Hop til indhold

Kan agility og lydighed ikke sameksistere i klubberne?


Amocca
 Share

Recommended Posts

Hvorfor er der DKK-agility i Viby og "resten" i Sabro (og så agility igen)?

 

I DKK har man mulighed for at starte en såkaldt "lokalafdeling", hvor man kører det hele som en selvstændig afdeling. Og det er det de har gjort i Viby. Vi har også én her på Fyn, DKK-Faaborg. Jeg mener at DKK åbnede for den mulighed (bl.a) pga. at DKK har meget svært ved at få stillet træningspladser til rådighed, ene og alene pga. den struktur DKK har. Ved at være en lokalafdeling får kommunerne pludselig nogle helt andre forpligtelser i den forbindelse. Men jeg ved ikke hvorfor Viby dannede lokalafdeling... :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

hmmm... min tidligere tråd om klubånd synes desværre at være yderst relevant... Har her til aften snakket med en træningskammerat, som også træner i DCH Kolding... hvor alle 6 ag-trænere har sagt farvel og tak i denne uge grundet uenigheder i klubben...

 

Når man sammenholder dette med mine egne observationer og det andre fortæller... Så begynder man pludselig at tænke, om det mon er sådan over alt... og hvordan i alverdens riger og lande noget sådant kan ske...?

 

DCH Kolding er en stor agilityklub, eller var... for nu er der jo ikke noget tilbage. DCH Horsens var engang en stor agilityklub, nu er den nærmest ikke eksisterende...

 

Erindrer at Malene Nielsen fortalte at også DCH Støvring stoppede al ag-træning sidste år....

 

Hvad sker der dog? Kan det virkelig passe, at agility og lydighed ikke kan sameksistere i klubberne? Det kan godt være, at vi dyrker forskellige sportgrene, men vi har da kærligheden til hundene og arbejdet med disse til fælles...

 

Jeg forstår det simpelthen ikke :confused:

Som jeg vist også skrev i din tidligere tråd, så fungere AG, lydighed og nu også RO fint og aldeles uproblematisk ude i den stor-klub (under DGI) jeg trænede i, i gennem mange år.

 

De forskl. træner (og bestyrelsesmedlemmer), underviser og træner på kryds og på tværs af de forskl. discipliner og flere af dem er i bestyrelsen.

 

Så det kan altså sagtens fungere, uden fnidder-fnadder, smækken med døre osv.

 

EDIT: fjernet caps på >>kan<< i sidste sætning.

Link til indlæg
Del på andre sites

I de dch klubberjeg træner i har jeg ikke oplevet der er problemer med fungere sammen, mange af de penge der bliver brugt til agility udstyr er sponsorater fra forskellige steder, banker, tuborg foreningen osv.

 

det eneste jeg synes er ærgeligt er at ag folkene holder sig for sig elv om agility folkenen for sig selv.

 

det har jeg en vision om at lave om på i år :mrgreen:

 

Vi skal nemlig have både lydigheds og ag stævner og dermangler hjælpere til bege dele. Så vil prøve at anspore vores ag folk til at melde sig til hjælpere i lydigheds konkurrencerne og så vil lydighedtræner prøve det modsatte. tror det giver et meget godt indblik i hvad de forskellige folk laver :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så det KAN altså sagtens fungere, uden fnidder-fnadder, smækken med døre osv.

 

Nogle steder kan det, andre steder kan det ikke.

Det kommer helt an på sammensætningen af mennesker og deres adgang til ressourcer.

 

Dertil skal lægges at det hele er frivilligt arbejde, der er ikke ret mange voksne mennesker, som kan eller vil bruge tid på at holde sammen på noget, der ikke optimalt trives sammenlagt.

 

Der må de fleste voksne mennesker, med liv ved siden af deres hunde, prioriterere til fordel for dem selv og deres familieliv.

 

Der er ikke nogen grund til at splitte sig selv ad for at holde sammen eller lefle for folk, der ikke vil den gode ro og orden og hinanden.

 

Hvis folk vil smække med dørene eller bare har brug for at trække sig og gå deres vej, så er det da helt rimeligt. Folk har berettigelse og grunde til det.

 

At det kan lade sig gøre at holde fint sammen nogle steder, betyder jo ikke at det kan lade sig gøre alle steder.

 

Hvis man har forsøgt, hvilket folk som regel jo gør, - og hvis de så alligevel kommer til kort.

Så er det da bedre at skilles under så fredelige omstændigheder som muligt.

 

Og tingene kan gå op og ned. Der findes klubber som trives fint nu, som vil opleve en omvæltning hen af vejen og der findes klubber, som oplever at blomstre, når de går hver til sit.

 

Det kommer helt an på hvilke folk der kommer ind, og hvordan folk i diverse klubber går i spænd med hinanden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle steder kan det, andre steder kan det ikke.

Præcis!

Det kommer helt an på sammensætningen af mennesker og deres adgang til ressourcer.

Nemlig!

 

Dertil skal lægges at det hele er frivilligt arbejde, der er ikke ret mange voksne mennesker, som kan eller vil bruge tid på at holde sammen på noget, der ikke optimalt trives sammenlagt.

 

Der må de fleste voksne mennesker, med liv ved siden af deres hunde, prioriterere til fordel for dem selv og deres familieliv.

Selvfølgelig, har aldrig sagt andet! :vedikke:

 

Der er ikke nogen grund til at splitte sig selv ad for at holde sammen eller lefle for folk, der ikke vil den gode ro og orden og hinanden.

Enig! :-)

 

Hvis folk vil smække med dørene eller bare har brug for at trække sig og gå deres vej, så er det da helt rimeligt. Folk har berettigelse og grunde til det.

 

At det kan lade sig gøre nogle steder, betyder jo ikke at det kan lade sig gøre alle steder.

Det siger jeg da bestemt heller ikke, men ts laver en tråd og jeg svare bare om mine oplevelser i den stor-klub som jeg kender godt - ligesom i andre skriver om jeres oplevelser :blink:

 

Hvis man har forsøgt, hvilket folk som regel jo gør, - og hvis de så alligevel kommer til kort.

Så er det da bedre at skilles under så fredelige omstændigheder som muligt.

Ja da!

 

Og tingene kan gå op og ned. Der findes klubber som trives fint nu, som vil opleve en omvæltning hen af vejen og der findes klubber, som oplever at blomstre, når de går hver til sit.

 

Det kommer helt an på hvilke folk, der kommer ind og hvordan folk i diverse klubber går i spænd med hinanden.

Altså vi er ikke uenige men indrømmet, hvis dit indlæge re henvendt til mig forstår jeg ikke hvorfor du skriver som du gør :vedikke::-D

 

Jeg synes ikke det jeg skrev, skulle give anledning til dette, de ting du skriver i sidste indlæg er ting som imø er helt selvfølge og ting som jeg aldrig har sagt skulle være modsat.

 

Jeg skrev blot, at det sagtens kan fungere i en stor-klub og i den klub har fungeret i årtier. I ts gamle tråd skrev jeg også om mange af de ting der gør, at sammenholdet og glæden er stor i klubben på kryds og på tværs, både hose de gamle og hos de nye trænere.

 

Mere var der ikke i det....

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså vi er ikke uenige men indrømmet, hvis dit indlæge re henvendt til mig forstår jeg ikke hvorfor du skriver som du gør :vedikke::-D

 

Jeg synes ikke det jeg skrev, skulle give anledning til dette, de ting du skriver i sidste indlæg er ting som imø er helt selvfølge og ting som jeg aldrig har sagt skulle være modsat.

 

Jeg skrev blot, at det sagtens kan fungere i en stor-klub og i den klub har fungeret i årtier. I ts gamle tråd skrev jeg også om mange af de ting der gør, at sammenholdet og glæden er stor i klubben på kryds og på tværs, både hose de gamle og hos de nye trænere.

 

Mere var der ikke i det....

 

Det var nok din Caps lock der drillede mig. ;-)

 

Så det KAN altså sagtens fungere.

 

Det syntes meget universielt og gav et blikfang.

Med den sætning, var det som om der lå en forventning om, at det bare handler om at arbejde med den rette strategi, så KAN! alt lade sig gøre, ALLE steder og så kan alle holde sammen.

 

Nogle gange er løsningen jo netop at gå hver til sit, for at få det bedste resultat.

 

Så det var såmænd bare det jeg reagerede på. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var nok din Caps lock der drillede mig. ;-)

 

 

 

Det syntes meget universielt og gav et blikfang.

Med den sætning, var det som om der lå en forventning om, at det bare handler om at arbejde med den rette strategi, så KAN! alt lade sig gøre, ALLE steder og så kan alle holde sammen.

 

Nogle gange er løsningen jo netop at gå hver til sit, for at få det bedste resultat.

 

Så det var såmænd bare det jeg reagerede på. :-D

Okay :-)

 

Jeg burde have undladet caps og lavet et kan i stedet for....men sådan er skrift nogen gange lidt svær *S*

Link til indlæg
Del på andre sites

Lang og gammel historie - oprindelig én klub, hvor ag og lydighed ikke kunne sameksistere ;-) ag-delen gik ud og skabte en lokalforening istedet... Jeg har ikke været i klubben længe nok til at kende den fulde historie - men det er hvad jeg har forstået er sket...

 

Nu er ag så tilbage i Sabro...

OK, det var heller ikke for at få alle detaljer; jeg undrede mig bare.:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

I de dch klubberjeg træner i har jeg ikke oplevet der er problemer med fungere sammen, mange af de penge der bliver brugt til agility udstyr er sponsorater fra forskellige steder, banker, tuborg foreningen osv.

 

det eneste jeg synes er ærgeligt er at ag folkene holder sig for sig elv om agility folkenen for sig selv.

 

det har jeg en vision om at lave om på i år :mrgreen:

 

Vi skal nemlig have både lydigheds og ag stævner og dermangler hjælpere til bege dele. Så vil prøve at anspore vores ag folk til at melde sig til hjælpere i lydigheds konkurrencerne og så vil lydighedtræner prøve det modsatte. tror det giver et meget godt indblik i hvad de forskellige folk laver :5up:

Da jeg lige var begyndt i min klub, overhørte jeg en samtale mellem lydighedsfolk om et arrangement hvor de manglede hjælpere. Jeg tilbød at komme og de stirrede på mig, hvorefter de sagde i kor: "men det er et lydighedsarrangement". Jeg kom nu alligevel og det var rigtig hyggeligt:blink:

Det er nemlig smaddervigtigt at "blande sig".

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos os i DcH Lemvig fungere både lydighed og ag fint sammen og der er ikke sure miner angående træningsredskaber.:5up:

 

Der hvor vi kan have problemer er når vi skal have hjælpere til stævner..

Lydighedsfolkene vil gerne have ag folk til at hjælpe til deres stævner men men de er ikke gode til at gøre gengæld.. :(

Dette skaber nogle gange en dårlig stemning men i det store hele går det fint hos os..:vinken:

 

Bare en lille :klovn: historie om at det faktisk kan lade sig gøre i en lille klub.:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...