Hop til indhold

Første pokal i hus!


Gæst sarafia
 Share

Recommended Posts

Gæst sarafia

Hurra.. så er første pokal hjemme!! Til Weightpull Danmarks første show i år trak lille lorten 281 kg. Hvor cool er hun. hvis ikke det var fordi hun ikke måtte trække mere til første show var hun fortsat.

Det hele foregik med logrende hale og et fantastisk humør som altid. Åh gud hvor er det FEDT!!!

 

:banan:<- mig!

 

1033433_l.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sarafia

Nanna: Jo det er temmelig vildt når man vejer 15.1 kg selv. (de bliver indvejet ved start-derfor må de kun trække X antal kg for ikke at belaste den for meget i selvetrækket.)

 

Hun er en FT Springer Spaniel - tak for de pæne ord:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nanna: Jo det er temmelig vildt når man vejer 15.1 kg selv. (de bliver indvejet ved start-derfor må de kun trække X antal kg for ikke at belaste den for meget i selvetrækket.)

 

Hun er en FT Springer Spaniel - tak for de pæne ord:blink:

 

Okay, jeg ved intet om weightpull, så kommer muligvis nu med et lidt fordomsfuldt spørgsmål :oops:

Er der mange hunde med samme skulderbredde som din (altså ikke-muskelhunde)?

 

Er der vægtklasser som fx i vægtløftning? Og er det kun vægten der tæller mht hvilken klasse man placeres i?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sarafia
Okay, jeg ved intet om weightpull, så kommer muligvis nu med et lidt fordomsfuldt spørgsmål :oops:

Er der mange hunde med samme skulderbredde som din (altså ikke-muskelhunde)?

 

Er der vægtklasser som fx i vægtløftning? Og er det kun vægten der tæller mht hvilken klasse man placeres i?

 

He he jamen de fordomme møder vi tit og ofte så det er ok:)

 

Jamen vi er (der hvor jeg træner) Funky (ft springer), 4 jack russels, en shitzu, 2 dværgschnauzere, en berner sennen, 3 labradors, en welsh terrier, 2 amstaff, en blandings hund, en band dog og en Old victorien bulldog. så jo vi er en meget MEGET blandet skare:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sgu flot, tillykke med det. Jeg har også overvejet at starte med min franske BD, men har lidt problemer med at finde en sele, til en ordentlig penge, så vi kan se om det er noget for os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sarafia
He he jamen de fordomme møder vi tit og ofte så det er ok:)

 

Jamen vi er (der hvor jeg træner) Funky (ft springer), 4 jack russels, en shitzu, 2 dværgschnauzere, en berner sennen, 3 labradors, en welsh terrier, 2 amstaff, en blandings hund, en band dog og en Old victorien bulldog. så jo vi er en meget MEGET blandet skare:)

 

hov og ja der er forskellige klasser og til de helt små hunde er der små vogne og små sten at lægge på.

Link til indlæg
Del på andre sites

He he jamen de fordomme møder vi tit og ofte så det er ok:)

 

Jamen vi er (der hvor jeg træner) Funky (ft springer), 4 jack russels, en shitzu, 2 dværgschnauzere, en berner sennen, 3 labradors, en welsh terrier, 2 amstaff, en blandings hund, en band dog og en Old victorien bulldog. så jo vi er en meget MEGET blandet skare:)

 

Sejt.

Hvis man har en hund der er rigtig god til at trække i snoren har man så en bedre chance?

I så fald kunne det da være man skulle prøve det ;-)

 

Jeg har en lille blandingshund på ca 10 kg og en whippet på ca 13 kg og det er ret vildt så stor forskel der er i deres trækkraft. Selv hvis vi ser en kat eller noget Nanna (whippeten) virkelig gerne vil hen til og hun trækker af fuld kraft, kan hun ikke hive mig ud af kurs. Men det kan den lille, hun er edderstærk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sarafia
tillykke med sejren! sådan en pokal er altså helt vildt sej :banan: også selvom den er kitsch og blik/plastic agtig og alt muligt andet (og min mand synes de er grimme at have stående) så eeelsker jeg Karlas pokaler :mrgreen:

De er VOLDGRIMME men fremme SKAL de stå:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg luret lidt på Funkys hjemmeside og jeg er altså lidt tosset med de der FT spaniels, både cockere og springere.

Er det rigtigt forstået at det er svært at få noget der ligner i sind og udseende med en DKK tavle.

 

Jeg har kigget lidt på nogle svenske jagtcockere og de har FCI stamtavle, men jeg har ikke kunnet finde noget lignende i DK.

Nu går der nogle år inden jeg skal have endnu en hund, så har ikke kastet mig helhjertet ind i jagten endnu :-)

 

 

Randi

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...