Hop til indhold

Agilitytræning - fælles forår 2011


Amocca
 Share

Recommended Posts

Uha, jeg havde jo tænkt at Iso og jeg rigtig skulle få tid til at træne i sommer - men jeg kan se at det kommer til at dreje sig om at få mig selv på højkant igen i stedet for... Virkelig sur røv, men godt at lægerne har fat i det - og jeg glæder mig til at kunne bli' frisk igen. Og SÅÅÅÅ skal vi træne og løbe!!! :banan:

 

Jeg har jo meldt os til Vejle, og til et enkelt stævne i august, så dem skal vi da gennemføre. Men det bli'r jo med lidt nogle andre forudsætninger, så målet er bare at vi skal ha' det sjovt og hyggeligt, at Iso ikke tyvstarter, og at hun kan holde sig på et ok stress-niveau. Det er jo heldigvis ting der kan trænes selv om man er "træt", eller hvad jeg nu skal kalde det...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Spilop
Uha, jeg havde jo tænkt at Iso og jeg rigtig skulle få tid til at træne i sommer - men jeg kan se at det kommer til at dreje sig om at få mig selv på højkant igen i stedet for... Virkelig sur røv, men godt at lægerne har fat i det - og jeg glæder mig til at kunne bli' frisk igen. Og SÅÅÅÅ skal vi træne og løbe!!! :banan:

 

Jeg har jo meldt os til Vejle, og til et enkelt stævne i august, så dem skal vi da gennemføre. Men det bli'r jo med lidt nogle andre forudsætninger, så målet er bare at vi skal ha' det sjovt og hyggeligt, at Iso ikke tyvstarter, og at hun kan holde sig på et ok stress-niveau. Det er jo heldigvis ting der kan trænes selv om man er "træt", eller hvad jeg nu skal kalde det...

 

Hvad er der nu med dig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er der nu med dig?

 

Uha, ja hvad er der ikke galt... ;-) Jeg har fået en knude på skjoldbruskkirtelen - heldigvis godartet, dog! I den forbindelse fandt de ud af at min blodprocent er alt for lav, og at mine jerndepoter er helt i bund. Nu fylder vi så på med jern, men der skal også udredes hvorfor det er blevet sådan. Om det har med skjoldbruskkirtlen at gøre, eller om jeg evt. går med en blødning i mave/tarm. Det sidste tror jeg dog ikke selv på... Men i hvert fald en forklaring på hvorfor jeg har gået og været så sygeligt træt i lang tid, og så meget syg. Og hvem ved - måske ender det med at jeg endelig kan løbe lidt hurtigere når der kommer styr på det hele??? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Uha, ja hvad er der ikke galt... ;-) Jeg har fået en knude på skjoldbruskkirtelen - heldigvis godartet, dog! I den forbindelse fandt de ud af at min blodprocent er alt for lav, og at mine jerndepoter er helt i bund. Nu fylder vi så på med jern, men der skal også udredes hvorfor det er blevet sådan. Om det har med skjoldbruskkirtlen at gøre, eller om jeg evt. går med en blødning i mave/tarm. Det sidste tror jeg dog ikke selv på... Men i hvert fald en forklaring på hvorfor jeg har gået og været så sygeligt træt i lang tid, og så meget syg. Og hvem ved - måske ender det med at jeg endelig kan løbe lidt hurtigere når der kommer styr på det hele??? :mrgreen:

 

Lyder sandsynligt at det kunne skyldes problemer med skjoldbruskkirtlen. Ja, ja så har du da en god undskyldning for ikke at kunne løbe, det næste lange stykket, nej pjat, god bedring

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er så de billeder Erika tog, trods halvdårligt vejr :-D

 

Sallys allerførste gang på den høje balance, sidste gang prøvede vi en lav, men hun er ganske uimponeret af højden, og vi måtte løbe for at følge med :lol:¨

IMG_4796.jpg

 

IMG_4795.jpg

 

Og på A'et. Pas nu på de felter opad Sally!

IMG_4779.jpg

 

IMG_4780.jpg

 

IMG_4781.jpg

 

Og lidt spring. Hun springer mellemhøjde endnu, men Lynn satte et par af dem op i den ene side. Sally er ligeglad med hvor høje de er :mrgreen:

IMG_4782.jpg

 

IMG_4784.jpg

 

Første gang på flyv

IMG_4787.jpg

 

IMG_4788.jpg

 

IMG_4789.jpg

 

IMG_4790.jpg

 

IMG_4798.jpg

 

Er hun ikke dejlig? :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er så de billeder Erika tog, trods halvdårligt vejr :-D

 

Sallys allerførste gang på den høje balance, sidste gang prøvede vi en lav, men hun er ganske uimponeret af højden, og vi måtte løbe for at følge med :lol:¨

IMG_4796.jpg

 

IMG_4795.jpg

 

Og på A'et. Pas nu på de felter opad Sally!

IMG_4779.jpg

 

IMG_4780.jpg

 

IMG_4781.jpg

 

Og lidt spring. Hun springer mellemhøjde endnu, men Lynn satte et par af dem op i den ene side. Sally er ligeglad med hvor høje de er :mrgreen:

IMG_4782.jpg

 

IMG_4784.jpg

 

Første gang på flyv

IMG_4787.jpg

 

IMG_4788.jpg

 

IMG_4789.jpg

 

IMG_4790.jpg

 

IMG_4798.jpg

 

Er hun ikke dejlig? :hjerte:

 

Billederne er da blevet super gode på trods af vejret! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun ELSKER det! :banan: Vi havde næsten en rigtig dum episode, men heldigvis er Sally ikke nem at ryste :rolleyes:

Vi havde trænet lidt på vippen for allerførste gang, jeg holdt i halsbånd og stopfodrede (for at hun skulle gå langsomt og ikke løbe over den), og Lynn sænkede den langsomt når hun gik over... Vi gentog det tre gange, og Sally var helt cool.

Så tog jeg en lile serie spring, som hun gjorde fejlfrit, så jeg smed hendes bold som hun hentede.... og kom tilbage med, henover vippen! :shock::stupid::lol: Hun så lidt overrasket ud da den klappede i jorden, og hun hoppede ned fra feltet, men blev ikke bange. Vi tog den en gang mere, helt kontrolleret som først, og hun var slet ikke påvirket, åndede hund :lol::vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har trænet mere springteknik i dag. Det fungerer godt, når vi laver de øvelser, som springteknikartiklerne beskriver. Jeg håber, at Tyson så tager det med sig, når vi bare løber "almindeligt". Jeg ved ikke, hvor meget man skal træne det, før det kommer til at sidde i kroppen på ham, så han automatisk springer korrekt. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har trænet mere springteknik i dag. Det fungerer godt, når vi laver de øvelser, som springteknikartiklerne beskriver. Jeg håber, at Tyson så tager det med sig, når vi bare løber "almindeligt". Jeg ved ikke, hvor meget man skal træne det, før det kommer til at sidde i kroppen på ham, så han automatisk springer korrekt. :vedikke:

 

Hvilke springteknikartikler..??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Har trænet mere springteknik i dag. Det fungerer godt, når vi laver de øvelser, som springteknikartiklerne beskriver. Jeg håber, at Tyson så tager det med sig, når vi bare løber "almindeligt". Jeg ved ikke, hvor meget man skal træne det, før det kommer til at sidde i kroppen på ham, så han automatisk springer korrekt. :vedikke:

 

Vil du forbedre han springteknik for sundhed etc eller springer han forkert ( stamper ind foran spring, springer på forben eller sætter af for tidligt)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle artikler af Susan Salo, som Randi har kopieret til mig fra Clean Run. De to, jeg indtil nu har trænet øvelser fra, hedder "Jumping... From the Dog's Perspective" og "Training Bend Work". Hun har kopieret nogle flere til mig, som jeg ikke har læst endnu.

 

Ok, tak!

 

 

Og så har Iso og jeg trænet lidt agility for første gang i hundrede år!!!! Ja, sådan føltes det da i hvert fald...

 

Jeg havde to hundeveninder over for at hjælpe mig med at høste kirsebær, og når vi var færdige satte vi lidt forhindringer op i haven og fik trænet lidt. Og det var bare så fedt! Iso var lykkelig - og dygtig. Det var bare noget småt noget, men vi fik da vippen, en 6-pindes slalom og 3 spring op, så der kunne trænes lidt felt, indgange og vendinger. Glæder mig SÅ meget til at jeg får ryddet resten af haven, så jeg får mere plads til agility... Nu snorker Iso, hun har også været ude at gå tur i snor hele to gange i dag, og det er jo også ret hårdt... ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Han springer på forbenene.

 

Det er en temmelig usund måde at springe på, så der skal en ændring til

 

Jeg er så heldig at være blevet undervist af mange i springteknik og har (var en pine) tygget mig igennem alle Susan Salo og Linda Mecklenburg (anderledes metode) videoer og bøger/artikler.

 

Hvis jeg var dig ville jeg i resten af konkurrencesæsonen prøve at får trænet 2-3 basis opstillinger hver 3. dag (hvis muligt) Hvis der ingen bedring er i dette, siger de "kloge" at hunden helt skal pilles ud af frispringning i op til en ½ år, for at kunne ændre på en dårlig vane. Det svare vel til hvis jeg skulle lære at snøre mine snørebånd den modsatte vej, altså lave løkken med den modsatte hånd, der ville gå længe inden jeg havde lavet dette til en vane, og kunne gøre det uden at tænke over dette. Men Susan Salos springteknik metode prøver vi at lade hunden springe rigtigt, og ved at den kan mærke på sin krop hvordan rigtig er, så skulle den gerne have lyst til at lave en forbedring, men nogle gange, hvis de har sprunget forkert længe er det nødvendigt, at fratage dem muligheden for at lave det forkert i en periode.

 

Håber du kan forstå mine snørklerier, det er ikke så nemt at forklare

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en temmelig usund måde at springe på, så der skal en ændring til

 

Jeg er så heldig at være blevet undervist af mange i springteknik og har (var en pine) tygget mig igennem alle Susan Salo og Linda Mecklenburg (anderledes metode) videoer og bøger/artikler.

 

Hvis jeg var dig ville jeg i resten af konkurrencesæsonen prøve at får trænet 2-3 basis opstillinger hver 3. dag (hvis muligt) Hvis der ingen bedring er i dette, siger de "kloge" at hunden helt skal pilles ud af frispringning i op til en ½ år, for at kunne ændre på en dårlig vane. Det svare vel til hvis jeg skulle lære at snøre mine snørebånd den modsatte vej, altså lave løkken med den modsatte hånd, der ville gå længe inden jeg havde lavet dette til en vane, og kunne gøre det uden at tænke over dette. Men Susan Salos springteknik metode prøver vi at lade hunden springe rigtigt, og ved at den kan mærke på sin krop hvordan rigtig er, så skulle den gerne have lyst til at lave en forbedring, men nogle gange, hvis de har sprunget forkert længe er det nødvendigt, at fratage dem muligheden for at lave det forkert i en periode.

 

Håber du kan forstå mine snørklerier, det er ikke så nemt at forklare

 

Det er jo nemlig usundt, og han bliver også jævnligt øm i lænden, så jeg må til massør med ham. Jeg er dog først for nyligt blevet opmærksom på, at han springer forkert, da min træner kommenterede det, før det var jeg ikke klar over det (anede ikke, hvordan rigtig og forkert springteknik så ud - og har helt ærligt stadig svært ved at se det, særligt når jeg selv løber med hunden).

 

Basisopstillinger hver 3. dag burde jeg nok kunne få trænet - eller i hvert fald et par gange om ugen. Når du siger, at han helt skal pilles ud af frispringning i 1/2 år, hvis der ikke er nogen forbedring, mener du så, at han i et halvt år kun må springe basisopstillinger og ikke løbe de almindelige moduler og baner til træning?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop

Basisopstillinger hver 3. dag burde jeg nok kunne få trænet - eller i hvert fald et par gange om ugen. Når du siger, at han helt skal pilles ud af frispringning i 1/2 år, hvis der ikke er nogen forbedring, mener du så, at han i et halvt år kun må springe basisopstillinger og ikke løbe de almindelige moduler og baner til træning?

 

Ja desværre, men det kan jo være at der sker bedring bare ved at øve noget springteknik, men dårlige vaner er desværre sværre at ændre

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...