Gæst JulieHansen Skrevet Januar 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2011 Hej, jeg har tænkt mig, at løbe med min hund, så jeg ville lige spørge herinde, hvordan det er... Går hunden i vejen? Har h*n snor på eller løber h*n løs? Hvornår startede I? & Hvordan? Hvor langt løber I? Hvordan lærte I hunden, at når man løber, så løber man. Altså hun at gå foran en og så er man ved at falde over den.. :stupid: - Jeg ved godt, at man skal starte lige så stille... & min hun bliver snart 10 mdr. - Kan jeg godt starte nu? ikke fordi vi tager 5km. løbe tur bare sådan, men bare begynde træningen nu? Har I erfaringer med en "løbesnor" - sådan man putter rundt om sig, så man ikke skal holde snoren? &har I evt. nogle links?:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Januar 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2011 Jeg har lært min hund at løbe ved siden af cyklen, og samtidig har min mor lært hende at løbe sammen med hende Hun har flexi line på og følger faktisk bare pænt med, når først vi begynder at løbe eller cykle så følger hun ens bevægelser. Jeg har så lært hende nogle kommandoer som er ret gode når man cykler med flexi line som udenom og dreje for at undgå styrt i høj fart I starten var hun dødforvirret og ville løbe alle vegne og først løbe på plads når jeg satte fart på. Hun løber ude i højre side. Bryder mig ikke om at hun er tættere på trafikken end jeg er, og når man er på cykel er det vist bedst En god idé er at lære hunden at gå pænt først :blink: Det hele gik ret hurtigt med at lære for min hund, men hun lærer også enormt hurtigt! Kommer an på racen. Jeg er ikke så vild med de der løbe snore til maven, for du ved aldrig hvornår hunden kommer til at løbe for langt eller der kommer en bil eller noget helt tredje og så gør det meget ondt at hive fat i sådan en line en flexi er lidt nemmere at håndtere :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst JulieHansen Besvaret Januar 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2011 Jeg har lært min hund at løbe ved siden af cyklen, og samtidig har min mor lært hende at løbe sammen med hende Hun har flexi line på og følger faktisk bare pænt med, når først vi begynder at løbe eller cykle så følger hun ens bevægelser. Jeg har så lært hende nogle kommandoer som er ret gode når man cykler med flexi line som udenom og dreje for at undgå styrt i høj fart I starten var hun dødforvirret og ville løbe alle vegne og først løbe på plads når jeg satte fart på. Hun løber ude i højre side. Bryder mig ikke om at hun er tættere på trafikken end jeg er, og når man er på cykel er det vist bedst En god idé er at lære hunden at gå pænt først :blink: Det hele gik ret hurtigt med at lære for min hund, men hun lærer også enormt hurtigt! Kommer an på racen. Jeg er ikke så vild med de der løbe snore til maven, for du ved aldrig hvornår hunden kommer til at løbe for langt eller der kommer en bil eller noget helt tredje og så gør det meget ondt at hive fat i sådan en line en flexi er lidt nemmere at håndtere :blink: - *HVor gammel var hun? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret Januar 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2011 Hunden skal være færdig med at vokse. 1-1½ år afhængig af race. Der står lidt her: netdyredoktor - Cykling og løb med hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Januar 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2011 Som frk. Smilla siger, skal hunden være færdigudvokset før man overhovedet begynder Jeg begyndte at løbe med Møffe, da han var ca. 1½ år ca.. Det er ikke langt vi løber, vi snakker bare om 1½-2km hveranden dag (min kondi er pænt skidt, men vi arbejder op mod lidt mere). Jeg har altid haft ham i let halsbånd + let line, når vi løber. Pt. har jeg et Nome-halsbånd, som jeg foretrækker til løb og så en webbingline. Synes sådan set at hunden nærmest helt af sig selv afpasser sig ens tempo - dog havde Møffe lidt svært ved at forstå, at man ikke måtte lette ben og snuse, når vi løber, det er jo også for stygt af mig Hvor hurtigt man må øge længden på løberuten har jeg dog ingen anelse om... Jeg har en rigtig dårlig kondi og har svært ved at arbejde den op, så derfor arbejder jeg mere ud fra min kondi end ud fra Møffes Han har MEGET bedre kondi end jeg...! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Martin løber nogle gange med Sally. Hun er i sele og han bruger et mavebælte og snor med elastik i, så han kan løbe "håndfrit". Samtidig er der i snoren et håndtag som man kan tage fat i hvis situationen kræver lidt mere kontrol. Sally havde ikke brug for at "lære" at løbe, hun elsker det, og ville løbe hele dagen hvis hun fik muligheden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Jeg har startet op med at løbe med Luna et par gange.. Og for at hun følger med istedet for at rende og snuse, så er hun i snor. Jeg har hende på min venstre side, når vi løber (cykler vi en sjælden gang, er hun på højre side, hvis ikke hun er løs) Og ja, hunden skal være færdig-udvokset før du må begynde at løbe med den. Vi skal til at i gang igen, såsnart jeg kan få mine løbesko på. Da jeg selv har nogle dumme knæ, så starter jeg meget langsomt op med 5 minutters gang, 1 minut løb, 5 minutters gang, 1 minuts løb og 3 minutters gang. For nemhedens skyld gør jeg det i løbet af vores almindelige gåtur.. Ihvertfald her i starten, hvor vi skal træne det op:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst JulieHansen Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Så jeg kan sagtens starte lige så stille med ham, når han er omkring de 1,3-1,4 måneder? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst JulieHansen Besvaret Januar 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2011 :hmm::hmm::hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Januar 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2011 Så jeg kan sagtens starte lige så stille med ham, når han er omkring de 1,3-1,4 måneder? Du mener vel år? :blink: Og ja, det vil jeg mene Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst JulieHansen Besvaret Januar 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2011 Du mener vel år? :blink: Og ja, det vil jeg mene ups, ja. Selvfølgelig år ;] :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts