Hop til indhold

Agilitytræning - fælles forår 2011


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Bliver nødt til at købe adgang - så typisk!

 

Er der nogen grund til at lære en lille hund det med felterne (release)? Har kun set større hunde gøre det

 

Afhænger af hunden :-D Karla har ståfelter.... det samme har en jrt jeg træner med, ellers smider de felterne... og når jeg engang imellem bliver overmodig (i konkurrenceøjemed) og lader hende lave løbefelter, ja så ryger balancefeltet som oftest .... (som det gjorde i vores ag løb i søndags :blink: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Bliver nødt til at købe adgang - så typisk!

 

Er der nogen grund til at lære en lille hund det med felterne (release)? Har kun set større hunde gøre det

 

Altså, jeg tilmeldte mig jo feltkurset, fordi Tyson er begyndt at springe felterne på balancen. :stupid: Han gør det også på vippen, hvis han får lov. :stupid: På A'er har jeg ikke oplevet ham springe feltet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige set papillonen :lun: åååååååååhhhh - og selvfølgelig skal du have sådan en, de er ret stille af en lille hund at være, nemme, lange ben (fart), hovedsageligt arvelige sygdomme som kan undgåes ved at vælge DKK ...

 

Altså, stille... jeg synes nu, at man tit hører, at papser er glade for at høre deres egen stemme. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen grund til at lære en lille hund det med felterne (release)? Har kun set større hunde gøre det

 

Hmmm... Min lille coton på 24 cm fik aldrig lært felterne, og hun sprang dem på balancen konstant, lige til det sidste! Hun præsterede sågar at springe felterne på A'et indimellem!!! :damn: Så fik jeg en lille hund igen ville jeg absolut lære den felterne - hvilken metode er jo så et andet spørgsmål...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Synes det er for dårligt at der hverken er Cairn terrier eller Aussies til crufts i ag når jeg sidder og ser det...

 

Hvor ville jeg ønske at jeg ikke snart skulle til teori. vil meget meget hellere se crufts!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så vil jeg indføre det - vil bruge det med mussemåtten (som de kan stå på) og så et brædt, så de står med bagben på brædt og forben på mussemåtten...er det ikke ok?

 

Altså hvis Petrine tager bitte små museskridt i løb, så har du sikkert ikke et problem... mit møgkræ (som er 38 cm høj), kan finde på at tage 1 afsæt på opgangen, 1 midt på bommen og 1 på nedgangen... så det vil sige 3 skridt for en hel balance... så er der INTET der hedder felter :evil: heller ikke på opgangen!

 

Derfor har vi ståfelter. Desværre er jeg en inkonsekvent klovn, og kan ikke få mig selv til at håndhæve dette til stævner (jeg burde jo diske migselv og smide hende tilbage på feltet hver gang - men jeg gør det ikke :oops:)...

 

Det stopper selvfølgelig flowet at have ståfelter, dvs. du mister et par hundrededele sekunder, tilgengæld slipper du for 5 dumme fejl....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så vil jeg indføre det - vil bruge det med mussemåtten (som de kan stå på) og så et brædt, så de står med bagben på brædt og forben på mussemåtten...er det ikke ok?

 

Rigtig god metode, den samme jeg bruger til Iso. Jeg har lagt lidt video op af vores træning, hvis du mangler lidt input. Tjek evt. min youtube-kanal.

 

Jeg overvejer dog at bruge løbefelter på A'et, da det er mere skånsomt for hundens krop... Er dog ikke kommet i gang med det endnu, så må se hvad det bli'r til...

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså hvis Petrine tager bitte små museskridt i løb, så har du sikkert ikke et problem... mit møgkræ (som er 38 cm høj), kan finde på at tage 1 afsæt på opgangen, 1 midt på bommen og 1 på nedgangen... så det vil sige 3 skridt for en hel balance... så er der INTET der hedder felter :evil: heller ikke på opgangen!

 

Derfor har vi ståfelter. Desværre er jeg en inkonsekvent klovn, og kan ikke få mig selv til at håndhæve dette til stævner (jeg burde jo diske migselv og smide hende tilbage på feltet hver gang - men jeg gør det ikke :oops:)...

 

Det stopper selvfølgelig flowet at have ståfelter, dvs. du mister et par hundrededele sekunder, tilgengæld slipper du for 5 dumme fejl....

 

Meeen... Hvis man har en hund der er lidt usikker på f.eks. balancen, så kan 2020-felter indlært med musemåtte faktisk gi' lidt mere fart og sikkerhed på balancen... Det med felter og metoder er svært, synes jeg, hunde er så forskellige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er løbefelter?

 

Petrine er sød til at tage felter, men både Zamzam og Bastarden (som starter om et par uger) har rigeligt med fart på, så tror ikke de tager skade af lidt felt-diciplin :lol:

 

Løbefelter er i princippet at man lærer hunden et bevægelsesmønster der gør at de altid rører kontaktfeltet. Man styrer simpelthen deres skridt. Det kan gøres på lidt forskellige måder, prøv at google "løbefelter" eller "running contacts", der ligger efterhånd en hel del, ikke mindst på youtube.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Meeen... Hvis man har en hund der er lidt usikker på f.eks. balancen, så kan 2020-felter indlært med musemåtte faktisk gi' lidt mere fart og sikkerhed på balancen... Det med felter og metoder er svært, synes jeg, hunde er så forskellige.

 

du har ret, det er skidesvært og for nogen er det ene det rigtige og for andre det andet... og helt konsekvent er man jo sjældent alligevel.... jeg har fx ståfelter på balance og vippe, men løbefelt på A :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

du har ret, det er skidesvært og for nogen er det ene det rigtige og for andre det andet... og helt konsekvent er man jo sjældent alligevel.... jeg har fx ståfelter på balance og vippe, men løbefelt på A :vedikke:

 

Næ, hvorfor er det så skidesvært som fører at diske sig selv, og gå tilbage og ta' forhindringen om??? Jeg snyder også med det, selv om Frostie eeeendelig er ved at fatte det med felterne... Hvilket selvfølgelig gi'r bagslag, og så skal man hjem og reparere på dem igen, hvilket er noget så træls... :damn:

 

Iso skal også ha' 2o2o på balance og vippe, og så overvejer jeg seriøst løbefelt på A'et, tror andet bli'r alt for hårdt for hende når hun er så lille...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...