Hop til indhold

At se billeder oploadet til HF


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Når folk har oploadet billeder til at sætte direkte ind i et indlæg, altså oploadet dem her til HF, så bruger min computer VILDT lang tid på at vise dem når jeg klikker for at se dem store - er det kun ved mig at det sker? Det er sådan så jeg nogle gange kan tælle helt op til 10 før billedet kommer frem, og det samme sker når jeg klikker "næste".

 

Jeg bruger Firefox. Hvad bruger i - og går det hurtigere ved jer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Når folk har oploadet billeder til at sætte direkte ind i et indlæg, altså oploadet dem her til HF, så bruger min computer VILDT lang tid på at vise dem når jeg klikker for at se dem store - er det kun ved mig at det sker? Det er sådan så jeg nogle gange kan tælle helt op til 10 før billedet kommer frem, og det samme sker når jeg klikker "næste".

 

Jeg bruger Firefox. Hvad bruger i - og går det hurtigere ved jer?

 

Det går hurtigere her - og jeg har endda ikke jordens hurtigste eller mest stabile forbindelse... Bruger Firefox på Mac.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
Ja IE er helt sikkert den sløveste browser. Chrome kan helt klart anbefales.

 

Jeg vil prøve at teste lidt på hastigheden og se om det kan optimeres.

 

...men hvorfor har jeg så ikke problemer? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når folk har oploadet billeder til at sætte direkte ind i et indlæg, altså oploadet dem her til HF, så bruger min computer VILDT lang tid på at vise dem når jeg klikker for at se dem store - er det kun ved mig at det sker? Det er sådan så jeg nogle gange kan tælle helt op til 10 før billedet kommer frem, og det samme sker når jeg klikker "næste".

 

Jeg bruger Firefox. Hvad bruger i - og går det hurtigere ved jer?

 

Hej

 

prøv at tjekke hvor store billederne er som du har problemer med. Nogle lægger billeder op direkte fra kamera i højeste opløsning, hvilket kan gøre dem langsomme at åbne.

Billeder til upload skal ikke have højere opløsning end 76 dpi, højere opløsning vil gøre billederne langsommere at åbne og kvaliteten bliver ikke bedre af højere opløsning.

venlig hilsen Steen Stenild

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
Jeg siger ikke at IE er værdiløs, jeg bruger den selv primært :-)

 

Men mange har problemer, og sikkert fordi der er installeret et hav af ekstra toolbars osv.

 

Det er vist et spørgsmål om religion og vaner.. :blink:

 

Det irriterer mig feks. grænseløst at skulle opdatere diverse pluginns hver gang jeg åbner Firefox for at teste en eller anden side.

 

Chrome er ret ny for mig. Den virker umiddelbart relativt ok, men synes absolut ikke den loader hurtigere end IE som de lover :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

prøv at tjekke hvor store billederne er som du har problemer med. Nogle lægger billeder op direkte fra kamera i højeste opløsning, hvilket kan gøre dem langsomme at åbne.

Billeder til upload skal ikke have højere opløsning end 76 dpi, højere opløsning vil gøre billederne langsommere at åbne og kvaliteten bliver ikke bedre af højere opløsning.

venlig hilsen Steen Stenild

 

Ja det kan være det er det. Nu har jeg installeret chrome, og den er lidt hurtigere :-D Nu skal jeg tælle til 4-5 før billedet kommer frem (måske kan min tålmodighed overleve.. måske ikke :mrgreen:)

 

Det irriterer mig feks. grænseløst at skulle opdatere diverse pluginns hver gang jeg åbner Firefox for at teste en eller anden side.

 

Det er fordi du ikke har mac :drille: På mac er der ALDRIG plugins som skal opdateres - men det er der på mit arbejde, på pc'en.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det kan være det er det. Nu har jeg installeret chrome, og den er lidt hurtigere :-D Nu skal jeg tælle til 4-5 før billedet kommer frem (måske kan min tålmodighed overleve.. måske ikke :mrgreen:)

 

 

 

Det er fordi du ikke har mac :drille: På mac er der ALDRIG plugins som skal opdateres - men det er der på mit arbejde, på pc'en.

 

Mac rules!!! :banan: :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod

Det er fordi du ikke har mac :drille: På mac er der ALDRIG plugins som skal opdateres - men det er der på mit arbejde, på pc'en.

 

Så jeg skal købe en Mac Fag til overpris og med dårlig service for at køre en browser jeg ikke synes om? :lol:

 

Den dag jeg konverterer til mac, blir en kold dag i helvede. :drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så jeg skal købe en Mac Fag til overpris og med dårlig service for at køre en browser jeg ikke synes om? :lol:

 

Den dag jeg konverterer til mac, blir en kold dag i helvede. :drille:

 

Nej du kan da sagtens køre IE på mac, men herhjemme er det Anders' browser. Han roder i bogmærkerne, så gider ikke bruge den samme som ham :mrgreen:

 

Nårmen, efter så mange år hvor de har svedt og svedt i helvede, mon ikke de så bare bliver meget glade for lidt kulde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...