Gæst Afganskmynde Skrevet Marts 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 21, 2011 Synes vi skulle have en traad om alle de underlige hundeejere man stoder ind i, som hundeejer... For synes godt nok jeg har oplevet en del:mrgreen: F.eks har jeg mere end to gange vaeret ude for, hundeejere som sporger om mine hunde er venlige (hvilket jeg siger ja til fordi de er netop venlige), hvor efter deres hund, knurrer, viser borster eller ligefrem bider efter mine hunde:shock: - altsaa hvorfor sporge til om mine er sode naar deres egne ikke er:confused: Saa nu har jeg laert, at skulle sporge igen:blink: Forleden var jeg i hundeparken, hvor de fast har ca. 20 ens tennisbolde liggende over hele arealet til fri benyttelse, hvor efter en aeldre herre medbringer en identisk tennisbold med sig og sin hund til hundeparken. tennisbolden bliver senere snuppet af min cocker spaniel, hvor efter den aeldre herre forfolger min cocker igennem den anden ende af parken, fordi 'det er hans bold':klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Marts 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 21, 2011 I byen hvor mine forældre bor er der en dame med en beagle og en kooikerhondje. Begge hunde løber ofte væk og damen er tilsyneladende ligeglad. Hun går tur med hundene uden snor, beaglen har gentagne gange været ved at springe på Dumle og når damen kommer vadende et par minutter efter hunden går hun bare forbi og ignorerer total opvisningen med mig der desperat forsøger at jage hunden væk. Når hundene er på egen luftetur er deres yndlings besørgested mine forældres fine have og når de er i snor er det deres indkørsel. Damen er total ligeglad. DET syntes jeg er underligt! Udover det har jeg engang haft en træner der uden undtagelse kaldte alle langørede hunde for "hun" og alle kort/spidsørede hunde for "han" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sam <3 Besvaret Marts 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 21, 2011 Synes vi skulle have en traad om alle de underlige hundeejere man stoder ind i, som hundeejer... For synes godt nok jeg har oplevet en del:mrgreen: F.eks har jeg mere end to gange vaeret ude for, hundeejere som sporger om mine hunde er venlige (hvilket jeg siger ja til fordi de er netop venlige), hvor efter deres hund, knurrer, viser borster eller ligefrem bider efter mine hunde:shock: - altsaa hvorfor sporge til om mine er sode naar deres egne ikke er:confused: Saa nu har jeg laert, at skulle sporge igen:blink: Forleden var jeg i hundeparken, hvor de fast har ca. 20 ens tennisbolde liggende over hele arealet til fri benyttelse, hvor efter en aeldre herre medbringer en identisk tennisbold med sig og sin hund til hundeparken. tennisbolden bliver senere snuppet af min cocker spaniel, hvor efter den aeldre herre forfolger min cocker igennem den anden ende af parken, fordi 'det er hans bold':klap: Har også mødt mange weird hundeejere. Folk, der lader deres hunde løbe løs. på trods af at de ikke har kontrol over dem, og råber "bare rolig den gør ikke noget" hvor efter den angriber min hund vildt og jeg står alene med den fordi ejeren er for langt væk og ikke har styr på dyret (sket mange gange faktisk) En der stod og skubbede sin hund op af en mur og daskede den i hovedet fordi den kiggede på min hund.. Hmm.. og folk, der lader deres hund snakke med min i 3 sek og flår den så med videre (øh hvorfor så overhovedet lade den snakke, de kan jo ik engang nå at sige hej.) En anden gang måtte jeg stoppe en person, der mishandlede en hund så meget, fordi den var nysgerrig (vedkommende kunne ikke se der var noget galt i at super mishandle sin hund så den skreg vildt af smerte OMG) Idet hele taget møder jeg en del, der er meget uansvarlige med deres hunde. Utroligt. Men møder også en del, der er rigtig søde og har nogle søde hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Marts 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Den mest underlige hundeejer jeg har mødt, var en dame der kom gående med sin lille pudel, uden snor, i vores hundeskov. Da hun så mig komme gående råbte hun: Du skal ikke komme her hen,... jeg kan ikke fordrage hunde (og vi kom ligesom gående på en sti). ...:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Marts 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 De fleste hundeejere vi støder ind i er bare mærkelige i deres hoveder .. Ikke nødvendigvis mærkelig overfor hunden(e). :hmm:Og det er simpelthen så akavet når vores hunde så leger, og man prøver at få en samtale igang .. og man så bare slet ikke kan følge dem i hvad de siger. Én gang en fyr der gik med sin schæfer. Der kommer så en anden mand med sin Basset Hound, der tydeligt trykker sig hver gang schæferen kommer i nærheden af den. Ejeren forklarer så at hunden ikke bryder sig om schæfere generelt fordi den ikke har oplevet andet end at blive gøet op i hovedet af dem. Schæfer-ejeren bliver snotfornærmet og siger så til mig (mens den anden ejer stadig kan høre det), at man fandme ikke skal være så sart med hvilke hunde der omgåes ens egen :stupid: Jeg var helt i chok over hans måde at sige det på, at jeg desværre slet ikke fik sagt noget En anden mærkelig dame har en sød og meget forsigtig tæve. Når hun kalder på den hvisker hun nærmest, og hunden er bedøvende ligeglad (hvis den da overhovedet hører hende). En dag var min kæreste så nede og gå i den park hvor vi tit møder hende .. Pludselig står hendes hund og snuser til Ninja, men han kan ikke se hende. 15min. efter kommer hun gående helt nede i den anden ende af parken Hun er iøvrigt også helt umulig at føre en samtale med :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret Marts 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Seneste underlige hundeejer jeg har mødt, var for nogle dage siden da Ozzie og jeg mødte en dame med en chihuahua - hun og chien kommer gående imod os på en ret smal sti... jeg stiller mig til den ene side med Ozzie på plads, så de kan gå forbi os, og det gør de så. - Det skal lige siges at Ozzie kun lige kigger på chien en enkelt gang, da den dukker op og ellers ignorerer den. Ozzie og jeg fortsætter langsomt videre (Ozzie er i snus-til-alt-LÆNGE-humør ) og jeg ser at den anden ejer lader chien lave en gang bummelum (hvordan skriver man det pænt på et forum ) og så vender hun en omgang og går imod os. Jeg får igen Ozzie ind til den ene side af stien - denne gang ved at bede hende gå derhen, og hun står og kigger lidt interesseret på chien. Da damen og chien er næsten helt henne ved os giver hun den fuld snor, og den styrter hen i hovedet af Ozzie og hilser - Ozzie hilser igen. Hun snuser interesseret til chien og hopper så i play bow... pludselig flår chiens ejer den væk fra Ozzie, og hun kigger dybt fornærmet på mig, og udbryder at jeg skal lære at holde min dræberhund for mig selv... eh, godt så. :damn:Må indrømme at jeg kom til at grine pænt meget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Marts 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Den mest underlige hundeejer jeg har mødt, var en dame der kom gående med sin lille pudel, uden snor, i vores hundeskov. Da hun så mig komme gående råbte hun: Du skal ikke komme her hen,... jeg kan ikke fordrage hunde (og vi kom ligesom gående på en sti). ...:hmm: HAHA! Klassisk:klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Marts 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Seneste underlige hundeejer jeg har mødt, var for nogle dage siden da Ozzie og jeg mødte en dame med en chihuahua - hun og chien kommer gående imod os på en ret smal sti... jeg stiller mig til den ene side med Ozzie på plads, så de kan gå forbi os, og det gør de så. - Det skal lige siges at Ozzie kun lige kigger på chien en enkelt gang, da den dukker op og ellers ignorerer den. Ozzie og jeg fortsætter langsomt videre (Ozzie er i snus-til-alt-LÆNGE-humør ) og jeg ser at den anden ejer lader chien lave en gang bummelum (hvordan skriver man det pænt på et forum ) og så vender hun en omgang og går imod os. Jeg får igen Ozzie ind til den ene side af stien - denne gang ved at bede hende gå derhen, og hun står og kigger lidt interesseret på chien. Da damen og chien er næsten helt henne ved os giver hun den fuld snor, og den styrter hen i hovedet af Ozzie og hilser - Ozzie hilser igen. Hun snuser interesseret til chien og hopper så i play bow... pludselig flår chiens ejer den væk fra Ozzie, og hun kigger dybt fornærmet på mig, og udbryder at jeg skal lære at holde min dræberhund for mig selv... eh, godt så. :damn:Må indrømme at jeg kom til at grine pænt meget. Ja, det er vist ogsaa en klassisk episode du beskriver der. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Marts 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Glemte helt at inkluderer en ret bizar oplevelse, med tio i hundeparken en gang. en voldsom hund havde presset min bange tio op mod hegnet, hvorefter ejeren, en aeldre kvinde, siger til mig bekymret, "skynd dig og faa fat i din hund!!, sidste gang min hund gjorde det, blev Kiwi revet op"":shock:.... Jeg var SAA chokkeret og bange for min hund skulle blive flaaet, at jeg, kun kunne fremstamme: Hold din hund, saa jeg kan faa fat i min... (var iovrigt ved at tuude:cry:) Skulle selvfolgelig have sagt til hende, hvad i hele hulen hun gjorde med en aggressiv hund, i en hundepark, der forovrigt havde gjort skade paa en anden for!!!! Det er bare svaert naar man staar i situationen med fremmede mennesker man ikke ved hvordan de vil reagere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret Marts 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Ja, det er vist ogsaa en klassisk episode du beskriver der. Men bare SÅ dumt altså - tror nok at havde Ozzie villet æde chien så var hun nok gået lidt hurtigere til sagen. Mødte en sød mand på tur idag - Jeg havde Ozzie løs, da vi ser ham komme gående et stykke væk med en papillon. Jeg tager Ozzie i snor for at være høflig, og vi passerer hinanden, og så råber han efter mig "når vi er væk må du gerne slippe din samojede igen". FNIS! Tænker lidt på om han så ekstremt dårligt eller hvad - godt nok har Ozzie stritører og så nogenlunde størrelsen af en samojede, men ellers ligner hun da slet ikke. Årh jeg får bare så mange gode grin når jeg går med Ozzie. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret Marts 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Glemte helt at inkluderer en ret bizar oplevelse, med tio i hundeparken en gang. en voldsom hund havde presset min bange tio op mod hegnet, hvorefter ejeren, en aeldre kvinde, siger til mig bekymret, "skynd dig og faa fat i din hund!!, sidste gang min hund gjorde det, blev Kiwi revet op"":shock:.... Jeg var SAA chokkeret og bange for min hund skulle blive flaaet, at jeg, kun kunne fremstamme: Hold din hund, saa jeg kan faa fat i min... (var iovrigt ved at tuude:cry:) Skulle selvfolgelig have sagt til hende, hvad i hele hulen hun gjorde med en aggressiv hund, i en hundepark, der forovrigt havde gjort skade paa en anden for!!!! Det er bare svaert naar man staar i situationen med fremmede mennesker man ikke ved hvordan de vil reagere. Hvor skræmmende!!! Sikke en idiot-ejer!!! :evil: Godt der ikke skete Tio noget! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Marts 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Mødte lige en af de "skønne" gammeldaws hundeejere i går. Hold da kæft hendes hund fik nogle vilde ryk i linen og der blev nærmest råbt HINTER af den hvert andet skridt Og hunden gik såmænd så forsigtigt og pænt og turde knap bevæge sig. Hold kæft hvor havde jeg lyst til at ruske fornuft ind i hovedet på kvindemennesket - Men da Kaia var pænt hysterisk efter at komme på den første rigtige gåtur efter hun blev steriliseret ville jeg ikke lige begynde at spille klog Men min mand mødte dem lige da han kom hjem og han kommenterede på at det da var utrolig hovedet ikke snart røg af nakken på den hund, med de ryk dem fik - Og han er ellers ikke så sart Kan godt forstå jeg ikke har set de to før, for det er da vist ikke nogen fornøjelse for nogen af dem at gå tur Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Adele Besvaret Marts 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Jeg har en gang oplevet en dame slå sin hund med en sammenrullet avis, inde ved togstationen, fordi hunden blev bange for en plasticpose, der fløj hen over jorden Jeg ville virkeligt ønske at jeg havde haft modet til at sige noget til hende, men de var to, og jeg er en slapsvans. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Marts 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Jeg har en gang oplevet en dame slå sin hund med en sammenrullet avis, inde ved togstationen, fordi hunden blev bange for en plasticpose, der fløj hen over jorden Jeg ville virkeligt ønske at jeg havde haft modet til at sige noget til hende, men de var to, og jeg er en slapsvans. Ihh naeste gang maa du sige noget. Jeg skal nok bakke dig op med ros bagefter!!:hjerte: Som lille, vel 8 aar, saa jeg en mand, slaa sin hund midt paa en mark. slaa og sparke den, og jeg ville SAA gerne have en hund:hjerte:, saa spurgte ham, om jeg ikke nok maatte faa den, siden han ikke kunne lide den:engel: Men han gik bare, desvaerre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Adele Besvaret Marts 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Ihh naeste gang maa du sige noget. Jeg skal nok bakke dig op med ros bagefter!!:hjerte: Som lille, vel 8 aar, saa jeg en mand, slaa sin hund midt paa en mark. slaa og sparke den, og jeg ville SAA gerne have en hund:hjerte:, saa spurgte ham, om jeg ikke nok maatte faa den, siden han ikke kunne lide den:engel: Men han gik bare, desvaerre. Tak, det er sødt at dig :kys: Sikken sød histoire (men dog synd for hunden). Og hvor var det flot gjort, som otteårig, meget modigt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chocolate Labrador Besvaret Marts 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Har en genbrugshund, super skøn men har stadigt noget at lære. bl.a at gå pænt i snor. Ikke et total mareridt, men også langt fra lydighedschamp. To gange har fremmede kommet over for at hilse for "sikke en skøn hund" og samtidigt (jeg bilder mig ind fordi jeg går med sele på hunden i stedet for kvæler) foreslået mig, at gå til hundetræning for det :"vil du få stor glæde ud af" Første gang fortalte jeg at det gjorde jeg skam. Anden gang smilede jeg og svarede "Det kunne være det var en god ide!" hvilket gjorde jæger-type-manden-med-underkuet-tæve meget tilfreds. Hmm.. kan godt se, at indlægget her ikke stiller mig i det bedste lys Men altså, pointen var blot, at jeg synes det er mærkeligt at bede andre gå til træning, når hunden der forslås træning rent faktisk ikke genere nogen.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Marts 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Tak, det er sødt at dig :kys: Sikken sød histoire (men dog synd for hunden). Og hvor var det flot gjort, som otteårig, meget modigt! Ja, nu er jeg 31 og tor ikke at sige noget:klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Marts 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 23, 2011 Hihi.. Hvor findes der bare mange mærkelige hundeejere :klap:. Jeg har også mødt mange mærkelige mennesker med hund, men kan desværre ikke huske nogle af de guldkorn de er kommet med . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Marts 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 23, 2011 Synes dem, der ikke vil lade hunde sniffe hinanden er underlige - har en i familien og hunden har lært, at det er væmmeligt og bliver helt flov / får ondt, når andre hunde sniffer den ser sjovt ud, når to små papilloner går ind under den for at sniffe, så den ikke kan sætte sig (mens ejeren desperat beder mig få styr på mine uanstændige køtere :klap:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Marts 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 23, 2011 hun kigger dybt fornærmet på mig, og udbryder at jeg skal lære at holde min dræberhund for mig selv Næste gang, du møder hende, må du altså huske at gispe højt og skrige: Nej, NEJ....sig ikke sådan. Så kan jeg ikke holde hende! :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mais og hunden Besvaret Marts 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 23, 2011 Næste gang, du møder hende, må du altså huske at gispe højt og skrige: Nej, NEJ....sig ikke sådan. Så kan jeg ikke holde hende! :banan: Haha, ja den er god :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maian889 Besvaret Marts 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 24, 2011 Jeg møder RIGTIG tit folk som skal kommentere størrelses-forholdet mellem mig og min vovse... Jeg er 1.50 og hunden er 60 over ryggen.. Og så lige med en masse pels.. Så det ser åbenbart fantastisk sjovt ud.. "Hunden er jo næsten større end dig" - Ja det er den da, den mangler bare en lille meter Ej, jeg griner bare med, lider ikke af mindreværds komplekser :blink: Møder til gengæld også mange som synes det er imponerende at jeg kan styre SÅ stor en hund.. :banan: (Han ser åbentbart meget voldsom ud i størrelsen) Og når man så siger at han kun vejer 29kg tror folk man lyver Vedhæfter lige et billede så kan I selv lige vurdere om jeg har en hest eller en hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Marts 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 24, 2011 Jeg møder RIGTIG tit folk som skal kommentere størrelses-forholdet mellem mig og min vovse... Jeg er 1.50 og hunden er 60 over ryggen.. Og så lige med en masse pels.. Så det ser åbenbart fantastisk sjovt ud.. "Hunden er jo næsten større end dig" - Ja det er den da, den mangler bare en lille meter Ej, jeg griner bare med, lider ikke af mindreværds komplekser :blink: Møder til gengæld også mange som synes det er imponerende at jeg kan styre SÅ stor en hund.. :banan: (Han ser åbentbart meget voldsom ud i størrelsen) Og når man så siger at han kun vejer 29kg tror folk man lyver Vedhæfter lige et billede så kan I selv lige vurdere om jeg har en hest eller en hund hihi jeg horer helt klart til dem som synes det er flot du kan styre en skon stor hund. Og kan sagtens se, at det er al den skonne pels der fylder:lun: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maian889 Besvaret Marts 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 24, 2011 Han er faktisk så stor i forhold til mig at jeg skal stå på tæer hvis han skal rende mellem benene på mig... :slem: Kæmpe hund med bette lort som ejer :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret Marts 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 24, 2011 Næste gang, du møder hende, må du altså huske at gispe højt og skrige: Nej, NEJ....sig ikke sådan. Så kan jeg ikke holde hende! :banan: Ja, haha - uhhh, det bliver farligt så - måske hendes hund bliver slikket ihjel. Jeg møder RIGTIG tit folk som skal kommentere størrelses-forholdet mellem mig og min vovse... Jeg er 1.50 og hunden er 60 over ryggen.. Og så lige med en masse pels.. Så det ser åbenbart fantastisk sjovt ud.. "Hunden er jo næsten større end dig" - Ja det er den da, den mangler bare en lille meter Ej, jeg griner bare med, lider ikke af mindreværds komplekser :blink: Møder til gengæld også mange som synes det er imponerende at jeg kan styre SÅ stor en hund.. :banan: (Han ser åbentbart meget voldsom ud i størrelsen) Og når man så siger at han kun vejer 29kg tror folk man lyver Vedhæfter lige et billede så kan I selv lige vurdere om jeg har en hest eller en hund Ih, hvor kan jeg genkende det med at folk skal kommentere at man har en stor hund, bare fordi man ikke er særlig høj selv. Især ældre mænd er ofte helt imponerede over at jeg kan "styre" Ozzie. Og så store er vores hunde jo slet ikke - tænk på en mastiff fx - tør slet ikke tænke på hvad lave piger skal høre af kommentarer, når de kommer gående med sådan én. Han ser ellers godt nok skøn ud din hund! :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts