Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)


sonja77
 Share

Recommended Posts

Gad vide hvordan det går med PPP-Pero :vedikke: Jeg tænker faktisk ret tit på dem (giv endelig en update enten her eller via PM, hvis du stadig læser lidt med herinde).

 

Ja, jeg tænker også jævnligt på dem... og vil også meget gerne have en PB-opdatering, hvis det er. :genert: Vi har jo fulgt hinanden fra starten.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg synes det er meget imponerende, at han kan gå fra 1 time og 45 min. perfekt til at crashe efter ét minut..... Idiot! :evil:

 

Sidste gang vi øvede (for tre dage siden) begyndte han at hylegø efter 8 min. Men lavede derefter en stort set perfekt 1 time 45 min.

 

I dag startede det så efter 1 minut (måske fordi min kæreste havde glemt at slukke lyden på computeren, så det larmede lidt). Men derefter har de prøvet 3 gange tror jeg, hvor han bare piber lige med det samme, at døren bliver lukket, og så gør og hyler efter meget meget kort tid.

 

Og jeg sidder bare her på læsesal og græder (folk må jo tro jeg har mega eksamensstress - hvilket jeg så også har).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er meget imponerende, at han kan gå fra 1 time og 45 min. perfekt til at crashe efter ét minut..... Idiot! :evil:

 

Sidste gang vi øvede (for tre dage siden) begyndte han at hylegø efter 8 min. Men lavede derefter en stort set perfekt 1 time 45 min.

 

I dag startede det så efter 1 minut (måske fordi min kæreste havde glemt at slukke lyden på computeren, så det larmede lidt). Men derefter har de prøvet 3 gange tror jeg, hvor han bare piber lige med det samme, at døren bliver lukket, og så gør og hyler efter meget meget kort tid.

 

Og jeg sidder bare her på læsesal og græder (folk må jo tro jeg har mega eksamensstress - hvilket jeg så også har).

 

årh altså:megaked: louie for hulan da . . . . . .mor og far kommer jo tilbage til dig:kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er meget imponerende, at han kan gå fra 1 time og 45 min. perfekt til at crashe efter ét minut..... Idiot! :evil:

 

Sidste gang vi øvede (for tre dage siden) begyndte han at hylegø efter 8 min. Men lavede derefter en stort set perfekt 1 time 45 min.

 

I dag startede det så efter 1 minut (måske fordi min kæreste havde glemt at slukke lyden på computeren, så det larmede lidt). Men derefter har de prøvet 3 gange tror jeg, hvor han bare piber lige med det samme, at døren bliver lukket, og så gør og hyler efter meget meget kort tid.

 

Og jeg sidder bare her på læsesal og græder (folk må jo tro jeg har mega eksamensstress - hvilket jeg så også har).

 

:ae: Hvor uretfærdigt.

 

Får han ikke binyrebark mere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, jeg kan slet ikke overskue det her lige nu.

 

Har en stor opgave, der skal afleveres mandag, som jeg forsøger at arbejde på, men nu kan jeg slet ikke tænke på andet end Louie og fremtiden.

 

Er det slut nu? Men vi er jo lige blevet så gode til agility? (rimelig åndssvag tanke, det er jo totalt ligegyldigt :roll:). Hvis det er slut nu, tør jeg så nogensinde få en ny hund? Og hvis jeg vil have en ny hund, så skal vi finde et nyt sted at bo, for man må ikke have hund her længere. Nå, nu behøver jeg i hvert fald ikke købe en lille bil, for det var kun til når jeg skulle ting med Louie. Så sparer jeg da det.

 

Arhmen altså.. Stop nu dumme tanker.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Ej, jeg kan slet ikke overskue det her lige nu.

 

Har en stor opgave, der skal afleveres mandag, som jeg forsøger at arbejde på, men nu kan jeg slet ikke tænke på andet end Louie og fremtiden.

 

Er det slut nu? Men vi er jo lige blevet så gode til agility? (rimelig åndssvag tanke, det er jo totalt ligegyldigt :roll:). Hvis det er slut nu, tør jeg så nogensinde få en ny hund? Og hvis jeg vil have en ny hund, så skal vi finde et nyt sted at bo, for man må ikke have hund her længere. Nå, nu behøver jeg i hvert fald ikke købe en lille bil, for det var kun til når jeg skulle ting med Louie. Så sparer jeg da det.

