Hop til indhold

De tæver der ...arg

guanomo
 Share

Recommended Posts

Nu er det ved at være for træls det der med løbetid hos tæver :damn::damn:

det er kun 2-3 gange om året cujo får tøse fornemmelser, men det bliver værre og værre for hver gang..

Denne her gang har det vel stået på i 1 måned, med at han ikke spiser ordenligt, de sidste 14 dage spiser han knap ½ af sin dag ration, og kun hvis det blandes med noget, evt. makrel i tomat... det tørkost der ikke er rørt af makrel, skubbes væk :damn:

Nyt foder hjælper hellere ikke :genert:

Han ligner en hund der går spor på turerne, og vi er vind og skæve i ryg fordi han har så travlt og kontakt er en by i rusland.

Han er urolig hele dagen= sover/hviler stort set ikke.

Når mørket falder på starter hans tude og pive ture.

Vil ud i haven konstant, sidder der ude og ulve tuder :damn::damn:

Overvejer seriøst snart at cutte hans boller :vedikke:

Men vil det hjælpe? erfaring?

Men hvad med hans "ting" med utryghed i mørket?

Hans "knurren"/jeg er størst attitude over for nogle hanhunde?

Han for dog ikke lov at nærmere sig andre hanhunde, kun dem vi kender som han kan med.

Men nogle hunde på den anden side af vejen for ham til at knurre.

Mest i mørke, for vi kan møde de samme i lyset og så er der intet, andet end han sidder og studere dem indtil de er gået forbi.

Og i går undlod han faktisk at knurre af sin hadehund nr 2 i verden, den plejer han også at vil hen til :shock::vedikke:

lige nu sidder han ved bagdøren og TUDER !!!!!!

Hvor er gaffatapen :evil::evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 60
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Kastrering hjælper klart på lystigheden, han bliver muligvis ikke helt ligeglad, men jeg ville klart gøre det!

Jeg er jo rabiat og anerkender ikke at kastration har den store indflydelse på usikkerhed - du kan jo tage Petrine, som kun er blevet bedre efter jeg fik hende (hun blev kastreret straks jeg overtog hende), Bastarden er også kun gået fremad efter snitning etc.

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: har ingen erfaring med hanhunde, men ville da umiddelbart gå ud fra, at på netop dette problem kunne kastration være et fix...

Og når jeg læser beskrivelser som disse, priser jeg mig lykkelig for at være tæveejer :mrgreen: Det er kan godt være vi skal leve med løbetid, men det er dog kun 1-2 gange om året... men der er altid en tæve i løbetid hvis man har en dameglad hanhund....

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: har ingen erfaring med hanhunde, men ville da umiddelbart gå ud fra, at på netop dette problem kunne kastration være et fix...

Og når jeg læser beskrivelser som disse, priser jeg mig lykkelig for at være tæveejer :mrgreen: Det er kan godt være vi skal leve med løbetid, men det er dog kun 1-2 gange om året... men der er altid en tæve i løbetid hvis man har en dameglad hanhund....

her går de åbenbart i løbetid på samme tid :damn::damn:

hver anden vi møder er i løbetid :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Sådan er min hanhund også dog spiser han lystigt-til gengæld finder han minihuller i hækken og stikker af:damn:.

Jeg har valgt at sige, at jeg kan leve med de gange om året tæverne er i løbetid(har dog i en anden tråd overvejet kastration).

Havde endda besluttet at min næste hund skulle være en tæve..........så nu har jeg lige fået en hanhund mere:stupid:.

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sighthound

Overvejer seriøst snart at cutte hans boller :vedikke:

Men vil det hjælpe? erfaring?

Hvad med at prøve med kemisk kasteration før I tyer til kniven !

Har selv to hanhunde som helt klart kan mærke når kvarterets tæver gør klar til "formering", de kan være et mareridt at gå tur med, men er dog ikke begyndt at vise frustrationer indendøre.

Kommer det til det hopper jeg på den kemiske !

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med at prøve med kemisk kasteration før I tyer til kniven !

Har selv to hanhunde som helt klart kan mærke når kvarterets tæver gør klar til "formering", de kan være et mareridt at gå tur med, men er dog ikke begyndt at vise frustrationer indendøre.

Kommer det til det hopper jeg på den kemiske !

det har jeg også overvejet, eneste minus er man ikke kan være sikker på at det har helt samme virkning, og så er der længe mellem han reagere på tæver, så frygter lidt det 1 år en kemisk virker ikke er en periode med tæver :genert:

Men vi overvejer det meget kraftigt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kastrering hjælper klart på lystigheden, han bliver muligvis ikke helt ligeglad, men jeg ville klart gøre det!

Jeg er jo rabiat og anerkender ikke at kastration har den store indflydelse på usikkerhed - du kan jo tage Petrine, som kun er blevet bedre efter jeg fik hende (hun blev kastreret straks jeg overtog hende), Bastarden er også kun gået fremad efter snitning etc.

Nå ja, så er jeg da også rabiat :engel:

Og er i øvrigt enig med Petrine i resten, jeg har kun gode erfaringer fra de efterhånden mange verile hanhunde jeg har kendt igennem tiderne og deres kuglerne-er-klippet når det er pga. sex-på-hjernen og i ørerne og i næsen - hanhunde :lol:

I kan bare bede om at den tomme "kugle-pose" får lov at blive siddende og så evt. købe sårn et par kugle-implantater, hvis i ikke kan holde tanken om en glat hanhund ud :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes slet ikke virkningen kan sammenlignes - jeg ville aldrig 'spilde tiden' med en kemisk. Derudover tror jeg der er nogle bivirkninger ved den kemiske.

Jeg har kendt et par stykker der blev kemisk, 2 af dem var der ingen virkning hos og 3 (den ene har jeg kun hørt om) blev meget mere "hanlige" end før.

Jeg ville aldrig selv spilde tid eller penge på en kemisk, Buster (min første hund) stod til at miste kuglerne hvis han overlevede hans albuer, han var ligesom Cujo :damn:

Derfor jeg også lovede mig selv en tæve næste gang, og fik det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi oplever pt det samme - Mio er værre end nogensinde, som jeg også giver udtryk for i en anden tråd omkring kast... jeg er totalt frustreret, og har snakket med dyrlægen omkring kast. selvom jeg egentligt ikke er for ideen. :???:

Dyrlægens vurdering er at hvis vi synes det er meget slemt, så burde det være muligt at få en positiv virkning ved kast. ud fra problemerne - men man kunne så evt. forsøge med kemisk kast. først, selvom det ikke altid giver samme resultat.

LuckyLuna har forslået et forsøg med hvidløg, så nu har vi købt ind og skal teste om lidt østrogen kan lukke munden på ham.. :x::genert:

Vi har desuden været på mini-ferie her de sidste par dage og det har faktisk hjulpet en del på hans stress-niveau! :klap:

Ved ikke om antallet af tæver er mindre, om det er de nye omgivelser eller om D.A.P-halsbåndet mod køresyge har haft en eller anden virkning alligevel?! :vedikke:

Anyway.. :ae: til alle os med tude-marie'rne, det er hårdt! :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skulle jeg en dag stå med en meget viril hanhund igen (:shock:), ville jeg vente og holde ud til han var minimum 2 år gammel.

Simpelthen for at se om ikke noget af det der "over-sexede" skyldtes hormoner i faserne og om ikke, det ville lægge sig på et tålelig leje efter det fyldte 2. år og så mindre og mindre efterhånden som han blev voksen.

Men hvis han omkring det 3. år alligevel stadig var lige komplet tossede og påvirket, så ville kuglerne blive fjernet uden at jeg ville blinke over det (andet end at en operation aldrig er sjov).

Link til indlæg
Del på andre sites

Guincho har også sine problemer at rode med, men det gælder ikke mindst når det er legeveninden, der er i løb, det kan han ikke abstrahere fra, og hun bor 5 min. gang herfra:(

Andre tævedufte klarer han bedre.

Men ih hvor jeg kender til det at gå tur med en sporhund.

Jeg har prøvet både at lade ham følge duften "til vejs ende" og at nægte ham det, og jeg synes ikke noget af det løser problemet.

Jeg er ofte i syv sind om Guincho vil have gavn af at blive kastreret eller ej. Bliver jeg spurgt i dag, vil jeg sige aldrig i livet, blev jeg spurgt for 3 uger siden, ville jeg have sagt ja tak!

Jeg ville nok vælge en kemisk kastration med piller (Det kan jeg bare ikke med Guincho, da hunden skal veje mindst 5 kg for at man kan dosere det, og Guincho kun vejer 3). Jeg ville aldrig vælge den der chip, det har der været grumme eksempler med.

Gammeldags sprøjte kender jeg ikke så meget til.

Mit største problem ville være om hunden blev usikker af en kastration (Guincho havde let ved at blive bange for ting og sager før han blev kønsmoden, det hjalp meget da han fik testosteronen i sig)

Jeg snakkede forleden med en cairnterrier-ejer, hvis hund var kastreret i november. Hun fortalte nogle ting, som gjorde mig en smule klogere.

Hun sagde at han altid har haft virkelig meget selvtillid, og det har han stadig. Den fik ikke for lidt med at skrabe bagud mens vi stod med nogle meters afstand og snakkede:)

Hun sagde at hans gamle hanhunde-ærkefjender reagerer han stadig på. Hvorimod nye hanhunde, han ikke har mødt før, reagerer han ikke mere på. Tidligere reagerede han på alt af hankøn.

Hun sagde at han slet ikke tog sig af tæver i løbetid nu. Så naboerne skulle ikke længre trækkes med hans hylerier:)

Og hun sagde at han altid havde været en meget vagtsom hund, og det var han stadig. Han er stadig "politi" i deres have, og er der noget på villavejen som er ændret, lidt julelys eller andet, får tingen lige en hilsen med på vejen.

Jeg kan sagtens forestille mig at den mørkeræd du nævner ville kunne blive værre.

Noget alle folk med kastrerede hanhunde ofte siger er at hunden er "blevet roligere". Jeg er begyndt at spørge dem hvad de mener med det. Og det er sådan lidt vage svar jeg får, synes jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi oplever pt det samme - Mio er værre end nogensinde, som jeg også giver udtryk for i en anden tråd omkring kast... jeg er totalt frustreret, og har snakket med dyrlægen omkring kast. selvom jeg egentligt ikke er for ideen. :???:

Dyrlægens vurdering er at hvis vi synes det er meget slemt, så burde det være muligt at få en positiv virkning ved kast. ud fra problemerne - men man kunne så evt. forsøge med kemisk kast. først, selvom det ikke altid giver samme resultat.

LuckyLuna har forslået et forsøg med hvidløg, så nu har vi købt ind og skal teste om lidt østrogen kan lukke munden på ham.. :x::genert:

Vi har desuden været på mini-ferie her de sidste par dage og det har faktisk hjulpet en del på hans stress-niveau! :klap:

Ved ikke om antallet af tæver er mindre, om det er de nye omgivelser eller om D.A.P-halsbåndet mod køresyge har haft en eller anden virkning alligevel?! :vedikke:

Anyway.. :ae: til alle os med tude-marie'rne, det er hårdt! :vuf:

Hvad er det man kan gøre med hvidløg?

Link til indlæg
Del på andre sites

Skulle jeg en dag stå med en meget viril hanhund igen (:shock:), ville jeg vente og holde ud til han var minimum 2 år gammel.

Simpelthen for at se om ikke noget af det der "over-sexede" skyldtes hormoner i faserne og om ikke, det ville lægge sig på et tålelig leje efter det fyldte 2. år og så mindre og mindre efterhånden som han blev voksen.

Men hvis han omkring det 3. år alligevel stadig var lige komplet tossede og påvirket, så ville kuglerne blive fjernet uden at jeg ville blinke over det (andet end at en operation aldrig er sjov).

Cujo bliver værre med årerne :???: tror virkelig han er brug for at få skudt kanonen af :lol: JEG gør det bare ikke for ham :shock:

han gider ikke engang spise sit foder med lever postej, han spiser kun det der er lever postej på, de foder piller uden lader han ligge ...arggg

Link til indlæg
Del på andre sites

Cujo bliver værre med årerne :???:tror virkelig han er brug for at få skudt kanonen af :lol: JEG gør det bare ikke for ham :shock:

han gider ikke engang spise sit foder med lever postej, han spiser kun det der er lever postej på, de foder piller uden lader han ligge ...arggg

Spørgsmålet er så om det ville gøre det bedre eller værre?! :mrgreen: Det er lidt svært at forholde sig til som kvinde.. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg føler med jer og sørger for at alle familiens hunhunde bliver steriliseret :ae:

:lol: Takker :kys: !!

Personligt forbander jeg samtlige tæver i løb pt.. Så gerne de havde udgangsforbud.. :engel: (sorry, dårlig joke fra desperat hanhunde-ejer!! :megaked:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
:lol: Takker :kys: !!

Personligt forbander jeg samtlige tæver i løb pt.. Så gerne de havde udgangsforbud.. :engel: (sorry, dårlig joke fra desperat hanhunde-ejer!! :megaked:)

Det må heller ikke være sjovt...Kan sagtens forstå det:ae:

Men for pokker hvor jeg dog også bare forbander samtlige hanner der løber frit over til ens tæve som er i løb og i SNOR... Nej faktisk er det jo ikke deres skyld, men derimod ejeren som ikke kan kalde sin hund til sig selvom man advare om at ens tæve ikke kan lege osv..

Uhhh. sådanne episoder har vi været ude for... Og det er bare ikke spor sjovt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Clixen

Det er ikke for at tage modet fra dig, men jeg har faktisk læst en artikel for noget tid siden, hvor der stod, at en del tæver er begyndt at komme i løbetid oftere og oftere. Det skulle være fordi deres levebetingelser som husdyr i dag er så gode, og de derfor vil være fysisk parate til at få 3 kuld hvalpe om året.

Som tæveejer har jeg også oplevet flere gange at stå med en tæve i løbetid og en hanhund uden ejer. Det er en pokkers grim situation, og én gang har jeg været nødt til at få en "dagen derpå" indsprøjtning. Så nu bliver alle mine piger steraliseret.

Pøj pøj med ham!!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke for at tage modet fra dig, men jeg har faktisk læst en artikel for noget tid siden, hvor der stod, at en del tæver er begyndt at komme i løbetid oftere og oftere. Det skulle være fordi deres levebetingelser som husdyr i dag er så gode, og de derfor vil være fysisk parate til at få 3 kuld hvalpe om året.

Som tæveejer har jeg også oplevet flere gange at stå med en tæve i løbetid og en hanhund uden ejer. Det er en pokkers grim situation, og én gang har jeg været nødt til at få en "dagen derpå" indsprøjtning. Så nu bliver alle mine piger steraliseret.

Pøj pøj med ham!!!!!

Var en form for buks ikke et alternativ ellers, altså hvis eneste grund til sterilisering er frygten for uønskede hvalpe?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er det man kan gøre med hvidløg?

Der skulle være kvindeligt hormon (østrogen) i, som man har set i nogle tilfælde kunne give en form for kemisk kast. lign. virkning.. mener jeg hun sagde.. :hmm: Må indrømme jeg ikke har undersøgt det nærmere :oops: - men alle kneb gælder når hormonerne raser!!! :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må heller ikke være sjovt...Kan sagtens forstå det:ae:

Men for pokker hvor jeg dog også bare forbander samtlige hanner der løber frit over til ens tæve som er i løb og i SNOR... Nej faktisk er det jo ikke deres skyld, men derimod ejeren som ikke kan kalde sin hund til sig selvom man advare om at ens tæve ikke kan lege osv..

Uhhh. sådanne episoder har vi været ude for... Og det er bare ikke spor sjovt...

Kan godt forstå Jer også :ae: Ved hvilken opgave det er at forsøge at få kontakt til en hormonbombe der kun har ét i hovedet og endnu værre, få den fjernet!! :???: Gæster er sjovt nok ikke glade for at have en hund klamrende omkring benene.. :vedikke: :damn: :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Akkurart som med Cujo blev det også værre og værre med Oskar. Jeg har ikke et øjeblik fortrudt at vi fik ham kastereret. Det er skønt at gå tur med sin hund og have en god kontakt med ham. Jeg husker godt hvordan det var, når han fik tæveduft i næsen og man måtte hænge fast i den anden ende af hundesnoren, det bedste man havde lært. :mrgreen:

Kastrationen har givet ham større frihed og han kan i dag gå løs flere steder end før, da jeg ikke skal gå og være bange for at han stikker af over til en løbsk tæve. Den gode kontakt mellem os gør ham mere lydig. :-D

Oskar har kun ændret sig på to punkter. Hans lyst til at parre alle tæver, er dallet betydeligt, hvilket jo også var hensigten. Og han er blevet mere madglad. Men det kan man styrre. Bliver hunden doven, ja så må man "sparke" den ned fra sofaen og ud og motionere. :lol:

Skulle jeg en anden gang stå med en oversexfikseret hanhund, ville jeg ikke have de samme betænkeligheder, som jeg havde med Oskar. Men jeg vil altid vente til hunden er ovre alle sine hormon faser og se hvordan det så er. Oskar var 4 år, da han fik cuttet bollerne. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites