Hop til indhold

Skånekost?


Manse
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Da Manse har fået meget dårlig mave igen, var jeg oppe ved dyrlægen og købe noget zoolac og noget skåne foder til ham, hun mente at det var bedre end at lave noget selv... Men det nægter han altså at spise...

Så nu vil jeg selv prøve at lave det med kylling og ris.

 

Men hvordan bærer jeg mig lige ad?

Skal jeg bare koge ris og kylling? I samme gryde? Og hvorlænge??

 

Håber nogen kan hjælpe!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Da Manse har fået meget dårlig mave igen, var jeg oppe ved dyrlægen og købe noget zoolac og noget skåne foder til ham, hun mente at det var bedre end at lave noget selv... Men det nægter han altså at spise...

Så nu vil jeg selv prøve at lave det med kylling og ris.

 

Men hvordan bærer jeg mig lige ad?

Skal jeg bare koge ris og kylling? I samme gryde? Og hvorlænge??

 

Håber nogen kan hjælpe!

 

Du skal koge ris til de er udkogte.. Dvs du koger en portion ris i dobbelt portion vand (mindst.. jeg tilsætter nogle gange mere vand undervejs) og når de er kommet i kog, lader du dem simre i 1 times tid.. Så de er udkogte..

 

Så koger du en kylling eller kyllingefileter, hvis det er nemmere.. Du kan også prøve med fisk, det gør jeg.. Hvid fisk (f.eks sej), torskerogn eller fiskeboller.

 

Og så blander du en portion ris og fisk/kylling og rører evt sammen med a38.. Jeg blander det aldrig sammen før lige før servering.. Og koger altid rigelig med ris, så der er til et par dage..

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for de hurtige svar :-D

 

Jeg har købt nogen kylling inderfilet, det var det de havde i Netto.

Kan jeg koge det for længe eller?

 

Nææh det skal jo bare lige være gennemkogt, så tror ikke det er mere end 10 minutter de skal koge:-D

Forresten det er bare små potioner han skal ha ikk? Og så flere gange om dagen, eller hvordan er det?

 

Jo det gør jeg.. Små portioner og ofte..:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger tit fiskepinde, fordi det er dødnemt. Gi'r dem først lidt mikro, så er paneringen lige til at pille af. Så får de igen mikro, nu med lidt vand, så bli'r de kogt/dampet i løbet af ingen tid. Det er også nemt at portionere, frem for at skulle bøvle med plasticforpakket kylling/fisk, der skal skæres ud og gøres ved. Med fiskepindene piller jeg bare én eller to pinde ud af pakken, som bare kan smides i fryseren igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...