 

Arhmen altså.. Stop nu dumme tanker.

 

:ae::kys::kys::bighug: Til dig fra mig..

 

Åhhh altså... Jeg kan godt forstå at du har alle disse tanker omkring louie og fremtiden... Det er altså helt fair at du tænker som du gør.

 

Hvad siger kæresten til det hele?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, jeg kan slet ikke overskue det her lige nu.

 

Har en stor opgave, der skal afleveres mandag, som jeg forsøger at arbejde på, men nu kan jeg slet ikke tænke på andet end Louie og fremtiden.

 

Er det slut nu? Men vi er jo lige blevet så gode til agility? (rimelig åndssvag tanke, det er jo totalt ligegyldigt :roll:). Hvis det er slut nu, tør jeg så nogensinde få en ny hund? Og hvis jeg vil have en ny hund, så skal vi finde et nyt sted at bo, for man må ikke have hund her længere. Nå, nu behøver jeg i hvert fald ikke købe en lille bil, for det var kun til når jeg skulle ting med Louie. Så sparer jeg da det.

 

Arhmen altså.. Stop nu dumme tanker.

 

Ej hvor jeg føler med dig - det må være noget af det mest stressende at ens hund hyler og ikke kan være alene - det var min skræk, da jeg fik hund.

 

Jeg havde sådan håbet, at det var begyndt at gå fremad for jer, og jeg håber virkelig, at det bare er et lille dyk og at det vender igen. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

åh altså - jeg forstår godt dine tanker - har jo selv været der:megaked:

 

jeg tænkte jo selv de samme tanker. Det gjorde SÅ ondt at vinke farvel til Cleo. Vi var et Par med stort P. Men når det har fyldt SÅ længe, har hæmmet familien i SÅ lang tid, givet dårligt humør i SÅ lang tid m.m., så var det ikke det værd mere. Hvis man ved med sig selv, at man gjjorde alt hvad man kunne og havde midler til, så gir det en ro. Selvom jeg savnede Cleo helt vildt meget, så havde jeg alligevel en lettelse i kroppen - hverken hun eller vi var jo glade.

 

Jeg ville ikke ha hund igen:megaked:. Slet ikke en genbrugshund igen:fornaermet:.

Hvad sidder jeg med nu efter præcist 1 år:roll: 2 lækre genbrugshunde:lun::lun:

 

En dum og sørgelig historie blev pludselig vendt til 100 % glæde ved at have hund(e).

 

Ville din boligforening opdage, hvis der flyttede en løve ind senere? eller hvordan fungerer det?

 

Jeg siger slet ikke, at det er den vej, du skal eller kommer til at gå - det er kun jer selv, der kan vurdere det. bare egentlig svar på dine spørgsmål:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, jeg kan slet ikke overskue det her lige nu.

 

Har en stor opgave, der skal afleveres mandag, som jeg forsøger at arbejde på, men nu kan jeg slet ikke tænke på andet end Louie og fremtiden.

 

Er det slut nu? Men vi er jo lige blevet så gode til agility? (rimelig åndssvag tanke, det er jo totalt ligegyldigt :roll:). Hvis det er slut nu, tør jeg så nogensinde få en ny hund? Og hvis jeg vil have en ny hund, så skal vi finde et nyt sted at bo, for man må ikke have hund her længere. Nå, nu behøver jeg i hvert fald ikke købe en lille bil, for det var kun til når jeg skulle ting med Louie. Så sparer jeg da det.

 

Arhmen altså.. Stop nu dumme tanker.

Jeg føler virkelig med dig :ae: og ja, også alle jer andre som har stået/står i samme situation. Beundre virkelig at I har kæmpet så længe - det havde jeg aldrig selv hverken kunnet eller haft mulighed for!

 

Det må være hårdt at have en hund som synes det er så forfærdeligt at være alene hjemme :cry: - forstår godt du sidder med de tanker nu, og i min verden er det helt retfærdigt - også hvis du vælger at gøre alvor ud af dem. Du/I HAR virkelig kæmpet alt hvad I har kunnet for Louie, I har virkelig givet ham en kæmpe chance og gjort alt I kunne for at lære ham det! :ae:

 

Dumme Louie!! :fornaermet: Hvor ville det hele dog bare være nemmere hvis man indimellem bare kunne forklare dem tingene - og bare forklare ham at mor og far kommer hjem igen HVER gang! :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad siger kæresten til det hele?

 

Jeg har ikke talt rigtig med ham i dag (kun sms'et) men han virker rimelig optimistisk, og er sikker på, at det bare var fordi han havde glemt at slukke lyden på computeren (så der var larm hos Louie, når jeg f.eks. skrev på tastaturet eller rykkede rundt på nogle ting). Så han tror, at Louie har fået et chok der første gang, som han ikke kunne ryste af sig efterfølgende.

 

Men Louie hylegøede også sidste gang vi øvede (hvor vi så var i stand til at stoppe ham og derefter lave en perfekt øvegang), så jeg tror ikke den computer har meget med det at gøre.

 

Vi havde egentlig aftalt, at det her var sidste chance. At det var sidste gang vi startede forfra, men jeg tror, at han trækker lidt i land nu. "Nu har vi jo også snart sommerferie og kan rigtig få øvet.." osv. osv. Jeg ved bare ikke om jeg orker en 3. sommerferie, der går op i alene hjemme. Er meget træt af det nu.

 

Ej hvor jeg føler med dig - det må være noget af det mest stressende at ens hund hyler og ikke kan være alene - det var min skræk, da jeg fik hund.

 

Jeg havde sådan håbet, at det var begyndt at gå fremad for jer, og jeg håber virkelig, at det bare er et lille dyk og at det vender igen. :ae:

 

Det håber jeg godt nok også.

 

Ville din boligforening opdage, hvis der flyttede en løve ind senere? eller hvordan fungerer det?

 

Jeg siger slet ikke, at det er den vej, du skal eller kommer til at gå - det er kun jer selv, der kan vurdere det. bare egentlig svar på dine spørgsmål:genert:

 

Ja, for det er en andelsforening, og jeg sidder i bestyrelsen :genert:

 

Det må være hårdt at have en hund som synes det er så forfærdeligt at være alene hjemme :cry: - forstår godt du sidder med de tanker nu, og i min verden er det helt retfærdigt - også hvis du vælger at gøre alvor ud af dem. Du/I HAR virkelig kæmpet alt hvad I har kunnet for Louie, I har virkelig givet ham en kæmpe chance og gjort alt I kunne for at lære ham det! :ae:

 

Dét har vi nemlig!

 

Men der er stadig et par ting, som vi ikke har prøvet..

 

Nu prøver vi sgu' at kastrere ham, tror jeg. For han stresser meget op over tæver, og så kan det være vi er heldige, at han falder lidt mere til ro ifm. alene hjemme også, hvis hans hormonniveau falder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, jeg kan slet ikke overskue det her lige nu.

 

Har en stor opgave, der skal afleveres mandag, som jeg forsøger at arbejde på, men nu kan jeg slet ikke tænke på andet end Louie og fremtiden.

 

Er det slut nu? Men vi er jo lige blevet så gode til agility? (rimelig åndssvag tanke, det er jo totalt ligegyldigt :roll:). Hvis det er slut nu, tør jeg så nogensinde få en ny hund? Og hvis jeg vil have en ny hund, så skal vi finde et nyt sted at bo, for man må ikke have hund her længere. Nå, nu behøver jeg i hvert fald ikke købe en lille bil, for det var kun til når jeg skulle ting med Louie. Så sparer jeg da det.

 

Arhmen altså.. Stop nu dumme tanker.

 

:ae: :ae: :ae: :ae: :ae: :ae:

 

Hvor ER det uretfærdigt, ingen har kæmpet så længe som jer! :evil:

 

Jeg har haft alle de samme tanker (mange gange), også om agility, bil osv., som dybest set er ligegyldigt, men alligevel kan man ikke lade være med at tænke sådan, det er jo ens hjerne, der går i "hjulspin". :ae:

 

Krydser for at det var en engangsfornøjelse, og at kastration hjælper! :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Åh LilleLouie det er jeg ked af at læse :cry: Forstår slet ikke at I kan blive ved og få nederlag gang på gang, der skal dælme noget vilje og styrke til at kæmpe i så lang tid.. Øv, hvor er det surt og uretfærdigt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåmen, velkommen i rutchebanen...

 

1 time 45 min. helt perfekt - og i første hug! Og han har endda ligget rigtig meget ned og med hovedet helt nede, måske sovning, lidt af tiden.

 

Men han havde også bare at være træt. Dagen i dag har budt på: cykeltur til Vesterbro, gå/løbetur rundt om en af søerne sammen med min chefs hund, besøg på mit arbejde inkl. leg med chefens hund. Cykeltur hjem til Østerbro. Hundeleg i Fælledparken i 1 time. Massive drugs inden øvning (både mange blomsterdråber og en sereneUm tablet).

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Nåmen, velkommen i rutchebanen...

 

1 time 45 min. helt perfekt - og i første hug! Og han har endda ligget rigtig meget ned og med hovedet helt nede, måske sovning, lidt af tiden.

 

Men han havde også bare at være træt. Dagen i dag har budt på: cykeltur til Vesterbro, gå/løbetur rundt om en af søerne sammen med min chefs hund, besøg på mit arbejde inkl. leg med chefens hund. Cykeltur hjem til Østerbro. Hundeleg i Fælledparken i 1 time. Massive drugs inden øvning (både mange blomsterdråber og en sereneUm tablet).

 

Men så er problemet jo løst, du må bare stå op kl. 2 om natten, træne fysisk med ham i 5 timer inden han forlades om morgenen:cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåmen, velkommen i rutchebanen...

 

1 time 45 min. helt perfekt - og i første hug! Og han har endda ligget rigtig meget ned og med hovedet helt nede, måske sovning, lidt af tiden.

 

Men han havde også bare at være træt. Dagen i dag har budt på: cykeltur til Vesterbro, gå/løbetur rundt om en af søerne sammen med min chefs hund, besøg på mit arbejde inkl. leg med chefens hund. Cykeltur hjem til Østerbro. Hundeleg i Fælledparken i 1 time. Massive drugs inden øvning (både mange blomsterdråber og en sereneUm tablet).

 

Eiiii, hvor er det fedt at høre. Hvor er han bare dygtig! :klap::banan:

 

Jeg tog også en tur i rutchebanen i går.. på den dårlige måde..

Det er ellers gået strygende med Molly de sidste tre uger. Når hun var alene sov hun, drak vand og sov lidt mere..

 

Men i går var hun alene i to timer - og ulvehylede flere gange efter kun en time :cry:

 

Jeg vil forsøge at give hende et par succesoplevelser over weekenden. I dag satser jeg på 20 minutter.

Men mandag er hun nødt til at klare to timer igen, da jeg skal til møde.. :pray:

Link til indlæg
Del på andre sites

NU skal det være!

 

Er startet idag og tænker, at hvis nu jeg skriver herinde, så kan det være jeg har nemmere ved at holde mig selv til ilden.

 

Gik ud af døren og da den lukkede ventede jeg 10 sek med at gå ind. Ingen gøen, men hun stod klar ved døren.

 

Så var vi ude at gå tur og handle og da jeg kørte op med varerne på crosseren - og så skulle ud igen for at stille den i kælderen og hoppe over på den manuelle. Ja der ville Lumi ikke med, spurgte hende bare, men hun blev i stuen. Det tog nok ca. 2 min. Ingen gøen eller piv. Hun stod klar ved døren, da jeg kom tilbage dog.

Link til indlæg
Del på andre sites

NU skal det være!

 

Er startet idag og tænker, at hvis nu jeg skriver herinde, så kan det være jeg har nemmere ved at holde mig selv til ilden.

 

Gik ud af døren og da den lukkede ventede jeg 10 sek med at gå ind. Ingen gøen, men hun stod klar ved døren.

 

Så var vi ude at gå tur og handle og da jeg kørte op med varerne på crosseren - og så skulle ud igen for at stille den i kælderen og hoppe over på den manuelle. Ja der ville Lumi ikke med, spurgte hende bare, men hun blev i stuen. Det tog nok ca. 2 min. Ingen gøen eller piv. Hun stod klar ved døren, da jeg kom tilbage dog.

 

jamen har hun aldrig været alene? eller er der opstået problemer med det?:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...