Hop til indhold

Nyt overfald!


anders46fils
 Share

Recommended Posts

Og denne sag med schæferen der dræbte en papillion fik et lille link under vi med hund i BT, men i dag hvor en kamphund har bidt en golden (uden dødlig udgang), så får artiklen lige pludselig plads øverst på BT's hjemmeside og med store overskrifter...

 

I kan sige hvad I vil, men der er altså stor forskel på hvordan BT vælger at fremvise de forskellige hundeoverfald...

 

Ja, selvfølgelig er der forskel. Kamphunden befandt sig i offentligt rum uden mundkurv, og overtrådte derfor loven.

Hvor ville jeg dog ønske at ejere og/eller tilhængere af listehunde ville stoppe alt det klynkeri over loven, journalisterne, regeringen osv osv og så selv begynde at påtage sig et ansvar.

Enten må de begynde at overholde loven, med hegn, mundkurv osv. eller også må vi andre appelere til, at loven ændres så alle listehunde skal aflives nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 74
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

jeg har så bare et spørgsmål.. hvis jeg kommer gående med min hund og den kommer.. hvad gør man??.. min hund ville uden tvivl tage kampen og jeg kan godt stoppe ham i det men hvis den kommer farene og virker aggresiv så vil jeg da nødigt, da jeg mener at min hund skal have lov til at forsvare sig..

Hvis din egen hund uden varsel bliver overfaldet, står du uden tøven på dens side, og du gør alt, hvad du kan, for at "nakke" den anden hund.

 

Så enkelt er det....

 

Men rigtige slåskampe er heldigvis ikke så hyppigt forekomne, som mange forestiller sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, selvfølgelig er der forskel. Kamphunden befandt sig i offentligt rum uden mundkurv, og overtrådte derfor loven.

Hvor ville jeg dog ønske at ejere og/eller tilhængere af listehunde ville stoppe alt det klynkeri over loven, journalisterne, regeringen osv osv og så selv begynde at påtage sig et ansvar.

Enten må de begynde at overholde loven, med hegn, mundkurv osv. eller også må vi andre appelere til, at loven ændres så alle listehunde skal aflives nu.

Ja selvfølgelig er der forskel på en schæfer der kun river en lille hund ud af armne på en ældre dame og dræber hunden, og på en amstaff der er SÅ voldsom at den lige rem bidder hul i en golden... Det er selvfølgelig bestemt ikke iorden at en hund ovrefalder en anden hund det er da sole klart!:evil:

 

Aflive alle liste hunde fordi et fåtal ikke kan finde udaf at overholde loven. Fin ide...Det ville også være på sin plads at alle over 60år mister retten til at køre bil, for nogle af dem kan bare ikke følge trafiken er er irriterende at ligger med 60km/t hvor der er 80km/t zone, alle over 80år får udgangs forbud for nogle få går så langsomt så de sænker alle andre i at kommer hurtiger frem

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, selvfølgelig er der forskel. Kamphunden befandt sig i offentligt rum uden mundkurv, og overtrådte derfor loven.

Hvor ville jeg dog ønske at ejere og/eller tilhængere af listehunde ville stoppe alt det klynkeri over loven, journalisterne, regeringen osv osv og så selv begynde at påtage sig et ansvar.

Enten må de begynde at overholde loven, med hegn, mundkurv osv. eller også må vi andre appelere til, at loven ændres så alle listehunde skal aflives nu.

 

Jeg har godt bemærket din trang til at alle disse hunde skal aflives, først i den anden tråd hvor du mente at vi ejere burde gøre det af medlidenhed med hunden, og nu hvor du mener at det offentlige skal aflive dem alle sammen.

 

Jeg har ikke rigtig noget at sige til dig, du og jeg er så langt fra hinanden på stort set alle områder der drejer sig om hunde, så jeg tror ikke at vi vil få en konstruktiv debat ud af det, så jeg nøjes med at bekræfte at jeg har læst dit indlæg.

Link til indlæg
Del på andre sites

BT er jo BT. De vælger at promovere de historier, de ser mest salg i - desværre.

 

De skræmmende er nok nærmere, at overfaldende sker, uanset hvilken hund, der gør det.

 

Jeg er faktisk "bange" for schæfere, jeg ikke kender...for de fleste af dem, jeg har mødt, har været komplet tossede og har bidt alt der bevægede sig. Rotter skal jeg også lige se an, for da jeg var barn løb et par frit omkring (uden ejer), hvor jeg boede og åd katte

 

Enig, og enten er der lige i øjeblikket flere overfald end der plejer at være, eller også har aviserne ikke andet at skrive om, og vælger derfor at skrive om disse overfald.

 

Men faktum er, at jeg både på forums og i aviserne har læst om rigtig mange overfald den sidste måneds tid, og en debatør foreslog at det måske skyldes understimulering i forbindelse med den hårde vinter, jeg ved det ikke, men jeg syntes antallet er steget den sidste måneds tid :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing
Enig, og enten er der lige i øjeblikket flere overfald end der plejer at være, eller også har aviserne ikke andet at skrive om, og vælger derfor at skrive om disse overfald.

 

Men faktum er, at jeg både på forums og i aviserne har læst om rigtig mange overfald den sidste måneds tid, og en debatør foreslog at det måske skyldes understimulering i forbindelse med den hårde vinter, jeg ved det ikke, men jeg syntes antallet er steget den sidste måneds tid :vedikke:

 

Agurketid er altid synlig. Den sommer, hvor overfald fra hunde blev omtalt meget, var en stille sommer sådan rent nyhedsmæssigt (var det ikke sommeren 2009, der var så meget omtale, der senere resulterede i den nye hundelov?)

 

Til det jeg skrev om schæfere og rotter. Jeg er nu heller ikke tryg ved Amstaff's og Ambull, men det er mest fordi jeg ikke møder Lonny/Dogfather-ejerne, men "de andre". :genert: Gad vide om jeg bare generelt møder de ejere, der fatter hat af at have hund? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Agurketid er altid synlig. Den sommer, hvor overfald fra hunde blev omtalt meget, var en stille sommer sådan rent nyhedsmæssigt (var det ikke sommeren 2009, der var så meget omtale, der senere resulterede i den nye hundelov?)

 

Til det jeg skrev om schæfere og rotter. Jeg er nu heller ikke tryg ved Amstaff's og Ambull, men det er mest fordi jeg ikke møder Lonny/Dogfather-ejerne, men "de andre". :genert:Gad vide om jeg bare generelt møder de ejere, der fatter hat af at have hund? :hmm:

 

Det kunne da godt tyde på at der mangler en træningsplads som kunne opdrage på ejerene i dit nærområde :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing
Enig, og enten er der lige i øjeblikket flere overfald end der plejer at være, eller også har aviserne ikke andet at skrive om, og vælger derfor at skrive om disse overfald.

 

Men faktum er, at jeg både på forums og i aviserne har læst om rigtig mange overfald den sidste måneds tid, og en debatør foreslog at det måske skyldes understimulering i forbindelse med den hårde vinter, jeg ved det ikke, men jeg syntes antallet er steget den sidste måneds tid :vedikke:

 

 

Det har jeg svært ved tro. Mest fordi, hvis der ikke skal mere til at understimulere, så mener jeg ikke, at man stimulerer sin hund godt nok i hverdagen i forvejen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing
Det kunne da godt tyde på at der mangler en træningsplads som kunne opdrage på ejerene i dit nærområde :blink:

 

:lol: Ja ikke?

 

Det er nu flere steder, jeg har boet, så det er flere steder problemet er. Jeg oplever tit problemet i ligusterkvartererne, da mange her ofte har hund, fordi "det har man". Så kan den lige nulre lidt rundt i haven og måske blive trisset en kort 10 min tur om aftenen.

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: Ja ikke?

 

Det er nu flere steder, jeg har boet, så det er flere steder problemet er. Jeg oplever tit problemet i ligusterkvartererne, da mange her ofte har hund, fordi "det har man". Så kan den lige nulre lidt rundt i haven og måske blive trisset en kort 10 min tur om aftenen.

 

Plus at der er alt for mange hunde på så lille et område, så der vil uværgeligt også være en del af de utilpassede hunde og man kan ikke rigtig undgå dem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing
men det har jo været koldt, så flertallet af hunde har jo slet ikke været ude og gå i flere måneder...

 

Bwaaaah, så må hundeejerne klæde sig varmt på og lufte sine hunde :fornaermet: (stakkels hunde)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing
men har du da ikke bemærket hvor få hunde der pludselig findes om vinteren, og sjovt nok vrimler det lige pludselig med dem ved første forårstegn :genert:

 

Nogle hunde kan naturligvis stimuleres godt inde i en periode også, men hvis man ikke lufter sin hund, når det er koldt, så er man en dårlig hundeejer og falder ind under den kategori, som sikkert også gør det skidt om sommeren (hvor hunde meget muligt så får liiiidt mere udetid)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle hunde kan naturligvis stimuleres godt inde i en periode også, men hvis man ikke lufter sin hund, når det er koldt, så er man en dårlig hundeejer og falder ind under den kategori, som sikkert også gør det skidt om sommeren (hvor hunde meget muligt så får liiiidt mere udetid)

 

Enig, og jeg skal da heller ikke være bleg for at indrømme, at den uge hvor der var isglat over alt, der kom Luna kun i haven, men jeg sørgede så for at kompensere på andre måder, og hun led bestemt ingen nød :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing
Enig, og jeg skal da heller ikke være bleg for at indrømme, at den uge hvor der var isglat over alt, der kom Luna kun i haven, men jeg sørgede så for at kompensere på andre måder, og hun led bestemt ingen nød :-D

 

Hun gik ikke ud og overfaldt en anden hund ved første chance hun fik :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun gik ikke ud og overfaldt en anden hund ved første chance hun fik :lol:

 

Nej dog ikke, men jeg var fandeme ved at brække benene da jeg efter 4 dage mente, at nu kunne vi vist godt gå tur igen :lol:

 

Det var stadig glat, og det kombineret med en Luna der ikke har været ude og gå i 4 dage, det er ikke en god kombination :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Ja selvfølgelig er der forskel på en schæfer der kun river en lille hund ud af armne på en ældre dame og dræber hunden, og på en amstaff der er SÅ voldsom at den lige rem bidder hul i en golden... Det er selvfølgelig bestemt ikke iorden at en hund ovrefalder en anden hund det er da sole klart!:evil:

 

Aflive alle liste hunde fordi et fåtal ikke kan finde udaf at overholde loven. Fin ide...Det ville også være på sin plads at alle over 60år mister retten til at køre bil, for nogle af dem kan bare ikke følge trafiken er er irriterende at ligger med 60km/t hvor der er 80km/t zone, alle over 80år får udgangs forbud for nogle få går så langsomt så de sænker alle andre i at kommer hurtiger frem

 

 

Don't feed the troll....:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Don't feed the troll....:engel:

 

 

Du forstår sandelig at få stoppet en tråd.:fornaermet:

Trist når kan man ikke vil give plads til ueninghed på en debatside. :cry:

 

Men jeg håber da du har så megen pli, at du sender en forklaring og/eller undskyldning til trådstarter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min gode hundevenindes mors lille gravhund ligger på et dyrehospital lige nu og kan måske ikke reddes.

Det var en rothweiler, der ikke var ordenligt indhegnet.Hendes mor er 85 år og kunne intet gøre ved det store dyr. Overfaldshunden skulle være aflivet nu. Med hvad med Malthe??? overlever han dette???

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Min gode hundevenindes mors lille gravhund ligger på et dyrehospital lige nu og kan måske ikke reddes.

Det var en rothweiler, der ikke var ordenligt indhegnet.Hendes mor er 85 år og kunne intet gøre ved det store dyr. Overfaldshunden skulle være aflivet nu. Med hvad med Malthe??? overlever han dette???

 

 

Det gør mig ondt at høre...håber den lille hund klarer den...:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing
Min gode hundevenindes mors lille gravhund ligger på et dyrehospital lige nu og kan måske ikke reddes.

Det var en rothweiler, der ikke var ordenligt indhegnet.Hendes mor er 85 år og kunne intet gøre ved det store dyr. Overfaldshunden skulle være aflivet nu. Med hvad med Malthe??? overlever han dette???

 

Åh hvor er jeg ked af at høre det :ae: Jeg håber, at han klarer den :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min gode hundevenindes mors lille gravhund ligger på et dyrehospital lige nu og kan måske ikke reddes.

Det var en rothweiler, der ikke var ordenligt indhegnet.Hendes mor er 85 år og kunne intet gøre ved det store dyr. Overfaldshunden skulle være aflivet nu. Med hvad med Malthe??? overlever han dette???

 

Æv, sikke dog en skræmmende oplevelse for sådan en ældre dame :cry:

 

Jeg sender positive tanker, og håber at Malthe klare den :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...