Hop til indhold

Parkere sin hund foran butikker/supermarkeder

Gæst Stitch
 Share

Recommended Posts

jeg ville ikke efterlade min hund, hvor jeg ikke kunne se ham. én ting er tyveri, noget helt andet er fremmede der vil klappe/kæle/lade deres hund hilse/drille ham osv. kan forestille mig rigtigt mange situationer, der kunne gøre ham utryg. det kunne være fint at lære ham at stå foran bageren/kiosken, hvor jeg kan se ham hele tiden, men det ville nok kræve ret meget træning for den lille velcrohund. hvis man f.eks. havde en hund som laki, der bare nød lidt gade-tid, ville jeg muligvis have det anderledes.

et barn ville jeg godt efterlade. måske ikke foran føtex før det store fredagsindkøb - men i hvert fald foran café, bager, tøjbutik osv., hvor man kunne holde lidt øje. de fleste mennesker er altså langt mere clueless omkring hunde end børn, så risiko for at baby oplever noget ubehageligt, tror jeg er mindre. ja, og så er der vel mere forståelse for, at man ikke forstyrrer sovende barn, end at man ikke forstyrrer ventende hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg var barn, skete der intet ved, at vores hunde kortvarigt sad uden for købmanden, når vi handlede. Så den gang havde jeg ikke noget problem med det.

Men verdenen er en anden idag, og desværre hører man ofte om, at racehunde bliver sjålet - specielt de små racer. Så Hayly blev aldrig parkeret uden for en butik - og Martha kommer heller ikke til det. I hvert fald ikke som hvalp. Men når den bliver voksen, så tror jeg faktisk godt, at jeg ville kunne, for tror ikke lige vores race indbyder til, at man stjæler den - er af naturen reserveret overfor fremmede, og man flytter altså ikke bare sådan en hund på 80kg med tvang:lol::lol::lol:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke så bange for andre menneskers ondhed.

Det er jeg efter nogle ubehagelige oplevelser - vi har altid haft bulldogs, også inden de blev et modefænomen.

Jeg har været ude for at da jeg som 11-12 årig luftede min hvalp i haven, så kom der 2 ukendte mænd forbi (boede i et kvarter hvor alle kendte alle) og disse 2 mænd var særdeles interesserede i min lille franske bulldog, spurgte ind til om sådan en var dyr og at den skulle jeg sørme passe godt på. Følte mig meget utryg og gudskelov kom min far ud og kaldte på os.

Samme hund havde jeg med på verdenshundeudstilling hvor et par var henne 3 gange og spørge om ikke min hund var til salg, de bød endda en enorm sum penge for ham. Behøver jeg nævne at jeg ikke kikkede på andet end ham den dag?

Desuden er det ikke et ukendt fænomen at flere fladnæser er blevet stjålet, så glæder mig over at min kæreste har installeret ekstramørke solskærme på bagsædet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kommer an på sted, tid på dagen og hund!

For 10 siden kunne jeg sagtens sætte Buster (lab) ude foran vores lokale købmand, børn og voksne respekterede hunde der sad bundet af og lod dem være i fred.

På bare få år ændret det sig og efter at have oplevet møgunger der kastede med små-stene på Misja, sad og omklamrede hende (det brød hun sig ikke om), sparkede efter hende, spyttede på hende og voksne der fodrede hende, lod deres hund gå helt hen til Misja (der prøvede at komme væk) og mere i den dur gør jeg det ikke længere når jeg skal handle ind.

Skal jeg på det lille apotek hvor der er store vinduer og jeg kan se hende ja, så gør jeg det (men har måtte spurte ud 2-3 gange pga. møgunger og pga, møgvoksne) og jeg kan også sætte hende af foran den lokale købmand hvis jeg hurtigt skal ind og have mælk el. smøger og det er på den tid af dagen hvor der næsten ingen kunder/kø er.

Ellers ikke, herude er der blevet stjålet både små og store hunde og man skal ikke andet end lyde sød før at Misja følger med :???:

Min store han Golden fik sjovt nok lov at sidde i fred, men ikke Misja, hun er for lille tror jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889

Det er meget sjovt at læse om al den mistillid der huserer... Selvfølgelig findes der tyveri og væmmelige mennesker, der vil dyrene ondt... Men der er også farer for at opleve et røveri hver gang man går ind i banken.. Verden er farlig, men ikke mere farlig end jeg ikke vil lade mig skræmme af den!!

Min hund får lov at sidde foran supermarkedet når jeg skal ind og handle det jeg har glemt (handler en gang pr uge i bil, men glemmer altid noget, eller mangler noget)

Jeg vil under ingen omstændigheder føle mig skyldig/uforsvarlig over at min hund sidder der. Han elsker det...!!

Jeg har aldrig hørt om tyveri af hunde før jeg tilsluttede mig hundeforum. Og jeg tror at andelen af de hunde som stjæles er minimal i forhold til antallet af de hunde som hver dag sidder og venter..

Når det er sagt kommer det for mig også an på tid og sted. Ville aldrig sætte min hund i en større by. Men her hvor jeg bor vælger jeg altså at stole på mine medborgere, ellers bliver jeg sgu helt paranoid :blink:

Men hver hundeejer har sin mening om tingene og fred være med det, vil bare ikke gøres til dårlig hundeejer fordi min hund får lov at tisse på hække eller vente foran superbest :slem:

Redigeret af maian889
Stavefejl
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er meget sjovt at læse om al den mistillid der huserer... Selvfølgelig findes der tyveri og væmmelige mennesker, der vil dyrene ondt... Men der er også farer for at opleve et røveri hver gang man går ind i banken.. Verden er farlig, men ikke mere farlig end jeg ikke vil lade mig skræmme af den!!

Min hund får lov at sidde foran supermarkedet når jeg skal ind og handle det jeg har glemt (handler en gang pr uge i bil, men glemmer altid noget, eller mangler noget)

Jeg vil under ingen omstændigheder føle mig skyldig/uforsvarlig over at min hund sidder der. Han elsker det...!!

Jeg tror det her handler rigtig meget om lokation og egne erfaringer.

Jeg bor i København, og der er altså altid mennesker og hunde i nærheden, på alle tider af døgnet. Og når man jævnligt oplever hærværk på biler, indbrudsforsøg i ejendommen osv - så bliver man bare mere opmærksom på visse menneskers dårlige opførsel.

Jeg er opvokset i provinsen i en ganske lille by, dernæst har jeg boet forskellige steder i provinsen - og der oplevede man bare ikke de ting som ret ofte sker hvor jeg bor nu. Det er ting som jeg aldrig ville have skænket en tanke mens jeg boede i Jylland.

Jeg er ikke bange for verden overhovedet, og synes ikke du er uforsvarlig at parkere din hund foran supermarkedet - hvis du føler dig sikker ved at lade ham sidde der kan jeg ikke se problemet. Jeg vil bare ikke selv løbe risikoen fordi jeg ved der er brodne kar i mit lokalområde :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig hørt om tyveri af hunde før jeg tilsluttede mig hundeforum. Og jeg tror at andelen af de hunde som stjæles er minimal i forhold til antallet af de hunde som hver dag sidder og venter..

Når det er sagt kommer det for mig også an på tid og sted. Ville aldrig sætte min hund i en større by. Men her hvor jeg bor vælger jeg altså at stole på mine medborgere, ellers bliver jeg sgu helt paranoid :blink:

Men hver hundeejer har sin mening om tingene og fred være med det, vil bare ikke gøres til dårlig hundeejer fordi min hund får lov at tisse på hække eller vente foran superbest :slem:

Godt du finder det sjovt, respekt:-D

Jeg finder det dog ikke specielt underholdene at folk mister deres hunde. Eller at jeg kommer løbene ud fra netto på vesterbrogade i viborg bare fordi nogle indvandre drenge finder det underholdene at provokere og slå min hund med de der lange bambus blomsterpinde.

Tja verden er et farligt sted og det farligste ved livet er at man dø'r af det på et eller andet tidspunkt:blink: Men det skal ikke afholde mig fra at tage visse forholdsregler for at undgå min hund ender i uforskyldte ubehageligheder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889
Godt du finder det sjovt, respekt:-D

Jeg finder det dog ikke specielt underholdene at folk mister deres hunde. Eller at jeg kommer løbene ud fra netto på vesterbrogade i viborg bare fordi nogle indvandre drenge finder det underholdene at provokere og slå min hund med de der lange bambus blomsterpinde.

Tja verden er et farligt sted og det farligste ved livet er at man dø'r af det på et eller andet tidspunkt:blink: Men det skal ikke afholde mig fra at tage visse forholdsregler for at undgå min hund ender i uforskyldte ubehageligheder.

Såmænd også derfor jeg skriver at det for mig handler om tid og sted.. :blink:

Stod der en flok indvandre dreng lige i omegnen af hvor jeg havde tænkt min hund sku sidde, ville jeg nu nok bare gå udenom og vente med den liter mælk eller hvad jeg nu manglede...

Men herude er folk bare rare allesammen, selvfølgelig har vi da bøller, men ikke nogen der ville gøre dyrene noget... Har sågar set en stor muskuløs knægt, godt tatoveret og pumpet fare ud foran en bil fordi der var en løs hun på afveje :lun:

Jeg har ingen grund til at mistænke nogen herude for at ville mig eller mine dyr noget ondt, og indtil jeg høre eller ser noget der kunne få mig til at ændre mening kommer han med...:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889
Jeg tror det her handler rigtig meget om lokation og egne erfaringer.

Jeg bor i København, og der er altså altid mennesker og hunde i nærheden, på alle tider af døgnet. Og når man jævnligt oplever hærværk på biler, indbrudsforsøg i ejendommen osv - så bliver man bare mere opmærksom på visse menneskers dårlige opførsel.

Jeg er opvokset i provinsen i en ganske lille by, dernæst har jeg boet forskellige steder i provinsen - og der oplevede man bare ikke de ting som ret ofte sker hvor jeg bor nu. Det er ting som jeg aldrig ville have skænket en tanke mens jeg boede i Jylland.

Jeg er ikke bange for verden overhovedet, og synes ikke du er uforsvarlig at parkere din hund foran supermarkedet - hvis du føler dig sikker ved at lade ham sidde der kan jeg ikke se problemet. Jeg vil bare ikke selv løbe risikoen fordi jeg ved der er brodne kar i mit lokalområde :-)

Bor også i en forholdsvis lille by.. Så derfor kommer han med.. Havde næppe gjort det i større byer...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889
Det er stadig for mange!!! :cry: hvorfor overhovedet tage chancen!

Børn falder også på cykel og slår fortænderne ud, derfor undlader forældre jo ikk at lære dem at cykle, de tager bare deres forholdsregler.. Gør jeg også med min hund - han er mit lille barn.. Som tidligere skrevet så har jeg ingen grund til at mistænke nogen i min by, men større byer ville jeg ikke bryde mig om..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trine199
Inspireret af tråden omkring den forsvundne Hubert, så tænkte jeg på om der er nogle af jer der binder jeres hunde ude foran butikker?

Vi har aldrig haft gjort det - og vores nye hund kommer heller ikke med på indkøb eller steder hen hvor han efterlades uden opsyn.

Jeg forstår ikke man tør efterlade sin hund sådanne steder. Gør I?

Nej, jeg forstår det absolut heller ikke - kunne aldrig drømme om at lade Chilli sidde alene udenfor en butik!

Aldrig! Men hun venter hver dag i bilen, mens der handles ind.

Så kan hun jo stadig stjæles - det er jo blot at knuse ruden og så rende med hunden... :hmm:

Øhm, undskyld...men ser du aldrig fjernsyn eller læser aviser??

Ikke mange dage siden der i BT stod om en hund der var blevet stjålet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aldrig den eneste gang jeg har gjort det var ude for bageren hvor man kunne se igennem og jeg var den eneste kunde så det tog vis ikke engang et minut..

Vi gør så tit det at vis min mor skal ned at handle så går jeg med ned til netto og imens går jeg så lige en lille tur med Zita i villa kvarteret og kommer tilbage så jeg kan hjælpe med at bære poserne hjem.

engang på vej ned til netto mødte vi en kvinde med en sød beagel blanding den var flink så den og Zita fik lige lov og hilse på hinanden.

Når vi sagde hej hej og Zita skulle lige ind på græs plænen og snuse lidt mere så da vi kommer ned til netto sider Beagel bla. udenfor, vi holder os så på afstand for selvom hunden jo er sød er det ikke sikkert at hverken hund eller ejer vil havde den skal hilsen på nogle når den står bundet (hvilket jeg til jeres andres historier overhoved ikke kan forstå hvordan man kan sætte sin hund i krog med en eller flere fremmed hunde :shock:) vi står lige og husker hvad det nu er min mor skal købe da jeg ud af øjenkrogen ser hunden vride sig ud af sit halsbånd og rende ind i netto, hvor efter min mor så går ind for endten at finde hund eller ejer, imens kommer hunden ud igen og jeg for fat i den og givet den halsbånd på og står der med en ret urolig hund kort efter kommer min mor med ejer da de ikke kunne finde hunden inde i netto, jeg lover så jeg nok skal blive ved hunden så han ikke stikker af igen og for lige at vide hvad han hedder - hvilket hjælper en hel del til at berolige ham. ejer siger selvfølg mange gange tak da hun kommer ud igen efter at være færdig med at handle- jeg spørg så om det ikke ville være en meget god ide at finde en sele til ham, det har hun så prøvet men dem kan han også komme ud af desuden er det kun 1 ud af 3 gange han ikke kan lide at stå alene...det forstår jeg så ikke man tør tænk vis den næste gang kom fri rendte ud på vejen eller noget :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Børn falder også på cykel og slår fortænderne ud, derfor undlader forældre jo ikk at lære dem at cykle, de tager bare deres forholdsregler.. Gør jeg også med min hund - han er mit lille barn.. Som tidligere skrevet så har jeg ingen grund til at mistænke nogen i min by, men større byer ville jeg ikke bryde mig om..

hmm...:hmm: synes det lyder underligt når man så læser denne kommentar:

Stod der en flok indvandre dreng lige i omegnen af hvor jeg havde tænkt min hund sku sidde, ville jeg nu nok bare gå udenom og vente med den liter mælk eller hvad jeg nu manglede...

Men herude er folk bare rare allesammen, selvfølgelig har vi da bøller, men ikke nogen der ville gøre dyrene noget... Har sågar set en stor muskuløs knægt, godt tatoveret og pumpet fare ud foran en bil fordi der var en løs hun på afveje :lun:

Jeg har ingen grund til at mistænke nogen herude for at ville mig eller mine dyr noget ondt, og indtil jeg høre eller ser noget der kunne få mig til at ændre mening kommer han med...:lol:

..og igen modsiger du dig selv :confused:

Synes faktisk det er en anelse fordømmende og racistisk :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889

Det var nu mest henvendt til den kommentar vedr indvandredrenge som provokerede en hund foran en butik.. Så var nu mere taget ud af sammenhæng..

Men det er et faktum at indvandere GENERELT ikke bryder sig om hunde (kan komme med mange undtagelser), og derfor måske ville reagere anderledes end andre hvis de blev bange for hunde eller hvad ved jeg.. Herude klapper alle uanser race, religion og andre formaliteter nu Carlo pænt.. Og han KNUS-ELSKER dem allesammen.. Nyder at bo i en lille provins, specielt når jeg har læst denne tråd igennem..

Er der noget jeg IKKE er, er det racistisk.. Men jeg passer på min hund hvis jeg synes nogen ser mistænksomme ud, men har som sagt ikke mødt nogen grund til det endnu. Hverken grupperinger eller overdrevent fulde mennesker, som nok ville være to grunde til ikke at sætte min vovse..

Men fred være med det, folk er af forskellige meninger, og hvad ville moral være uden dobbeltmoral :slem: Tror nu også jeg ville være mere påpasselig og hysterisk i større byer, men ikk herude på bøh-landet :lol:

Redigeret af maian889
Uddybning
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889
Øhm, undskyld...men ser du aldrig fjernsyn eller læser aviser??

Ikke mange dage siden der i BT stod om en hund der var blevet stjålet.

Ork jo ser nyheder hver dag, men læser bestemt ikke BT :slem: Og har som sagt aldrig hørt om hunde der er blevet stjålet, FØR jeg kom til HF.. Har til gengæld en ven hvis cocker spaniel blev sparket til i det de gik forbi en gruppe store drenge.. Men det er OT..

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag var jeg på indkøb, og der står en lille hund bundet af uden for supermarkedet. Der kommer en mand med en sort labrador, som får fuld flexi og får lov til at gå hen og "hilse" på den lille hund, hvilket i praksis betyder at gøre udfald. I øvrigt ikke en af de hunde som overfaldt mine hunde på turen i aftes.

Jeg får besked på at holde kæft da jeg påtaler at manden lader sin hund angrige den mindre hund.

Manden binder sin af ved en anden krog og går ind i supermarkedet.

Labradorhader som jeg er tager jeg hans hund og flytter den sådan at han selv kommer til at opleve at hans hund er blevet "pillet ved"/taget når han kommer ud, men at han hurtigt vil kunne finde den igen.

Jeg binder naturligvis hans hund forsvarligt, for der kan bindes mange knuder med en 8 meters flexiline.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der stod ingen da jeg gik ind i Netto. De var kommet til mens jeg var inde og handle

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889
Der stod ingen da jeg gik ind i Netto. De var kommet til mens jeg var inde og handle

Ja så er det ikke nemt at forudsige.. Jeg oplever i min by at alle elsker min hund og dermed af samme årsag behandler ham pænt, og vælger dermed også at stole på at dem der er bange for hunde eller bare ikke kan lide dem går udenom, ligeså vel som jeg tager hensyn hvis jeg ser nogen virke utrygge ved min bamse-dreng..

Skulle jeg nogensinde opleve andet ville jeg til gengæld nok få et kæmpe føl på tværs.. Uhhhhff :mrgreen:..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja. Jeg har tit Frigg med op t Kvickly. Men ville aldrig gøre det i Kbh eller andre storbyer. Tror heller ikke jeg ville turde hvis jeg havde en lille nuttet hund! Men der er nok ingen som løber med min forvoksede gulvmoppe :vuf: skal jeg på storindkøb og være derinde i 1/2 times tid så blir hun hjemme. Mest fordi jeg synes det erlidt synd hun skal sidde derude om vinteren :-(

Link til indlæg
Del på andre sites