Hop til indhold

Den længe ventet tråd..

Gæst Sitto
 Share

Recommended Posts

Som lovet så er tråden her nu, med flere oplysninger og billeder!

Vaks er en Dansk Svensk Gårdhund på 1,5 år, jeg blev kontaktet af hans ejer som havde læst om mig & Sitto her på forum, og han var blevet sikker på at her hos mig ville Vaks få det godt :lun: jeg var lidt usikker med hensyn til min allergi pga. Vaks jo er en DSG, men jeg tog en snak med min homøopat om det hele og fortalte hende hvilken race han var, hvordan jeg ville tackle det derhjemme med hensyn til sådan noget som at han så fx ikke skal sove i sengen og sådan, og hun så ingen problemer i at overtage ham - mine allergiske reaktioner overfor hunde er pist væk, det er gået så hurtigt fordi jeg ikke har haft min allergi overfor hunde særlig lang tid, inden vi begyndte at behandle :5up: så jeg aftalte med Vaks' ejer at jeg kunne få ham på prøve her i weekenden og for det første se om Vaks og jeg passer sammen, og så lige dobbelt-tjekke min allergi.

Nu har jeg afleveret ham hos sin ejer igen, og jeg begyndte at tude da jeg gik derfra igen.. :oops: jeg savner ham allerede!

Vi har haft sådan en skøn weekend - han er blevet testet i lidt forskellige situationer, for at være sikker på at jeg ikke får en usikker hund igen, og han har taget det hele SÅ flot! Ingen usikkerhed at spore overhovedet, halen er højt løftet og han tager hele verden med ro og selvtillid! :cool: Han er simpelthen så nem og dejlig. Han er meget opmærksom på mig og har allerede en fantastisk kontakt til mig - i dag mens vi trænede sammen med hvalpeholdet, altså blandt en hel masse nye og spændende hunde, havde han 100% fokus på mig og var slet ikke interesseret i de andre hunde, han var vildt ivrig efter at få lov til at lave noget og han lærte det lynhurtigt!

Han er en glad og tillidsfuld hund og render glad både nye mennesker (voksne og børn) og hunde i møde - han gør nærmest slet ikke, han er så nem at have med rundt, han tilpasser sig bare.

Han har virkelig stjålet mit hjerte, hold op hvor er han skøn - og den fantastiske kontakt vi allerede har, det er simpelthen så skønt. Med den kontakt, hans hurtighed og ivrighed efter at lære, tror jeg nemt han kunne blive min lille nye agility stjerne! :hjerte: :klap:

Han har ikke sovet i min seng, han lægger sig pænt i sin kurv som jeg satte på gulvet ved fodenden af min seng, slet ingen problemer der - og når han så kan høre jeg vågner, kommer forpoterne lige op på sengekanten og hele kroppen er i bevægelse fordi han logre og er så glad for at se jeg er vågen! :lun: :kys: Og så ud og gå morgentur, men når man har sådan en glad bette fyr der er lykkelig for at se man er vågen, så er det slet ikke svært at komme op, selvom klokken kun har været tæt på halv syv. :blink:

Jeg har virkelig nydt at være hundeejer for en weekend, hold op hvor har jeg savnet det - og nu savner jeg ham. :hundifart: Der har intet være at mærke på min allergi, så det er bare fantastisk! Han er den helt perfekte lille hund for mig..

Nu er han som sagt hjemme hos sin ejer igen, som lige vil bruge lidt tid til at tænke det hele igennem én gang til for at være helt sikker på at det er den rigtige beslutning han tager med at omplacere Vaks, og det er jo helt forståeligt - Vaks har været savnet her i weekenden! :ae: Men han sagde at det hjalp at se hvor glad Vaks & jeg er for hinanden, han havde været bange for at Vaks ville være ked af det - men vi har haft en super weekend sammen, så skønt. Jeg krydser fingre for at jeg er så heldig at få Vaks herhjem til sommer. :x: :hjerte: Men forstår også godt at hans ejer lige vil tænke det hele igennem én gang til for at være sikker, det er jo enormt svært at træffe sådan et valg.. men dejligt at han også kunne se hvor godt Vaks og jeg har det sammen, så han ved at han vil få det godt. :lun:

Så nu kan jeg kun vente og håbe og tænke tilbage på den mest fantastiske weekend jeg længe har haft!! :banan:

Og nu til billederne. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han bor i Fredericia og jeg i Ikast, så lidt over en times kørsel - men hvis hans ejer beslutter sig for at der er den rigtige beslutning og vil lade ham flytte hjem til mig til sommer, så bruger jeg gerne penge på at få arrangeret kørsel derned igen, for at hente ham op på endnu en weekend. :lun: Intet problem.. :blink:

Og grunden til at det først bliver til sommer hvis det er, er fordi jeg har lige rigeligt at se til lige for tiden, det stilner af til sommer når jeg får læseferie fra skole og sådan :5up: og det fortsætter også i et noget mere rolig tempo efter sommer, hvis han flytter hjem til mig - al den tid som overhovedet er mulig, skal jo helst bruges på ham så :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Hvor er han bare fiiiiin :lun:

Håber sådan på, at han bliver din - Det ville da være så dejligt.

Får du mulighed for at låne ham et par gange mere inden du endeligt skal overtage ham?

Ville jo frygtelig gerne se den lille prins :engel:

Håber det bliver Kaias nye næstbedste ven - Ingen kan stjæle Pajkos plads som nr. 1, men man kan da håbe på, at Vaks kan få en fornem anden plads :mrgreen:

Jeg håber jeg kan nå ud forbi pladsen på søndag og hyggesnakke lidt og få ALLE detaljer, hvis du har tid? ;-)

Ellers må du lige uddybe lidt mere herinde....

Link til indlæg
Del på andre sites

Han bor i Fredericia og jeg i Ikast, så lidt over en times kørsel - men hvis hans ejer beslutter sig for at der er den rigtige beslutning og vil lade ham flytte hjem til mig til sommer, så bruger jeg gerne penge på at få arrangeret kørsel derned igen, for at hente ham op på endnu en weekend. :lun: Intet problem.. :blink:

Og grunden til at det først bliver til sommer hvis det er, er fordi jeg har lige rigeligt at se til lige for tiden, det stilner af til sommer når jeg får læseferie fra skole og sådan :5up: og det fortsætter også i et noget mere rolig tempo efter sommer, hvis han flytter hjem til mig - al den tid som overhovedet er mulig, skal jo helst bruges på ham så :hjerte:

Ja, det er nok klogt at vente så - og så du jo også fortsætte med at få allergibehandlinger (eller tage dråber), så dit immunsystem kommer endnu mere i balance.

Det havde været fedt om han bare lige havde boet 5 min fra dig (så du kunne låne ham alt det du ville) men det skulle også være meget heldigt. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er han bare fiiiiin :lun:

Håber sådan på, at han bliver din - Det ville da være så dejligt.

Får du mulighed for at låne ham et par gange mere inden du endeligt skal overtage ham?

Ville jo frygtelig gerne se den lille prins :engel:

Håber det bliver Kaias nye næstbedste ven - Ingen kan stjæle Pajkos plads som nr. 1, men man kan da håbe på, at Vaks kan få en fornem anden plads :mrgreen:

Jeg håber jeg kan nå ud forbi pladsen på søndag og hyggesnakke lidt og få ALLE detaljer, hvis du har tid? ;-)

Ellers må du lige uddybe lidt mere herinde....

Jeg har masse af tid søndag! :mrgreen: :5up:

Ih ja, det kunne være fint hvis ham og Kaia kan blive legekammerater - men det tror jeg nu, Vaks hilser glad på alle hunde vi har mødt og begynder straks at ligge op til fangeleg. :hundifart:

Og ja, jeg håber også rigtig meget at jeg er så heldig at overtage ham, han har virkelig stjålet mit hjerte den lille fyr, han er så skøn - men forstår også godt at hans ejer lige vil bruge lidt tid på at tænke det hele igennem, han elsker virkelig Vaks og har savnet ham sådan her i weekenden, men han var også bange for at Vaks ville blive ked af det, over at jeg sådan bare snuppede ham med hjem - men han tog det så flot og har bare hygget sig. :hjerte: Men det er nu også virkelig dejligt at vide at han kommer fra et hjem hvor hans trivsel sættes før alt andet og man ved han er elsket helt op til over skyerne. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå dér var tråden :banan:

Hvor lyder det bare dejligt, og er du vimmer, han er nuttet :lun:

Jaaa, helt vildt! :lun:

Min far som ellers ikke synes det var nogen spor god idé at jeg skal have hund igen, og som slet ikke synes om at jeg skulle kigge på omplaceringshund, måtte indrømme da jeg snakkede med ham her for en time siden, at Vaks godt nok er en helt vildt dejlig lille hund og det nok slet ikke var så slemt med at skulle have hund igen så... :5up:

Går stadig og håber og kan slet ikke få ham ud af hovedet - han er så skøn! :hjerte: :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har også først lige fundet tråden. Hvor er han en skøn lille fyr, jeg håber virkelig han bliver din.

Må jeg spørge, hvad dine behandlinger består i? Synes det er helt fantastisk, at du har kunnet komme af med din allergi.

Jeg går hos en homøopat i Århus - ganske simpelt: naturmedicin. :5up:

Jeg begyndte i behandling hos hende i december, og vi har gennemgået mit liv fra så snart jeg kunne huske og til nu - og trods jeg kun lige om hjørnet fylder 18, så er der MEGET at gennemgå - der er enormt mange oplevelser, nederlag osv., som jeg skal have bearbejdet, dette hjælper hun til - og udfra alt det jeg fortæller hende, finder hun noget passende medicin - siden jeg begyndte behandlingen har jeg kun fået 4 piller, og mine allergiske reaktioner overfor hunde er altså væk - det ER ret fantastisk og noget jeg aldrig havde turde håbe på! :shock: :banan: Troede faktisk slet ikke på at det ville virke da jeg begyndte behandlingen.. :genert:

Men det er vidst noget med at medicinen går ind og genopretter de ubalancer man har i kroppen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går hos en homøopat i Århus - ganske simpelt: naturmedicin. :5up:

Jeg begyndte i behandling hos hende i december, og vi har gennemgået mit liv fra så snart jeg kunne huske og til nu - og trods jeg kun lige om hjørnet fylder 18, så er der MEGET at gennemgå - der er enormt mange oplevelser, nederlag osv., som jeg skal have bearbejdet, dette hjælper hun til - og udfra alt det jeg fortæller hende, finder hun noget passende medicin - siden jeg begyndte behandlingen har jeg kun fået 4 piller, og mine allergiske reaktioner overfor hunde er altså væk - det ER ret fantastisk og noget jeg aldrig havde turde håbe på! :shock: :banan: Troede faktisk slet ikke på at det ville virke da jeg begyndte behandlingen.. :genert:

Men det er vidst noget med at medicinen går ind og genopretter de ubalancer man har i kroppen.

Hvem går du ved? Jeg gik engang ved én i scandinavin congress center. Kan simpelthen ikke huske, hvad hun hed. Men det var ikke for allergi, men for smerter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvem går du ved? Jeg gik engang ved én i scandinavin congress center. Kan simpelthen ikke huske, hvad hun hed. Men det var ikke for allergi, men for smerter.

Hun hedder Anne Hammer Langgaard og har klinik på Mejlgade i Aarhus. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun hedder Anne Hammer Langgaard og har klinik på Mejlgade i Aarhus. :blink:

Ok, hun er da i hvrt fald anbefalelsesværdig så. :5up:

Tror ikke det var det hun hed, hende jeg gik ved. Jeg kan huske jeg fik sådan en støvle på, der skulle aflæse hvor i kroppen problemet sad. Så kunne man kigge på en tegning bagefter, hvor der var røde områder m.m :genert: Er der også sådan noget hokus pokus indover hos jer?

Men hende jeg gik ved sagde nu også, at de havde rigtig gode resultater med allergipatienter. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, hun er da i hvrt fald anbefalelsesværdig så. :5up:

Tror ikke det var det hun hed, hende jeg gik ved. Jeg kan huske jeg fik sådan en støvle på, der skulle aflæse hvor i kroppen problemet sad. Så kunne man kigge på en tegning bagefter, hvor der var røde områder m.m :genert: Er der også sådan noget hokus pokus indover hos jer?

Men hende jeg gik ved sagde nu også, at de havde rigtig gode resultater med allergipatienter. :5up:

Helt bestemt meget anbefalelsesværdig! :5up:

Nej, intet hokus pokus her overhovedet - nu har jeg jo gået i behandling hos psykiater siden sommeren 2009, og første gang hos Anne var også lidt som hos psykiateren - ALT fra hele min barndom og til nu skulle gennemgås - udfra det vurdere hun det psykiske aspekt i det også, da der her også kan være nogle ubalancer som skal rettes op på, for at man kan gå ind og behandle - men intet hokus pokus, udfra det man fortæller finder hun så noget passende medicin, og som sagt er jeg kun på min 4. pille nu siden december! :shock: :banan:

Hun er simpelthen den mest tålmodige, behagelige, imødekommende, smilende og venlige person jeg længe har mødt! :hjerte:

Fra gang til gang snakker vi så om jeg har kunnet mærke nogle forandringer i min krop, hvad der ellers er sket siden sidst - der sker meget hos mig psykisk, da jeg ikke er særlig stabil, så hos mig er dét aspekt meget vigtigt at få med i behandlingen, så vi gennemgår hver gang hvordan jeg har haft det siden sidste behandling - og så vurdere hun om jeg skal fortsætte på samme medicin og dosis, måske man skal have forhøjet dosis, sat ned, skiftet til en ny type medicin osv., jeg er fx lige blevet sat op i dosis, så nu har jeg haft nogle bivirkninger igen, de samme jeg havde da jeg begyndte på medicinen, men det betyder bare at medicinen virker fordi den går ind og roder rundt i de ubalancer der er, for at genoprette dem, så for en gangs skyld elsker jeg næsten mine bivirkninger! :mrgreen:

Men jeg er simpelthen SÅ positiv over behandlingen - det var jo min far der foreslog det og da han nævnte det tænkte jeg bare "Ya' right! Som om hun kan få min allergi til at forsvinde.. :roll:" Men jeg blev heldigvis klogere og nøj hvor er jeg glad for at jeg gik med til at prøve behandlingen! ;-) Altså jeg har stadig mine andre allergi som pollen, støv, husstøvmider, kat osv., men hundeallergien var også den jeg har haft i kortest tid og den som var mildest, derfor er det også den som automatisk bliver fixet først og "kommer i balance". Men jeg fortsætter jo stadig i behandlingen, så jeg er meget spændt på at se hvordan det kommer til at gå med mine andre allergier - men det tager noget længere tid, fordi de er værre og jeg har haft dem i mange år. Udover mine allergier har hun også fået styr på mine menstrautions smerter/kramper, det har altid været uudholdeligt og jeg har ofte bare ligget hjemme i sengen ude af stand til at opholde mig ret mange andre steder - den balance er også ved at blive genoprettet, og de er nede på et helt acceptabelt niveau nu, hvor jeg kan være i skole, på arbejde osv. :-D Men jeg er også spændt på de andre allergier - dog vil jeg sige at de er ikke så vigtig for mig at komme af med, altså jo det ville da være helt vildt skønt at de i hvert fald kunne blive reduceret, i hvert fald støv og pollen, og det tror hun også sagtens de kan, men det tager bare længere tid - men da jeg gik ind i behandlingen var hundeallergien den vigtigste for mig, og dét ønske ER jo gået i opfyldelse, at der kom styr på den!! :lun: :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt bestemt meget anbefalelsesværdig! :5up:

Nej, intet hokus pokus her overhovedet - nu har jeg jo gået i behandling hos psykiater siden sommeren 2009, og første gang hos Anne var også lidt som hos psykiateren - ALT fra hele min barndom og til nu skulle gennemgås - udfra det vurdere hun det psykiske aspekt i det også, da der her også kan være nogle ubalancer som skal rettes op på, for at man kan gå ind og behandle - men intet hokus pokus, udfra det man fortæller finder hun så noget passende medicin, og som sagt er jeg kun på min 4. pille nu siden december! :shock: :banan:

Hun er simpelthen den mest tålmodige, behagelige, imødekommende, smilende og venlige person jeg længe har mødt! :hjerte:

Fra gang til gang snakker vi så om jeg har kunnet mærke nogle forandringer i min krop, hvad der ellers er sket siden sidst - der sker meget hos mig psykisk, da jeg ikke er særlig stabil, så hos mig er dét aspekt meget vigtigt at få med i behandlingen, så vi gennemgår hver gang hvordan jeg har haft det siden sidste behandling - og så vurdere hun om jeg skal fortsætte på samme medicin og dosis, måske man skal have forhøjet dosis, sat ned, skiftet til en ny type medicin osv., jeg er fx lige blevet sat op i dosis, så nu har jeg haft nogle bivirkninger igen, de samme jeg havde da jeg begyndte på medicinen, men det betyder bare at medicinen virker fordi den går ind og roder rundt i de ubalancer der er, for at genoprette dem, så for en gangs skyld elsker jeg næsten mine bivirkninger! :mrgreen:

