Hop til indhold

Dygtige Møffe-dreng


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Har forsøgt at holde igen med lidt pral af min lille dreng hele dagen, men nu kan jeg altså ikke holde kæft mere! :hjerte:

 

Jeg har jo altid forsøgt, at lære Møffe, at være "konfliktundvigende/-løsende" ved at være over, forhindre, aflede, belønne osv. i forskellige situationer, alt efter hvad problemet er.

 

Vi havde så en periode, hvor han havde et par dårlige oplevelser med andre hanhunde og derfor selv kunne finde på at spille lidt op. Og hvis den anden hanhund begyndte på noget, som jeg stoppede - så forsøgte Møffe på det (fx. hoved på skulder eller humpe).

 

Jeg har efterhånden fået pillet den dårligere forventning af ham, virker det heldigvis til :x: Og det andet er vist også på retur.

 

Men idag skete der noget, som aldrig er sket før, endnu et skridt i den rigtige retning! :hjerte:

 

Vi var i skoven og gik ude på et åbent areal. Jeg har overset en sort hanhund, der går et stykke fra sine ejere (så menneskene, men der var ingen hund i nærheden), men Møffe ser den. Han lægger sig ned, som nu Møffe ofte gør, mens han lader den anden hund komme hen. Da de står ca. femten meter fra hinanden vel, rejser Møffe sig op og går meget stille hen mod den anden hanhund (han plejer ikke at være så forsigtig, så allerede her tror jeg, han var usikker på noget). Jeg kigger desværre lige den anden vej her, men da jeg vender mig om, kan jeg tydeligt se på Møffes kropsholdning, at der er "noget galt" i hans optik. Han har stillet sig op og de to hunde står og "måler" hinanden og jeg begynder at gå deroverimod for at aflede Møffe, som jeg plejer - men ve' I hvad? Det var slet ikke nødvendigt! Møffe valgte HELT af sig selv at stoppe pjattet, vendte sig og gik lidt usikkert de første par meter (stadig meget "imponerestillings-agtigt", den anden hund var jo stadig lige bagved), hvorefter han gik det sidste stykke over til mig uden den mindste tøven - "hey mor, den hund er dum, så jeg kommer lige her over, så bliver alt nemlig godt" :lun:

 

DET er et stort skridt i den rigtige retning, synes jeg - det har han aldrig gjort før! Han har altid bare stået og ikke rigtig vidst, hvordan han stoppede de her konflikter :hjerte: Og nu gik han bare over til mig :banan:

 

Og han fik selvfølgelig både ros, nus og godbid for det, hvorefter vi gik væk fra den anden, i Møffes øjne "dumme", hund :hjerte:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Iiih, tak altså skal I have mange gange for ros! :kys:

 

Er da også lidt stolt over mig selv, men synes også at det er gået over al forventning - han er jo bare så dygtig til det! :hjerte: Men ved jo også, at han har en dejlig natur på det ounkt, den blev bare spoleret lidt, da han var omkring et år :hjerte:

 

Hvor er han bare en god dreng :lun:

 

Jeg er ret imponeret over at han stoler så meget på dig, at han tør vende ryggen til den anden hund og komme tilbage til dig, du har gjort et rigtig flot arbejde :5up:

 

Jeg er også rigtig imponeret over hans tillid! Men det største var nok dengang, han vendte ryggen til en knurrende hanhund, da jeg bare stille og roligt sagde "Møffe, kom" - der boblede jeg altså også af stolthed :lun:

 

Så det er nok vores to største sejre - det frivillige valg og tilliden til at stole på min bedømmelse :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...