Hop til indhold

Indkald med forlænget reaktionstid...


mariesvita
 Share

Recommended Posts

Således kan det gøres:

 

Man kalder på hunden (helst ganske halvhjertet) - hunden må nu allerhøjst konstatere at der står en og siger noget som kun måske er henvendt til den.

 

Hunden går længere væk - for at tisse og ejeren venter pænt

 

Hunden er nu færdig med at tisse og ejer kalder igen (det er vigtigt ikke at kalde for ihærdigt - bare et forsigtigt "kom")

 

Hunden går videre på snusetur.

 

Ejer kalder "kom sååååå"

 

Hund kigger på ejer og laver legebuk. Ejer laver en ynkelig efterligning af et legebuk og siger "Skal jeg komme og tage dig"

 

Hund hopper rundt og spurter afsted ind i den have den lige har forladt med ejer efter sig. Ejer og hund leger fangeleg.

 

Til sidst forsøger ejeren sig igen. Ejer går lidt væk hen mog havelågen og siger "kom".

 

Hund lægger sig ned midt på græsplænen.

 

Ejer siger nu "hej hej" og går afsted i rask tempo mod havelåge.

 

Hund kommer efter og ejer roser "døøøøgtiiiiii"

 

Det er meget vigtigt at følge alle punkterne - især de første. Fangeleg er dog en essentiel del af indkaldet! Uden dette kan indkald ikke gennemføres.

 

"Hej hej" må dog siges at være en nød kommando - skal kun bruges i livsvigtige situationer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov, jer er da bange for det er lige den form for indkald vi har haft rigtig god succes med herhjemme:mrgreen:

 

10 point til Vita:5up:

Jamen altså. Det glæder mig at høre om flere der praktiserer denne form for indkald. Og så er den jo sund for ejer og hund, der får leget og løbet på samme tid:blink:

 

De 10 point gives straks videre:5up: :mrgreen:

 

Min mor og jeg stod og var på vej hjem. Vi havde været på besøg hos min mormor og Vita havde nydt min mormors kæmpestore skønne have. Så da hun efter flere af vores "Vitaaaaa koooom nuuuuu" kiggede på mig og viste alle tegn på "hydr hydr det gider jeg altså ikke - hvaaaa' ka' du monstro fange mig?" Så var jeg solgt til stanglakrids og et langsigtet indkald:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...