Hop til indhold

DK's Top kennel for Shih -Tzu racen?


Gæst Afganskmynde
 Share

Recommended Posts

Gæst Afganskmynde

Er igang med at fedte for, at mine foraeldres nye hund skal vaere en Shih Tzu...

 

De har lige mistet deres Cairn terrier, og jeg er sikker paa at en lille glad, men overkommelig race, ville gore ny lykke:hjerte:.

 

Den skal selvfolgelig vaere absolut racetypisk med kerne sund helbred og mentalitet! Derfor leder jeg efter navnet paa Danmark's Shih Tzu Top kennel, hvis nogen kan hjaelpe?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender 2 rigtig gode kenneler. De har hunde af samme linier og har den type jeg godt kan lide.

 

Min Luna er fra www.happynoise.dk og min næste hvalp, skal også komme derfra

 

Nogle af deres hunde stammer fra www.bigchoice.dk Der ville jeg også sagtens kunne finde på at købe hund fra. De har virkelig skønne hunde også. Der er flere gode kenneler men dem kan disse to helt sikkert henvise dig til.

 

Der er 2 slags/typer Shih Tzu den engelske linie og den amerikansk, sidstnævnte er mindre og dem jeg har set kan have meget underbid. Så jeg er klart til de engelske linier.

 

Jeg er selv faldet helt for racen, de er såå skønne.:lun:

Redigeret af Flaffy,Zozo,Luna
ups
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Jeg kender 2 rigtig gode kenneler. De har hunde af samme linier og har den type jeg godt kan lide.

 

Min Luna er fra www.happynoise.dk og min næste hvalp, skal også komme derfra

 

Nogle af deres hunde stammer fra www.bigchoice.dk Der ville jeg også sagtens kunne finde på at købe hund fra. De har virkelig skønne hunde også. Der er flere gode kenneler men dem kan disse to helt sikkert henvise dig til.

 

Der er 2 slags/typer Shih Tzu den engelske linie og den amerikansk, sidstnævnte er mindre og dem jeg har set kan have meget underbid. Så jeg er klart til de engelske linier.

 

Jeg er selv faldet helt for racen, de er såå skønne.:lun:

 

Tak for info:hjerte:Ja, jeg er ikke saa meget til underbid og/eller for udstaaende ojne, saa vil kikke naermere paa den engelske. Synes nogle shih tzu's jeg har set, har haft liiidt for udstaaende ojne og det synes jeg ikke er saa godt....

 

 

De ER nemlig rigtig skonne (tror nemt jeg kunne finde paa at faa en selv senere i livet:lun:). og helbredsmaessigt en robust vovse??

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er faktisk en meget sund race. Nu skal de dog patella lux tjekkes ( som alle de andre selskabshunde), så det er også værd at undersøge. Nej, jeg er heller ikke vild med kæmpe underbid og udstående øjne.

 

Men fra de 2 kenneler er hundene rigtig gode typer med næse ;-) og de kan anbefale andre. Det er ikke så tit Happynoise får hvalpe.

 

De er virkelige små herlige hunde, der giver masser af glæde. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender 2 rigtig gode kenneler. De har hunde af samme linier og har den type jeg godt kan lide.

 

Min Luna er fra www.happynoise.dk og min næste hvalp, skal også komme derfra

 

Nogle af deres hunde stammer fra www.bigchoice.dk Der ville jeg også sagtens kunne finde på at købe hund fra. De har virkelig skønne hunde også. Der er flere gode kenneler men dem kan disse to helt sikkert henvise dig til.

 

Vil bare sige, at jeg også har fået de to kenneler anbefalet, hvis vi igen skulle have en ny hvalp. :vuf:

 

Vores er godt nok købt privat, fordi vi har bekendte, der har 2 skønne hun-Shih Tzu'er og de har fået hvalpe.

 

De to Shih Tzu'er vi har, er også hunner. Der er knap 1 års forskel på dem, og de har samme far og samme mor - men er utrolig forskellige.

Der kan man virkelig se, at en Shih Tzu har helt sin egen karakter - men det er jo bare en charme mere. :klap:

 

Jeg kan kun tilslutte mig at jeg er faldet totalt for racen, og kan anbefale en af den slags. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mais og hunden

Hva' med en Havaneser? Den eneste forskel på en Shih Tzu og en Havaneser er snuden:blink:.

Men ellers så prøv her:

 

http://www.hundeweb.dk/dkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=60

 

 

Den viser alle kenlerne der har hvalpe lige nu:5up:

Ellers er der også en opdrætter vejviser her:

 

http://www.hundeweb.dk/dkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=24

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mais og hunden
Hej Mais

 

Nu har vi jo begge racer, og vil ikke undvære nogen af dem.

 

Men kan fortælle at der er andet end snuden til forskel.

 

Ja selfølgelig er der andre ting, men tænkte egentlig bare på det man lægger mest mærke til :blink:

Temperamentet minder rigtig meget om hinanden, og også udseende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...