Gæst The dogfather Skrevet Marts 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 25, 2011 Jeg tror snart sterilisering bliver aktuelt... Siden Victoria kom i løb første gang er hun efterfølgende blevet falsk drægtig i større eller mindre omfang et par måneder efter... Denne gang er det sket igen...sidste år nappede den lille tosse en bamse fra en af mine veninders børn, som hun troligt gik rundt med og puttede med...jeg prøvede flere gange at skjule den, men hun lokaliserede den og fandt den frem... Denne gang har hun så kastet sin kærlighed over min køleskabsmagnet...en lyserød grisebamse med magneter i poterne...ved ikke hvordan hun har fået den ned, men det har hun ihvertfald og så ellers puttet med den i går...jeg tog den selvfølgelig fra hende da jeg opdagede det...og gudhjælpemig om den lille tosse ikke har hentet den igen i...så nu er den også gemt ad vejen... Er der nogen alternativer til sterilisering, eller er det det bedste jeg kan gøre for hende? For hun virker stresset af det... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Marts 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 25, 2011 Jeg tror snart sterilisering bliver aktuelt... Siden Victoria kom i løb første gang er hun efterfølgende blevet falsk drægtig i større eller mindre omfang et par måneder efter... Denne gang er det sket igen...sidste år nappede den lille tosse en bamse fra en af mine veninders børn, som hun troligt gik rundt med og puttede med...jeg prøvede flere gange at skjule den, men hun lokaliserede den og fandt den frem... Denne gang har hun så kastet sin kærlighed over min køleskabsmagnet...en lyserød grisebamse med magneter i poterne...ved ikke hvordan hun har fået den ned, men det har hun ihvertfald og så ellers puttet med den i går...jeg tog den selvfølgelig fra hende da jeg opdagede det...og gudhjælpemig om den lille tosse ikke har hentet den igen i...så nu er den også gemt ad vejen... Er der nogen alternativer til sterilisering, eller er det det bedste jeg kan gøre for hende? For hun virker stresset af det... Nej, der er ingen alternativer.. Altså du kan prøve med galastop, men det er ikke altid det virker.. Og jeg ved ikke, hvor optimalt det er med medicin hver gang:oops: Men ja, vi har været igennem det herhjemme og jeg har ikke fortrudt et eneste sekund, at jeg fik Luna steriliseret.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Marts 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 25, 2011 Nej, der er ingen alternativer.. Altså du kan prøve med galastop, men det er ikke altid det virker.. Og jeg ved ikke, hvor optimalt det er med medicin hver gang:oops: Men ja, vi har været igennem det herhjemme og jeg har ikke fortrudt et eneste sekund, at jeg fik Luna steriliseret.. Takker... Nej jeg synes også det ville være synd med medicin hver gang.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Marts 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 25, 2011 Jeg har prøvet denne gang, bare at lade hende klare det selv Det hjælper jo åbenbart ikke at tage alting fra hende for det sker konsekvent HVER gang hun har været i løbetid :damn: Hun har kastet sin kærlighed på forskellige bamser, og nogen dag har hun slæbt rundt på den ene af dem, selv helt hjem fra min mor og beskyttet den og taget den med i seng. Og det har hun fået lov til. Hun får lov til at putte hvor hun vil, og hun har fået maden op i sofaen. Og det ser ud til at virke, hun glemmer "babyen" inde i soveværelset og leder ikke efter den, men blir glad for at se den om aftenen. De andre bamser ligger også i sofaen, men de ligger i den ene ende af sofaen i fht. hvor vi selv sidder :5up: Det er på forsøgs stadiet så ved ikke om det hjælper i det længere løb, men det virker lovende nu for hun er slet ikke ulykkelig bare lidt velcro Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret Marts 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 25, 2011 Kiki fik galastop hver gang og det hjalp hende utrolig meget mindskede hendes mælkeproduktion og er sikker på det hjalp hende psykisk også... Hun er dog blevet sterriliseret efter mange overvejelser var godtnok ikke glad for hun skulle under kniven og i narkose.. Men er rigtig glad for beslutningen den dag i dag det har virkelig givet hende meget mere livskvalitet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 25, 2011 årh en lille lyserød grisebasse med magneter i benene er da også nuuuuuuuttet:lun: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Marts 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2011 Jeg har prøvet denne gang, bare at lade hende klare det selv Det hjælper jo åbenbart ikke at tage alting fra hende for det sker konsekvent HVER gang hun har været i løbetid :damn: Hun har kastet sin kærlighed på forskellige bamser, og nogen dag har hun slæbt rundt på den ene af dem, selv helt hjem fra min mor og beskyttet den og taget den med i seng. Og det har hun fået lov til. Hun får lov til at putte hvor hun vil, og hun har fået maden op i sofaen. Og det ser ud til at virke, hun glemmer "babyen" inde i soveværelset og leder ikke efter den, men blir glad for at se den om aftenen. De andre bamser ligger også i sofaen, men de ligger i den ene ende af sofaen i fht. hvor vi selv sidder :5up: Det er på forsøgs stadiet så ved ikke om det hjælper i det længere løb, men det virker lovende nu for hun er slet ikke ulykkelig bare lidt velcro Jeg har gjort det samme som dig. Altid ladet hende have sit pivedyr. Hunden har hvalp- ergo tager man da ikke hvalpen fra den.. Nu blev hun så steriliseret af anden årsag, men det har jeg godt nok ikke fortrudt! Dejlig stabil og glad hund man får og da dyrlægen kunne fortælle mig at hunden har 45 % risiko for knuder i mælkekirtlerne hvis de bliver falsk gravide, så kan jeg ikke lade være med at tænke på hvad jeg kunne have sparret mig selv og sheila for ved at hun var blevet steriliseret tidligere;-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Marts 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2011 Ups...tog bamsen fordi jeg troede det forstærkede adfærden.... Men tak for alle de gode svar... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Marts 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2011 Ups...tog bamsen fordi jeg troede det forstærkede adfærden.... Men tak for alle de gode svar... Jeg tog også altid legetøj væk.. Og gjorde det lige inden vi gik på tur, så det var væk, når vi kom hjem igen.. Og holdte det væk.. Så du har gjort det rette... I mine øjne.. Jeg ville aldrig bekræfte hunden i det, men sådan er vi så forskellige:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts