Hop til indhold

Hundesvømmehal

Gæst Kisbye
 Share

Recommended Posts

Gæst Kisbye

Nogen der kan anbefale en god hundesvømmehal på sjælland...???:-D

Har fundet en ved taastrup og en ved Næstved.

Vi har aldrig været i hundesvømmehal før, men tror Diesel vil syntes det er er et hit:klap::banan::vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været i Frederiksunds hundecenter og kan helt klart anbefale stedet og deres faciliteter, man har svømmehallen for sig selv, dejligt venterum, blower, legetøj/flydere, svømmeveste, langeliner osv som man kan låne og søde og hjælpsomme mennesker som ejer og står for stedet :-D

Frederikssund Hundecenter

Har en masse billeder fra vores klub-tur der op, det var alletiders sted og oplevelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Selvom jeg bør i Taastrup, så ville jeg vælge dogswim til enhver tid, da den er så meget bedre konstrueret.

Vandet er opvarmet, der er tænkt over op og nedramperne og det bedste: du har hallen for dig selv og du møder ikke nogle andre hunde på gangene eller i baderummene.

Hvad koster det der? Kan ikke se det på hjemmesiden :-)

Dejligt med anbefalinger..

Indtil da har vi kun prøvet taastrup nemlig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad koster det der? Kan ikke se det på hjemmesiden :-)

Dejligt med anbefalinger..

Indtil da har vi kun prøvet taastrup nemlig...

De er også godt gemt :-)

De står her: dogswim.dk

Hun er lidt dyrere end andre, men forholdene er også langt bedre i min verden.

Jeg synes især godt om, at der kun er et bassin og grundplanen er bygget op, så hunde aldrig mødes.

Og så er der sjovt og brugbart med hendes undervandskamera :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
De er også godt gemt :-)

De står her: dogswim.dk

Hun er lidt dyrere end andre, men forholdene er også langt bedre i min verden.

Jeg synes især godt om, at der kun er et bassin og grundplanen er bygget op, så hunde aldrig mødes.

Og så er der sjovt og brugbart med hendes undervandskamera :-)

Det lyder til at være et super godt sted:5up:

Og ja 150 kr. hvoraf ren svømning kun er sat til 15 min er måske lidt dyrt i forhold til taastrup bl.a.

Men hvis stedet er godt, forholdene er dejlige så er det værd at prøve det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder til at være et super godt sted:5up:

Og ja 150 kr. hvoraf ren svømning kun er sat til 15 min er måske lidt dyrt i forhold til taastrup bl.a.

Men hvis stedet er godt, forholdene er dejlige så er det værd at prøve det..

Mine hunde har aldrig kunne svømme mere end et kvarter, så for mig er det fint nok :-) Og grundet Mollie har jeg altid skullet vægte forhold over kvantitet - det er jo ligegyldigt nu, men jeg ville alligevel vælge dogswim fremfor Taastrup.

Hun virker rigtig god til at planlægge ens træning og der er ingen hunde, der blive tvunget i vandet (som jeg har oplevet i Taastrup).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Mine hunde har aldrig kunne svømme mere end et kvarter, så for mig er det fint nok :-) Og grundet Mollie har jeg altid skullet vægte forhold over kvantitet - det er jo ligegyldigt nu, men jeg ville alligevel vælge dogswim fremfor Taastrup.

Hun virker rigtig god til at planlægge ens træning og der er ingen hunde, der blive tvunget i vandet (som jeg har oplevet i Taastrup).

Tja, 15 min. er ikke meget når det kommer til Caia. Når vi har været i taastrup er det næsten blevet til fulde 30 min. :mrgreen:

Men jeg skal klart prøve dogswim, ingen tvivl om det:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker for alle jeres indlæg....:-) Dejligt med lidt forslag fra hunde-folk der kender nogen af svømmehallerne....

Tror vi havner på at prøve den ved Næstved...men er ikke helt sikker endnu:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

• 1 month later...
Gæst Kisbye

Så har vi været i hundesvømmehal med Diesel.

Vi tog til AA hundecenter ved Næstved. Må indrømme at jeg syntes ikke det var en så god oplevelse. Byder mig ikke om den måde man tvinger hundene i vandet...:o( Tror måske nok jeg lige vil tænke over om vi skal afsted igen, og hvis vi skal om vi så skal prøve at finde et andet sted. Brød mig i hvert fald ikke om den måde han håndterede vores hund på i AA hundecenter !!!

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...
Gæst Kia og Heidi

Hej Kisbye

Jeg er da ked af at høre om jeres oplevelse hos AA-hundecenter :cry:

Jeg har gået til svømning med min labrador tæve i Tåstrup og været glad for det, men nu er vi flyttet til Hårlev (Stevns) og leder efter et nyt sted og en svømmepartner med bil. Jeg har nemlig ikek selv bil/kørekort.

Jeg er helt enig i at hunden ikke skal presses i vandet.

Jeg kan se at du vist bor i Køge og fisker (appropos vand) efter om du kunne være interesseret i at prøve at blive svømmepartnere, altså vores hunde?

Min labrador tæve er 9 år og meget nem og afbalanceret og bruges lidt som "terapi" hund overfor især små og usikre hunde.

Hun er absolut ikke bange for vand og kunne måske give Diesel en god oplevelse :-)

Jeg har redningsvest til labrador størrelse og pølsestykker, så vi behøver ikke assistance fra personalet, men kan gøre det helt i vores tempo.

Ja jeg har erfaring med både hundesvømning, træning og adfærdsbehandling og stoler 210% på min hund.

Jeg håber at du vil overveje det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst nina-c

synes godt nok det noget dyrt mange steder jeg svømmer næsten en gang i ugen hos Dortheasminde Hundesvømmehal i hedensted Horsens der giver vi 60 kr pr hund 80 for to samme ejer 10tur 450 pr hund 650 for 2 hunde også har du frit adgang til det hele 30 min pr hund.. Jeg behøver ikke tøre 10 -15 min da jeg har whippets så de svømmer noget mere..

Link til indlæg
Del på andre sites