Hop til indhold

Prøver herinde:-) border collie som 2. Hund?


Gæst Michy
 Share

Recommended Posts

Vi har en dejlig Picard tæve på 13 mdr. og overvejer at få en hvalp til sensommeren. Det ville være skønt med lidt meninger om en border som 2. Hund i hjemmet. Nogen som har border sammen med andre racer? Frigg er også en hyrdehund med højt aktivitetsniveau. Vi motionerer ca. 80 min om dagen og træner lydighed/tricks/rally 1/2 time dagligt.

Jeg vil supergerne gå til dogdancing med en kommende evt Border og til rally lydighed. Vi bor på "landet" med strand og åbne marker rundt om så jeg er ikke så nervøs for motionsbehovet.

Men kender I nogen med border og anden race? På forhånd tak. Michy

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe. Ja der kan godt komme knald på med to hyrdehunde i hjemmet ;-). Hvordan tackler din lille hund borderens aktivitetsniveau?

 

Uden problemer! Jeg har fra starten været meget konsekvent omkring, at når Carla (den lille) sover, så skal Otto lade hende være. Og kan han ikke finde ud af det, så fjerner jeg ham fysisk. Og der har aldrig været problemer. Tilgengæld har de meget glæde af hinanden og leger meget, til trods for størrelsesforskellen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en dejlig Picard tæve på 13 mdr. og overvejer at få en hvalp til sensommeren. Det ville være skønt med lidt meninger om en border som 2. Hund i hjemmet. Nogen som har border sammen med andre racer? Frigg er også en hyrdehund med højt aktivitetsniveau. Vi motionerer ca. 80 min om dagen og træner lydighed/tricks/rally 1/2 time dagligt.

Jeg vil supergerne gå til dogdancing med en kommende evt Border og til rally lydighed. Vi bor på "landet" med strand og åbne marker rundt om så jeg er ikke så nervøs for motionsbehovet.

Men kender I nogen med border og anden race? På forhånd tak. Michy

Jeg har haft Bordere med labrador D/S gårdhund, sort spids, gravhund, og så det løse; ingen problemer. Men - det handler jo rigtig meget om hvordan hundene er, hvad reglerne er i huset, hvordan de introduceres osv. osv:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Uden problemer! Jeg har fra starten været meget konsekvent omkring, at når Carla (den lille) sover, så skal Otto lade hende være. Og kan han ikke finde ud af det, så fjerner jeg ham fysisk. Og der har aldrig været problemer. Tilgengæld har de meget glæde af hinanden og leger meget, til trods for størrelsesforskellen.

 

Nu har jeg ikke en border og en coton, men derimod en Aussie og en Carin Terrier.. Og jeg har samme erfaring som dig Siri:-)

Chili og Caia har stor glæde af hinanden, og elsker simpelthen at tumle rundt sammen. Fange leg er det bedste..

 

Det eneste problem vi har haft er fra dengang Caia var en lille hvalp. Her havde hun det med at nappe Chili i poterne, men det fik vi stoppet i løbet af meget meget kort tid.

 

De har respekt over for hinanden, og Caia ved godt at det er den lille der bestemmer her hjemme :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...