Hop til indhold

Politihundetræning

Umulia
 Share

Recommended Posts

Jeg leder efter nogle beskrivelser og evt. videoer af hvordan politihundetræning foregår i Danmark, da visse personer har svært ved at tro at det kan lade sig gøre at lære en hund at bide med positive metoder :mrgreen:

Hvis I har links eller andet, vil jeg meget gerne se det :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg leder efter nogle beskrivelser og evt. videoer af hvordan politihundetræning foregår i Danmark, da visse personer har svært ved at tro at det kan lade sig gøre at lære en hund at bide med positive metoder :mrgreen:

Hvis I har links eller andet, vil jeg meget gerne se det :5up:

Det skulle ikke undre mig om det er på det DdBforum jeg også var på i en kort periode?:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det kan hjælpe dig Umulia, så vil jeg gerne spørge en af mine venner om jeg må filme ham og hans hund under træning med figurant. Det er godt nok militæret og ikke politiet de er i

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skulle ikke undre mig om det er på det DdBforum jeg også var på i en kort periode?:blink:

Nej, det er det godt nok ikke. Der kommer jeg heller ikke mere.

Hvis det kan hjælpe dig Umulia, så vil jeg gerne spørge en af mine venner om jeg må filme ham og hans hund under træning med figurant. Det er godt nok militæret og ikke politiet de er i

Det ville bestemt være interessant :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du huske dokumntarserien om politihunden Kato (Qato?) og hans fører? Man fulgte ham fra lille hvalp og til hans kåring som færdig politihund.

Gad vide om der ligger klip derfra et sted på nettet?

Det har der gjort - Men siden om Qato er desværre lukket ned!:vedikke:

Umulia: Hvorfor kontakter du ikke din egen lokale Politihundeforening og spørger dem, om deres metoder og tager ud og får et selvsyn på træningen? :-D

I mange lokalforeninger vil du også finde sekt. I medlemmer - som jo er politiets hundeførere :-D

Eller du kunne kontakte politiets hundeafd. i den den landsdel du kommer fra - Og spørger om du må følge med een af deres hundeførere på en alm. træningsdag :5up:

:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det er det godt nok ikke. Der kommer jeg heller ikke mere.

Så du opgav også:blink::lol:

Det ville bestemt være interessant :5up:

Fino. Har snakket med manden og han er klar :) Du høre lige nærmere når vi har en film klar
Link til indlæg
Del på andre sites

Umulia: Hvorfor kontakter du ikke din egen lokale Politihundeforening og spørger dem, om deres metoder og tager ud og får et selvsyn på træningen? :-D

I mange lokalforeninger vil du også finde sekt. I medlemmer - som jo er politiets hundeførere :-D

Eller du kunne kontakte politiets hundeafd. i den den landsdel du kommer fra - Og spørger om du må følge med een af deres hundeførere på en alm. træningsdag :5up:

Det har jeg sådan set ikke brug for, for det er ikke mig, der skal overbevises. Jeg ved allerede hvordan politiet træner, for jeg har selv trænet i Politihundeklubben. Det jeg har brug for er noget skriftligt, eller videoer, som jeg kan linke til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg sådan set ikke brug for, for det er ikke mig, der skal overbevises. Jeg ved allerede hvordan politiet træner, for jeg har selv trænet i Politihundeklubben. Det jeg har brug for er noget skriftligt, eller videoer, som jeg kan linke til.

All right :-D

Nu ved jeg ikke præcis hvordan du skal bruge disse skriftlige udsagn eller videoer til - Altså hvordan du skal ovebevise de "vantro" :mrgreen:

Men igen ville det måske være nemmest at kontakte politiets hundeafdelinger, og forhøre sig om de ikke havde noget materiale du kunne få lov til at låne :genert:

Kurt Verup har jo skrevet bogen "Hund - kend dine evner" -Måske der var noget heri som kunne bruges.

Han kan kontaktes på Politiets Hundeskole i Farum. Og han ved en masse omkring deres træning m.m. Han kunne måske være dig behjælpelig :vedikke:

Held og lykke med det :mrgreen:

Redigeret af Nazak
stavefejl
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Som jeg har forstået det, er det individuelt som i de forskellige afdelinger af samme klub.

Den hovedansvarlige kan have forskellige holdninger i forskellige distrikter eller hvad de kalder deres områdeinddeling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke om det er tjenestehundetræning, træning i Dansk Politihundeforening eller bidearbejde generelt du er interesseret i.

Jeg er medlem af en PH-afdeling og der er MEGET stor forskel på hvordan der trænes. Nogle træner pænt og positivt -andre gør bestemt ikke! Og den forskel har jeg også set blandt tjenestehundeførerne.

Bidearbejdet træner jeg selv 100% positivt og klikkertræner det. Du kan finde videoklip på www.riesen-fan.dk . Så jo det kan sagtens lade sig gøre at træne dette med positive metoder.

En lille smagsprøve her hvor jeg tester niveauet lidt på en fig. jeg kender rigtig godt. Han er tysk - leder af tjenestehundenes uddannelse ved politiet i Westfalen og har været tjenestehundefører i 30 år (og med riesen i den anden ende af snoren:klap: )

[media]http://www.youtube.com/watch?v=FzCdKDTkNos[/media]

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svarene :5up:

De mennesker, jeg diskuterer med, påstår at en tjenestehund i politi eller militær ikke kan trænes med positive metoder, fordi den så ikke vil være "hærdet".

Som det absolut mindste mener de, at den skal have oplevet at blive slået og sparket alvorligt af figuranter, inden den kommer i aktiv tjeneste.

Der er også en påstand om at der ikke findes klikkertrænede lydighedschampions :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svarene :5up:

De mennesker, jeg diskuterer med, påstår at en tjenestehund i politi eller militær ikke kan trænes med positive metoder, fordi den så ikke vil være "hærdet".

Som det absolut mindste mener de, at den skal have oplevet at blive slået og sparket alvorligt af figuranter, inden den kommer i aktiv tjeneste.

Der er også en påstand om at der ikke findes klikkertrænede lydighedschampions :vedikke:

Æh ham der Mads Jørgensen mener jeg han hedder har været verdensmester i lydighed i 2008 eller 9 ...

og tjek så det her link:

Training Police Dogs and Military Dogs Using Positive Methods - Whole Dog Journal Article

Steve White har undervist flere år på Karen Pryors Clicker Expo (tag den :rolleyes:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod

Hvad er det for nogle folk?

For mig at se, er de da helt "off" :vedikke:

Når man træner med klikker, eller bare efter positive metoder generelt - udelukker det jo ikke det faktum at en brugshund skal være modstandsdygtig over for fysiske påvirkninger :???: Vil det så sige at en "hærdet" hund ikke kan trænes positivt i deres øjne :confused: :stupid::lol:

Nåmn de her tre vovser (mor og 2 sønner på 8 mdr.) er trænet udelukkende positivt - og det fortsætter de med at blive.. :blink:

De mangler absolut ikke noget af den grund!

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Nåmn de her tre vovser (mor og 2 sønner på 8 mdr.) er trænet udelukkende positivt - og det fortsætter de med at blive.. :blink:

QUOTE]

Bubben leger gerne den slags sjove lege med dig, kommer i ikke snart til øen igen *G*

/Carina og pelsdræberen

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er det for nogle folk?

For mig at se, er de da helt "off" :vedikke:

Når man træner med klikker, eller bare efter positive metoder generelt - udelukker det jo ikke det faktum at en brugshund skal være modstandsdygtig over for fysiske påvirkninger :???: Vil det så sige at en "hærdet" hund ikke kan trænes positivt i deres øjne :confused: :stupid::lol:

[media]

[/media]

Se - Det er sgu god "værkstedshumor" :klap:

- Det har med garanti været sk... sjovt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites