stempelkort...).

 

I dag var en reminder heldigvis ikke nødvendig. Til gengæld skete der noget helt vildt, da jeg skulle gå!

 

Jeg var i gang med at tage overtøj på. Louie hopper så ned fra sofaen, hvor han havde ligget og sovet, og stiller sig og kigger lidt på mig. Jeg ignorerer ham og fortsætter med tøjet. Så går han fanme hen og lægger sig på sin pude af sig selv (den han altid bliver bedt om at lægge sig på når jeg går)! Så sejt!!

 

Nok normalt for andre hundeejere, men han har altså aldrig gjort det før - på trods af at vi har haft ritualet med puden siden januar sidste år.

 

Nå men han har været alene i 55min. nu uden en lyd andet end to meget lave der-er-nogen-i-opgangen-vuf lige for lidt siden.

 

wheeeeee:banan::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Chili Con Caia
1 time og 8 minutter - perfekt :banan:

 

Han har ikke sagt andet end efter de 54 minutter, hvor han sagde "wu - wruaf".

Hold op hvor er det sejt!!!!! Weeeeee. Dygtige Louie:-) 2tal optur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det er fandme løgn! :megaked:

 

Det er slet ikke sket et eller andet i opgangen?

 

Men tillykke til ham alligevel.

 

Nope, kan i hvert fald ikke høre noget på optagelsen. Det har jo blæst meget og sådan, men jeg tvivler på det er det.

 

Han er rigtig dum, er han! :evil: Det er heldigvis ikke panikgøen eller hyl, men han gør MEGET synes jeg. Hvis jeg ikke var kommet hjem efter en time havde det muligvis eskaleret til panikgøen, tror jeg.

 

Han fik en kong med sin morgenmad i, og vi håber lidt at det er dét, der er årsagen.

 

Han har jo tidligere crashet en gang pga. et ben. Det var for lidt under 1,5 år siden, da vi var kommet op på 1 time & 15, men vidste at han blev nødt til at være alene i 1 time 45 den dag. Så vi gav ham et ben, da vi gik, og håbede på at det måske vandt os den halve time ekstra. I stedet stod han bare og gøede i 1 time og 45 min.. Og det ødelagde så det hele, så vi måtte starte forfra igen.

 

Men klog af skade fra dengang har han ikke siden fået noget spiseligt, når vi gik. Derfor fik han også en kong i dag til morgenmad INDEN de gik ud på den lange præ-alene-hjemme-tur. Men om han måske alligevel er blevet kørt lidt op af det? Håber det lidt. Fra nu af må han i hvert fald kun få Kong om aftenen!

 

Da jeg kom hjem i dag, vidste Louie godt, at den ikke var god. Jeg skældte ham ikke vildt meget ud - det var ikke nødvendigt, for da jeg bare sagde 'nej' krøb han langs gulvet... Det har jeg aldrig set ham gøre før. Fik ret dårlig samvittighed :cry:

 

Jeg syntes han skulle have en chance for at bevise, at han sagtens kan det her uden at lave utilfredsheds gøen! Så efter at have været hjemme i en times tid, bad jeg ham lægge sig på puden, og nu har jeg lige været væk i 40 minutter. Jeg havde ham naturligvis i ørerne hele tiden, så jeg kunne høre, hvis han nu pludselig mente, at det er sådan man er alene hjemme.. Han gøede 1,5 gang efter 30 minutter - jeg sagde nej via Skype - og ellers har der ikke været andet (jeg havde tændt lyden på hans computer, så jeg kunne prøve det af, hvis han nu gik helt gø-amok).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Nope, kan i hvert fald ikke høre noget på optagelsen. Det har jo blæst meget og sådan, men jeg tvivler på det er det.

 

Han er rigtig dum, er han! :evil: Det er heldigvis ikke panikgøen eller hyl, men han gør MEGET synes jeg. Hvis jeg ikke var kommet hjem efter en time havde det muligvis eskaleret til panikgøen, tror jeg.

 

Han fik en kong med sin morgenmad i, og vi håber lidt at det er dét, der er årsagen.

 

Han har jo tidligere crashet en gang pga. et ben. Det var for lidt under 1,5 år siden, da vi var kommet op på 1 time & 15, men vidste at han blev nødt til at være alene i 1 time 45 den dag. Så vi gav ham et ben, da vi gik, og håbede på at det måske vandt os den halve time ekstra. I stedet stod han bare og gøede i 1 time og 45 min.. Og det ødelagde så det hele, så vi måtte starte forfra igen.

 

Men klog af skade fra dengang har han ikke siden fået noget spiseligt, når vi gik. Derfor fik han også en kong i dag til morgenmad INDEN de gik ud på den lange præ-alene-hjemme-tur. Men om han måske alligevel er blevet kørt lidt op af det? Håber det lidt. Fra nu af må han i hvert fald kun få Kong om aftenen!

 

Da jeg kom hjem i dag, vidste Louie godt, at den ikke var god. Jeg skældte ham ikke vildt meget ud - det var ikke nødvendigt, for da jeg bare sagde 'nej' krøb han langs gulvet... Det har jeg aldrig set ham gøre før. Fik ret dårlig samvittighed :cry:

 

Jeg syntes han skulle have en chance for at bevise, at han sagtens kan det her uden at lave utilfredsheds gøen! Så efter at have været hjemme i en times tid, bad jeg ham lægge sig på puden, og nu har jeg lige været væk i 40 minutter. Jeg havde ham naturligvis i ørerne hele tiden, så jeg kunne høre, hvis han nu pludselig mente, at det er sådan man er alene hjemme.. Han gøede 1,5 gang efter 30 minutter - jeg sagde nej via Skype - og ellers har der ikke været andet (jeg havde tændt lyden på hans computer, så jeg kunne prøve det af, hvis han nu gik helt gø-amok).

 

Jeg synes det er flot at I har trænet endnu en gang her til aften... :5up:

Og det er da ret sejt gået at han "kun" har gøet 1,5 gang efter 30 min.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er flot at I har trænet endnu en gang her til aften... :5up:

Og det er da ret sejt gået at han "kun" har gøet 1,5 gang efter 30 min.

 

Tak :-D

 

Han virkede bare så flov over at han havde gøet sådan, så jeg syntes han fortjente en chance til - nu var det jo fødselsdag og alt muligt (tal lige om at menneskeliggøre sin hund, haha).

 

Nu skal der heller ikke øves mere i dag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nope, kan i hvert fald ikke høre noget på optagelsen. Det har jo blæst meget og sådan, men jeg tvivler på det er det.

 

Han er rigtig dum, er han! :evil: Det er heldigvis ikke panikgøen eller hyl, men han gør MEGET synes jeg. Hvis jeg ikke var kommet hjem efter en time havde det muligvis eskaleret til panikgøen, tror jeg.

 

Han fik en kong med sin morgenmad i, og vi håber lidt at det er dét, der er årsagen.

 

Han har jo tidligere crashet en gang pga. et ben. Det var for lidt under 1,5 år siden, da vi var kommet op på 1 time & 15, men vidste at han blev nødt til at være alene i 1 time 45 den dag. Så vi gav ham et ben, da vi gik, og håbede på at det måske vandt os den halve time ekstra. I stedet stod han bare og gøede i 1 time og 45 min.. Og det ødelagde så det hele, så vi måtte starte forfra igen.

 

Men klog af skade fra dengang har han ikke siden fået noget spiseligt, når vi gik. Derfor fik han også en kong i dag til morgenmad INDEN de gik ud på den lange præ-alene-hjemme-tur. Men om han måske alligevel er blevet kørt lidt op af det? Håber det lidt. Fra nu af må han i hvert fald kun få Kong om aftenen!

 

Da jeg kom hjem i dag, vidste Louie godt, at den ikke var god. Jeg skældte ham ikke vildt meget ud - det var ikke nødvendigt, for da jeg bare sagde 'nej' krøb han langs gulvet... Det har jeg aldrig set ham gøre før. Fik ret dårlig samvittighed :cry:

 

Jeg syntes han skulle have en chance for at bevise, at han sagtens kan det her uden at lave utilfredsheds gøen! Så efter at have været hjemme i en times tid, bad jeg ham lægge sig på puden, og nu har jeg lige været væk i 40 minutter. Jeg havde ham naturligvis i ørerne hele tiden, så jeg kunne høre, hvis han nu pludselig mente, at det er sådan man er alene hjemme.. Han gøede 1,5 gang efter 30 minutter - jeg sagde nej via Skype - og ellers har der ikke været andet (jeg havde tændt lyden på hans computer, så jeg kunne prøve det af, hvis han nu gik helt gø-amok).

 

Åh, godt, at der med god sandsynlighed findes en forklaring! Hvis han er lidt autisk, så hænger det jo også sammen :-P

 

Og det tyder jo også lidt på noget sådan, ud fra at han klarede det fint i anden omgang? :-D :klap:

 

Tak :-D

 

Han virkede bare så flov over at han havde gøet sådan, så jeg syntes han fortjente en chance til - nu var det jo fødselsdag og alt muligt (tal lige om at menneskeliggøre sin hund, haha).

 

Nu skal der heller ikke øves mere i dag...

 

Det skal altså også til en gang i mellem :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, godt, at der med god sandsynlighed findes en forklaring! Hvis han er lidt autisk, så hænger det jo også sammen :-P

 

Og det tyder jo også lidt på noget sådan, ud fra at han klarede det fint i anden omgang? :-D :klap:

 

Det skal altså også til en gang i mellem :cool:

 

Jeg ved det ikke. Jeg synes det virker lidt usandsynligt, eftersom der normalt ikke er nogen fast rutine inden den lange tur. Rutinen starter ligesom først efter turen.. Så kan ikke forstå hvis det skal have hylet ham helt ud af det at få den inden turen. Altså, det er jo 2-3 timer inden han blev forladt.

 

Men håber selvfølgelig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved det ikke. Jeg synes det virker lidt usandsynligt, eftersom der normalt ikke er nogen fast rutine inden den lange tur. Rutinen starter ligesom først efter turen.. Så kan ikke forstå hvis det skal have hylet ham helt ud af det at få den inden turen. Altså, det er jo 2-3 timer inden han blev forladt.

 

Men håber selvfølgelig.

 

Ok, ja, det kan jeg godt se :???:

 

Men jeg håber og krydser også stort for, at det er det! :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg ved kan en hund ikke have dårlig samvittighed, og du får ikke noget fornuftigt ud af, at sig "Nej" til hunden når først du er kommet ind af døren.

 

Jeg har ikke været herinde længe, men da jeg abbonnerer på tråden får jeg jo en mail hver gang der er nyt i tråden, så jeg kan jo se, at problemet stadig er der.

 

Jeg vil meget gerne have lov, at henlede opmærksomheden på et indlæg jeg har skrevet tidligere vedr. blomstermedicin i forb. med alene-hjemme-problemer hos hunde.

Det er indlæg nr. 3402, og det er på side 341.

 

Selv om det lykkes at lære hunden, at tie stille, så er dette jo ikke ensbetydende med, at hunden har det fint med, at være alene hjemme, det er alene et udtryk for, at hunden så har lært, at den ikke må sige noget når den er alene.

 

Jeg bruger ikke længere blomstermedicinen til min hund for problemet er der simpelthen ikke mere.

Hvis jeg kommer hjem efter kun en halv time, så er det tydeligt, at jeg har forstyrret min hund i at få en lur, nogle gange er han ikke engang nået ud i entreen for at tage imod mig.

 

Jeg kan varmt anbefale blomstermedicin mod alene-hjemme-problemet.

 

Alternativt vil jeg anbefale, at man kigger på etologi.dk og henvender sig til dem for hjælp.

 

Jeg undskylder på forhånd hvis jeg har trådt nogen over tæerne, men mine tanker er altså hos de hunde, som har det rigtig skidt når de er alene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv

Må jeg også "blande mig" i Jeres tråd.

Vi har jo fået Cockeren Oskar og han kan ikke lide når nogen går ud af døren.

Han piver efterfølgende.

 

Dog har haft vist fremskridt - Min hund Basse har altid været god til at være alene og han ligger bare og sover.

Nu er Oskar jo kommet til og han begynder at hyle og så hyler Basse altså med.

 

Det varer ikke lang tid for hvis jeg kommer hjem efter 30 min ca så er der helt ro og jeg kan se på hundene de har slappet af.

 

Jeg har gjort det at jeg går meget ud og ind ad hoveddøren så Oskar med tiden finder ud af det er fint nok. - Håber jeg.

 

Hvis kattene skal ind fra haven bliver han lukket ud i gangen så de lige kan komme indenfor og det siger han efterhånden ikke noget til - Han er begyndt at lære at døren bliver åbnet igen.

 

Han piver også kun lidt efterhånden når jeg går i seng og lukker døren bag mig.

 

I nat vågnede jeg så 2 gange ved at han rendte rundt i huset og gøede :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Må jeg også "blande mig" i Jeres tråd.

Vi har jo fået Cockeren Oskar og han kan ikke lide når nogen går ud af døren.

Han piver efterfølgende.

 

Dog har haft vist fremskridt - Min hund Basse har altid været god til at være alene og han ligger bare og sover.

Nu er Oskar jo kommet til og han begynder at hyle og så hyler Basse altså med.

 

Det varer ikke lang tid for hvis jeg kommer hjem efter 30 min ca så er der helt ro og jeg kan se på hundene de har slappet af.

 

Jeg har gjort det at jeg går meget ud og ind ad hoveddøren så Oskar med tiden finder ud af det er fint nok. - Håber jeg.

 

Hvis kattene skal ind fra haven bliver han lukket ud i gangen så de lige kan komme indenfor og det siger han efterhånden ikke noget til - Han er begyndt at lære at døren bliver åbnet igen.

 

Han piver også kun lidt efterhånden når jeg går i seng og lukker døren bag mig.

 

I nat vågnede jeg så 2 gange ved at han rendte rundt i huset og gøede :(

 

Hvis Oskar har alene-hjemme problemer, husker du så også at den tid han sover alene (det lyder for mig som om hundene ikke sover sammen med jer ?:vedikke:) også tæller som alene-tid ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Som I kan se, er det kun gået fremad siden han crashede i fredags.

 

Jeg kan godt se, at det umiddelbart ser lidt voldsomt ud mht. gøen og piveri, men i forhold til tidligere, hvor vi hver gang har måttet starte helt helt forfra efter et crash (mange mange mange gange) - så er det her faktisk virkelig flot!

 

Jeg håber det betyder, at vi ikke behøver at gå for meget ned i tid, men kan fortsætte nogenlunde hvor vi slap...

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, jeg har brug for jeres hjælp... Især jer der selv har stået i alene-hjemme-helvede, men I andre må naturligvis også meget gerne byde ind.

 

Jeg kan mærke at min grænse for, hvad jeg kan tolerere og hvad jeg ikke kan tolerere mht. larm fra Louie, når han er alene hjemme har rykket sig en del efter snart to års alene hjemme-træning.

 

Han er ikke længere panisk omkring at være alene hjemme, men mere blot utilfreds, hvilket kommer til udtryk ved piveri.

 

Men efterhånden begynder jeg at være lidt ligeglad med, at han sidder og piver (for det kan naboerne ikke høre), så længe han ikke gør højlydt mange mange gange.

 

Jeg ved godt hvad jeg ville råde en bruger til, hvis hun skrev, at hendes hvalp/hund peb, når den var alene hjemme. Men jeg føler lidt at "spillereglerne" med tiden har ændret sig for mig i og med at jeg jo efterhånden kender Louies lyde så godt. Jeg HAR oplevet ham virkelig panisk angst, og når han er det kommer det til udtryk ved vedvarende gøen (virkelig vedvarende!) og hylegøen - og det har vi jo heldigvis fået trænet og trænet og trænet væk over mange, seje kampe og starten forfra, gå frem med museskridt en million gange på hvert interval osv.

 

Så er det til at tolerere, at han nu 'bare' sidder og piber? Hvad synes I? Optimalt set burde vi nok starte forfra igen, men der vil jeg være ærlig at sige, at det holder jeg ikke til én gang mere. Det her er stort set sidste chance (eller, det er løgn, sidste chance er Clomicalm, så det her er hans anden sidste chance).

 

Hele den her tankestrøm kommer sig af, at "regnskabet" for dagens træning ser sådan her ud (1 time 17 minutter):

 

Højt vov: 5

Lavt vrouf: 4

Piv: 22

 

Hvis jeg kun skal bedømme ud fra VOV, synes jeg det er helt okay (der har nemlig gået nogle rundt på loftet, kunne jeg høre), men så er der jo også alle de der piv... 22 virker som mange, men hvis man siger piv 5 gange i træk à 4 omgange, så er det jo egentlig ikke så meget igen.

 

Det er forresten mest i starten han er utilfreds. Han har faktisk været helt stille mellem 20-45 min. Og fra 46-77 min. har der kun været 4-5 piv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt forstå, at grænsen er ved at være nået. Jeg er faktisk dybt imponeret over, at du har holdt ud så længe. :ae:

 

Hvis han reelt "bare" er utilfreds, og ikke bange... så ja, så ville jeg på nuværende tidspunkt acceptere piven, hvis det ikke eskalerer til en masse gøen, der generer naboerne. Jeg har jo selv en hund, der ikke længere er bange for at være alene - men som til tider er utilfreds med det.

 

Jeg ville aldrig anbefale nogle med en ny hvalp eller en omplaceringshund med separationsangst at ignorere piven. Men dig har jeg jo fulgt i lang tid og kender jo efterhånden ret meget til din og Louies træning og ved, at du ikke bare ville ignorere ham, hvis han var reelt angst.

 

Clomicalm prøvede jeg jo selv engang på Tyson - og det var forfærdeligt, han skal ALDRIG have det igen. Dinah havde samme erfaring med Cleo. Det fungerer sikkert for nogle hunde, og det er selvfølgelig værd at teste som en sidste udvej. Men det skulle jo virke angstdæmpende, så spørgsmålet er, om det overhovedet ville virke på Louie, når han nu ikke er angst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...