Hop til indhold

Vores kommende engelske mastiff-hvalp


Hestkjær
 Share

Recommended Posts

  • Svar 249
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Åååååååååårh :lun:

 

 

Om halvanden uge skal jeg nusse Martha :lun::lun:

 

 

Jeg glæder mig til at møde hende :lun::lun:

 

Martha trænger også snart til at møde andre hunde!!!!!! Så bliver så dejligt at få besøg af jer af alle:klap:

 

OK note til mig selv, køb en ny bamse til Martha :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Du skal ikke købe en, hvis du har forhåbninger om, at den skal holde hele livet:mrgreen: - hende og Bjørn leger nemlig træklege med dem, og så holder de ikke evigt:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Martha trænger også snart til at møde andre hunde!!!!!! Så bliver så dejligt at få besøg af jer af alle:klap:

 

 

 

Du skal ikke købe en, hvis du har forhåbninger om, at den skal holde hele livet:mrgreen: - hende og Bjørn leger nemlig træklege med dem, og så holder de ikke evigt:oops:

 

 

 

Altså, tror lige du skal have opdraget på ham Bjørn! :mrgreen:

 

De havde sådan nogle billige nogle nede i Netto, hvis den alligevel går i stykker imens Bjørn er i den andne ende :mrgreen:

 

Hvis jeg køber et hyggeligt pivdyr, så ødelægger HAN den ikke vel? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, tror lige du skal have opdraget på ham Bjørn! :mrgreen:

 

De havde sådan nogle billige nogle nede i Netto, hvis den alligevel går i stykker imens Bjørn er i den andne ende :mrgreen:

 

Hvis jeg køber et hyggeligt pivdyr, så ødelægger HAN den ikke vel? :mrgreen:

 

Nej pivdyr er de endnu ikke gået over til at ødelægge:mrgreen: - Martha er dog pt gladest for bamser eller bløde gummi pivdyr:mrgreen:

 

Men du behøves ikke at købe en gave:-D - bare lidt hyggeligt samvær så er vi alle glade!!!

Skal menuen stadig være tarteletter og gl. æblekage?:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej pivdyr er de endnu ikke gået over til at ødelægge:mrgreen: - Martha er dog pt gladest for bamser eller bløde gummi pivdyr:mrgreen:

 

Men du behøves ikke at købe en gave:-D - bare lidt hyggeligt samvær så er vi alle glade!!!

Skal menuen stadig være tarteletter og gl. æblekage?:-D

 

 

 

Nej det ved jeg godt, men vil jo geeeeerne :oops:

 

Ja tak :mums:

 

Regner med vi kommer ved middags tid agtigt, men sksl nok lige skrive når vi nærmere os næste weekend :5up::5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det ved jeg godt, men vil jo geeeeerne :oops:

 

Ja tak :mums:

 

Regner med vi kommer ved middags tid agtigt, men sksl nok lige skrive når vi nærmere os næste weekend :5up::5up:

 

Super, du skriver bare - så handler jeg ind til menuen (har dog det meste i fryseren:-D). Ihhh hvor jeg glæder mig til at se, hvad Martha siger til Aslan:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Super, du skriver bare - så handler jeg ind til menuen (har dog det meste i fryseren:-D). Ihhh hvor jeg glæder mig til at se, hvad Martha siger til Aslan:hjerte:

 

 

Sæt hun ikke kan li monstrummet :shock:

 

Men mon dog ikke, hun er jo vandt til store hunde, og hvis vi mødes nede på vejen så hun ikke får et chock :5up:

 

Så kan aslan også lige tisse af :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg var til dyrlægen forleden, spurgte jeg lidt ind til hvad hvalpen har brug for når hun kommer og derfor spurgte jeg ind til kennelhostepræperatet, som jeg jo havde læst Martha havde fået...

Hun sagde at hvalpe for det meste blev rigtig sløj af det, så derfor anbefalede de det først når hunden var minimum 1 år... Tænker på om det var derfor Martha havde besvær i nogle nætter... :vedikke:

Ved ikk om det er dét, men ville da lige nævne det for dig... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Damen har været syg i nat, så ved ikke hvor frisk hverken hende eller jeg er idag til billeder:-D. Ellers må vi tage revanche næste weekend!

 

 

Siden i ikke er helt friske (har jeg lige læst i løst snak) så kan det også vente til i morgen :mrgreen: Hvis i er friske altså.

 

8 dage og nogle timer :banan::banan::banan::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg var til dyrlægen forleden, spurgte jeg lidt ind til hvad hvalpen har brug for når hun kommer og derfor spurgte jeg ind til kennelhostepræperatet, som jeg jo havde læst Martha havde fået...

Hun sagde at hvalpe for det meste blev rigtig sløj af det, så derfor anbefalede de det først når hunden var minimum 1 år... Tænker på om det var derfor Martha havde besvær i nogle nætter... :vedikke:

Ved ikk om det er dét, men ville da lige nævne det for dig... :blink:

 

Martha har faktisk slet ikke haft nogle problemer med sin kennelhostevaccine. Vi har i hvert fald ikke mærket forskel i hendes adfærd. Hendes natteroderi startede desværre, inden hun fik vaccinen, så det skyldes ikke den.

Men vi har opdaget, hvad der hjælper:-D. Hun sover ofte en lang lur efter sin aftensmad, og hvis hun så ikke når at være vågen inden vi går i seng, så har hun sovet for længe til at kunne putte igen, og derfor bliver hun urolig - har noget krudt som skal brændes af først. Så 1-1,5t inden vi går i seng, sørger vi for, at hun bliver aktiveret, og så er hun træt, når vi skal i seng:5up:

 

Siden i ikke er helt friske (har jeg lige læst i løst snak) så kan det også vente til i morgen :mrgreen: Hvis i er friske altså.

 

8 dage og nogle timer :banan::banan::banan::banan:

 

Vi glæder os også til næste weekend:banan::banan::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan mon det går med Martha? :engel:

 

Det går fint med Martha:lun:

 

Hun er en rigtig hvalp med alt, hvad dertil hører af unoder. Hun er fræk som bare satan:-D.

 

Vi var igår til hundetræning på Sannes hundecenter, og det var super:klap:Vi er kun 6 på holdet, så der er rigeligt tid og overskud til alle. Martha er den yngste, så hun tosser lidt mere rundt end de andre - tilgengæld er hun mere madfikseret end de andre, så hun regner ret hurtigt ud, hvad der tricker en godbid:-D (man er vel mastiff). Hun er noget smartere end Hayly - mistænker efterhånden Hayly for at have været godt og grundig blond:mrgreen:.

Vores lektie til næste træning er indkald og kontakt! Kontakt er Martha meget god til - altså skabe øjenkontakt. Indkald knap så god, men vores træner kunne så fortælle mig hvorfor - total logisk, når man hører det. Så nu ved vi, hvad der skal arbejdes med - vi har været i gang i dag, og med mega gode fremskridt:5up:.

 

Martha kan nu kommandoerne sit, pote og bliv - og selvfølgelig nej:mrgreen:

 

Hun vejer nu 24kg:5up:

 

Alene-hjemme-træning går fint fremad. Idag har hun været alene hjemme i 2,5t uden uheld eller ødelæggelse:klap:. Hun får et ben, når vi går, og siger vi "kommer lige om lidt". Når vi så kommer hjem, så sover hun som regel. Ved ikke om hun piver lidt. Men hun ødelægger ikke noget, og kan lægge sig til at sove, så regner med at hun klarer den!

 

Hun er stadig god til at sige til, når hun skal på toilettet. Man skal dog lige være opmærksom på, at hun ikke altid får klaret alt, når hun er ude. Så nogle gange beder hun om at komme ud igen 5 min efter, hun er kommet ind. Og det skal man altså reagerer på, for ellers sker der uheld. Men altså uheldene er få, og vores egen skyld, hvis vi er kommet til at ignorere hendes signal.

 

Hendes natteroderi er stoppet. Hun kan nu selv styre at gå op og ned i sengen (manden har bygget en rampe:oops:). Hun vil gerne sove under sengen, så tror et stofbur måske stadig kunne bringe lykke - overvejer stadig, for hun bliver hurtigt for stor til at kravle under sengen. Og orker ikke at skulle hjælpe hende ud midt om natten ligesom ved Hayly, fordi trunten var for stor og mindre klog til at regne ud, hvordan hun kom ud selv:-D.

 

Eneste minus pt er, at Martha pludselig ikke kan lide at køre bil:cry:, hun piver og græder. Det gjorde hun ikke i starten, og ved faktisk ikke, hvad årsagen er. Men vi er begyndt at sætte hende ind i bilen, lukke døren og så åbne igen med roser og godbider - planen er vi langsomt øger tiden derinde, og når det går ok, så prøver vi at tænde bilen og køre små turer. Andet kan vi vel ikke gøre??

Hun bliver ikke dårlig i bilen, så ved som sagt ikke, hvorfor hun ikke bryder sig om det pt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Martha har idag fået hjortekød og æg for første gang - hun sagde bare mums:mums:. Skal da lige love for at hun kunne lide det:5up:

 

Vi har øvet kontakt idag - Martha har total fanget det med øjenkontakt samt kontakt til et objekt:5up:. Bliver jo helt stolt over ikke at have den dummeste hund længere:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...