Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

Jeg opdagede noget meget mærkeligt med Stasia i dag. Hun HADER jo også fyrværkeri og plejer at blive stiktosset - hun spæner rundt og gør. Men i dag kom mine forældre på besøg, og jeg skulle så hjælpe min mor med at bytte nogle julegaver, så min far var alene med Stasia i lejligheden. I den periode, hvor de to var alene, sagde hun ikke et kvæk til skyderierne :confused: I følge min underbo siger hun heller ikke noget, når hun er alene.:hmm:

I morgen tager vi væk, så der skulle forhåbentlig ikke være nogle problemer.

Jeg har også prøvet med "hundestesolider" engang, men virkningen holdt kun i 2 timer, og man måtte først give næste pille efter 4 timer. I de mellemliggende to timer var hun skæv af pillerne og kunne ikke stå på benene, samtidig med at hun var ude af sig selv pga. skyderierne.

Jeg vil meget gerne høre om jeres erfaringer med baldrian og andre mere naturlige præparater.

:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg opdagede noget meget mærkeligt med Stasia i dag. Hun HADER jo også fyrværkeri og plejer at blive stiktosset - hun spæner rundt og gør. Men i dag kom mine forældre på besøg, og jeg skulle så hjælpe min mor med at bytte nogle julegaver, så min far var alene med Stasia i lejligheden. I den periode, hvor de to var alene, sagde hun ikke et kvæk til skyderierne :confused: I følge min underbo siger hun heller ikke noget, når hun er alene.:hmm:

I morgen tager vi væk, så der skulle forhåbentlig ikke være nogle problemer.

Jeg har også prøvet med "hundestesolider" engang, men virkningen holdt kun i 2 timer, og man måtte først give næste pille efter 4 timer. I de mellemliggende to timer var hun skæv af pillerne og kunne ikke stå på benene, samtidig med at hun var ude af sig selv pga. skyderierne.

Jeg vil meget gerne høre om jeres erfaringer med baldrian og andre mere naturlige præparater.

:-)

Hvordan har du det selv med fyrværkeri??

Jeg har en periode passet en hund (eller to) der var bange for torden. Men når de var sammen med mig var det kun hvis der var et ordentligt drøn meget tæt på at de reagerede - jeg er nemlig selv ligeglad med torden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en periode passet en hund (eller to) der var bange for torden. Men når de var sammen med mig var det kun hvis der var et ordentligt drøn meget tæt på at de reagerede - jeg er nemlig selv ligeglad med torden.

Det tror jeg du har ret i - har jeg også selv erfaret, at meget af det afhænger af ens egen reaktion på fyrværkeri..

Sidste år til nytår - stod jeg med en hund på hver arm og sagde "iih.. hvor fint".. Og der var intet overhovedet..

De gik i seng kl. ti minutter over tolv - ind på sengen hvor lydene bestemt ikke var mindre, men pyt skidt.. de var da ligeglade!

Selvfølgelig er det ikke hele forklaringen - og nogle hunde ER bare utrygge ligemeget hvad.. Men jeg tror bestemt det er et plus hvis man selv er ligeglad, ikke overgearet og bare rolig generelt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg elsker fyrværkeri, så det er ikke der, problemet ligger :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg elsker fyrværkeri, så det er ikke der, problemet ligger :hmm:

Næ - det er det så heldigvis ikke :-D Håber I får en god aften trods alt.

Jeg ville så glæde mig meget over at naboerne ikke bemærker noget, så er hun jo tryg nok når hun er alene og det syntes jeg er det vigtigeste - eller jeg ville syntes det var rigtigt dejligt at vide at min hund ikke fiser rundt i hele hytten og er bange når den er alene i denne tid.

Edit: Tror bare jeg skal stoppe med at skrive for i dag, syntes det er noget pladder der kommer ud af tasterne - håber du forstår hvad jeg forsøger at skrive :o)

Link til indlæg
Del på andre sites

Næ - det er det så heldigvis ikke :-D Håber I får en god aften trods alt.

Jeg ville så glæde mig meget over at naboerne ikke bemærker noget, så er hun jo tryg nok når hun er alene og det syntes jeg er det vigtigeste - eller jeg ville syntes det var rigtigt dejligt at vide at min hund ikke fiser rundt i hele hytten og er bange når den er alene i denne tid.

Edit: Tror bare jeg skal stoppe med at skrive for i dag, syntes det er noget pladder der kommer ud af tasterne - håber du forstår hvad jeg forsøger at skrive :o)

:hmm: ja jeg er så ikke overbevist om, at hun er tryk ved fyrværkeriet, bare fordi hun ikke gør, men jeg ved det ikke. Min teori er, at hun dropper at gø, når der ikke er nogen til at høre på (nogle gange går hun i alene hjemme mode, selv om der er én person hjemme hos hende).

Nå, men vi tager i hvert fald væk. Vi holder nytår på en gård langt ude på landet, hvor der ikke er fyrværkeri, så det skulle ikke blive noget problem. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag fik jeg endelig fat på hende den hunde-clairvoyante, som Ascha arbejder sammen med. I nat, når Tyson sover, vil hun prøve at få kontakt med ham for at "tage sig en lille snak" med ham om hans alene-hjemme-angst og hans utryghed ved fremmede hunde. Jeg håber, at hun kan komme i kontakt med ham. Jeg skal ringe til hende igen om en uge, så burde jeg være begyndt at kunne se en forskel. Man kan jo tro på det eller lade være, men jeg har en ret alternativ mor, så jeg er åben for det meste. :-)

For øvrigt løb jeg i går ind i min nabo, som ellers er flyttet, men som lige var forbi for at aflæse el. Hun hilste også på Tyson og kommenterede, at han vist har det godt hos mig. Hun syntes, at han virker meget rolig og velafbalanceret nu, mens hun i starten syntes, at han virkede usikker og lidt nervøs. Det blev jeg jo glad for og lidt stolt over at høre. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag fik jeg endelig fat på hende den hunde-clairvoyante, som Ascha arbejder sammen med. I nat, når Tyson sover, vil hun prøve at få kontakt med ham for at "tage sig en lille snak" med ham om hans alene-hjemme-angst og hans utryghed ved fremmede hunde. Jeg håber, at hun kan komme i kontakt med ham. Jeg skal ringe til hende igen om en uge, så burde jeg være begyndt at kunne se en forskel. Man kan jo tro på det eller lade være, men jeg har en ret alternativ mor, så jeg er åben for det meste. :-)

For øvrigt løb jeg i går ind i min nabo, som ellers er flyttet, men som lige var forbi for at aflæse el. Hun hilste også på Tyson og kommenterede, at han vist har det godt hos mig. Hun syntes, at han virker meget rolig og velafbalanceret nu, mens hun i starten syntes, at han virkede usikker og lidt nervøs. Det blev jeg jo glad for og lidt stolt over at høre. :oops:

:5up: SPÆNDENDE PROJEKT. Hvis det virker får jeg lige telefonnumret:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh, du smider lige en updae så snart du hører fra hende, ikk?

Jeg tror, at når man har prøvet så meget som du har, så er næsten alle villige til at være åbne for alt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sonjaaaaaaa - jeg bliver bekymret, når jeg intet har hørt fra dig om nytårsaften :cry:

Jamen, jamen, det er da ikke min mening at gøre nogle bekymrede. :oops:

Jeg skrev i går aftes om vores muntre aften i denne tråd, så jeg tænkte ikke på også at gøre det hér: :-)

http://www.hunde-forum.dk/debat/4879-hvad-skal-i-og-hundene-iaften-2.html#post123845

Tyson tog det pænt, han fik hexalid, og det virkede rimelig godt. Jeg havde også fået plegicil til ham, som sløver kroppen, men det havde jeg ikke lyst til at give ham, så det droppede jeg. Aftenen igennem gav jeg ham nøddesmørkugler, når der kom et ekstra højt knald, og han tog det ok. Ved midnat var vi lige gået i seng, og da det rigtig gik løs, syntes han, at det var lige i overkanten, men han gemte sig ikke under sengen, så helt galt har det ikke været. Han begyndte et par gange af gø af fyrværkeriet, men så strøg jeg ham helt roligt over kroppen, og så holdt han op.

Hvordan tog Cleo det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, jamen, det er da ikke min mening at gøre nogle bekymrede. :oops:

Jeg skrev i går aftes om vores muntre aften i denne tråd, så jeg tænkte ikke på også at gøre det hér: :-)

http://www.hunde-forum.dk/debat/4879-hvad-skal-i-og-hundene-iaften-2.html#post123845

Tyson tog det pænt, han fik hexalid, og det virkede rimelig godt. Jeg havde også fået plegicil til ham, som sløver kroppen, men det havde jeg ikke lyst til at give ham, så det droppede jeg. Aftenen igennem gav jeg ham nøddesmørkugler, når der kom et ekstra højt knald, og han tog det ok. Ved midnat var vi lige gået i seng, og da det rigtig gik løs, syntes han, at det var lige i overkanten, men han gemte sig ikke under sengen, så helt galt har det ikke været. Han begyndte et par gange af gø af fyrværkeriet, men så strøg jeg ham helt roligt over kroppen, og så holdt han op.

Hvordan tog Cleo det?

:-D puha - den tråd havde jeg ikke læst men i to andre, hvor jeg troede, du ville skrive:5up:

Cleo ttog skyderiet super fint og ingen panik, men det var hun tilgengæld overfor gæsterne:shock:

Der var bla 3 mænd som mente, at de var guds gave til hende og til en løsning, men det gjorde hende jo endnu mere nervøs, knurrende og snappende. Hvor er det irriterende at de ikke accepterer, hvad jeg siger om at ignorere hende. De gjode hende jo endnu mere utryg. En af dem sagde, at hun skal jo lære det:shock: halloooooo nok ikke lige med gæster, som ikke overholder reglerne og raketter:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

:-D puha - den tråd havde jeg ikke læst men i to andre, hvor jeg troede, du ville skrive:5up:

Cleo ttog skyderiet super fint og ingen panik, men det var hun tilgengæld overfor gæsterne:shock:

Der var bla 3 mænd som mente, at de var guds gave til hende og til en løsning, men det gjorde hende jo endnu mere nervøs, knurrende og snappende. Hvor er det irriterende at de ikke accepterer, hvad jeg siger om at ignorere hende. De gjode hende jo endnu mere utryg. En af dem sagde, at hun skal jo lære det:shock: halloooooo nok ikke lige med gæster, som ikke overholder reglerne og raketter:evil:

Åh, hvor frustrerende med sådan nogle gæster, der ikke vil høre efter! :evil: Uanset om de er enige med dig, skal de da bare gøre, som du siger, for det er jo din hund!

Jeg har også engang måttet tale meget skarpt til en af min mors gæster, som Tyson var meget utryg ved. Tyson knurrede af ham, når han nærmede sig, så jeg sagde, at han skulle ignorere Tyson og ikke gå hen til ham. Men vennen blev ved med at ville gå hen til ham, fordi han mente, at hvis han nu klappede Tyson, så opdagede han jo, at han var venlig. Han accepterede ikke min forklaring om, at sådan forholdt det sig ikke, og at Tyson skulle have sine grænser respekteret. Til sidst måtte jeg bare sige, at han skulle lade Tyson være, basta, for det bestemte jeg!

Dejligt at høre, at Cleo ikke lod sig gå på af fyrværkeriet. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Sonja, jeg håber det går bedre. Jeg har lige chekket de sidste mange sider og det lyder til at tyson har fanget det med alene hjemme træning igen. Det er super at høre. Jeg håber du har det bedre med det hele. Det fylder så utroligt meget, når man har en hund der ikke har det godt i flere situationer - det føles jo som et nederlag efter hinanden, og man bliver derfor ked af det den ene gang efter den anden. Jeg synes du klarer det så flot! :5up:

Luckyluna - som altid, super tips fra din side :vinken:

Pero - ej, du er altså bare mere og mere sej for hvert indlæg herinde :mrgreen:

Og til de andre vovser - bare klø på, det skal nok gå frem ad :ae: Jeg håber Aslan og Cleo kommer fint fremad også og klarer skærene :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sonja, jeg håber det går bedre. Jeg har lige chekket de sidste mange sider og det lyder til at tyson har fanget det med alene hjemme træning igen. Det er super at høre. Jeg håber du har det bedre med det hele. Det fylder så utroligt meget, når man har en hund der ikke har det godt i flere situationer - det føles jo som et nederlag efter hinanden, og man bliver derfor ked af det den ene gang efter den anden. Jeg synes du klarer det så flot! :5up:

Tak. Og, ja, det fylder rigtig meget. Det er svært at håndtere, hvis der er for mange problemsituationer på én gang, synes jeg.

Jeg synes, at det går godt med alene-hjemme-tæningen lige nu. I dag gik vi op på 1 time og 5 minutter, og det tog han i stiv arm. 1 time blev vi godt nok nødt til at træne fire dage, før den sad, men jeg tror, at det var pga. alt skyderiet, for det gjorde selvfølgelig, at han havde svært ved at finde ro og var mere utryg.

Jeg er lidt spændt på, hvordan det går, når jeg starter arbejde igen på mandag. Jeg har ikke altid tid til at øve hver dag i hverdagene, og Tyson har generelt også sværere ved at være alene, når vi har været på arbejde hele dagen. Men nu må vi se, jeg krydser fingre for, at det fortsætter med at gå godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

En time:shock: I er altså seje:5up:

Når nu du starter arbejde, kunne det så være en ide at øve alene hjemme på et bestemt tidpunkt hver aften? Eller hvis du møder sent altid, så om formiddagen?

Måske det så bliver lettere for både tyson og dig?

Tror du det er svært for ham, fordi han trænger mere til at være sammen med dig eller fordi han trænger til at hvile hjernen, det er jo hårdt atvære på job, sådan mentalt eller??

Link til indlæg
Del på andre sites

Når nu du starter arbejde, kunne det så være en ide at øve alene hjemme på et bestemt tidpunkt hver aften? Eller hvis du møder sent altid, så om formiddagen?

Tror du det er svært for ham, fordi han trænger mere til at være sammen med dig eller fordi han trænger til at hvile hjernen, det er jo hårdt atvære på job, sådan mentalt eller??

Jeg øver normalt på nogenlunde samme tidspunkt, når vi har været på arbejde. Vi kommer hjem, så laver jeg lidt problemløsning eller samarbejdsøvelser med ham, så slapper vi af 1/2 times tid, og så går jeg.

Jeg tror, at det er sværere for ham, dels fordi han trænger til at være sammen med mig, dels fordi han er mindre træt både fysisk og mentalt end på fridage, da jeg ikke har lige så meget tid til at aktivere ham på arbejdsdage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg øver normalt på nogenlunde samme tidspunkt, når vi har været på arbejde. Vi kommer hjem, så laver jeg lidt problemløsning eller samarbejdsøvelser med ham, så slapper vi af 1/2 times tid, og så går jeg.

Jeg tror, at det er sværere for ham, dels fordi han trænger til at være sammen med mig, dels fordi han er mindre træt både fysisk og mentalt end på fridage, da jeg ikke har lige så meget tid til at aktivere ham på arbejdsdage.

Jamen det er jo godt så:5up:Hvor sent kommer du hjem?

Jeg kan godt forstå du har svært ved at nå det, især nu hvor i er oppe på så lang tid:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Og hvis han stresser lidt mere over ting i hverdagen, som andre hunde, mennesker, og senest nytåret, så spiller det jo også en rolle sikkert. Vi kender det jo fra os selv - det er svært bare liiige at lægge stresset fra sig, bare fordi det skete for en time siden. Det påvirker lidt resten af dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det er jo godt så:5up:Hvor sent kommer du hjem?

Ved 17-tiden normalt (når jeg kan finde ud af at gå til tiden, that is). Men nogle gange har jeg aftenmøder, og så kan jeg ikke nå at træne.

Jeg kan godt forstå du har svært ved at nå det, især nu hvor i er oppe på så lang tid:shock:

Ja, jeg ved faktisk ikke helt, hvordan jeg skal løse det, når vi kommer endnu længere op i tid... der skal jo ligesom også være tid til at lave/spise aftensmad, gå aftentur - og så vil jeg også gerne have lidt kvalitetshyggetid med Tyson, når jeg nu ikke har kunnet være der så meget for ham i løbet af dagen. OG så vil jeg da også gerne have en lille smule tid til mig selv om aftenen, hvor jeg kan læse en bog, se lidt fjernsyn e.l.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved 17-tiden normalt (når jeg kan finde ud af at gå til tiden, that is). Men nogle gange har jeg aftenmøder, og så kan jeg ikke nå at træne.

Ja, jeg ved faktisk ikke helt, hvordan jeg skal løse det, når vi kommer endnu længere op i tid... der skal jo ligesom også være tid til at lave/spise aftensmad, gå aftentur - og så vil jeg også gerne have lidt kvalitetshyggetid med Tyson, når jeg nu ikke har kunnet være der så meget for ham i løbet af dagen. OG så vil jeg da også gerne have en lille smule tid til mig selv om aftenen, hvor jeg kan læse en bog, se lidt fjernsyn e.l.

ok, du kunne jo prøve at gå senere, så tyson havde nået at være lidt mere hjemme sammenmed dig ogse om det hjælper?

Hvor tæt på dit arbejde bor du?

HVIS du nu ikke boede for langt væk kunne dum måske aftale at du måtte hente ham efter de antal timer han er oppe på?

Eller kan din mor hente ham i en kortere periode?

Link til indlæg
Del på andre sites

ok, du kunne jo prøve at gå senere, så tyson havde nået at være lidt mere hjemme sammenmed dig ogse om det hjælper?

Det har jeg også prøvet, men det virkede ikke til, at det gjorde nogen forskel.

Hvor tæt på dit arbejde bor du?

HVIS du nu ikke boede for langt væk kunne dum måske aftale at du måtte hente ham efter de antal timer han er oppe på?

Eller kan din mor hente ham i en kortere periode?

Jeg bor rimelig tæt på (15 minutter på cykel), så det bliver nok noget i den retning, der bliver løsningen. Og så må jeg se, om jeg ikke kan få nogle hjemme-arbejdsdage eller noget i den retning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg også prøvet, men det virkede ikke til, at det gjorde nogen forskel.

Jeg bor rimelig tæt på (15 minutter på cykel), så det bliver nok noget i den retning, der bliver løsningen. Og så må jeg se, om jeg ikke kan få nogle hjemme-arbejdsdage eller noget i den retning.

og det ville jo være helt super:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du er altid velkommen til at komme her forbi og få en bid aftensmad hvis det kan være til nogen hjælp.

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites