Hop til indhold

Lp træningstråden


Linda
 Share

Recommended Posts

Arh, er det ikke ligesom agility, hvor man bliver tvangsoprykket? Det er da lidt spøjst! Men vildt sejt, at du er sådan ... GOD :banan:

 

så længe jeg ikek stiller i en højerre klasse mp jeg blive i den klasse så længe jeg vil :genert: men vil jo selvfølgelig rigtig gerne i klasse 3 og få certerne for at blive champ men vi er slet ikke klar og jeg er heller ikke så ville føle mig mere tryg i 2'eren nået tid endnu, selvom andre normale rykker lidt videre.. :genert: bare bange for jeg smare vores dæk helt for i 3øeren blvier den noget sværre end i 2'eren...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Chili Con Caia
Klik

Ice-Cream-Cupcake-cupcakes-395902_1024_761.jpg

 

Jeg skal kun op torsdag i Vejen, så jeg kan jo højest forbedre ét af pointtallene.... men men, jeg satser på den holder :cool:

 

I er så gode.. Håber sådan at jeg får set jer til border collie clasic... I er så seje når jeg har set jer på optagelserne fra prøverne:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

I er så gode.. Håber sådan at jeg får set jer til border collie clasic... I er så seje når jeg har set jer på optagelserne fra prøverne:klap:

 

Taaak - så skal vi prøve at leve op til vores bedste! BC Classic er også klubmesterskab - og klubmesterskab i Border Collie Klubben er ikke baaaare sådan lige :mrgreen: Det var sjovere i Terrierklubben - der vandt man Terrier DM så snart man gik ind over ringbåndet i LP3 :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Taaak - så skal vi prøve at leve op til vores bedste! BC Classic er også klubmesterskab - og klubmesterskab i Border Collie Klubben er ikke baaaare sådan lige :mrgreen: Det var sjovere i Terrierklubben - der vandt man Terrier DM så snart man gik ind over ringbåndet i LP3 :mrgreen:

 

Hahahaha, det er sku god Terrie humor:mrgreen:

 

Lad mig endelig vide hvonår lp går i gang om lødagen.. Så prøver jeg at få det til at passe ind i kalenderen.. Skal da heppe så meget :banan:

Og nej det er nok ikke bare sådan lige... Der er hård konkurrence på BC fronten..;-) Men I er de sejeste!!! Yes yes yes:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hahahaha, det er sku god Terrie humor:mrgreen:

 

Lad mig endelig vide hvonår lp går i gang om lødagen.. Så prøver jeg at få det til at passe ind i kalenderen.. Skal da heppe så meget :banan:

Og nej det er nok ikke bare sådan lige... Der er hård konkurrence på BC fronten..;-) Men I er de sejeste!!! Yes yes yes:5up:

 

LP2 starter ca. 11.30 :mrgreen:

 

Og hvis man skal gå LP med en terrier, så skal man have humor :mrgreen: Men han gjorde det sgu godt - godt nok spiste han dommerens frokost inde i teltet under fællesdækken, men vi fik også 10 taller :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
LP2 starter ca. 11.30 :mrgreen:

 

Og hvis man skal gå LP med en terrier, så skal man have humor :mrgreen: Men han gjorde det sgu godt - godt nok spiste han dommerens frokost inde i teltet under fællesdækken, men vi fik også 10 taller :5up:

 

Jeg knuselsker min lille Terrier... De er så herlige, og har en fantastisk humor:blink:

 

Sejt at han sådan turde spise dommerens frokost:klap::mrgreen:

 

11.30 - Tjek. Det er hermed noteret:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske dårligt formuleret af mig... Men der er blevet sagt ting til mig som har været meget sårende... Men sådan er det nu engang...

 

Om jeres præstation? Det er da lidt øv, sådan synes jeg ikke, det plejer at være. Nåh ja, undtagen dengang Sessa sagde til mig: "Rigtig godt førerarbejde - ærgerligt at Tyson ikke ville lave det, han skulle". Men jeg syntes faktisk, at det var gået ret godt, og at Tyson havde arbejdet fint det meste af tiden. :mrgreen: He he, vi blev nr. 2 i klassen, og så kunne jeg bare grine af hendes kommentar, vidste jo også godt, at hun ikke mente noget med det. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Om jeres præstation? Det er da lidt øv, sådan synes jeg ikke, det plejer at være. Nåh ja, undtagen dengang Sessa sagde til mig: "Rigtig godt førerarbejde - ærgerligt at Tyson ikke ville lave det, han skulle". Men jeg syntes faktisk, at det var gået ret godt, og at Tyson havde arbejdet fint det meste af tiden. :mrgreen: He he, vi blev nr. 2 i klassen, og så kunne jeg bare grine af hendes kommentar, vidste jo også godt, at hun ikke mente noget med det. :blink:

 

Nej nej, ikke om vores præstation.. Slet slet ikke.. Der er folk altid meget søde:blink:

 

Ejjj, sagde hun sådan? Hehehe...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Caia og jeg er snart at finde på træningspladsen igen hvad angår lydighed:banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan:

 

Vi er blevet tilbudt plads i stjerne klubben over dem alle... Åhh det bliver dejligt at komme "hjem" igen.

 

uhhh hvor skal vi pudse formen af inden vi starter.. vi har ikke trænet hardcore lydighed i et lille års tid efterhånden.

 

Det bliver et stjernehold - 2 stk. tollere, 3 bc'er, Caia, og en Collie.. :klap:

 

Træneren glæder sig til at se sin yndlings blå:genert::-D

 

Må så bare se om ham kæresten der engang imellem vil kører os der ud.. For det er lidt langt med offentlig transport.. Men det må vi tage med.. Det er kun indtil jeg får mit kørekort til næste år...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaha - sådan som I har flyttet jer, siden sidst jeg så jer, så overhaler I os snart!

 

hehe fedt nok :genert:

 

Men dejligt at tingene begynder at se godt ud igen for mig og koda dejligt når tingen begynder at gå op i en højere enhed :mrgreen: glæder mig til næste års prøver...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Så melder jeg mig på banen i LP-tråden. Jeg er lydighedsnovice.

Har ikke trænet andet en hverdagslydighed med mine hunde og har ikke overværet en lydighedsprøve (ud over på youtube :mrgreen:)

 

Jeg går lige nu på noget Canis-kursus, hvor de synes vi skal træne en masse lydighedsøvelser. Derfor tænker jeg at jeg da ligeså godt lige kan nappe såden en klasse 1 prøve med Soko ;-)

 

Jeg har læst beskrivelserne af LP1 øvelserne og har lige et spørgsmål til dem.

I lineføring står der ikke et pip om hvor langt hunden må gå fra føreren eller om den skal have kontakt konstant. På de youtube-videoer jeg har set går hunden klistret til benet og med konstant kontakt. Det ser jo også meget flot ud, men jeg får aldrig min lille hund til at gå så tæt på mit ben. Hvor tæøt skal hunden gå på førerens venstre ben?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gismo hunden
Så melder jeg mig på banen i LP-tråden. Jeg er lydighedsnovice.

Har ikke trænet andet en hverdagslydighed med mine hunde og har ikke overværet en lydighedsprøve (ud over på youtube :mrgreen:)

 

Jeg går lige nu på noget Canis-kursus, hvor de synes vi skal træne en masse lydighedsøvelser. Derfor tænker jeg at jeg da ligeså godt lige kan nappe såden en klasse 1 prøve med Soko ;-)

 

Jeg har læst beskrivelserne af LP1 øvelserne og har lige et spørgsmål til dem.

I lineføring står der ikke et pip om hvor langt hunden må gå fra føreren eller om den skal have kontakt konstant. På de youtube-videoer jeg har set går hunden klistret til benet og med konstant kontakt. Det ser jo også meget flot ud, men jeg får aldrig min lille hund til at gå så tæt på mit ben. Hvor tæøt skal hunden gå på førerens venstre ben?

 

Din hund skal gå tæt på dig - der må gerne være en smule luft, men ikke meget. Hunden skal have kontakt hele tiden.

 

Hvis din lille hund ikke kan lide at gå tæt på dig, er en god øvelse at lære den at sidde mellem dine ben. Det vil hjælpe den til at blive mere tryg når den skal gå lineførring.

 

Den her er fine, blot skal der være kontakt hele tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for dit svar.

Soko kan sagtens gå mellem mine ben og jeg tror ikke hun er bange for at blive trådt på. Alligevel går hun ikke nær så tæt en plads som min store hund gør. Den store hund kan ligesom læne sig lidt ind, så den indimellem rammer knæet. Det kan Soko ikke, da hun ville ramme lige over anklerne og den del af benet bevæger sig ligesom en del mere under gang.

 

Vi må træne på en tættere lineføring kan jeg høre og så må vi måske acceptere ikke at opnå toppoint i den øvelse :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...