Hop til indhold

Hvor meget mad?


Gæst Aya
 Share

Recommended Posts

Vi har en dejlig GD på 7 måneder! Vi synes hun er lidt tynd, trods vi følger foderanvisningerne på pakken. Hun bliver fodret med "porina proplan" til hvalpe af stor race, fra dyrehandleren.

Håber der er nogen derude der har et godt råd :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bedste råd jeg kan give er, at se på din hund og følge din mavefornemmelse. Hvis hun ser meget tynd ud, så giv lidt mere. Der skal også være noget at vokse af, men så selvfølgelig igen ikke for meget belastning på kroppen vægtmæssigt.

 

Du kan eventuelt ringe til opdrætteren og spørge hvad normalvægten er for racen i den alder, hvis det kan hjælpe dig til at spore ind på, hvor meget mad der er brug for.

 

Eventuelt kunne din hund måske fungere bedre på et andet fodermærke? Hvis du vælger at prøve det, så husk at gå langsomt over til det nye.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bettenus

Hej Aya.

Det at fodre en gd hvalp er svært, min erfaring er at man altid skal bruge mere end det der står på pakken, kig på din hund, er den for tynd, så giv den noget mere. Der er jo stor forskel på forbrendingen af foder den enkelte hund imellem, afhængig af aktivitetsnivoet, men en hvalp skal ikke være tynd:blink: og held og lykke med fodringen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hey Aya,

Jeg vil sige som Bettenus - en grand danois spiser ofte mere end foderanvisningen på pakken. ;-)

En hvalp på 7 måneder skal ikke være fed, men absolut heller ikke for tynd. Hvis den er for tynd, har den ikke noget at sætte krop af, så jeg ville øge portionerne eller alternativt skifte foder til noget med mere fedtholdigt.

At vælge foder er en jungle, men snak evt. med din opdrætter om fodervalg og ditto erfaringer.

:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...