Hop til indhold

Agilitykonkurrencer fælles tråd - forår 2011


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 999
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nåårhhh, stakkels Tyson :lun:

 

Håber at Lone har en tid hurtigt :x: og at der ikke er noget alvorligt i vejen :ae:

 

Jeg håber også, at jeg hurtigt kan få en tid (hvor jeg kan - jeg starter jo arbejde igen i morgen :???:).

 

Ihh, jeg hader, at hunde ikke kan fortælle en, at der er noget galt. Eller, Tyson fortalte mig det jo ret tydeligt på banen i dag, men hvis vi ikke også havde haft stævne i dag, kunne der godt være gået et stykke tid, før jeg opdagede, at der var noget galt. Det kunne være så fedt, hvis han kunne sige "mor, jeg har altså mega ondt i ryggen".

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber også, at jeg hurtigt kan få en tid (hvor jeg kan - jeg starter jo arbejde igen i morgen :???:).

 

Ihh, jeg hader, at hunde ikke kan fortælle en, at der er noget galt. Eller, Tyson fortalte mig det jo ret tydeligt på banen i dag, men hvis vi ikke også havde haft stævne i dag, kunne der godt være gået et stykke tid, før jeg opdagede, at der var noget galt. Det kunne være så fedt, hvis han kunne sige "mor, jeg har altså mega ondt i ryggen".

 

 

Årh for pokker - det rådne arbejde :mrgreen:

 

Ja, det ville man ønske rigtig tit - at de kunne fortælle en hvad de ville eller hvor det gør ondt.

Bare een gang om året - juleaften, for eksempel :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, stakkels Tyson... Håber han er fit for fight snart igen.

 

Jeg er lige kommet hjem fra stævne - med yderligere en disk i røven. Og det var bare sååå ærgerligt, det gik rigtig godt indtil slalom, så løb hun igen ud efter 10. pind og nåede at styrte ind i tunnelen ved siden af... Det er efter hånd meget tydeligt at det er vores aller største problem lige nu - at gøre hele slalomen færdig, med alle pinde!!! Det sker typisk hvis der ligger en tunnel efter, og det er jo en klassiker. Men det skal nok komme, det tror jeg benhårdt på! :5up:

 

Ellers har Iso været meget lydhør i dag, og der er klar forskel på dette lille stævne og det kæmpe store i Vejen. Men så ved jeg jo det, og til foråret starter vi kun mindre stævner. Nu har jeg lige to stævner tilbage her i august, jeg skal nyde dem og bare ha' det sjovt. Så går der jo over et halvt år før vi kommer ud igen, vildt! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sp.Åben: Egentlig en relativ "nem" åben bane. Det gik super fint i starten, og jeg fik afprøvet nogle ting, som vi ikke har fået prøvet så meget af ude i virkeligheden. Men pludselig fik Louie færten af et eller andet. Det var helt tydeligt, at der var et eller andet, der duftede godt, og som han så begyndte at søge efter. Total ukontaktbar og ville ikke fanges ind. Endte med at blive disket, fordi han forlod banen i sin jagt efter hvad det nu end var. Mega irriterende, for vi kunne helt sikkert have løbet den bane rigtig godt.

 

Ag.Åben: Han gik ud midt i slalommen. Meget mystisk, det har jeg aldrig set ham gøre før. Det er normalt enten starten eller slutningen, hvis der er noget :hmm: Græsset var dog virkelig højt lige omkring slalom. Så højt at jeg næsten synes det var for dårligt, for det kan altså godt påvirke en lidt kortbenet hund at skulle hoppe over store græstotter inde i slalom. MEN det var faktisk også den eneste fejl (og det var på ingen måde en særlig let bane). Så vi fik 5 fejl + lidt tidsfejl (omkring 5-10 sekunder tror jeg), fordi det jo tog lidt tid at få taget slalommen igen.

Det er første gang vi har gennemført et åben løb uden disk :banan: Det blev til en 9. plads. Alle de handlingmæssige ting kørte bare som smurt! Meget stolt og glæder mig super meget til at se videoen.

 

Sp. 1: Her blev det til en 3. plads, men desværre med 5 fejl pga. slalom. Så ingen pind i dag. Louie mente åbenbart at slalom kun var 10 pinde lang (det skal vi altså virkelig have trænet). Vi tog den helt om, selvom vi sagtens kunne have taget den fra 10. pind. Så vi fik også en lille tidsfejl, men det var jo alligevel ikke en pind, så ville hellere have ham til at lave en hel slalom. Handlingen kørte bare, men banen var heller ikke vildt svær og der var kun en enkelt fælde.

 

Ag. 1: Disk pga. førerfejl :stupid: Vi skulle løbe som den første i vores klasse, men hver gang jeg tænkte, at nu var det næsten vores tur og gjorde klar, så skete der et eller andet (pludselig var der en ekstra banegennemgang, nogle flere store hunde, der skulle løbe. Så blev springene sat ned. Så var de blevet sat for langt ned og skulle op igen osv.). Så jeg tror jeg havde for meget fokus på at Louie ikke gik i snus, og måtte lave kontaktøvelser og lidt opvarmning af flere omgange. Da det så endelig blev vores klasse, var jeg åbenbart så ufokuseret, at jeg glemte banen på et rimelig kritisk sted, fik sendt Louie over et forkert spring og blev top forvirret, da dommeren så fløjtede... Godt nok surt. For han løb igen super super godt og havde ingen problemer med banen overhovedet. Han virkede egentlig heller ikke så træt set ift. at det var weekendens 9. og sidste løb

 

Så jeg er godt tilfreds med weekenden. 2. plads (+ pind), to 3. pladser og en 9. plads i et åbent løb :klap:Og ikke mindst en vildt sej hund, der bare har gjort alt hvad jeg har vist ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber også, at jeg hurtigt kan få en tid (hvor jeg kan - jeg starter jo arbejde igen i morgen :???:).

 

Ihh, jeg hader, at hunde ikke kan fortælle en, at der er noget galt. Eller, Tyson fortalte mig det jo ret tydeligt på banen i dag, men hvis vi ikke også havde haft stævne i dag, kunne der godt være gået et stykke tid, før jeg opdagede, at der var noget galt. Det kunne være så fedt, hvis han kunne sige "mor, jeg har altså mega ondt i ryggen".

 

Det er så svært, når hunden fejler noget - jeg hader det.

Jeg håber, at du hurtigt kan få en tid, og at Tyson hurtigt bliver frisk igen.

 

- hvis en af mine hunde skal til dyrlæge, så har jeg nogle gange "været syg". Her prioriterer jeg altså hunden over arbejdet, hvis det er noget vigtigt. Alle mine kolleger har omsorgsdage og børns 1. og 2. sygedage - og det har de altså forholdsvis tit - jeg er på arbejde hver dag, og fejler aldrig noget - så denne lille "sygedag" tillader jeg mig altså at tage, hvis en af hundene fejler noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, stakkels Tyson... Håber han er fit for fight snart igen.

 

Jeg er lige kommet hjem fra stævne - med yderligere en disk i røven. Og det var bare sååå ærgerligt, det gik rigtig godt indtil slalom, så løb hun igen ud efter 10. pind og nåede at styrte ind i tunnelen ved siden af... Det er efter hånd meget tydeligt at det er vores aller største problem lige nu - at gøre hele slalomen færdig, med alle pinde!!! Det sker typisk hvis der ligger en tunnel efter, og det er jo en klassiker. Men det skal nok komme, det tror jeg benhårdt på! :5up:

 

Ellers har Iso været meget lydhør i dag, og der er klar forskel på dette lille stævne og det kæmpe store i Vejen. Men så ved jeg jo det, og til foråret starter vi kun mindre stævner. Nu har jeg lige to stævner tilbage her i august, jeg skal nyde dem og bare ha' det sjovt. Så går der jo over et halvt år før vi kommer ud igen, vildt! :shock:

 

Ja god bedring til Tyson.

 

Ang. slalom, så kommer det. Boss havde jo i længere tid før jeg fik ham, fået lov til at gå for tidligt ud af slalom til konkurrence. Vi har trænet hårdt og jeg har prøvet at være super konsekvent til konkurrencer. 12 pind eller ikke flere forhindringer. Så hvis han lavede fejl mange gang i slalom gik vi bare ud.

I år har jeg højest fået 5 slalomfejl. Så selvfølelig lykkedes det, jeg var ellers ved at midste troen på det sidste år, han var super hjemme, men til konkurrence takkede han totalt over.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja god bedring til Tyson.

 

Ang. slalom, så kommer det. Boss havde jo i længere tid før jeg fik ham, fået lov til at gå for tidligt ud af slalom til konkurrence. Vi har trænet hårdt og jeg har prøvet at være super konsekvent til konkurrencer. 12 pind eller ikke flere forhindringer. Så hvis han lavede fejl mange gang i slalom gik vi bare ud.

I år har jeg højest fået 5 slalomfejl. Så selvfølelig lykkedes det, jeg var ellers ved at midste troen på det sidste år, han var super hjemme, men til konkurrence takkede han totalt over.

 

Ja, jeg tror også det er en "ungdoms-ting" med Iso... Hun er også dygtig herhjemme og på træningspladsen, men til stævner kører hun i et andet gear, og så har hun ikke tid til alle de dumme pinde! Jeg har jo haft to hunde der aldrig rigtig lærte slalomen godt nok, og det gider jeg bare ikke igen! Så med Iso skal det bare være anderledes. Skal virkelig prøve at være konsekvent med den, og gå ud hvis der går så meget fartbølle i den at hun ikke magter slalomen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kan I lige få videoerne sammen med beskrivelserne.

 

Ag1 (disk): Vil ligesom Sonja sige, at det var en ret let bane, som vi helt sikkert burde have kunnet klare mere eller mindre fejlfrit. Men det blev til et disk På samme sted som Tyson. Jeg havde placeret mig ved A'et for at kunne trække Louie væk fra det og hen til vippen. Men nej nej, hunden løber da bare lige forbi mig og op på A'et :lol:

 

[media]

[/media]

 

----

 

Ag1 (disk): Meget svær Klasse 1-bane. Æv. Louie løb væk fra mig 2 gange fordi han ville ud til en hund på sidelinjen. Begge gange fik jeg fat i ham inden han nåede at forlade banen, men dommeren stod lidt længere væk og så det åbenbart som om at Louie forlod banen. Fand'me et surt disk!!! Var vildt glad da vi kom ud, fordi jeg troede at vi kun havde fået en vægring. Men nej - disk stod der på listen. Men: Perfekt slalom :5up:

 

[media]

[/media]

 

Nu hvor jeg ser den, forstår jeg stadig ikke hvorfor vi blev disket :vedikke: Der var en der sagde noget med, at der står i reglerne, at man bliver disket hvis hunden er "ude af kontrol", det kan være det er det... Men jeg er godt nok ærgerlig over det. For han tager en perfekt slalom og løber fint ellers.

 

----

 

Sp.Åben (disk): Der er ikke meget at skrive hjem om om det løb. Louie var meget ufokuseret og umotiveret og gik i snus. Til gengæld tog han en perfekt slalom :5up:

 

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Forstår heller ikke dit disk, har før set hunde forlade banen og løbe færdig uden at blive disket - men aner ikke, hvad reglerne siger! Flot løbet!

 

Tak :-D

 

Altså, hunden må jo ikke forlade banen, men det gjorde Louie i hvert fald ikke på det tidspunkt, hvor han bliver disket (den anden gang han skrider fra mig var meget mere tvivlsom). Synes bare dommeren fløjter på et sjovt tidspunkt, så det kan næsten ikke være fordi han tror at Louie har været uden for banen.

 

Men hvad søren er det så?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...