Hop til indhold

"Slæber" bagpoterne efter sig


Gæst Bille
 Share

Recommended Posts

Hej andre golden ejere :-D

 

Mille er nu 20 mdr. gammel :lun: Hun er købt gennem dba og er ikke med stamtavle, hvilket jeg jo før har skrevet, at jeg fortryder :oops: men for os er hun jo stadig en ægte hund :blink:

 

Vi har ikke gulvtæppe på hjemme og er aldrig i tvivl, når Mille går omkring, da hun "slæber" bagpoterne efter sig, når hun går almindeligt. Er det normalt for goldens :vedikke:

 

Først nu har hun lært at hoppe op i bilen selv og kan kun med tilløb (indtil da måtte vi løfte bagpartiet), hun hopper ikke op på sin puf, men "kravler" med et ben ad gangen, samme fremgangsmåde op i sofaen - meeeeget stille og roligt :engel:

 

Når hun ligger og slapper af på gulvet, ligger hun ofte helt udstrakt bagud med benene som vi andre gør, og andre gange ligger hun som en frø med hofterne/knæene (bøjede ben) helt ud til siden :blink:

 

Hun løber meget flot og hurtigt og jeg ser hende ikke som besværet :-) Det er som sagt kun ved gågang, mener I der er grund til fotografering eller er hun helt normal? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville bruge de små 1500 kr. og få hende fotograferet.

 

Nu du har lagt mærke til det, vil mistanken altid ligge og lure i baghovedet. Så er det bedre at vide med sikkerhed.

 

Da jeg fik mistanke til, at Liva måske havde problemer, var det "småting", jeg havde lagt mærke til, men ved at jeg agerede så tidligt, som jeg gjorde, har jeg mulighed for at forhindre/forhale hendes ubehag og smerter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også få hende fotograferet. Simba har på mange punkter samme adfærd som jeres hund...det der med ikke bare at springe, men nærmere kravle / klatre osv. Han er fotograferet til et B. Dyrlægen sagde A, men var de krakilske ved DKK blev det et B, så her var alt fint, men det var dejligt at få vished, når nu han på mange måder ikke agerede ligesom andre Bernere.

 

Jeg synes du skal få det gjort. Nu har du mistanken. Så er det bedre at få vished, før det sætter sig fast i dit hoved som en tilbagevendende tanke, at der måske er noget i vejen. Det er sådan noget træls noget at slæbe rundt på :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også få ham fotograferet, dog skal du være opmærksom på, at selvom HD billederne ikke viser noget, så kan der jo stadig være noget galt med ryggen.

 

Baldur havde fine HD billeder, men opførte sig som Mille, og det viste sig at han havde lændeskred.

 

Hvis du fortæller dyrlægen hvorfor du kommer - altså fordi der måske er noget galt og ikke kun for HD-billeder - tager han højst sandsynligt billeder af ryg, hofter og knæ. Det gjorde min i hvert fald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror ikke umiddelbart du skal være bange for hofterne. Man siger ofte, at hunde der er så fleksible i deres måde at ligge på, har gode hofter. Alle mine (alle A hofter) har det med at ligge sådan.

 

MEN jeg syntes der er noget andet, der vækker bekymring. Nemlig det med at slæbe benene og ikke være god til at bruge bagparten. Det kan selvfølgelig være, at hunden bare ikke helt har forstået, at der er noget der bagude, der fungerer på egen hånd. Men det kan også være, at der er noget, der driller og klemmer på nerver eller andet.

 

God idé at få taget billeder - så ved du hvordan tingene ser ud. Og når I er i gang, kan I - som det allerede er nævnt - ligeså godt få taget lidt "op og ned" også. Og så er en tur til en dygtig kiropraktor absolut også at anbefale. Det kan gøre en stor forskel.

 

Vores midterste, Sally, overtog vi for et lille års tid siden. Og hun havde det med at gå lidt sjovt på bagparten. Hun var allerede der hoftefotograferet til A. Så vidste det ikke var der vi skulle lede efter "fejlen". Var til kiropraktor med hende, og her fik hun rettet op på en skæv hofte og et låst bækken. Det gjorde en forskel med det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror ikke umiddelbart du skal være bange for hofterne. Man siger ofte, at hunde der er så fleksible i deres måde at ligge på, har gode hofter. Alle mine (alle A hofter) har det med at ligge sådan.

.

 

Fleksibiliteten kan også skyldes løse hofteled, både Baldur og Luna ligger/lå sådan, og Baldur havde som nævnt lændeskred, og Luna har hhv. A og C hofter.

 

Så ovenstående er en skrøne :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du fortæller dyrlægen hvorfor du kommer - altså fordi der måske er noget galt og ikke kun for HD-billeder - tager han højst sandsynligt billeder af ryg, hofter og knæ. Det gjorde min i hvert fald.

 

Så er det jo bare om at nøjes med at nævne problemet, og ikke '"bare" bede om hd billeder :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

yjaa nu er min golden også 10 år, men han har altid været fit for fight, og han gør lige som du fortæller med at tage et ben ad gangen op i sofaen, hvis han skal #liste" sig op i den... og man kan også godt hører, at har ikke løfter sine ben ens, men ikke som om der er noget galt, bare lige som når vi slæber vores sko engang imellem hen af jorden...lidt halvdovent... men som skrevet tidligere, så ville jeg altid tsge dyrlægen med ind over hvis jeg er i tvivl, så har man gjort hvad man kan for sine dyr, for de kan jo ikke sige hvor og hvad der gør ondt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...