Hop til indhold

Når Petrine kommer hjem


Petrine
 Share

Recommended Posts

Hver gang Petrine har været ude at føjte (træning, konkurrence eller bare almindeligt føjteri), så bliver hun nøje tjekket af Zamzam, det ser ud som om han tjekker for utroskab, vedvarende intens snifning, udover det almindelige 'davs'-snif, som fremmede hunde bliver udsat for.

 

Er der andre der har oplevet det? Har ikke oplevet det før, men har så også kun haft en enkelt tæve ellers kun hanhunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hver gang Petrine har været ude at føjte (træning, konkurrence eller bare almindeligt føjteri), så bliver hun nøje tjekket af Zamzam, det ser ud som om han tjekker for utroskab, vedvarende intens snifning, udover det almindelige 'davs'-snif, som fremmede hunde bliver udsat for.

 

Er der andre der har oplevet det? Har ikke oplevet det før, men har så også kun haft en enkelt tæve ellers kun hanhunde.

 

Åh ja da. Mine skal sniffe hinanden helt igennem, om jeg så bare har været ude at gå tur på marken med den ene. Er enig i at det lidt ligner at de tjekker for utroskab, selv om jeg har to tæver!! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

haha... det har jeg aldrig taenkt over:-D

 

Men heeeldigvis har Tio endnu ikke provet paa at bedaekke Chloe, saa jeg haaber det er fordi han ser hende som en lillesoster og ikke en flot dame:x2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg pt kun én, men når jeg har haft to, har det været det samme: Grundig gennemsnusning af den, der har været ude.

 

Men sådan er de altså også overfor familiens mennesker. Når jeg har været afsted, især hvis det er til andet end det sædvanlige, er jeg altid blevet udsat for en scanning. Især Bo var meget omhyggelig. Efter 2 minutter vidste han hvor jeg havde været, hvem jeg havde talt med og hvad der var blevet sagt ;-)

 

Jeg er også sikker på at de kan genkende personer og steder via hjembragte lugte. I går besøgte jeg min mor - hvilket ellers ikke sker så tit - og da jeg kom hjem fik jeg den ekstra store omgang. Jeg er sikker på at Vinnie genkendte de lugte, jeg havde med mig (fortrinsvis lugten af cigaret :badr:).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Hvis jeg selv har været et spændende sted uden hunden, så bliver jeg og mine sko også sniffet igennem når jeg kommer hjem

 

Igår havde vi været med hunden i skoven, så skulle katten lige bruge et par minutter på at bestemme denne spøjse duft på mine sko..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trinus

Vores 2 hanhunde har et morgen sniffe ritual, som gentager sig hver morgen. Som om de siger nøj, er du her stadig, hvor er det hyggeligt :hmm:

Og det uanset at de som regel sover tæt på hinanden i samme rum!

 

Derudover bliver den ene helt balstyrisk når det anden er blevet soigneret - så tager snifferiet helt overhånd for ham, og går over i klynk og hylen til sidst...

 

Trinus

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...