Aslan Skrevet Marts 29, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 29, 2011 Der humper hvalpe. Nogle bekendte havde en lab, og fik en hvalp, og endte med at få labben kemisk kastereret fordi den humpede hvalpen. Og her i weekenden humpede aslan luften, når han snusede Martha bag til. Og han var meget interesseret i at snuse dernede og slikke. Men hvorfor????? Hvorfor er min hund lidt fucked op i hovedet? Altså, dominans burde det ikke være, ej heller sexualitet, han virkede ikke videre stresset. Usikkerhed kan jeg heller ikke rigtig firestille mig det skulle være, da han jo har leget med hvalpe før I starten fik han lov til lige at snuse og slikke, men derefter blev det faktisk forbudt, og derefter stoppede vi ham så hurtigt vi kunne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Marts 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 30, 2011 Jeg ved det heller ikke, men skulle jeg give et bud ville det være at hanhunde sjældent har mulighed for at have ret meget med hvalpe at gøre og derfor ikke helt ved hvordan de skal gebærde sig. Det kan også bare være at nogle hanhunde humper alle der ikke lugter af hanhund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret Marts 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 30, 2011 Tjae.. Min Dexter har jo også en forkærlighed for at humpe små hvalpe:oops: Han havde jo boet ved opdrætteren indtil han var 5 mdr og så har han været på besøg der mindst én gang om måneden siden. Så han burde være vant til hvalpe, men næsten hver gang forelsker han sig i en hvalp, som han prøver at parre (Jeg har lidt opdrætteren mistænkt for at hun ikke lukker så mange hvalpe ud i nærheden af ham længere på grund af hans opførsel:oops:). Han har én gang forelsket sig i en kastreret hanhund, som han også prøvede at parre. Men elllers så har han jo været med til udstillinger, hvor han har 'fulgtes' med opdrætterens hvalpe og han har været med i Hvidovre i december til træf hos xbillenx, sammen med adskillige hunde - Og de gange har han end ikke prøvet på det hele dagen.. Derudover har han mødt hunde i hundeskoven -dog ikke så mange helt små hvalpe- og der har han aldrig lagt an til at parre. Så jeg har også spekuleret meget i det.. For synes at det er pinligt og frustrerende, at han gør det. Jeg har spekuleret i om det skyldes stress/begejstring, men så kan jeg ikke regne ud hvorfor han ikke har gjort det i andre situationer med mange hunde og hvorfor han så gør det ved opdrætteren -et sted, som han burde kende ret godt til, som derfor ikke burde stresse ham så meget.. En helt anden teori er, at det er de hanhvalpe, som ikke bliver 'rigtige' hanhunde:blink: Han har nemlig haft en KÆMPE forkærlighed for Atticus (Den dejligste hanhvalp fra opdrætteren) og i en alder af 9 mdr. letter Atticus stadig ikke ben (Det er meget sent for en löwchen):hmm: Så jeg kender i hvert fald også til issuet.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Marts 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 30, 2011 jeg kender det også halfdan humper "bløde" tæver, hvalpe og andre unge hanhunde, så han er i virkeligheden til det hele. det virker på mig nærmest som auto-adfærd, altså sådan noget lidt mekaniseret, nærmest uden for hans bevidsthed. og når han først går i gang, må vi oftest stoppe legen fuldstændigt og sætte ham i snor, for han er ikke selv i stand til at bryde "fikseringen". Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Marts 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 30, 2011 Aslan teede sig næsten som om Martha var en løbsk pige, så jeg jeg har tænkt om det måske er fordi han forbinder hvalpe duften med noget godt, og i hans voksen alder, er den gode duft ligeså god som løbske tæver, og så handler han ud fra den erfaring? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret Marts 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 30, 2011 jeg kender det også halfdan humper "bløde" tæver, hvalpe og andre unge hanhunde, så han er i virkeligheden til det hele. det virker på mig nærmest som auto-adfærd, altså sådan noget lidt mekaniseret, nærmest uden for hans bevidsthed. og når han først går i gang, må vi oftest stoppe legen fuldstændigt og sætte ham i snor, for han er ikke selv i stand til at bryde "fikseringen". Har præcis den samme opfattelse af Mio :hmm: og det er jo ikke fordi han på noget tidspunkt er blevet opfordret til at gøre det, vi siger altid nej og fjerner ham når han gør det - det er bare somom hjernen er slået totalt fra - har engang løftet ham op i selen (bagbenene var på jorden ), og der var ingen reaktion overhovedet på det - tror seriøst ikke han har for mange brikker at flytte rundt på nogle gange Har jo også set ham forsøge at "humpe" vores tidligere kat Pippi :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Marts 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 30, 2011 Har jo også set ham forsøge at "humpe" vores tidligere kat Pippi :stupid: Den har jo også 4 ben og en hale, og har samme størrelse som nogle hunde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret Marts 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 30, 2011 Den har jo også 4 ben og en hale, og har samme størrelse som nogle hunde Det er jo det den har! :damn: Man stopper da lige op og tænker "hva' f*'en har den hund lige gang i med at luske mærkeligt rundt om katten og virke lidt forvirret over hvor poterne skal placeres??" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Marts 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 30, 2011 Det er jo det den har! :damn:Man stopper da lige op og tænker "hva' f*'en har den hund lige gang i med at luske mærkeligt rundt om katten og virke lidt forvirret over hvor poterne skal placeres??" Her forsøger Obelix også at humpe vores unge hankat :damn:. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret Marts 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 30, 2011 Elvis (hanhund på knap 4 år) mødte en hvalp for første gang igår (altså han har mødt hvalpe før, men det var første gang han mødte denne her hvalp) og til at starte med hvor han var noget overgearet, lavede han humpebevægelser... efterhånden som han slappede af omkring hvalpen holdt han op med at humpe rundt. Tror at Ascha har ret - det er begrænset hvor mange hvalpe Elvis har mødt, og han virkede som om han ikke helt vidste hvad ben han skulle stå på - også fordi han blev lidt oppe at køre. Ozzie (tæve på 6 år) var, som hun plejer, meget rolig omkring hvalpen. Hun har mødt betydeligt flere hvalpe end Elvis har, og hun har aldrig humpet hvalpe... eller bare noget der lignede. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Marts 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 30, 2011 Elvis (hanhund på knap 4 år) mødte en hvalp for første gang igår (altså han har mødt hvalpe før, men det var første gang han mødte denne her hvalp) og til at starte med hvor han var noget overgearet, lavede han humpebevægelser... efterhånden som han slappede af omkring hvalpen holdt han op med at humpe rundt. Tror at Ascha har ret - det er begrænset hvor mange hvalpe Elvis har mødt, og han virkede som om han ikke helt vidste hvad ben han skulle stå på - også fordi han blev lidt oppe at køre. Ozzie (tæve på 6 år) var, som hun plejer, meget rolig omkring hvalpen. Hun har mødt betydeligt flere hvalpe end Elvis har, og hun har aldrig humpet hvalpe... eller bare noget der lignede. halfdan møder hvalpe flere gange om ugen - der er jo mange hunde herinde i byen. og oftest er det i situationer, hvor de har tid og mulighed for at få lov at lege/hilse/snuse lidt sammen. han har altid mødt mange både yngre og ældre hunde dagligt. og han vil altså humpe dem alligevel man hører jo mange tusind teorier - "sikke han dominerer" er desværre den jeg hører oftest, selv om det bestemt ikke er det jeg ser. men jeg er faktisk tilbøjelig til at tænke, at det må være hormoner, lystenhed eller hvad man nu vil kalde det. altså ren urhjerne. at det simpelthen er deres duft/mangel på duft der trigger den galopperende testosteron. jeg har ikke noget som helst at have det i, andet end at jeg oplever, at det kommer i perioder - hvilket måske kunne være pg.a. svingende hormonniveauer? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Marts 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 30, 2011 Svingende homoner? Altså, der er noget der dufter godt for tiden (fandt jeg lige ud af igår aftes :damn: ) , men kan han have taget det med først til Mårslet og dagen efter til Horsens? :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bille Besvaret Marts 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 30, 2011 Mille har aldrig humpet nogen :klap: Jessie humper Mille i nakken (når Mille ligger ned er det der hun kan nå, hun sidder med et ben på hver side af Milles hovede og humper løs :stupid:). Det sker når de leger og Jessie bliver kørt lidt op, men det er ikke så slemt nu, som det har været Freddie humper engang imellem vores ben, men det er kun når han har hoppet op ad os et par gange og vi ikke tager ham op, så tror jeg han bliver frustreret over ikke at komme op på armen og så får benet lige en humpetur :slem: Mine forældres Zoffi ser sjældent andre hunde end Jessie og Zoffi humper en bestemt sofapude :hmm: men kun når min mor ikke er der, for hun ved min mor ikke vil have det Så jeg kan heller ikke se en sammenhæng mellem de 3 hundes adfærd andet end at de alle er løver :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Marts 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 30, 2011 Svingende homoner? Altså, der er noget der dufter godt for tiden (fandt jeg lige ud af igår aftes :damn: ) , men kan han have taget det med først til Mårslet og dagen efter til Horsens? :hmm: altså jeg ved det ikke men halfdan havde en periode, da han var 6-7 måneder, og så er han lige begyndt igen - imellem de to perioder var det sjældent, og helt klart anderledes, der var det typisk efter længere tids leg, altså stress eller opkørthed. nu jeg tænker over det, kan det også være, at humperiet egentlig falder sammen med perioder med mange løbetidstæver? det ville jo passe meget godt ... måske er det al den lækre lugt i græsset, der gør dem rundtossede? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret Marts 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 30, 2011 halfdan møder hvalpe flere gange om ugen - der er jo mange hunde herinde i byen. og oftest er det i situationer, hvor de har tid og mulighed for at få lov at lege/hilse/snuse lidt sammen. han har altid mødt mange både yngre og ældre hunde dagligt. og han vil altså humpe dem alligevel man hører jo mange tusind teorier - "sikke han dominerer" er desværre den jeg hører oftest, selv om det bestemt ikke er det jeg ser. men jeg er faktisk tilbøjelig til at tænke, at det må være hormoner, lystenhed eller hvad man nu vil kalde det. altså ren urhjerne. at det simpelthen er deres duft/mangel på duft der trigger den galopperende testosteron. jeg har ikke noget som helst at have det i, andet end at jeg oplever, at det kommer i perioder - hvilket måske kunne være pg.a. svingende hormonniveauer? Jeg er tror heller ikke det handler om dominans - tvært imod så synes jeg det virker som lidt dårlig opførsel (altså når hunden decideret humper en anden - Elvis humpede bare ud i luften) som andre (voksne) hunde som regel frabeder sig ret skarpt - det er i hvert fald min erfaring. Med Elvis virkede det som sagt på mig som om han var lidt i vildrede med hvad han skulle op og lidt for oppe at køre, men tror sagtens du kan have ret i at det istedet eller samtidig kan have noget at gøre med lidt vilde hormorner og som en anden skrev at det er en slags mekanisk handling. Men synes tråden her indikerer at det oftest er hanhunde, der humper - ret spændende synes jeg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Marts 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 30, 2011 Jeg er tror heller ikke det handler om dominans - tvært imod så synes jeg det virker som lidt dårlig opførsel (altså når hunden decideret humper en anden - Elvis humpede bare ud i luften) som andre (voksne) hunde som regel frabeder sig ret skarpt - det er i hvert fald min erfaring. Med Elvis virkede det som sagt på mig som om han var lidt i vildrede med hvad han skulle op og lidt for oppe at køre, men tror sagtens du kan have ret i at det istedet eller samtidig kan have noget at gøre med lidt vilde hormorner og som en anden skrev at det er en slags mekanisk handling. Men synes tråden her indikerer at det oftest er hanhunde, der humper - ret spændende synes jeg. det var også mig der skrev mekanisk det er i hvert fald tydeligt for mig, at det ikke er "oppe i hjernen" at humperiet foregår, halfdan ser ud som om, at han slår det hele fra, og bare "kører derudad" - og så er jeg også enig i, at det fra andre hunde opfattes som dårlig opførsel! undtagelsen er visse jævnaldrende og jævnbyrdige hanhunde, hvor det af og til virker som om, at humperiet er en gensidig del af legen som de skiftes lidt til lige som de skiftes til at være den der løber efter den anden osv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret Marts 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 30, 2011 det var også mig der skrev mekanisk det er i hvert fald tydeligt for mig, at det ikke er "oppe i hjernen" at humperiet foregår, halfdan ser ud som om, at han slår det hele fra, og bare "kører derudad" - og så er jeg også enig i, at det fra andre hunde opfattes som dårlig opførsel! undtagelsen er visse jævnaldrende og jævnbyrdige hanhunde, hvor det af og til virker som om, at humperiet er en gensidig del af legen som de skiftes lidt til lige som de skiftes til at være den der løber efter den anden osv. Aha, det var dig, der kom med det gode udtryk. :5up: Jeg forstår godt hvad du mener - når jeg har set hunde humpe ser det også ud som om det bare kører derudaf når de først kommer igang (må også være super selvforstærkende). Fnis, sikke en leg altså... sidder egentlig og er meget glad for min tævehund nu. Hun leger bare "hvem kan ignorere hinanden mest" med andre jævnbyrdige tæver. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Marts 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 30, 2011 Dumle ville gerne ved Nova i starten (de første to dage ca.), men så var det som om han fandt ud af hvad hun var for en størrelse og så gik det over helt af sig selv. I sidste uge mødte han en lille cairn hvalp (hanhund). Han snusede længe til den og lagde så an til at humpe. Jeg tror det har noget at gøre med, at han har lidt svært ved at finde ud af hvad de der hvalpe er for nogle størrelser. Så altså en smule usikkerhed og en smule stress (og så hjalp det nok ikke at han lige havde leget med en tævehund der var på vej i løbetid og havde snust til en masse tævehundelugte på turen). Jeg tror godt det kan have noget at gøre med at de der hvalpe har en helt speciel lugt. Jeg oplever det også ofte ved kastrerede hanhunde. Disse ville Dumle også humpe i starten, men her tror jeg også det var noget med at han ikke helt kunne finde ud af hvad de var for nogle størrelser. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret April 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 2, 2011 Og så i dag møder vi en coker hvalp. Den hopper og danser, og Aslan laver playbow og leger med den. Ingen problemer, Aslan blev helt hvalp igen næsten......... IMENS han går rundt i homon forstyrrelser i form af løbske dejlige tæve dufte :hmm::hmm::hmm: Han er satme underlig :roll::roll: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst FrøkenWhipsy Besvaret April 2, 2011 Rapporter Share Besvaret April 2, 2011 altså jeg ved det ikke men halfdan havde en periode, da han var 6-7 måneder, og så er han lige begyndt igen - imellem de to perioder var det sjældent, og helt klart anderledes, der var det typisk efter længere tids leg, altså stress eller opkørthed. nu jeg tænker over det, kan det også være, at humperiet egentlig falder sammen med perioder med mange løbetidstæver? det ville jo passe meget godt ... måske er det al den lækre lugt i græsset, der gør dem rundtossede? Qairo er RIGTIG slem til at humpe! Ikke ben men kun andre hunde. Det er lidt flovt - øv. Men jeg har klart samme oplevelse som dig at det er efter længere tids leg osv. som om det lidt stress-relateret/opkørthed. Håber han bliver lidt mindre liderbuks med alderen så han ikke skal gennemhumpe alle de hunde vi møder :damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts