Hop til indhold

At begrave maden

Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Jeg forstår ikke sådan helt hvad konceptet går ud på?

Er det noget hunden gør, for at kød f.eks. skal modnes mere før de vil spise det? Er det for at gemme til senere - eller er det fordi hunden bare ikke er sulten?

Ben gravet ned i haven virker mest som modne-tingen, altså som i at det bare er meget lækrere når det er helt smattet :mrgreen: Og måske fordi hunden ikke lige var sulten da den fik det.

Men aftensmad, tit luftbegraver Motor det sidste, han prøver ligesom at få gulvtæppet op over madskålen men det kan man jo ikke :lol:

Er det bare en puuuuh-totalt mæt, væk mad?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos Luna er det som regel når hun har fået noget hun egentlig ikke gider spise, så forsøger hun at grave det ned, for på trods af at hun ikke vil have det, så skal ingen andre have det, det kunne jo være der kom dårlige tider :blink:

Så Luna graver det ned, flytter rundt på det, men hun spiser det aldrig.

Hos Baldur blev det gemt til bedre tider og så det kunne modnes, han gemte det som regel i haven, og efter et par uger fandt han så det godt slatne ben frem igen, og nu var det bare mums :mums:

Egentlig tror jeg, at det er et gammelt instinkt der kommer frem, og hos nogen hunde er dette instinkt næsten intakt og de vil senere spise det mere "modne" ben, og hos hunde som Luna er instinktet ikke længere helt intakt, så hun laver bare bevægelserne, men kan ikke grave det ned (i gulvet eller sofaen) da hun egentlig ikke er helt klar over hvad det er hun foretager sig, det er ren reflekshandling.

Link til indlæg
Del på andre sites

mine forældres ene hund gør det - jeg er ret sikker på, at hun "gemmer" det. hun har også ret meget ressourceforsvar, og jeg tror bare ikke, at hun vil risikere, at nogen snupper hendes lækkerier. det hører så med til hendes historie, at hun har været gadehund, så hun har skullet kæmpe for ressourcerne. mine forældre finder tit frikadeller bag sofapuderne osv :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe.. Ligesom Skipper læste jeg det som at begrave MANDEN!!! Så jeg skyndte mig også herind :sjov:.

Her bliver guffere også tit gravet ned, dog er det oftest dem han ikke rigtig gider spise, eller dem som han har været igang med i et par dage (altså de lidt større ting).

Link til indlæg
Del på andre sites

Oftest spiser Motor ikke det han har gemt, men så nogle gange gør han. Der hvor vi boede før.. der kunne man godt engang imellem finde et stykke ribben i hans tæppe som lå på sofaen :???: Add..

Men nu gør han det mest med madskålen - og igen her til aften. Han fik kallun, det er mums og han spiste op. Vi fik burgere og han skyndte sig at tigge, stakkels sultne hund, han fik så det sidste af bøffen i sin madskål - snuser længe og interesseret for så at forsøge at begrave madskålen :stupid: Anders tager skålen for at sætte den væk, men så kigger hunden som om vi har STJÅLET fra ham, så han fik den igen og skyndte sig at spise op :mrgreen:

skipper-odense skrev:
Haha jeg læste overskriften som "at begrave manden" og straks gik jeg herind :hmm: :mrgreen:

Haha nej så dygtig er Motor alligevel ikke :lol: Åh - du mener som i død, nej det skal jeg forhåbentlig aldrig :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos os er det Bamse der begraver ben, men kun store oksehudsben, aldrig "knogler" og de bliver aldrig gravet op og spist - det sørger Nana for :mrgreen:

Bamse graver også nogle gange legetøj ned. Vi havde engang en jordbunke fra et opgravet gulv - da den blev fjernet fandt vi flere bolde og andet legetøj :lol:

Har for ca. et halvt år siden købt en treat ball og har ikke set den siden - den er nok begravet et eller andet sted :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla er ligesom Luna... hun begraver ting, som hun ikke rigtigt gider have, men som hun godt kan fornemme er mad eller lign... :roll:

Jeg tror faktisk aldrig jeg har set hende spise det nedgravede, eller det er ihverttfald sjældent det sker...

Hos os er det mest okseører og hudpinde og den slags... men af og til bliver også en gulerod eller hele madskålen begravet... Hun flytte så simpelthen fysisk sin stofkurv henoven på madskålen :mrgreen: så er den begravet

Link til indlæg
Del på andre sites

Amocca skrev:
Karla er ligesom Luna... hun begraver ting, som hun ikke rigtigt gider have, men som hun godt kan fornemme er mad eller lign... :roll:

Jeg tror faktisk aldrig jeg har set hende spise det nedgravede, eller det er ihverttfald sjældent det sker...

Hos os er det mest okseører og hudpinde og den slags... men af og til bliver også en gulerod eller hele madskålen begravet... Hun flytte så simpelthen fysisk sin stofkurv henoven på madskålen :mrgreen: så er den begravet

Ej, det ville jeg gerne se :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Freya "begraver" indimellem nogle af hendes guffer - men mest da hun var mindre faktisk:hmm:- og kun større guffer. Så ind i mellem kan man finde f.eks en bolle med jord på... for jeps, Freya graver ikke først et hul og lægger det derned - nej hun ligger guffen på jorden og skubber jorden henover med snuden:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla begraver kun tyggeting (rørknogler og griseører). Hun gør det for at gemme til senere.

Kattene begraver også (hvis de har fået noget mad, de væmmes ved). Men det skal mere forstås som '' jeg tisser på dine gaver''.

Man kan godt forstå hund og kat har lidt svært ved at forstå hinanden engang imellem. For de følger jo med i alt, hvad hinanden gør.

Link til indlæg
Del på andre sites