Hop til indhold

Hvornår begyndte jeres hanhund at lette ben???

Recommended Posts

Gæst Alfred11

Hej

Vil bare af ren nysgerrighed høre hvornår en hanhund "mormalt" begynder at lette ben og er der nogen der aldrig kommer til det?? Ja og har det nogen betydning når de gør det?

Link til indlæg
Del på andre sites

:-D så har jeg noget at se frem til. Alfred er nu lidt over 7 mdr så går og venter spændt på hvornår han tager skridtet med at lette ben:-D

Jeg gik også spændt og ventede og nu længes jeg efter de gode gamle dage hvor tisseturen kunne overstås med ét stop :lol:

Selv når han er løbet fuldstændig tør så letter han benet pr automatik hver gang der kommer en spændende duft :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage

:blink:De 2 af vores hanhunde lettede først ben meget sent, tror de var omkring 15-16 måneder. I dag er de 4 år og den ene tisser 8 ud af 10 gange med alle 4 poter i jorden (tøsetisser) og har det overstået i en tissetår. Den anden letter ben 8 ud af 10 gange, men tisser dog 1 lang tår. Resten af tiden tisser han med alle 4 poter i jorden.

Den sidste af vores hanhunde lettede ben noget hurtiger og jeg tror han har været 6-7 mdr. i dag er han 5 år og letter altid ben og gør det gerne mange gange.

Jeg syntes der er dejligt at de 2 af dem nøjes med at tisse 1 lang tår, så er det overstået og de går ikke og letter bem hele tiden

Link til indlæg
Del på andre sites

Her var han omkring 5-6 måneder gammel :-D.

Jeg gik også og ventede "spændt" på hvornår han ville begynde, men øv hvor er jeg træt af at der skal lettes ben op af ALT!!!! Når han har gjort det for 10.gang kommer der ikke længere noget men sørme om ikke benet skal lettes alligevel :rolleyes:.

Link til indlæg
Del på andre sites

min gamle golden kan jeg ikke lige huske hvor gammel han var, da han stertede, men vores cavalier var 12 mdr.(1 dag før føsdagen), men det tog lang tid før han var sikker i at kunne holde ballancen, og i det tidsrum lugtede han af tis, for det sjattede jo rundt, og mor her måtte vaske han tit...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Barrington

Vores var ca 4 mdr. Også han havde svært ved at holde balancen. Det kom heller ikke ret meget længere op af lygtepælene end hvis han havde tævetisset.

Nogenlunde samtidig med at han belv renlig.

Her på det seneste er han også begyndt at lette ben når han skider.:hmm:

Det ser vildt sjovt ud når han vender rumpen mod hækkene, letter benet, krummer ryggen og skider.

Er der nogle af jeres hanhunde der letter ben når de skider?

Den trætte

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Syfongse

Arnolds legekammerat begyndte vist allerede i 5 måneders alderen. jeg ventede og ventede og troede aldrig Arnold ville lære det, men så her i januar, som 7 måneder gammel, så kom det fra den ene dag til den anden. Han kan dog nogle gange godt finde på bare at gå med spredte bagben og tisse lidt :stupid:det ser dumt ud .. :P

og han kan også blive ved, selv om det intet kommer ud og han er helt tørlagt!

har en veninde hvis hund aldrig begyndte på det, så det sker da.. så en tæve prøve engang da hun var mindre, men det kom hun hurtigt fra.. :mrgreen: ved ikke hvordan hun kom på den idé..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mosgaard
Hej

Vil bare af ren nysgerrighed høre hvornår en hanhund "mormalt" begynder at lette ben og er der nogen der aldrig kommer til det?? Ja og har det nogen betydning når de gør det?

Små hunde er ofte hurtigere igang med at lette ben en større hund - så der kan sagtens være flere måneders forskel på en lille selskabshund til en stor jagthund.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alfred11
Arnolds legekammerat begyndte vist allerede i 5 måneders alderen. jeg ventede og ventede og troede aldrig Arnold ville lære det, men så her i januar, som 7 måneder gammel, så kom det fra den ene dag til den anden. Han kan dog nogle gange godt finde på bare at gå med spredte bagben og tisse lidt :stupid:det ser dumt ud .. :P

og han kan også blive ved, selv om det intet kommer ud og han er helt tørlagt!

har en veninde hvis hund aldrig begyndte på det, så det sker da.. så en tæve prøve engang da hun var mindre, men det kom hun hurtigt fra.. :mrgreen: ved ikke hvordan hun kom på den idé..

:lol: Jeg havde en tæve en gang sådan en Alaskan malamute hun lettede ben når hun tissede og var faktisk rigtig god til det :cool:

Min Alfred er også lidt over 7 måneder gammel nu så jeg må nok bare vente og se :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alfred11

:lol:

Vores var ca 4 mdr. Også han havde svært ved at holde balancen. Det kom heller ikke ret meget længere op af lygtepælene end hvis han havde tævetisset.

Det ser vildt sjovt ud når han vender rumpen mod hækkene, letter benet, krummer ryggen og skider.

Den trætte

:lol: Det kunne jeg godt lige se for mig :lol: Men du har helt ret må godt se noget sjovt ud

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage

Den trætte

he he jep det gør vores den ene, og det ser bare så dumt ud :stupid: forstår egentlig ikke hvorfor han gør det, når han stadig tøsetisser ret ofte. Og når han letter ben, tisser han bare 1 lang tissetår og så tisser han ikke resten af turen. Så hvorfor han absolut skal lette ben når han skider, det forstår jeg altså ikke :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores den store (dsg) var ca. 3 ½ mdr. da han startede med at lette ben, nu er han lige fyldt 1 år, han pøller også på 3 ben :???:

Den lille (Chinese crested) er lige begyndt for et par uger siden, dog kun når han tisser og han er lige blevet 16 uger. Så de er næsten startet i samme alder.

Det er utrolig underholdende og sker en 4-5 gange på en tur, men tisser han i haven sidder han stadig ned.

Link til indlæg
Del på andre sites

• 1 month later...

Min han-hund er nu 16 mdr, og han letter stadig ikke ben. Han kan godt lette det ene ben lidt når han skal lave "kaka" (hømmer).

Jeg synes at han er rigtig sød og stadig lidt hvalpe-agtig når han tøse-tisser.....

Link til indlæg
Del på andre sites