Hop til indhold

Sår, behandling på gammel hund?

Gæst Ixus
 Share

Recommended Posts

Hej!

Det er nok desværre sidste udkald for min gamle hund på 14 år, men så længe den ikke ligner en hund der har ondt så forsøger man vel at behandle. Desuden virker den skam glad nok, har ikke spise besvær og vil meget gerne lege og gå tur.

Nå, men til sagen, hunden har fået to år på underlivet, som tilsyneladende generer den voldsomt, da der bliver slikket på dem når den ligger i sin kasse. Der sidder desværre to knuder lige der, så vi forventer at det er knuder af den grimme slags.

Hvad kan man gøre for at lindre på irritationen, kan man købe specielle plastre til en hund, eller hvad gør man?

Link til indlæg
Del på andre sites

:5up:

Tænker med gru på Mega som gik rundt og var meget syg.

Ja, samme med Bo. Det kan godt være at dyrlægen siger aflivning når man dukker op, og man bliver ulykkelig over at miste sin hund. Men i det mindste bliver sorgen ikke blandet med dårlig samvittighed over at have ladet hunden lide alt for længe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Well, jeg er da enig med jer I den skal til dyrlæge, jeg er da blevet overbevist om det skal fremrykkes til denne uge.

Jeg skal blot pointere at det virker en kende bizart at aflive en hund, just in case, for det kunne jo være den har smerter. Det kunne også være den ikke havde. Jeg har trods alt kendt kræet i snart 15 år, og set det være i grimme smerter (det kunne heldigvis behandles effektivt!).

Der er ikke nogen tvivl om at vi er ved at nå enden, men den ikke helt nået - endnu (med mindre dyrlægen mener noget andet).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal blot pointere at det virker en kende bizart at aflive en hund, just in case, for det kunne jo være den har smerter. Det kunne også være den ikke havde.

Det er jo netop det vi har dyrlægerne til. Det er deres job at afgøre den slags tvivlstilfælde.

Jeg håber på det bedste for jer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ixus... Jeg forstår, at du ikke forventer at din hund kan leve så meget længere.......

Pas på du ikke tager afstand fra hunden før tid.. Det ønsker du jo heller ikke. Din hund er stadig din ven. Ikke en "den":lun:.

Jeg kan ikke af dine indlæg se, om din hund er en han eller en tæve? Om det er en stor eller lille hund, hvilken race, det er eller om hunden er kastreret/steriliseret. :???:

Altsammen ting, der har betydning for risikoen for om hunden nu er døende, --eller ej.

Start med at fortælle hundens navn, køn og race.

Og fortæl så hvor du og hunden går tur sammen.....

Fortæl hvor længe hunden har haft de knuder og hvor store de er.

Et par sår på underlivet KAN jo være en skade fra nogle spidse grene i et krat.. Knuderne kan være betændelse. Bylder, der er smertefulde og ubehagelige.. Men som slet ikke behøver at være dødelige.. :genert:

Hvis knuderne er kommet først, så kan det være fedtknuder, der først er begyndt at genere, nu der er gået hul på..

Fedtknuder kan tit bortopereres i lokalbedøvelse, mens hunden får en sprøjte at sove på.

DERFOR skal knuder altid undersøges af en dyrlæge.

Link til indlæg
Del på andre sites