Gæst Muttley Skrevet Marts 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 17, 2011 Ja var inde på wikipedia od der stod at papillon udtales pæp i jan, og jeg tænkte det kan ikke passe så nu spørger jeg her. Hehe ja fransk er jo et sjovt sprog, jeg er helt blank når det kommer dertil :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Marts 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2011 Ja var inde på wikipedia od der stod at papillon udtales pæp i jan, og jeg tænkte det kan ikke passe så nu spørger jeg her. Hehe ja fransk er jo et sjovt sprog, jeg er helt blank når det kommer dertil :hmm: Dobbelt-L udtales som J, så det er rigtigt nok :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Muttley Besvaret Marts 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2011 Okay hvor spøjst. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spix Besvaret Marts 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2011 ja ok, men når du så ender i "jan" skal du have skubbet lyden op i ganen- hvis du siger jan på dansk skubber du tungen frem, men lyden på fransk er tungen stadig bag i munden,blødt. så det lyder altså ikke helt som jan....snarere noget iOng pap i iOng Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Marts 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2011 jeg ville også sige papijiong med stumt J så nærmest Papi-iong frem for pæpijan :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Marts 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2011 men på dansk pa-pi-llon! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Marts 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2011 Jeg siger pa-pil-jong Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2011 Jeg siger pa-pil-jong Ja, det er vist den mest almindelige danske udtale af papillon. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Muttley Besvaret Marts 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 19, 2011 Min far har en papillon som der også var der da jeg boede hjemme og har altid udtalet det papillon som det staves hehe... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret Marts 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 19, 2011 Dobbelt-L udtales som J, så det er rigtigt nok :5up: Men er det ikke kun på spansk - papillionen er vel fransk, ikk´? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 19, 2011 jeg siger : Papijon:genert: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Muttley Besvaret Marts 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 21, 2011 Det hvertfald fransk og betyder sommerfugl mens phalene betyder natsværmer (den med hængeører) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts