Hop til indhold

Indavl


Gæst lottepigen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 78
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Skal vi ikke teste, om teorien holder? Altså, du giver mig Halfdan, og jeg beholder ham... bum bum... et års tid, og så ser vi, om han stadig er lige distræt til den tid. Og hvis han ikke er, må jeg beholde ham forever. :engel: Deal? :cool::mrgreen:
Du skal da have trolden (magnumgold) XbillenX tager så Playboy-fyren.. Søster L kan få en af de nye drenge, samme far som halfdan :mrgreen: Stargirl kan man vel også prakke en på..Freudika kan få Shakira og FOX er vild med Medina :engel:
Link til indlæg
Del på andre sites

Skal vi ikke teste, om teorien holder? Altså, du giver mig Halfdan, og jeg beholder ham... bum bum... et års tid, og så ser vi, om han stadig er lige distræt til den tid. Og hvis han ikke er, må jeg beholde ham forever. :engel: Deal? :cool::mrgreen:

 

:shock: no deal! halfemanden er da lige som han skal være :lun: (og lige hvor han skal være - ved siden af mig i sofaen :hjerte:)

 

men, øhm ... tak for tilbuddet :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal da have trolden (magnumgold) XbillenX tager så Playboy-fyren.. Søster L kan få en af de nye drenge, samme far som halfdan :mrgreen: Stargirl kan man vel også prakke en på..Freudika kan få Shakira og FOX er vild med Medina :engel:

 

nu siger du "få" ... skal jeg forstå det sådan, at det blir en lidt forsinket fødselsdagsgave? eller måske en fødselsdagsgave til halfdan på tirsdag? i så fald siger vi ja tak, og vi skal nok passe godt på ham :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal da have trolden (magnumgold) XbillenX tager så Playboy-fyren.. Søster L kan få en af de nye drenge, samme far som halfdan :mrgreen: Stargirl kan man vel også prakke en på..Freudika kan få Shakira og FOX er vild med Medina :engel:

 

Men jeg må jo ikke få magnumgold, Natascha har jo snuppet hende. :fornaermet:

 

:shock: no deal! halfemanden er da lige som han skal være :lun: (og lige hvor han skal være - ved siden af mig i sofaen :hjerte:)

 

men, øhm ... tak for tilbuddet :lol:

 

:megaked:

 

Kunne ellers godt se mig selv putte med sådan en lille Halfie-mand på sofaen, mens muslingen ligger på mine fødder. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

kom så - kom så ...... hep hep hep..... meld dig..... :cool::engel::5up:

 

Ville SÅ gerne. :lun::hjerte:

 

Men er jo altså lidt bekymret for det med naboer og gøen. :???: Nu har Tyson lige igen-igen haft et alene hjemme-tilbageanfald. Eller dvs., han har ikke som sådan haft problemer, men han har gøet helt vildt af alle lyde, mens han har været alene. :evil: Og jeg er virkelig nervøs for, at en hund nr. 2 ville gå med på hans gøen og/eller forstærke hans trang til at gø, fordi han så ville synes, at han skulle beskytte hende. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville SÅ gerne. :lun::hjerte:

 

Men er jo altså lidt bekymret for det med naboer og gøen. :???: Nu har Tyson lige igen-igen haft et alene hjemme-tilbageanfald. Eller dvs., han har ikke som sådan haft problemer, men han har gøet helt vildt af alle lyde, mens han har været alene. :evil: Og jeg er virkelig nervøs for, at en hund nr. 2 ville gå med på hans gøen og/eller forstærke hans trang til at gø, fordi han så ville synes, at han skulle beskytte hende. :???:

 

Men, han er jo ikke alene hjemme hvis der er en ny lille hvaps, vel? :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan du da ikke vide før du har prøvet det. :fornaermet::engel::slem:

 

Har skam prøvet det. :-) Havde Shabi-måsen, som nu er Stargirls, i et par måneder. Der havde hun så til gengæld problemer og hylede, selvom vi flere gange startede forfra med alenetræningen. Så det var svært at teste, hvordan Tyson ville have det med en hund, der bare var rolig og ikke havde noget problem med, at jeg gik. Til gengæld var det hjerteskærende at skulle sige farvel til Shabi, så jeg har ikke vildt meget lyst til igen at stå i en situation, hvor jeg må sige farvel til en hund, fordi det af den ene aller anden grund ikke fungerede. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Eller LINJE avl kaldes det paa fint 'kennel sprog'. hehe.

 

Det er vel en personlig stilling. JEG ville dog aldrig have en hvalp fra en avler der avler SAA taet op ad hinanden. Da (som andre har vaeret inde paa) man frembringer alle de gode traek MEN ogsaa alle de daarlige, vel og maerke forstaerket. Og man skal ikke for meget ind i indavlsprocenten og lige pludseligt opstaar der problemer (sygdom.temperament mangler m.m).

 

Derfor prover de rigtig intelligente avlere at frembringe de gode ting de vil have i en hvalp, ved at avle paa slaegtninge fra 3 generationen osv. dvs helst lidt laengere vaek. For saa er procenten ikke saa forstaerket for fejl og plusser. Og jo, indavl ved mennesker og dyr har samme konsekvenser. Det er videnskabeligt bevist:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lottepigen

Tak for svarene. Nu har jeg kontaktet DKK, for da jeg snakkede med dem angående min løvchen, der blev aflivet sagde de at man ikke længere kunne risikere at købe en hvalp med så indavlsprocent

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...