Gæst Chili Con Caia Skrevet Februar 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2011 Hej Alle Jeg skal have taget nye billeder af Chili og Caia, og er derfor på udkig efter en smuk natur hvor det er tilladt at have hundene uden snor. Lige nu kan jeg bare slet slet ikke komme på et sted :-( Så hvis I kender til et lækkert område så skriv endelig. ( Det skal være på sjælland ) Jeg har tidligere fået taget billeder af dem i Bernstorffsparken, så vil gerne prøve noget nyt Håber på et par inputs... :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kahlia Besvaret Februar 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 2, 2011 Lige nu er der nok ikke så meget grønt, men.. Hvad tænker du på? Skov? Åben, velpasset park? Vilde (blomster) marker? Strand? :hmm: Og ca. hvor på Sjælland? Nord, Syd, Vest, StorKøbenhavn? På Vestsjælland er der i hvert fald et meget smukt område, Røsnæs, helt ude vestpå, der var vi på studietur (biologi). Jeg ved ikke, om det hele er fredet, eller om man må have hunde løs, men der er SÅ mange forskellige typer natur, lige fra strand til uberørte blomstermarker til krat og mose til skov. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Februar 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 2, 2011 ærgerligt at det er på sjælland. vi har jo noget af DK's smukkeste natur i silkeborg blandt andet lige her rundt om hjørnet, tæt på hundeskoven. hvor man når så højt op, at man kan se ud over åen og en masse andet. VIRKELIG flot udsigt.. men mon ikke i også har smuk natur over på den lidt mere forurenede del? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Februar 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 2, 2011 Lige nu er der nok ikke så meget grønt, men..Hvad tænker du på? Skov? Åben, velpasset park? Vilde (blomster) marker? Strand? :hmm: Og ca. hvor på Sjælland? Nord, Syd, Vest, StorKøbenhavn? På Vestsjælland er der i hvert fald et meget smukt område, Røsnæs, helt ude vestpå, der var vi på studietur (biologi). Jeg ved ikke, om det hele er fredet, eller om man må have hunde løs, men der er SÅ mange forskellige typer natur, lige fra strand til uberørte blomstermarker til krat og mose til skov. Det skal være i maj tænker jeg. Så håber jeg at det er lidt mere grønt. Det skal ikke være på stranden - Har heldigvis et par strand billeder. Men det ville være super hvis der er noget vand også.. Så det du beskriver lyder rigtig godt. Det skal være et sted hvor de kan boltre sig, så det skal ikke være et alt for lukket område tænker jeg. Må indrømme at jeg ikke har tænkt så meget over om der skal være blomster osv. Mht. området: Jeg har ikke noget krav til hvor på sjælland det skal være. Hvis det rette sted dukker op køre vi bare der til Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 2, 2011 Faxe Kalkbrud skulle være helt fantastisk. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Februar 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 2, 2011 Faxe Kalkbrud skulle være helt fantastisk. Yes, der er MEGET smukt:5up: vi var der forrig sommer med begge vuffer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kahlia Besvaret Februar 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 2, 2011 ærgerligt at det er på sjælland. vi har jo noget af DK's smukkeste natur i silkeborg blandt andet lige her rundt om hjørnet, tæt på hundeskoven. hvor man når så højt op, at man kan se ud over åen og en masse andet. VIRKELIG flot udsigt.. men mon ikke i også har smuk natur over på den lidt mere forurenede del? Mols Bjerge (er det ikke det de hedder) er også virkelig smukke, hvis man en dag kommer derhen skal man huske kamera. Det skal være i maj tænker jeg. Så håber jeg at det er lidt mere grønt. Det skal ikke være på stranden - Har heldigvis et par strand billeder. Men det ville være super hvis der er noget vand også.. Så det du beskriver lyder rigtig godt. Det skal være et sted hvor de kan boltre sig, så det skal ikke være et alt for lukket område tænker jeg. Må indrømme at jeg ikke har tænkt så meget over om der skal være blomster osv. Mht. området: Jeg har ikke noget krav til hvor på sjælland det skal være. Hvis det rette sted dukker op køre vi bare der til Uha, der er jo så meget.. :hmm: Jeg går engang i mellem tur i Gammel Tølløse med en aussie og schæfer/lab-blanding. Der er en dejlig stor skov, der dog ikke er så stor, at man ikke kan finde rundt. Der er løvskov og nåleskov. Og der er simpelthen så smukt, mange af stederne