Hop til indhold

Agilitytræning - fælles forår 2011


Amocca
 Share

Recommended Posts

Nu starter jeg en ny træningstråd igen, da den gamle er nået op på 103 sider, og vi lavede vist på et tidspunkt en "aftale" om, at vi ville oprette en ny, når vi nåede 100 sider :-)

 

Jeg kan starte med et indlæg om gårsdagens træning. Her arbejdede vi med serpentiner og "træk igennem", slalomindgange på afstand og en spændende bane hvor vi skulle holde os selv på afstand af kræet... :-D

 

Baner indsat herunder til inspiration

 

Serpentiner og træk igennem

 

[ATTACH]39391[/ATTACH]

 

[ATTACH]39392[/ATTACH]

 

[ATTACH]39396[/ATTACH]

 

Slalomindgange - frit valg på alle hylder for hvordan du løber dette lille modul

[ATTACH]39393[/ATTACH]

 

De to distancebaner - begge lavet til start med lead-out (men kan sikkert også startes på anden vis :-D

 

[ATTACH]39394[/ATTACH]

 

[ATTACH]39395[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

WOW Amocca, du er da godt nok en haj til at lave tegninger :5up:

 

Mange tak, jeg prøver at huske at tegne dem for min egen skyld, for rigtigt mange af dem, er jo super at selvtræne på :-D

 

De to serpentiner/træk igennem baner minder om nogle af de baner, vi havde på det handlingkursus, jeg var på i weekenden. :-) Men det var så sjovt nok også noget af det, vi trænede. :blink:

 

Jeg fik lige indsat den sidste - som jeg havde glemt i første omgang... hvor man skal omkring og tage forhindring nr 2 bagfra :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu sad jeg alligevel lige her og kedede mig :blink: så kunne jeg jo ligeså godt lige give de to distancebaner et par ord med på vejen...

 

På forhånd vil jeg undskylde, hvis jeg har misforstået / glemt nogle af de instrukser jeg modtog igår, nedenstående står helt for egen regning :mrgreen:

 

Hvis man løber dem optimalt flytter man sig nærmest ikke. Men det kræver en hund, der er god til selv at søge forhindringer og kan tage slalomindgange uden støtte... (jeg påstår ikke her, at jeg formåede at løbe den optimalt :mrgreen: jeg fik en hel masse skæld ud for at spæne rundt på banen uden grund "hun kan jo sagtens" :lol::lol::lol:)

 

Fører starter med et leadout, hvor du står med måsen på fjerneste støtte på spring 2. Her bliver du stående og sender hund i tunnel (3). Mens hunden er i tunnel flytter du dig op til hvor der er et knæk på min "løbebanestreg", med krop og fødder pegende på spring 4. Når hunden kommer ud af tunnel, sender du den fremad (over spring 4) og i tunnel (5). Du bliver stående hvor du er, men drejer dig om mod slalom, giver verbalt slalomsignal når hund kommer ud af tunnel (dem med de meget fremadsøgende hunde skulle og kalde her, da hunden ellers løb ud og tog springet på den anden side af slalom).

Bliv hvor du er mens hund er i slalom, men vend dig mod spring 7 og send hund fremover dette, drej og kald hunden op på A. Når hunden er på A, bevæger du dig anden del af "løbebanestregen", sender hunden over spring 9 på et bagkryds og smider sender den frem igennem hjulet...

 

[ATTACH]39412[/ATTACH]

 

Bane 2 startes også på et leadout på spring 2, bliv stående og send hund over A, mens hund er på A flytter du dig op til knækket på "løbebanestreg" og sender hund fremad ud til hjulet. (løbebanestregen burde måske have været lidt længere ude, for at få en optimal serpentiner) Drej dig, send hund frem over spring 5, træk ind på 6, send ud på 7 og giv verbalt signal til slalom...

 

[ATTACH]39413[/ATTACH]

 

Og så havde man "løbet" 2 baner uden nærmest at flytte sig :mrgreen: Men det kræver selvfølgelig en hund der kan arbejde uden førerstøtte og ikke går ned i tempo af den grund...

 

Det var møgsvært, men vildt sjovt at finde ud af, hvor lidt jeg egentlig kunne bevæge mig og hun stadig reagerede på signalerne :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

GENNEMBRUUUUUD!!!!!! :banan::banan::banan:

 

Det er jo på én eller anden måde lykkedes mig at få Iso bange for vippen, faktisk før hun selv har prøvet den... :damn: Det har jeg jo gået og gruet for i et stykke tid nu, hvor jeg er gået igang med felttræningen.

 

Jeg har så brugt mit mini-nedgangsbræt, og trænet på det herhjemme i haven. Jeg har også lagt div. træstykker og sten under, så det blev til en lille minivippe. Men så snart den begyndte at vippe for meget, så stod Iso af igen.

 

I dag har vi så haft vores vinterhold, og ude på pladsen er der en lille bitte "lege-vippe". Den er ikke vores, men tilhører hende der ejer pladsen. Vi lånte brættet fra den idag, til at træne felter på. Jeg havde Iso med, og fik så idéen at sætte lege-vippen op, med en stol under den ene ende, så den kun vippede lidt. Og søreme om ikke det funkede! Jeg kunne så sætte lavere og lavere ting under, og til sidst tog Iso den uden noget som helst!

 

For katten, hun syntes det var en hylemorsom leg vi fandt på dér, og fløj over vippen med fuldt stop på feltet! Flere gange la' hun vægten bagud og nærmest gled frem til feltet, sådan à la rodeohest, og det vil jeg jo super gerne ha', da det er mest skånsomt for hendes krop hvis hun kan lære det!

 

Jeg fik én til at filme lidt, bare med mobilen, så viiirkelig dårlig kvalitet desværre... Det er også til aller sidst, hvor hun var træt og ikke havde så meget fart på. Men for filan da, hvor er jeg bare stolt, lettet og glad!!! :klap::mrgreen:

 

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Sanne holder vinterferie i uge 11, men hallen kan lejes ud til selvtræning i den periode... nogen der har lyst til at dele? :-D Jeg kan tirsdag, torsdag eller fredag efter arbejdstid i den uge... også søndag, hvis det først er eftermiddag / aften...

 

Det er en stor hal og der er godt med lys :-D

 

Eeeeiii, det havde eddermame været sjovt!!! Men jeg arbejder selvfølgelig aften hele ugen, og er til kursus hele weekenden... :cry:

 

Men jeg vil gerne med, hvis det bli'r til noget en anden gang! Jeg kører gerne fra Fyn, det er jo ikke voldsomt langt, og Iso kunne godt trænge til at træne lidt nye steder... Kunne da være rigtig sjovt med sådan en HF-fællestræning! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Weeee :klap:

 

Der hvor jeg går til Ag. kommer Johanna Allanach og laver et kursus i juni måned :mrgreen:

 

Der står det er for kl.1-3 hunde - er det hunde der har deltaget i konkurrencer for beg., let øvet og øvet?

 

Jeg har mailet min træner, men hun kender ikke indholdet af pensum, så hun kunne ikke svare mig på om vi er gode nok til at deltage.

Har så mailet til hende fra klubben der arrangerer kurset - ved ikke hvem hun er - og håber på at hun har set os til træning - for ellers ved hun jo ikke hvor gode/dårlige vi er :hmm:

 

Håber helt vildt at vi får lov til at deltage :x:

 

Venter nu i spænding på svar :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Weeee :klap:

 

Der hvor jeg går til Ag. kommer Johanna Allanach og laver et kursus i juni måned :mrgreen:

 

Der står det er for kl.1-3 hunde - er det hunde der har deltaget i konkurrencer for beg., let øvet og øvet?

 

Jeg har mailet min træner, men hun kender ikke indholdet af pensum, så hun kunne ikke svare mig på om vi er gode nok til at deltage.

Har så mailet til hende fra klubben der arrangerer kurset - ved ikke hvem hun er - og håber på at hun har set os til træning - for ellers ved hun jo ikke hvor gode/dårlige vi er :hmm:

 

Håber helt vildt at vi får lov til at deltage :x:

 

Venter nu i spænding på svar :-D

 

Hmmm.... Hvis det eneste der står er "for kl. 1-3 hunde", så ville jeg umiddelbart mene at det er for hunde der har løbet konkurrence, eller er klar til det. Dvs. hunde der kan alle forhindringer..? Skriver man at noget er på klasse2/klasse3-niveau, så forventer man at ekvipagen er på et vist niveau - men det kan man jo ikke med en "klasse 1-hund"? Det er jo det sted hvor vi alle starter, og det eneste der kræves er jo at man kender alle forhindringer... Men ved det ikke? :vedikke:

 

:x: for at I kommer med - Johanna er skide dygtig, derudover både sød og sjov, og hun laver knaldgode kurser!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm.... Hvis det eneste der står er "for kl. 1-3 hunde", så ville jeg umiddelbart mene at det er for hunde der har løbet konkurrence, eller er klar til det. Dvs. hunde der kan alle forhindringer..? Skriver man at noget er på klasse2/klasse3-niveau, så forventer man at ekvipagen er på et vist niveau - men det kan man jo ikke med en "klasse 1-hund"? Det er jo det sted hvor vi alle starter, og det eneste der kræves er jo at man kender alle forhindringer... Men ved det ikke? :vedikke:

 

:x: for at I kommer med - Johanna er skide dygtig, derudover både sød og sjov, og hun laver knaldgode kurser!

 

 

Der er 3 hold, fordelt på weekenden og man må gå ud fra at det så er niveau delt :vedikke:

En klasse 1 hund, kan jo ikke forventes at kunne det sammen som en klasse 3 hunde, forstås. Og derfor kan vi jo ikke deltage på det samme kursus.

 

Heldigvis kan Nana alle forhindringerne, men ved hende der arrangerer det, det? Det var jo derfor jeg skrev til min træner, som jo ved hvad vi kan, i stedet for direkte til arrangøren :hmm:

 

Nå, men jeg må bare tålmodigt vente..............jeg VIL nemlig meget gerne med, da jeg ved at Johanna er utrolig dygtig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er 3 hold, fordelt på weekenden og man må gå ud fra at det så er niveau delt :vedikke:

En klasse 1 hund, kan jo ikke forventes at kunne det sammen som en klasse 3 hunde, forstås. Og derfor kan vi jo ikke deltage på det samme kursus.

 

Heldigvis kan Nana alle forhindringerne, men ved hende der arrangerer det, det? Det var jo derfor jeg skrev til min træner, som jo ved hvad vi kan, i stedet for direkte til arrangøren :hmm:

 

Nå, men jeg må bare tålmodigt vente..............jeg VIL nemlig meget gerne med, da jeg ved at Johanna er utrolig dygtig.

 

Men hva' - I har ikke startet til konkurrencer endnu, eller hvad? I så fald kan din træner jo bare sige at I starter til konkurrencer her i foråret..? Så er I jo i princippet klasse-1-ekvipage...

 

Krydser stadigvæk! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hva' - I har ikke startet til konkurrencer endnu, eller hvad? I så fald kan din træner jo bare sige at I starter til konkurrencer her i foråret..? Så er I jo i princippet klasse-1-ekvipage...

 

Krydser stadigvæk! :-D

 

Nej, vi er ikke startet endnu - har ikke lige haft modet til det endnu og vores træner taler slet ikke om det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, vi er ikke startet endnu - har ikke lige haft modet til det endnu og vores træner taler slet ikke om det.

 

Eeiiii, I skal da bare igang! :mrgreen: Hvis I kan alle forhindringer, hunden holder sig inde på banen, og I kan komme rundt sådan uden de store afbrydelser - så er I da parate! Hvorvidt man laver fejl er ligegyldigt, alle laver fejl i begyndelsen, selv dem der ender som verdensmestre!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg fået svar.

 

Hun har sat mig på et af holdene :banan::klap:

Det ville måske blive lidt svært for os, men hun skrev at Johanna er super god til at tilpasse øvelserne til ens niveau.

I øvrigt var der en til som ikke har været til konkurrence endnu og vi kommer på hold sammen :5up:

 

 

WEEEEE, så skal mor sgu' på kursus med Johanna til juni :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg fået svar.

 

Hun har sat mig på et af holdene :banan::klap:

Det ville måske blive lidt svært for os, men hun skrev at Johanna er super god til at tilpasse øvelserne til ens niveau.

I øvrigt var der en til som ikke har været til konkurrence endnu og vi kommer på hold sammen :5up:

 

 

WEEEEE, så skal mor sgu' på kursus med Johanna til juni :mrgreen:

 

Jæææs!!!! Hvor fedt for jer!!! Jamen til juni er I jo startet til konkurrencer... Ikk' oss'...? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Weeee :klap:

 

Der hvor jeg går til Ag. kommer Johanna Allanach og laver et kursus i juni måned :mrgreen:

 

Der står det er for kl.1-3 hunde - er det hunde der har deltaget i konkurrencer for beg., let øvet og øvet?

 

Jeg har mailet min træner, men hun kender ikke indholdet af pensum, så hun kunne ikke svare mig på om vi er gode nok til at deltage.

Har så mailet til hende fra klubben der arrangerer kurset - ved ikke hvem hun er - og håber på at hun har set os til træning - for ellers ved hun jo ikke hvor gode/dårlige vi er :hmm:

 

Håber helt vildt at vi får lov til at deltage :x:

 

Venter nu i spænding på svar :-D

 

Ejjj glæd dig.. Den kvinde ved om nogen hvordan man træner hund:-)

 

Kender hende kun fra HTM/FS, men hun er altså sej til både lydighed, Rally og Ag også...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...