Hop til indhold

Det bedste tørfoder


Gæst Månerose
 Share

Recommended Posts

Gæst Månerose

Hej allesammen,

 

Om en måned skal vi hente vores lille nye familiemedlem - en boxerhvalp. Behøver vist ikke at skrive at vi glæder os.....:-D

 

I den forbindelse vil jeg gerne spørge hvilket tørfoder i kan anbefale? Og kan man nøjes med et godt tørfoder (+ evt. lidt gode madrester) eller skal man supplere med kosttilskud?

Vi bor ikke så langt fra grænsen til Tyskland - kan det evt. betale sig at købe det dér?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Månerose

Hej allesammen,

 

Denne tråd har sikkert kørt før - men jeg er ny herinde og har brug for et godt råd:

 

Om en måned flytter vores nye familiemedlem ind i huset - en boxerhvalp. Jeg behøver vist ikke at skrive at vi glæder os....... :-D

 

Hvilket tørfoder kan i anbefale? Er det tilstrækkeligt med et godt tørfoder eller skal der suppleres med kosttilskud?

 

Vi bor ikke så langt fra grænsen til Tyskland - kan det betale sig at købe foder dér?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Muttley

Jeg bruger 1st choise som jeg synes er godt, der er intet korn i - derfor valgte jeg det. Har før fodret med Hill's men bestemt ikke et hit, min hund havde konstant dårlig mave og forsørgede meget i forhold til. Men prøv jer frem jeg vil så sige at jeg mener hunde har bedst af et godt foder som RC, 1st choice og andre fodre som er i den dyre ende - med andre ord jeg synes du får hvad du betaler for :)

 

Og jeg bor i Nørrreballe så hvis i bor hernede af og mangler aktivering har jeg en 8 måneders rottweiler ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Jeg vil anbefale råt kød eller acana (kornfrit). Vil ikke anbefale Orijen til hvalp, der har været snak om at det meget høje proteinindhold ikke er godt for deres vækst.[/quote

 

Har der vaeret snak om det? Ja, det er muligt at det kan vaere skadeligt med for meget protein for hvalpe.

 

Vi supplerer orijen med raat, ost og yougurt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Liva har fået Olivers det meste af hendes liv.

 

Jeg overvejer dog at skifte hende over på Arion her næste gang. Vi fik en prøve på 3 kilo, som vi har afprøvet og den bestod helt klart.

 

Men husk på, at det foder som passer til en hund ikke nødvendigvis passer til en anden hund. Det er så individuelt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine får Henne, der er baseret på laks, det har alle mine fungeret godt på. De to jeg har nu, har først fået Hennes hvalpefoder, og bagefter den variant der hedder Basic.

 

Hvis jeg skulle skifte foder, ville jeg bruge Marcus Mühle, der kan købes i Tyskland til en helt anden pris end herhjemme. Marcus Mühle har dog ikke decideret hvalpefoder, så det ville jeg kun gi' en færdigudvokset hund, selv om nogle siger at man godt kan gi' det til hvalpe, sammen med noget tilskud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine får Henne, der er baseret på laks, det har alle mine fungeret godt på. De to jeg har nu, har først fået Hennes hvalpefoder, og bagefter den variant der hedder Basic.

 

Hvis jeg skulle skifte foder, ville jeg bruge Marcus Mühle, der kan købes i Tyskland til en helt anden pris end herhjemme. Marcus Mühle har dog ikke decideret hvalpefoder, så det ville jeg kun gi' en færdigudvokset hund, selv om nogle siger at man godt kan gi' det til hvalpe, sammen med noget tilskud.

 

Vi bruger markus mühle, men vi ventede med at skifte over til han var omkring 7 mdr og dermed havde overstået den størst vækstperiode. Og så gav vi ham alligevel ekstra tilskud i et par måneder for en sikkerheds skyld.

 

Specielt med de store racer som fx labrador (og boxer) turde vi ikke tage nogen chancer for at han ikke fik hvad han skulle have, men nu er vi rigtig glade for det og prisen er bestemt rimelig når man køber fra tyskland :-D

 

Som hvalpefoder brugte vi proplan, det var ok, men til en hurtigtspisende hvalp var foderstykkerne simpelthen for små så han var ved at kløjs i dem flere gange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jacki, schæfer, er startet op på Olivers Large Breed, med 1-2 måltider om ugen erstattet med rå kylling o.lign.

 

Fra 10 mdr. gik hun over på 50/50, halvt hvalpefoder halvt råt.

 

Vi sluttede med hvalpefodret, da hun var ca. 15 mdr. - årsagen til at vi holdte ved hvalpefodret så længe, var at hun havde lidt problemer med løse hofter .....

 

I dag får hun Olivers Lamb + råt :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst malene

Det er fordi det er en hvalp trådstarter får.

 

Men ellers giver jeg normalt Large Breed Hvalpefoder 26/14 til hvalpen er ca. 8 måneder, og går så over på et voksenfoder som ligger omkring 28% i protein og 18% i fedt.

Grunden er at store racer ikke må få et foder med for højt protein og fedtindhold, da de derved kan vokse for hurtigt, hvilket kan være skadeligt for deres hofter (hofteledsdysplasi).

Link til indlæg
Del på andre sites

Otto har spist royal canin fra dyrlægen det meste af sit liv - han er snart 10 mdr.

 

For tiden kører vi Kingsmoor, som han dog ikke er helt ligeså begejsret for som royal canin.

 

Kingsmoor er dansk og vist også kornfrit.

 

Mener, at man skal fortsætte opdrætters foder det første stykke tid hvalpen er hjemme... og efter nogle dage kan man begynde og blande det nye foder i den gamle, så maven vænner sig gradvist til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har prøvet lidt forskelligt, men er vendt tilbage til Regal petfoods som nok er det mine hunde har fungeret bedst på. Diesel fik PROformance fra opdrætteren, men har nu skiftet ham over på Regal, syntes dog at deres Hvalpefoder er lidt stort i størrelsen, men kan godt være, fordi det er til Large Breed.

/Carina

Bubben og Diesel

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er fordi det er en hvalp trådstarter får.

 

Men ellers giver jeg normalt Large Breed Hvalpefoder 26/14 til hvalpen er ca. 8 måneder, og går så over på et voksenfoder som ligger omkring 28% i protein og 18% i fedt.

Grunden er at store racer ikke må få et foder med for højt protein og fedtindhold, da de derved kan vokse for hurtigt, hvilket kan være skadeligt for deres hofter (hofteledsdysplasi).

 

Mener du så også at børn skal have mindre protein og fedt (underernæres og køre på sukker) når de vokser ?? Det er ikke anderledes for hunde.

En hvalp må ikke være for fed nejda. Men den skal have MASSER af gode næringsstoffer ( også fedt og protein) når den vokser. Den skal have noget at vokse af! Men selvfølgelig skal ergifordelingen på fodret være rigtig. Men det er en skrøne at tro at man kan ændre på hvor meget en hund vokser ved at underernære den på de der Large breed fodertyper. Vækst er genetisk bestemt.

 

Vi fodrer med et højkvalitets voksen foder fra hvalpestadium og hele resten af livet og vores hunde er HD og AD fri.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har fodret med golden eagle, olivers, orijen, marcus mühle og også prøvet acana - nu får min hund taste of the wild. min hund gad ikke olivers puppy, men alt det andet har fungeret fint. han er rigtig glad for taste of the wild, som jeg også synes er virkelig fornuftigt indholdsmæssigt og desuden til en lidt billigere pris en f.eks. acana og orijen, så vidt jeg husker.

 

desuden supplerer vi med lidt rå ben, kallun o.lign.

 

held og lykke med at finde vej i foderjunglen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...