Hop til indhold

Alene hjemme


Gæst siko
 Share

Recommended Posts

man boer stadig holde en vis ordentlig tone i dette forum. tak!

Jeg takker bare en vis herre for at du ikke er moderator. Tænk at reagere sådan på et lille ubetydeligt sgu i en sætning. :lol:

 

Maaaan, jeg ville få mange advarsler, så.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 157
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Afganskmynde
Nej, du opfatter det åbenbart meget personligt, for hvorfor ellers gå sådan i forsvar og bl.a. true med anmeldelse fordi jeg mener at en metode grænser til dyrplageri?. Vi er jo på et debatforum, så hvorfor skulle man ikke måtte mene at visse metoder grænser til dyrplageri, uden at blive truet med en anmeldelse?.

 

Ja, jeg synes det er en grov ting at sige om man er enig eller uenig med brugen af bur.

 

Men uanset hvad eksperter siger (og det kan alle jo faktisk kalde sig), så prøv at se dig selv i den situation at din mand låste wc døren hver gang han gik hjemmefra. Ville du (hvis du absolut skulle) ikke søge ud af huset?. Det forhindrer et bur at en hund får lov til og det kan da aldrig kaldes positivt at man tvinger den til, tilsidst at skide i sin egen seng,... fordi det er det mest bekvemme for ejeren at gøre rent.

 

Gaar du til dyrlaege naar du skal vacc.? man kan ikke sammenligne hunde med mennesker

 

Hun er nu født og opvokset i England, men lad nu den ligge.

 

Godt nok er hun ikke den person jeg vil lytte mest til (hun har bl.a. brugt chokbaseret træning, noget der ikke er gangbart i mit univers) men har nu aldrig hørt at nogen der har forstand på hunde (heller ikke hende her) sige at det er normaladfærd, for voksne hunde, at spise hundelort,.. og da slet ikke at rulle sig i det, tværtimod. Hunde gør sig altid store anstrengelser for bare at undgå at træde i hundelorte.

 

 

Det kan da ikke være både naturligt og samtidig være tegn på fejlernæring. Min erfaring er også at det oftest skyldes sultfornemmelse (pga. at der fodres med tørfoder), understimulering og kedsomhed.

 

Igen der findes forskellige teorier.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bander, drikker og ryger, og har tænkt mig at gøre det i en del tid endnu, for det må jeg godt, og så har jeg også tænkt mig at gøre det..:5up:

 

Man kan sagtens kalde sig noget, man i virkeligheden ikke er, men det gør det ikke mere rigtigt eller virkeligt..:blink:

EN schæferhund født i en boxerkennel er jo også stadig en schæferhund...

Hvorfor skulle du ikke også kunne bande :banan: Jeg går i kirke og vores præst og de andre i menigheden har vænnet sig til at jeg bander.. I strten gibbede det i dem, men nu :klap: Sådan er jeg :slem: Så band, æd, drik og knep på livet løs.. Man ved ikke hvornår det hele er slut :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad mener du med 'I amerikanere'? Mener du mig eller?

 

Efter din egen måde at udregne hvornår man er amerikaner, så må du jo selv være en rigtig amerikaner! Ligesom du vil sætte det stempel på Stilwell! ;-)

 

Hvis hun er amerikaner efter din udregning, så må du jo også være det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Jeg takker bare en vis herre for at du ikke er moderator. Tænk at reagere sådan på et lille ubetydeligt sgu i en sætning. :lol:

 

Maaaan, jeg ville få mange advarsler, så.

 

Jeg synes man bor kunne sige sin mening uden bandeord og saa synes jeg det lyder paenere.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

et "squ" er squ ikke en uordentlig tone! Nu må du altså lige stoppe!

 

Agnete har ikke skrevet noget grimt til dig, så kan ikke se hvorfor du hidser dig sådan op over det! :confused: Det er jo ikke noget du bestemmer.

Det staves "S G U" Tonki..:engel::mrgreen::mrgreen:

Redigeret af Agnete87
og jeg har læst Emma Gad og har bogen...
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
et "squ" er squ ikke en uordentlig tone! Nu må du altså lige stoppe!

 

Agnete har ikke skrevet noget grimt til dig, så kan ikke se hvorfor du hidser dig sådan op over det! :confused: Det er jo ikke noget du bestemmer.

 

 

Hvorfor svarede du ikke paa mit sporgsmaal?;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Igen der findes forskellige teorier.

 

Okay, nu er min tålmodighed er brugt op. Du svarer ikke på det man skriver til dig og gider ikke sætte dig ind i hvordan man quoterer, så man skal sidde og nørkle for at svare. Hvis du vil sætte dine hunde i bur for at undgå at de lægger en klat et mere naturligt sted, bare fordi det er det nemmeste for dig, så fred være med det.

 

 

....men jeg forbeholder mig retten til at kalde den slags behandling af hunde, for grænsende til dyrplageri!. I dyreværnsloven i DK, står der nemlig at dyr skal holdes så de har mulighed for at udøve deres naturlige adfærd (hvilket for hundens vedkommende er at søge væk fra det sted den spiser og sover, når den skal af med sine affaldsstoffer).

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Efter din egen måde at udregne hvornår man er amerikaner, så må du jo selv være en rigtig amerikaner! Ligesom du vil sætte det stempel på Stilwell! ;-)

 

Hvis hun er amerikaner efter din udregning, så må du jo også være det!

 

Jeg synes, folk bedst selv boer vide hvem og hvad de er. Og det er ikke passende for dig (eller andre) at goere den konklusion.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Okay, nu er min tålmodighed er brugt op. Du svarer ikke på det man skriver til dig og gider ikke sætte dig ind i hvordan man quoterer, så man skal sidde og nørkle for at svare. Hvis du vil sætte dine hunde i bur for at undgå at de lægger en klat et mere naturligt sted, bare fordi det er det nemmeste for dig, så fred være med det.

 

 

....men jeg forbeholder mig retten til at kalde den slags behandling af hunde, for grænsende til dyrplageri!. I dyreværnsloven i DK, står der nemlig at dyr skal holdes så de har mulighed for at udøve deres naturlige adfærd (hvilket for hundens vedkommende er at søge væk fra det sted den spiser og sover, når den skal af med sine affaldsstoffer).[/QUOTE]

 

Det kan man stadig sorge for selvom man bruger bur metode.;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, folk bedst selv boer vide hvem og hvad de er. Og det er ikke passende for dig (eller andre) at goere den konklusion.

 

okay og du er ikke en del af "de andre" der ikke kan tillade sig at drage den konklusion? :vedikke: Når du konkludere at Victoria Stilwell er amerikaner! :confused: Har SÅ svært ved at se din logik i det her! :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, nu er min tålmodighed er brugt op. Du svarer ikke på det man skriver til dig og gider ikke sætte dig ind i hvordan man quoterer, så man skal sidde og nørkle for at svare. Hvis du vil sætte dine hunde i bur for at undgå at de lægger en klat et mere naturligt sted, bare fordi det er det nemmeste for dig, så fred være med det.

 

 

....men jeg forbeholder mig retten til at kalde den slags behandling af hunde, for grænsende til dyrplageri!. I dyreværnsloven i DK, står der nemlig at dyr skal holdes så de har mulighed for at udøve deres naturlige adfærd (hvilket for hundens vedkommende er at søge væk fra det sted den spiser og sover, når den skal af med sine affaldsstoffer).[/QUOTE]

 

Det kan man stadig sorge for selvom man bruger bur metode.;-)

:lol: Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige,.... du fatter jo hat af det jeg skriver. Tror bare jeg daffer ud af tråden igen. :vinken:

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, altsaa hun har en artikel inde paa hendes hjemmeside, der beskriver de forskellige teorier, som baade er den normale adfaerd for hunde at spise hundelorte og at det ogsaa kan skyldes fejlernaering.Gaar ud fra hun staar inde for de artikler der figurerer paa hendes hjemmeside.;-)

 

Enten kan Victoria S. ikke finde ud af hvad hun mener omkring dén adfærd (at spise afføring), eller også misforstår du den artikel du hentyder til.

 

Det er ikke lang tid siden jeg så et program med netop hende, hvor en gruppe mobs rendte rundt i haven og åd deres egen og hinandens afføring.

 

Hendes udtale om dette var "massive problem".

 

Det kalder man, i min verden, ikke en hundeadfærd som man finder ganske normal.

 

En anden ting der lige fanger mig.

Jeg har hørt om hundeejere der har deres hvalpe i bur ved siden af sengen, så hvalpen naturligt vækker dem når den skal tisse - netop fordi den begynder at røre uroligt på sig og måske pive.

De står så op og skynder sig ned med hvalpen ....

 

Du bruger så buret for at slippe for at gå ned med den, fordi den så sandsynligvis så vil holde sig ??? Og hvis ikke, så må hvalpen/hunden tisse i buret, men det gør ikke så meget - for den har jo stadig resten af buret at være i ????

 

Nu spørger jeg, fordi jeg rent faktisk gerne vil have et klart svar - så tag ikke allle de '?' som et angreb.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Enten kan Victoria S. ikke finde ud af hvad hun mener omkring dén adfærd (at spise afføring), eller også misforstår du den artikel du hentyder til.

 

Det er ikke lang tid siden jeg så et program med netop hende, hvor en gruppe mobs rendte rundt i haven og åd deres egen og hinandens afføring.

 

Hendes udtale om dette var "massive problem". Ja, det synes jeg er rigtigt. et problem kan sagtens vaere almindeligt, mener jeg ogsaa.

Det kalder man, i min verden, ikke en hundeadfærd som man finder ganske normal. Det gor jeg. Og forbeholder mig retten til den og respektere din.

 

En anden ting der lige fanger mig.

Jeg har hørt om hundeejere der har deres hvalpe i bur ved siden af sengen, så hvalpen naturligt vækker dem når den skal tisse - netop fordi den begynder at røre uroligt på sig og måske pive.

De står så op og skynder sig ned med hvalpen .... Lige praecist det samme goer jeg.:5up:

 

Du bruger så buret for at slippe for at gå ned med den, fordi den så sandsynligvis så vil holde sig ??? Nej, man skal sorge for at hunde kommer ud regelmaessigt. Og hvis ikke, så må hvalpen/hunden tisse i buret, men det gør ikke så meget - for den har jo stadig resten af buret at være i ????

 

Naar man har gjort sit for at sorge for at hunden kommer ud lige inden, saa kan hunden stadigvaek have uheld, baade i hjemmet eller i et bur, hvis man ikke er hjemme. Et bur boer vaere saa stort at hunden kan staar op og vende sig og ligge sig ned. Hvis mine har haft uheld, saa gjorde de det i et hjorne af buret saa de ikke laa direkte i det. Hvis buret passer i str. til hunden saa kan hunden sagtens flytte sig, hvis nodvendigt til den anden del af buret forsvarligt.:5up:

Nu spørger jeg, fordi jeg rent faktisk gerne vil have et klart svar - så tag ikke allle de '?' som et angreb.

Nej, det synes jeg heller ikke du goer:hjerte:. Jeg synes du har holdt dig super til emnet og tak for det du spurgte til:5up:

Haaber mine svar var tilfredsstillende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...