med løvskov er meget åbne, så der falder godt med lys. Der er også nogle høje med en flot udsigt og med bænke hvor man kan hodle frokostpause (det er gjort én gang, gør det aldig igen, hundene ville kun have min mad, selvom jeg lavede fodersøg til dem ). Og inde i skoven er der også et mose-område med vand, samt en lukket hundeskov (men der løber tit hunde rundt, ret langt fra deres ejere). Og langs skovkanten løber en å, hvor der er overgroet mark på begge sider. Der er også en slotsmark, hvor vi plejer at lade hundene løbe frit og lege, der er også smukt, med slottet i baggrunden. Så der er også nogle forskellige typer natur på dén rute. Jeg kan evt. tage nogle billeder af naturen (og hundene :slem:) næste gang jeg er der. Og så har vi, her hvor jeg bor, en stor del af Vestskoven. Der er altså også nogle smukke områder dér, blandt andet omkring Mønterne (mener jeg at det kaldes), der er stor åben græsmark lukket inde af skov, og så er der Herstedhøje (men jeg tror ikke, du kan have hund med derind, da der går får rundt omkring Herstedhøje ), der er en stor høj med flot udsigt. Og så er der Albertslund Bjerget (da man gravede fundamentet ud til husene, samlede man jorden dér, og det er så blevet til Albertslund Bjerget). Der er faktisk super hyggeligt, med åbne græsmarker omkring bjerget, hvor jeg har set hunde og fodboldspiller løbe løst engang i mellem, og så er der selvfølgelig Bakkehuset hvor man kan få mad og lidt vand til hunden, hvis det er. Men der er i hvert fald også flot, med masser af natur rundt omkring, der er bl.a. en sø lige bag ved "bjerget". Nu jeg tænker over det, så er der faktisk en masse flot natur herude i Albertslund... :hmm: Vi har også en masse "vilde marker", der vel egentligt bare er store græsplæner der bliver passet alt for sjældent. Men de har en flot grøn farve om sommeren. :5up: Jeg må lave en billed-rundtur engang når der bliver grønt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Februar 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 2, 2011 Hvad med at tage ned på stranden? :hmm: vi har en dejlig strand tæt på hvor der også er en del grønt og lyset er fantastisk på de gode dage :hjerte: der er jo hundestrand lidt endnu :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst FrøkenWhipsy Besvaret Februar 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 2, 2011 Min første indskydelse var også Faxe Kalkbrud Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Februar 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 2, 2011 Mols Bjerge (er det ikke det de hedder) er også virkelig smukke, hvis man en dag kommer derhen skal man huske kamera. Uha, der er jo så meget.. :hmm: Jeg går engang i mellem tur i Gammel Tølløse med en aussie og schæfer/lab-blanding. Der er en dejlig stor skov, der dog ikke er så stor, at man ikke kan finde rundt. Der er løvskov og nåleskov. Og der er simpelthen så smukt, mange af stederne med løvskov er meget åbne, så der falder godt med lys. Der er også nogle høje med en flot udsigt og med bænke hvor man kan hodle frokostpause (det er gjort én gang, gør det aldig igen, hundene ville kun have min mad, selvom jeg lavede fodersøg til dem ). Og inde i skoven er der også et mose-område med vand, samt en lukket hundeskov (men der løber tit hunde rundt, ret langt fra deres ejere). Og langs skovkanten løber en å, hvor der er overgroet mark på begge sider. Der er også en slotsmark, hvor vi plejer at lade hundene løbe frit og lege, der er også smukt, med slottet i baggrunden. Så der er også nogle forskellige typer natur på dén rute. Jeg kan evt. tage nogle billeder af naturen (og hundene :slem:) næste gang jeg er der. Og så har vi, her hvor jeg bor, en stor del af Vestskoven. Der er altså også nogle smukke områder dér, blandt andet omkring Mønterne (mener jeg at det kaldes), der er stor åben græsmark lukket inde af skov, og så er der Herstedhøje (men jeg tror ikke, du kan have hund med derind, da der går får rundt omkring Herstedhøje ), der er en stor høj med flot udsigt. Og så er der Albertslund Bjerget (da man gravede fundamentet ud til husene, samlede man jorden dér, og det er så blevet til Albertslund Bjerget). Der er faktisk super hyggeligt, med åbne græsmarker omkring bjerget, hvor jeg har set hunde og fodboldspiller løbe løst engang i mellem, og så er der selvfølgelig Bakkehuset hvor man kan få mad og lidt vand til hunden, hvis det er. Men der er i hvert fald også flot, med masser af natur rundt omkring, der er bl.a. en sø lige bag ved "bjerget". Nu jeg tænker over det, så er der faktisk en masse flot natur herude i Albertslund... :hmm: Vi har også en masse "vilde marker", der vel egentligt bare er store græsplæner der bliver passet alt for sjældent. Men de har en flot grøn farve om sommeren. :5up: Jeg må lave en billed-rundtur engang når der bliver grønt. hold da op!! 1000 tak:banan: Her i november var jeg fakitsk til rally prøve i Albertslund, og området var ret så lækkert. Kan ikke huske hvad det hed, meeeen det var stort Og yes, billeder, billeder når det engang bliver grønt. Tølløse skulle der faktisk være flotte områder:5up: Det lyder godt det du beskriver... :klap: Har også tænkt lidt på Hillerød slotshave eller hvad det hedder, men her må de ikke være løse, og det dur ikke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Februar 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 2, 2011 Min første indskydelse var også Faxe Kalkbrud Der er også flot, men der har vi været, og selvom det ikke er prof. billeder der er taget af vufferne har vi alligevel et par billeder der fra.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret Februar 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 2, 2011 Lille Dyrehave i Hillerød - ligger ved slottet/slotshaven :blink: De må gerne være løse i denne del af slotshaven Går der selv tit Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst LoneB Besvaret Februar 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 2, 2011 Vi bor nær Hedeland, der ligger lidt øst for Roskilde. Det er et fantastisk sted med Amfiteater, skibakke, togbane, små søer, skovområder, 2-3 hundeskove og store græsarealer. Det er vores absolutte yndlingssted, fordi der er så meget plads og man kan altid finde et sted, hvor hundene kan løbe frit uden at genere andre. Læs evt. mere på hedeland.dk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Inkognito Besvaret Februar 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 2, 2011 hold da op!! 1000 tak:banan:Her i november var jeg fakitsk til rally prøve i Albertslund, og området var ret så lækkert. Kan ikke huske hvad det hed, meeeen det var stort Og yes, billeder, billeder når det engang bliver grønt. Tølløse skulle der faktisk være flotte områder:5up: Det lyder godt det du beskriver... :klap: Har også tænkt lidt på Hillerød slotshave eller hvad det hedder, men her må de ikke være løse, og det dur ikke. Du var til prøve i Kongsholmparken ved Albertslund Bjerget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Februar 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 3, 2011 Vi bor nær Hedeland, der ligger lidt øst for Roskilde. Det er et fantastisk sted med Amfiteater, skibakke, togbane, små søer, skovområder, 2-3 hundeskove og store græsarealer. Det er vores absolutte yndlingssted, fordi der er så meget plads og man kan altid finde et sted, hvor hundene kan løbe frit uden at genere andre. Læs evt. mere på hedeland.dk Uhh. Tak! Har hørt en masse godt om dette sted.. :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kahlia Besvaret Februar 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 3, 2011 hold da op!! 1000 tak:banan:Her i november var jeg fakitsk til rally prøve i Albertslund, og området var ret så lækkert. Kan ikke huske hvad det hed, meeeen det var stort Og yes, billeder, billeder når det engang bliver grønt. Tølløse skulle der faktisk være flotte områder:5up: Det lyder godt det du beskriver... :klap: Har også tænkt lidt på Hillerød slotshave eller hvad det hedder, men her må de ikke være løse, og det dur ikke. Det var så lidt. Som Inkognito siger, så var det sikkert området omkring Albertslund Bjerget, det bliver nemlig brugt til alt muligt. Og jeg mener bestemt at have set noget med hunde-træning/-konkurrencer dernede en gang i mellem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Inkognito Besvaret Februar 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 3, 2011 Det var så lidt. Som Inkognito siger, så var det sikkert området omkring Albertslund Bjerget, det bliver nemlig brugt til alt muligt. Og jeg mener bestemt at have set noget med hunde-træning/-konkurrencer dernede en gang i mellem. Det var i Kongsholmparken hun var til prøve og jeg ved det, da jeg selv var med Min stedsans er normalt noget, der sidder i forruden og siger: "beregner ny rute", men lige præcis det område og Albertslund kender jeg rimeligt godt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts