Hop til indhold

halfdan er blevet overfaldet


søster lagkage
 Share

Recommended Posts

Jeg bliver SÅ gal over det der, det er bare på ingen måde okay! :evil::evil::evil:

 

Jeg er altså alvorligt nervøs for, at han fortsat har tænkt sig at lade sin hund rende løs. Det er jo tre tilfælde (som vi kender til) inden for meget kort tid, hvor hans hund har overfaldet små hunde. Og hvis det ikke har fået ham til at tage den i snor, tvivler jeg desværre på, at en løftet pegefinger fra politibetjenten får ham til det. :???:

 

Jeg ville lave en reel anmeldelse, så han får en bøde, påbud om snor og evt. påbud om mundkurv. Men... det er jo helt op til dig.

 

jeg gav det visitkort, som jeg havde fået af betjenten til bullers ejer. hun ville ringe og tage en snak med ham og fortælle om sin oplevelse også. så aftalte vi lige at snakkes ved om det, vi mødes tit. jeg vil også lige snakke med ymers mor igen, så hun evt. også kan vælge at tale med politiet om det, hvis hun føler for det. hun er jo meget ked af det stadig, og tør ikke komme i parken mere.

 

bullers ejer fortalte også, at en vi begge "kender" fra parken, har haft en snak med ejeren efterfølgende, hun kender ham åbenbart (perifært), og havde skældt ham hæder og ære fra, og sagt at det simpelthen ikke dur, at han kommer i fritløbsområder og går med ham uden snor. jeg håber virkelig, at det trænger ind.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 85
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

jeg gav det visitkort, som jeg havde fået af betjenten til bullers ejer. hun ville ringe og tage en snak med ham og fortælle om sin oplevelse også. så aftalte vi lige at snakkes ved om det, vi mødes tit. jeg vil også lige snakke med ymers mor igen, så hun evt. også kan vælge at tale med politiet om det, hvis hun føler for det. hun er jo meget ked af det stadig, og tør ikke komme i parken mere.

 

bullers ejer fortalte også, at en vi begge "kender" fra parken, har haft en snak med ejeren efterfølgende, hun kender ham åbenbart (perifært), og havde skældt ham hæder og ære fra, og sagt at det simpelthen ikke dur, at han kommer i fritløbsområder og går med ham uden snor. jeg håber virkelig, at det trænger ind.

 

Okay. Håber da, at han fatter det. Har dog virkelig svært ved at forstå, at han ikke kunne fatte det af sig selv. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver SÅ gal over det der, det er bare på ingen måde okay! :evil::evil::evil:

 

Jeg er altså alvorligt nervøs for, at han fortsat har tænkt sig at lade sin hund rende løs. Det er jo tre tilfælde (som vi kender til) inden for meget kort tid, hvor hans hund har overfaldet små hunde. Og hvis det ikke har fået ham til at tage den i snor, tvivler jeg desværre på, at en løftet pegefinger fra politibetjenten får ham til det. :???:

 

Jeg ville lave en reel anmeldelse, så han får en bøde, påbud om snor og evt. påbud om mundkurv. Men... det er jo helt op til dig.

 

Jeg er helt enig - jeg ville også lave en reel anmeldelse :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

ok, tak for jeres synspunkter, som jeg lige må tygge lidt på :hmm: har det bare SÅ skidt over for den stakkels hund, den bliver jo taberen. og så venter jeg i hvert fald til jeg har snakket med begge de to andre ejere igen.

 

Jeg forstår godt dit synspunkt - men jeg synes så bare, at næste hund, som den sætter tænderne i, er endnu mere stakkels....

Men det er da et dilemma - og det er klart nemmere at have en holdning, når man ikke er involveret i overfaldet.

Link til indlæg
Del på andre sites

ok, tak for jeres synspunkter, som jeg lige må tygge lidt på :hmm: har det bare SÅ skidt over for den stakkels hund, den bliver jo taberen. og så venter jeg i hvert fald til jeg har snakket med begge de to andre ejere igen.

 

Jeg vender lige tankerne på hovedet nu :genert: hunden har en "spasser-ejer" der lader den løbe rundt og bide i de små hunde, med det resultat at vildt fremmede kommer løbende frem mod den og sparker den, slår den hiver i den osv. osv (for at få den til at slippe). jeg tror måske at den hund ville få det bedre hos en anden ejer eller aflivning :oops: og nej, det er ikke hundens skyld og jeg kæmper for at der aflives så få hunde som muligt, men den må da få problemer med sit sind, af at være hos sådan en ejer ???:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår godt dit synspunkt - men jeg synes så bare, at næste hund, som den sætter tænderne i, er endnu mere stakkels....

Men det er da et dilemma - og det er klart nemmere at have en holdning, når man ikke er involveret i overfaldet.

 

ja, lige præcis et dilemma. jeg hører, hvad politiet siger til bullers ejer - måske tager de sagen op på eget initiativ eller hendes opfordring, når den her hund jo nærmest har spredt skræk og rædsel i løbet af den sidste måned. ellers må vi tage den derfra. at det kan gå ud over andre hunde, er ikke til at holde ud at tænke på.

Link til indlæg
Del på andre sites

ok, tak for jeres synspunkter, som jeg lige må tygge lidt på :hmm: har det bare SÅ skidt over for den stakkels hund, den bliver jo taberen. og så venter jeg i hvert fald til jeg har snakket med begge de to andre ejere igen.

 

Nu er det meste sandsynlige vel snorepåbud og evt. påbud om mundkurv... mon ikke aflivning først kommer på bordet, hvis ejeren så ikke overholder de påbud? Og hverken snore- eller mundkurvepåbud mener jeg er synd for hunden (kræver selvfølgelig, at ejeren indlærer mundkurven positivt, hvilket man da kan tvivle på, at han magter, men... :???:) - og slet ikke set i sammenligning med den store fysiske og psykiske overlast den risikere at påføre den næste lille hund, den møder. :evil:

 

Ja, det er ejeren, der er en klaphat, og det er jo rigtig ærgerligt for den hund, at den har sådan en ejer. Men det synes jeg jo så "bare er ærgerligt", for jeg kan slet ikke holde ud at tænke på den næste hund, det går ud over. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vender lige tankerne på hovedet nu :genert: hunden har en "spasser-ejer" der lader den løbe rundt og bide i de små hunde, med det resultat at vildt fremmede kommer løbende frem mod den og sparker den, slår den hiver i den osv. osv (for at få den til at slippe). jeg tror måske at den hund ville få det bedre hos en anden ejer eller aflivning :oops: og nej, det er ikke hundens skyld og jeg kæmper for at der aflives så få hunde som muligt, men den må da få problemer med sit sind, af at være hos sådan en ejer ???:genert:

 

Sådan tænker jeg også. Når ejeren alligevel er SÅ ligeglad med den, så kan det ikke være et særligt fedt liv den har.

 

Synes simpelthen det er kanon synd for alle involverede parter (undtagen ejeren), at nu tre hundeejere ikke blot skal være bekymrede for fremtidige overfald, men at de skal bryde hjernen med, hvordan (eller hvis) situationen skal tackles.

 

Det hele kunne så nemt have været undgået.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er sådan set enig med jer allesammen. måske undtagen at ejeren ikke ellers passer sin hund. uden at kende ham godt, virkede han omsorgsfuld (f.eks. gudeskelov ikke sådan en der begyndte at råbe og skrige og slå) og hunden var ret velopdragen og velplejet - det er lige som bare som om, at han nægter at fatte, at hunden har fået et adfærdsproblem med store konsekvenser for de det går ud over. jeg går ned og taler med politiet igen, tror jeg, for i har jo helt ret, det blir jeg næsten nødt til.

Link til indlæg
Del på andre sites

ok, tak for jeres synspunkter, som jeg lige må tygge lidt på :hmm: har det bare SÅ skidt over for den stakkels hund, den bliver jo taberen. og så venter jeg i hvert fald til jeg har snakket med begge de to andre ejere igen.

 

Det er selvfølgelig rigtigt, men rigtig mange hunde bliver også tabere hvis der ikke sker noget NU! I værste fald er der en hund der mister livet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...