Gæst sonir Skrevet Marts 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 27, 2011 Jeg skal lige høre jeres erfaringer med foder/vandskåle. Vi har pt nogen at stål, og de blir enormt hurtigt beskidte og nussede. Faktisk så blir de grimme. Hvad bruger i? Er der andre ting der er bedre? Plastic, porcelæn eller noget helt 3.??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Marts 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2011 Vi bruger nogle i keramik, vi har godt nok 2 men han bruger reelt kun vandskålen. Jeg synes dog jeg har læst at nogle hunde kan få allergiske reaktioner af den glasur der bliver brugt på keramikskålene :hmm:det er ikke noget vi har oplevet, men ellers ville vi skifte over til stål Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Marts 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2011 Vi bruger disse: De er billige (omk 20kr) og nemme at holde rene... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Marts 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2011 Vandskålen er denne: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Marts 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2011 Vand i plastik, mad i metal (eller på gulvet, eller i haven -når den bliver hegnet ind). Det er helt tilfældigt, ikke af nogen årsag. Vandskålen er bare god stor så der er nok til både hunde og katte Hvis dine skåle bliver nussede kunne det være du skulle prøve at vaske dem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst sonir Besvaret Marts 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2011 Haha, de blir skam vasket, men det er som om de træklker alt til sig, så derfor overvejer vi at skifte dem ud. Jeg ville dog høre om andre havde samme problem, få så kunne det jo være ligemeget med at skifte dem ud. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret Marts 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2011 Stål er til gengæld nemt at afkalke - det er umuligt med plastik. Jeg bruger eddike til at afkalke vores og så skinner de som katte... i måneskin Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Marts 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2011 Vi bruger stål skåle til vand, de kommer i opvaskemaskinen dagligt og jeg synes ikke det er et problem at de bliver nusset :hmm:. Madskåle bruger vi slet ikke . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Calico Besvaret Marts 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2011 Haha, de blir skam vasket, men det er som om de træklker alt til sig, så derfor overvejer vi at skifte dem ud. Jeg ville dog høre om andre havde samme problem, få så kunne det jo være ligemeget med at skifte dem ud. Jeg bruger stålskål det ene sted og en lille gulvspand det andet sted. Mine hunde får nyt vand hver dag, :slem: somme tider flere gange i løbet af en dag alt efter, hvor meget de drikker og hvor meget savl og jord :stupid:der komme med ned i skålen/spanden. Og så svinger jeg lige en børsten eller nanosvamp ned i skålen/spanden før skålen fyldes igen. Så mine hundes skåle/spande bliver også beskidte :slem: men er det for slemt kommer de en tur i opvaskermaskinen :blink: Kalk, hvis opvaskeren ikke klarer det, tages med en gang afkalker(citronsyre) efter behov. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stitch Besvaret Marts 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2011 Vi har 2 stålskåle til vand (en til soveværelset og en til daglig i stuen) og en plastik til mad. Fodrer 2 gange dagligt og skålen vaskes op efter hvert måltid - vandskålen vaskes hver/hver anden dag og vand skiftes nogle gange dagligt. Synes bare stål virker "renest" og så var det de skåle vi lige faldt over en dag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret Marts 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2011 Vi har også stål skåle - en til vand og en til mad. Men synes ikke at vi har problemer med, at de bliver nusset. Det eneste som bliver lidt nusset er selve stativet (vi bruger det dog ikke pt, da Martha endnu har foderet på gulvhøjde men skal til at have fundet det frem), og det klarer vi ved jævnlig grundig rengøring med skurebørste:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Marts 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2011 Jeg bruger stålskåle (på stativer), og oplever heller ikke at de bli'r nussede. Men det kommer måske også an på hvad man mener med nussede..? Vandskålene bli'r selvfølgelig kalket til på indersiden med jævne mellemrum, men det ta's jo nemt med eddike. På ydersiden er de fine, synes jeg. Jeg kører mine i opvaskemaskinen en gang imellem, ellers får de som regel bare en hurtig opvask i hånden. Udover den grundige vask hundene selv sørger for... Jeg bruger porcelænsskåle til kattene. De er nødt til at være lidt tunge i det, ellers bli'r de skubbet rundt med. De bli'r til gengæld mere nussede, synes jeg, og ryger i opvaskemaskinen tit og ofte! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Marts 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2011 Vi har en der minder lidt om den her, vores er godt nok ikke så høj, og vores har heller ikke ben ligesom den her. Men de minder meget om hinanden. OG DEN KAN IKKE ANBEFALES :stupid: Når han drikker vand af den, løber det ned af siden på den og har ødelagt vores gulv fordi vi ikke lige havde opdaget det, det ene døgn. Og vandet løber ind under skålen, og der danner sig en lille sø under skålen. Og den bakke/stativ er ikke helt nem at gøre ren da den er så gigantisk . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Marts 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 28, 2011 Ja, altsaa man kan jo vaelge en skaal i sort eller brunt, saa ses snavs ikke saa godt:5up:, men jeg kan netop lide at snavs viser sig ( mere ved )staal, for saa vasker jeg dem automatisk oftere. Altsaa hver dag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts