Hop til indhold

Lopper - flåter


Frandsen
 Share

Recommended Posts

Hvordan giver I hundene hvidløgspulver - hvidløgsgranulat eller hvidløgskapsler ?:confused:

 

Jeg giver ikke nogen loppemidler om vinteren, men ellers fra forår til vinter, men jeg synes ikke loppe/flåtmidler virker mod flåter.

Vi var i Thy (ved vesterhavet) sidste år - og der var ikke én dag, hvor vi ikke måtte pille flåter af hundene - mærkelig nok især hos den ene hund :vuf:- og hundene var ikke i nogen skov, men vi gik tur i klipperne (marehalmen). Jeg var ikke klar over, at der er flåter sådan et sted.

 

Har I erfaring for, at der er noget, der virker bedre på flåter end andre produkter?

Det jeg har brugt i efteråret, var et midde i små pipetter, som jeg købte i Tyskland. Jeg ved ikke, om der er forskel på de produkter, de har der - og så dem vi kan købe her i Danmark.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg dryssede bare pulver over tørfoderet, rystede det sammen og serverede.. Det meste af det hænger fast på tørfoderpillerne.. Og ellers ville jeg bare smide det i maden, hvis hunden får hjemmelavet eller råt

 

Hvad nu hvis hunden udelukkende får mad ved fodersøg?

 

Kan man blande det op med lakseolie eller noget andet :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad nu hvis hunden udelukkende får mad ved fodersøg?

 

Kan man blande det op med lakseolie eller noget andet :hmm:

 

Det kan du da prøve:-D Luna spiser luposan gelenk blandet op med fiskeolie, så mon ikke det også ville gå med lidt hvidløg (Luna fik en skrabet tsk hvidløgsgranulat købt i hestebiks hver dag)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan du da prøve:-D Luna spiser luposan gelenk blandet op med fiskeolie, så mon ikke det også ville gå med lidt hvidløg (Luna fik en skrabet tsk hvidløgsgranulat købt i hestebiks hver dag)

 

Ja skipper plejede også at få noget luposan (et eller andet :genert:) blandet op i hans olie og det gled fint ned :-D

 

Jeg skal lige have fundet mig en hestebiks når skattepengene går ind :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen der har prøvet den nye "Catanddogs" langtidsvirkende "guldskive" - en spansk opfindelse ? Kan ses her: Slip af med flåter og lopper uden brug af giftstoffer - Flåtstop.dk

 

Den skulle effektivt beskytte mod lopper og flåter - står der i hvert fald.

 

Nej, men jeg synes også jeg allerede har nok skilte i halsbåndet.. Hun har den lovpligtige med mit navn og nr, så har hun en fra bebyggelsen (de skal have en, så det er bevist at de er registreret som boende her) og så har hun den firkantet fra DHR..

Link til indlæg
Del på andre sites

Husk lige, at hvidløg er giftigt for hunde i lidt for store mængder:

 

Løg og hvidløg

 

Løg (Allium spp.), f.eks. alm. løg, purløg og hvidløg indeholder giftstofferne N-Propyl-Disulfid og S-methyl-L-cystein sulfoxid (SMCO) der kan give pludselig blodmangel. Hvidløg er mindre giftige end almindelige løg, men bør alligevel fodres med yderste forsigtighed.

Hvidløg har en række positive effekter, hvis det fodres i meget lille dosis, mens det kan give forgiftninger, hvis det fodres i for stor dosis. Kosttilskud der indeholder hvidløg bør derfor kun fodres efter samtale med dyrlægen, idet varedeklarationen på mange hvidløgsprodukter ikke tager højde for at hunde kan forgiftes af hvidløg. Hvidløgs ønskede virksomme stoffer er nogle svovlforbindelser, der til dels er bundet til "hvidløgs lugten", lugtfrie hvidløgsprodukter er derfor ofte mindre virksomme end friskt, knust hvidløg.

Der er lavet en række undersøgelser på hunde. Det er dokumenteret at hvidløg har antibakterielle, dvs. desinficerende egenskaber overfor bakterier. Hvidløg har en desinficerende effekt ved en evt. hudbetændelse, ligesom det har et højt indhold af svovlholdige aminosyrer, der er essentielle stoffer i opbygningen af pelsen. Hvidløg har også en antibakteriel og stabiliserende effekt på mave-tarmkanalen. Hos hunden har hvidløg en mild repellerende, dvs. skræmmende effekt på lopper. Hvidløg vil altså have en mild beskyttende effekt hos hunde, hvilket kan være fint hvor loppepresset er meget lille. Hvis din hund har levende lopper eller omgås andre hunde eller katte, vil hvidløg ikke kunne beskytte tiltrækkeligt. Hvidløg kan heller ikke slå levende lopper ihjel ej heller orm og andre parasitter - her skal du i stedet henvende dig til din dyrlæge for at få den rette rådgivning.

 

Hyppigste forgiftninger hos hunde

 

Her er det osse nævnt:

Giftigt foder til din hund | Gærum Dyreklinik

 

Det er forskelligt fra hund til hund, hvor meget den kan tåle uden at blive syg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lige giftigt om man fryser det ned eller ej.

 

Jeg har haft en hund, der døde af anæmi.....

Han havde fået hvidløg.

 

Okay, hans immunforsvar var ødelagt af allergi og medrol... Så måske var han død alligevel..

Men måske ikke. Han blev 4½.

 

Det er lidt over 9 år siden. Dengang havde jeg ikke meget netadgang..

 

Noget af det første, jeg seriøst undersøgte på Nettet var sygdommen "autoimmun hæmolytisk anæmi". Hvidløg var nævnt flere steder som udløsende faktor.

Det er IKKE!!! nogen garanti at der er tale om produkter, der er beregnet til hunde. Især med tørret hvidløg er det svært at bedømme hvor meget gift, der er i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...