Hop til indhold

DVD Clicker Magic

Gæst Chocolate Labrador
 Share

Recommended Posts

Gæst Chocolate Labrador

I forlængelse af en inspirations-dødvande (ja, jeg er ikke så opfindsom) googlede jeg i går ideer til klikkertræning. Jeg faldt over en DVD med titlen Clicker Magic af Karen Pryor.

Er der nogen, der har erfaringer med den? Har dog bestilt den. Synes tit jeg savner, at "se" øvelserne istedet for bare at læse om den...glæder mig vildt til den kommer :klap:

Er der nogen, som har gode erfaringer med DVD om hundesprog, træning, adfærd???

Link til indlæg
Del på andre sites

I forlængelse af en inspirations-dødvande (ja, jeg er ikke så opfindsom) googlede jeg i går ideer til klikkertræning. Jeg faldt over en DVD med titlen Clicker Magic af Karen Pryor.

Er der nogen, der har erfaringer med den? Har dog bestilt den. Synes tit jeg savner, at "se" øvelserne istedet for bare at læse om den...glæder mig vildt til den kommer :klap:

Kender ikke den omtalte DVD, kan du sætte et link ind?

Men ved at Karen Pryor er rigtig dygtig hvad angår klikkertræning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender heller ikke netop den DVD... Men har rigtig god erfaring med trænings-DVD'er generelt, har nogle om agility. Synes det gør rigtig meget at man kan se tingene udføres i levende live, for det er ikke altid så let at beskrive hundetræning kun med ord. Især når det handler om praktiske øvelser synes jeg det er rigtig godt med DVD.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador
Kender heller ikke netop den DVD... Men har rigtig god erfaring med trænings-DVD'er generelt, har nogle om agility. Synes det gør rigtig meget at man kan se tingene udføres i levende live, for det er ikke altid så let at beskrive hundetræning kun med ord. Især når det handler om praktiske øvelser synes jeg det er rigtig godt med DVD.

sådan har jeg det bestemt også. glæder mig rigtigt meget til at den kommer med posten. Så skal jeg nok lige give en anmeldelse :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador
ok mange tak.:5up:

Ved ikke hvordan reglerne er for ting sendt fra england men ved at når man får tin sendt fra usa og tolden finder dem får man en bøde oven i prisen..:evil:

England er jo med i EU, så det burde ikke være noget problem. Har tit købt ting fra amazone UK, som fint blev leveret. Tror tit at kan give bøvl hvis det er uden for EU. Og der er vist også noget med, at DVD fra f.eks. USA ikke altid kan afspilles i DK. Noget med regionskoder. ...?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har alle Susan Garretts DVDer. Dels er hun hammerdygtig, dels har hun faktisk gjort sig den ulejlighed at lave dem, så man kan se og høre hvad hun laver.

Mange DVDer er seminarer der er optaget og det kan være en blandet fornøjelse; nogen gange kan man ikke høre, nogen gange kan man ikke se og nogen gange mangler der en rød tråd.

Link til indlæg
Del på andre sites

ok mange tak.:5up:

Ved ikke hvordan reglerne er for ting sendt fra england men ved at når man får tin sendt fra usa og tolden finder dem får man en bøde oven i prisen..:evil:

Hvis man køber fra Amazon england, lægger de automatisk moms på og der er ingen problemer. Kommer de fra et ikke-EU-land, tager Post Danmark 160 kr. for at beregne momsen, så: pris+ moms+ 160 kr. Det kan hurtigt blive dyrt. Hvis DVDen ikke bliver sendt via Post Danmark, skal man selv henvende sig til toldskat og slippe slanterne (og det er der sikkert mange der husker:lol:).

Link til indlæg
Del på andre sites

Har i et link til det Amazon i england..:stupid:

Tak fordi i gjorde mig klogere på det med at sende ting i EU og udenfor.:klap:

Har aldrig selv bestilt noget uden for Danmark (endnu) men man ved jo aldrig om man lige pludselig finder noget man gerne vil have.. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...
Gæst Chocolate Labrador

Så har jeg fået DVD'en hjem og kigget den igennem. Jeg er faktisk lidt skuffet over oplevelsen. Hvis man kan se bort fra den dårlige kvalitet i optagelse og lyd, forklarer DVD'en egentlig meget godt grundprincipperne i klikkertræning - dog med nogle varianter iforhold til hvad jeg har lært til træning. hvad der er mest rigtig og bedst, skal jeg ikke kunne udtale mig om. Der er også flere semi-"humoristiske" indslag hvor bl.a. et mulddyr, en kat og en fisk :hmm: klikkertrænes.

Upside er helt sikkert, at se noget live i forhold til timing osv (men også her ligger den lidt skævt i forhold til hvad jeg har lært - men hvem siger hvad er rigtigt). Ulempen er at det er meget generelt. Havde forestillet mig nogle konkrete øvelser, eller tricks. Men jeg havde dog ikke læst så meget om indholdet. Må nok sande, at DVD'en var et impultkøb. :oops:

Omvendt har jeg bestemt fået blod på tanden til at finde en DVD der mere passer til mine ønsker, for det var skønt at se træningen "live".

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Coco-doodle

Havde slet ikke tænkt på at man kan købe hundetrænings dvd'er, men selvfølgelig kan man da det :D Haha..

Nå, men ville bare lige tilføje at der er mange gode træningsvideoer på youtube. Jeg har kigget på mange videoer derinde, både med små enkle tricks og øvelser, men også de mere avancerede ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

• 1 month later...

Har også trænet meget efter videoer på youtube og det er gratis ;-)

Specielt kan jeg anbefale Kikopup og tab289 de er super dygtige og forklare tingene meget præcist :5up: De laver videoer om både triks/ træning og adfærds ting :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

• 1 month later...
  • 11 months later...
Gæst Jive50

Nogle der kan anbefale en DVD med noget hundetræning , for begyndere , altså hvalpe træning . Vi går til hvalpe træning . Meeen kunne godt bruge lidt mere , evt også nogle dvd'er til når den bliver ældre . Mvh Jesper

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst boble
De er ikke gratis, man skal være medlem. De så ellers gode ud.

ups det vidste jeg ikke... får deres blad, men viste ikke at det vare et krav for at kunne se dem... kan oplyse om det er et FANTASTISK blad... og hvis der er nogen der ønsker at apponere på bladet må de meget gerne kontakte mig så mædeler jeg det meget gerne til canis... for så får jeg nemlig en lille hverve gave:mrgreen: men det er dog ikek derfor jeg anbefaler bladet... det er det FEDESTE BLAD hvis man er "klikkertrænings interserret":5up:

Link til indlæg
Del på andre sites