Men jeg er simpelthen SÅ positiv over behandlingen - det var jo min far der foreslog det og da han nævnte det tænkte jeg bare "Ya' right! Som om hun kan få min allergi til at forsvinde.. :roll:" Men jeg blev heldigvis klogere og nøj hvor er jeg glad for at jeg gik med til at prøve behandlingen! ;-) Altså jeg har stadig mine andre allergi som pollen, støv, husstøvmider, kat osv., men hundeallergien var også den jeg har haft i kortest tid og den som var mildest, derfor er det også den som automatisk bliver fixet først og "kommer i balance". Men jeg fortsætter jo stadig i behandlingen, så jeg er meget spændt på at se hvordan det kommer til at gå med mine andre allergier - men det tager noget længere tid, fordi de er værre og jeg har haft dem i mange år. Udover mine allergier har hun også fået styr på mine menstrautions smerter/kramper, det har altid været uudholdeligt og jeg har ofte bare ligget hjemme i sengen ude af stand til at opholde mig ret mange andre steder - den balance er også ved at blive genoprettet, og de er nede på et helt acceptabelt niveau nu, hvor jeg kan være i skole, på arbejde osv. :-D Men jeg er også spændt på de andre allergier - dog vil jeg sige at de er ikke så vigtig for mig at komme af med, altså jo det ville da være helt vildt skønt at de i hvert fald kunne blive reduceret, i hvert fald støv og pollen, og det tror hun også sagtens de kan, men det tager bare længere tid - men da jeg gik ind i behandlingen var hundeallergien den vigtigste for mig, og dét ønske ER jo gået i opfyldelse, at der kom styr på den!! :lun: :klap:

Det er vidunderligt det sådan hjælper dig. :kys: Det er dejligt, når man endelig finder noget, der bare virker. Så er det bare med at fortsætte. :5up: Og skønt at hun tager HELE mennesket med. :mrgreen:

Får lyst til at prøve, men tror simpelthen ikke hun ville kunne udrede mig... :genert: det er der ingen der har kunnet, så det ville nok tage flere år.

Men nu er jeg jo også i gang med allergivaccination, så det kan også være det er en god idé ikke at blande for meget sammen. Indtil videre tåler jeg fint vaccinerne, så det er jeg også lykkelig for. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vidunderligt det sådan hjælper dig. :kys: Det er dejligt, når man endelig finder noget, der bare virker. Så er det bare med at fortsætte. :5up: Og skønt at hun tager HELE mennesket med. :mrgreen:

Får lyst til at prøve, men tror simpelthen ikke hun ville kunne udrede mig... :genert: det er der ingen der har kunnet, så det ville nok tage flere år.

Men nu er jeg jo også i gang med allergivaccination, så det kan også være det er en god idé ikke at blande for meget sammen. Indtil videre tåler jeg fint vaccinerne, så det er jeg også lykkelig for. :-D

Jeg er også super glad for det!

Men uha, kan jeg udredes tror jeg de fleste kan - godt nok har jeg kun lige knap 18 år bag mig, men har noget af en bagage med mig... :???:

Allergivaccinationerne ville lægerne jo slet ikke give mig - tror også det er meget godt, tror aldrig jeg ville kunne gennemføre det, er ikke spor glad for nåle.. :oops: så ja, jeg er rigtig glad for den her behandling!

Link til indlæg
Del på andre sites

:banan::banan::banan::banan::banan:

Har nok lige modtaget verdens allerbedste mail - fra Vaks' ejer. Vaks flytter herhjem!! :hjerte::lun:

:yeah::hundifart::sove::klap2::banan:

* go crazy i glade smileys!

Alle unge piger de har mødt på deres gåture siden jeg afleverede Vaks i søndags, har han løbet glad i møde, indtil han kunne se det ikke var mig - han siger han godt har kunnet mærke at Vaks har savnet mig.. årh.. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

:banan::banan::banan::banan::banan:

Har nok lige modtaget verdens allerbedste mail - fra Vaks' ejer. Vaks flytter herhjem!! :hjerte::lun:

:yeah::hundifart::sove::klap2::banan:

* go crazy i glade smileys!

Alle unge piger de har mødt på deres gåture siden jeg afleverede Vaks i søndags, har han løbet glad i møde, indtil han kunne se det ikke var mig - han siger han godt har kunnet mærke at Vaks har savnet mig.. årh.. :ae:

YEEES!!! Kæmpe stort tillykke. :klap2::banan::5up::bighug: Det er da bare fantastisk. :-D Til sommer får du ham hjem så? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

YEEES!!! Kæmpe stort tillykke. :klap2::banan::5up::bighug: Det er da bare fantastisk. :-D Til sommer får du ham hjem så? :-D

Helt fantastisk, aaarjmen altså.. han er simpelthen så fantastisk en lille hund! :hjerte: Hold nu op hvor jeg glæder mig.. *meget utålmodig!* :oops:

Jo, til sommer regner jeg med - måske nok slut maj. :x:

Link til indlæg
Del på andre sites