Hop til indhold

Klipning af Old English Sheepdog - Hjælp


Gæst kirneh
 Share

Recommended Posts

Gæst kirneh

I det boligområde hvor jeg bor, bor også en gammel mand med en Old English Sheepdog.

Han er MEGET dårlig gående, og har lige mistet sin kone.

 

Problemet er nu at han har en Old English Sheepdog som slet ingen pelspleje får. Så dens pels er fuldstændig filtret sammen.

 

Vi har snakket med ham om det. Han er selv ked af det men siger at han ikke kan få nogen til at komme ud og klippe hunden da pelsen er så filtret.

 

Vi vil meget gerne hjælpe til så hunden igen kan få det godt. Den er ret gammel, så tror egentlig de hygger sig godt de 2. Den skal bare have styr på den pels igen.

 

Vi bor i Ballerup området. nogle gode råd ?

Findes der en hundeklipper der vil komme ud og ordne pelsen ?

Eller kan man evt selv gøre det med en trimmer ?

Redigeret af kirneh
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Jeg vil anbefale at barbere den helt ned og så holde den ultra kortklippet. Det må manden kunne holde ved lige med det rigtig udstyr.

 

Jeg kender Bearded Collies der er klippet helt ned, bortset fra ørerne og halen. Og de trives med det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis pelsen er meget filtret, så ville jeg (hvis det var en i mit boligområde) tilbyde at tage vovsen til trimmeren selv. Jeg går ud fra, at han ikke selv har taget den afsted på grund af manglende transportsmuligheder.

 

En meget filtret pels skal uerfarne ikke begynde at rode rundt i, da det kan være meget smertefuldt for hunden :( og så er det bedst med en proff., der ved hvordan man skal gøre.

 

Måske det er en mulighed?

 

De færreste hundefrisører kører ud, da de gerne vil have deres udstyr ved hånden (f.eks. trimmeborde, der selv kører op og ned osv.) og på grund af tidsforbruget.

 

Et andet alternativ er at tage kontakt til racens specialklub og høre om der evt. var en erfaren kender af racen/trimmer, der havde lyst til at hjælpe i mandens hjem.

 

MVH

Wivian

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Hvor er det dejligt at du vil hjælpe :5up:

 

Sådan en filtret pels giver smerter, så det ville være rigtigt godt at få hjulpet hunden af med den pels, og måske også jævnligt fremover :-)

 

Er der ikke nogle lokale frisører i kan ringe til?

 

Jeg selv har haft besøg af en dygtig hundefrisør i mit hjem til en meget filtret hund da jeg havde en omplaceringshund boende, det var rigtigt godt, men hvis det ikke kan lade sig gøre ville det være super hvis i kunne køre hunden :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kirneh

Vi har snakket med 2.

Den ene ville ikke køre ud.

Den anden kunne vi vist godt lokke, men der var først tid sidst i august.

 

Men undersøger lige videre. Hvordan jeg skulle få en hund på 40 kg ? ind i min bil som ikke selv kan, eller måske vil aner jeg ikke :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har snakket med 2.

Den ene ville ikke køre ud.

Den anden kunne vi vist godt lokke, men der var først tid sidst i august.

 

Men undersøger lige videre. Hvordan jeg skulle få en hund på 40 kg ? ind i min bil som ikke selv kan, eller måske vil aner jeg ikke :)

 

Ballerup er ikke længere væk, end at jeg gerne kommer og hjælper. Jeg har en bil hvor hunden kan komme ind på bagsædet hvis den hellere vil det og når jeg ikke har tændt bilen er den ret lav at komme ind i (hvis det kunne være en hjælp).

 

Dejligt at du tager dig af det. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Karumski

Hvor er det bare dejligt, at der findes mennesker som dig, som vil hjælpe andre mennesker, som har brug for hjælp. :5up:

 

Jeg er selv hundefrisør, men der er lige lovlig langt til Ballerup, så jeg kan nok desværre ikke hjælpe. :cry:

 

Men jeg tror også at det meste rigtige vil være, at du kører hunden til en hundefrisør. Hundefrisøren har muligvis et hæve-sænkebord, som jo gør livet som hundefrisør noget lettere, ihvertfald når det er store man arbejder med. Og sådan et, er jo svært at tage med under armen. :lol: Derudover skal der jo bruges meget udstyr til klipningen, som også skal tages med ud i et hjem.

 

Så jeg tror at det mest rigtige vil være at du kører hunden til frisøren. Kan du ikke få en til at hjælpe dig med, at få hunden op i bilen (en der løfter forenden og en anden der løfter bagenden af hunden). Når du så skal hente hunden ved frisøren, kan du sikkert få frisøren til at hjælpe dig.

 

Håber at du finder en god løsning på problemet og at hunden bliver klippet hos en god hundefrisør. :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kirneh

Mange tak for jeres response.

 

Som det ser ud pt har vi fået et nummer på en hundetaxi.

Dem tror jeg lige vi skal snakke med. Måske de har en lille minibus med lift :)

 

Jeg gik for nyligt igennem en skulderoperation så jeg må kun løfte et par kilo.

 

 

Ascha: det er sødt af dig at ville hjælpe. Vi må lige se hvad det ender med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kirneh

Så ser det ud til at vi har fundet en løsning :)

 

Der bor en hundeklipper 2 km fra os fandt vi frem til. Han har tid i næste ugen.

Da vi fortalte ham vores historie sagde han at han ville gøre det for 600 kroner. han regner med at det tager ca 5 timer ! (han har klippet sådan en sammenfiltret fyr før).

Og så vil han selv køre hunden hjem til ejeren bagefter.

Det er virkelig flot syntes jeg.

 

Så vi (min kone og jeg) er rigtig glade lige nu.

Nu skal vi så bare have snakket med manden og høre om han har pengene til det.

Og så skal vi have fat i et par naboer der kan hjælpe med at få hunden ind i vores bil den morgen (jeg må jo ikke løfte).

 

 

Jeg regner med at tage et før og efter billede så i kan se den dejlige vovse :)

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Der bor en hundeklipper 2 km fra os fandt vi frem til. Han har tid i næste ugen.

Da vi fortalte ham vores historie sagde han at han ville gøre det for 600 kroner. han regner med at det tager ca 5 timer ! (han har klippet sådan en sammenfiltret fyr før).

Og så vil han selv køre hunden hjem til ejeren bagefter.

Det er virkelig flot syntes jeg.

Det er da meget flot af ham. :-D Jeg håber bare at han ved, og tager hensyn til, at det er en ældre hund som ikke orker at stå op i 5 timer. Ja undskyld jeg måske lyder lidt negativ men det kan være noget man selv skal gøre opmærksom på. :(

 

Så vi (min kone og jeg) er rigtig glade lige nu.

Nu skal vi så bare have snakket med manden og høre om han har pengene til det.

Det håber jeg da virkelig. Den kan jo ikke have det sådan, som den har det nu. Ellers må vi lave en indsamling herinde.

 

Jeg regner med at tage et før og efter billede så i kan se den dejlige vovse :)

Det synes jeg lyder rigtig godt. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kirneh

Jeg kender ikke til hundeklippere da min egen hund er en labrador.

 

Men han var meget flink at snakke i telefon med, og lød oprindelig glad for at vi havde taget opgaven på os. også derfor han tilbød selv at køre dyret hjem efter endt klipning.

 

Han er klar over at det er en gammel hund, og jeg vælger at stole på at hunden vil have det godt :-)

 

Om det så skal være 5 hårde timer for den, opvejer resten af tiden det jo nok når den igen kan gå og lægge sig uden at hårene er ved at blive hevet ud af kroppen på den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kirneh

Så lykkedes det sørme :-)

 

Vovsen blev klippet i dag.

 

Den var bestemt ikke enig i at den skulle med os i dag. Men vi fik den ind i bilen.

Hos hundeklipperen var den åbenbart også rimelig nervøs da den sked hele hans sallon til. Heldigvis tog han det pænt og med godt humør. Den kom ind og ligge og slappe lidt af inden han gik i gang.

 

Jeg har ikke snakket med ham endnu (ringer i morgen) men det skulle være gået fint. Jeg var ovre og se hunden i dag, og den lå og sov uden for så fin og korthåret :)

Den har nok været rimelig træt efter en lang dag i saloonen :)

 

Her er et par før og efter billeder. De er taget med mobilen og derfor pænt ringe.

 

FØR:

DSC00158.jpg

 

DSC00161.jpg

 

EFTER:

DSC00163.jpg

 

Han ville også selv tage et par før og efter billeder da han sagde det var det "værste" tilfælde han endnu havde set.

 

Han ville også klippe den helt kort da der jo er langt imellem den kan komme forbi til en trimmer. Vil ikke tro den overlever til en tur til (er meget gammel).

Men i det mindste kan den bedre slappe af nu hvor den ikke har ondt pg.a. pelsen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Så lykkedes det sørme :-)

 

Vovsen blev klippet i dag.

 

Den var bestemt ikke enig i at den skulle med os i dag. Men vi fik den ind i bilen.

Hos hundeklipperen var den åbenbart også rimelig nervøs da den sked hele hans sallon til. Heldigvis tog han det pænt og med godt humør. Den kom ind og ligge og slappe lidt af inden han gik i gang.

 

Jeg har ikke snakket med ham endnu (ringer i morgen) men det skulle være gået fint. Jeg var ovre og se hunden i dag, og den lå og sov uden for så fin og korthåret :)

Den har nok været rimelig træt efter en lang dag i saloonen :)

 

Her er et par før og efter billeder. De er taget med mobilen og derfor pænt ringe.

 

FØR:

DSC00158.jpg

 

DSC00161.jpg

 

EFTER:

DSC00163.jpg

 

Han ville også selv tage et par før og efter billeder da han sagde det var det "værste" tilfælde han endnu havde set.

 

Han ville også klippe den helt kort da der jo er langt imellem den kan komme forbi til en trimmer. Vil ikke tro den overlever til en tur til (er meget gammel).

Men i det mindste kan den bedre slappe af nu hvor den ikke har ondt pg.a. pelsen

 

Dejligt det lykkedes for jer :5up:

 

Ja, det ligner Muffs pels (omplaceringshund), da jeg fik Karumski til at klippe hende:shock:

 

Så det har gjort ondt!

 

Måske kunne klipperen komme hjem til den gamle og holde det nede?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kirneh

Mange tak for alle de fine kommentarer.

jeg er bare glad for at kunne hjælpe både manden, men især hunden.

 

Ja pelsen var ikke god. Den lugtede fælt. Måtte kører med nedrullede vinduer hele vejen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...