Hop til indhold

Fra uduelig hundemor til......


Gæst Leffe
 Share

Recommended Posts

Sidste år måtte jeg af med min første hund, en Kooikerhvalp.

 

For at gøre en lang historie kort, var det en meget angst hund, der efter et overfald, blev angst-bider. Han bed min 8 årige datter flere gange og gjorde udfald mod min mindste datters ansigt når hun legede på gulvet.

 

Dommen fra adfærdsbehandleren var, at det ville være et spørgsmål om tid, inden et af mine børn ville blive alvorligt bidt, måske i ansigtet.

At der godt ville kunne arbejdes med hunden, men at det ikke var et job for en førstegangs hundemor. Derudover mente han også at denne type hund, ville være bedre tjent med, at bo et sted med mere ro (vi har 3 børn).

 

Det var en tung beslutning at aflevere hunden tilbage til kennelen, men jeg var bange for at få et af børnene skam-bidt og har ikke fortrudt tilbageleveringen.

 

Nu stod valget i, om vi skulle have en ny hvalp, eller opgive hundedrømmen:hmm:.

 

Jeg søgte råd herinde og fik mange gode råd og trøstende ord...tak for dem:-).

 

Et par enkelte mente vist, at jeg var en uansvarlig hundemor, da jeg efter at have "spoleret" den første hund, bare ville købe en ny, fordi jeg ikke gad arbejde med den gamle.

......av, av, den ramte plet midt i sorgen. Jeg blev næsten overbevist om at jeg slet ikke egnede mig som hundemor:lol:.

 

Heldigvis fik jeg opmuntrende ord fra folk med årelang (opdrættere) forstand på hunde, der overbeviste mig om at denne hvalp (som de havde fulgt) aldrig havde haft normal hvalpe-adfærd. Men hvad ved jeg, jeg havde jo aldrig haft hund før.

 

Med vældig grundig vejledning fra Stabyhoun klubben, valgte jeg at springe ud i livet som hundeejer for anden gang. Skrækslagen, for at det ville gå galt!!

 

Lille Stabyhoun Leffe tumlede ind i vores liv og vores hjerter, i maj måned sidste år.

Vi har ikke fortrudt det et splitsekund, han er helt fantastisk.

 

En glad, robust hund, der elsker hele familien.

Jeg oplever mig selv, som en meget ansvarlig og kompetent hundeejer, der selv nu, midt i Leffe's teenageperiode, syntes liver som hundeejer er vidunderligt. Leffe er balsam for sjælen:engel:.

 

Hvad er moralen, eller hvor vil jeg hen med denne historie:hmm:.

Jeg ved det faktisk ikke:lol:.

 

Tror bare jeg har brug for at fortælle....jeg ku':banan:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal i have:blink:.

 

Tænk, hvor er der meget man skal lære og tage stilling til, som ny hundeejer.

 

Jeg har nu lært at en hundebog, ikke bare en hundebog, der er immervæk langt mellem Irene Jarnved til "hundelytteren".

 

Ligeledes lærte jeg også (på den kedelige måde), at hundetræning ikke bare er hundetræning:roll:.

 

At hundefoder ikke bare er hundefoder:stupid:.

 

At valg af race er meget afgørende for succes, specielt når men har små børn....af skade blir' man klog!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg husker ganske tydeligt historien, men det var jo også Pajkos kuldbror du kom af med.. Men det var vist for alles bedste. Hvalpen, så vidt jeg kan se på kennelens hjemmeside, det godt og klare sig vist også godt på udstillinger...

 

 

Dejligt at hører det går godt med Luffe :hjerte:

 

Ja, jeg så ham i Ballerup og han ser smuk og glad ud:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...