Hop til indhold

Agilitykonkurrencer fælles tråd - forår 2011


Amocca
 Share

Recommended Posts

Så kom vi hjem fra en dejlig dag i Ribe, hvor vi har hygget med Louise_J, Mingus og Cajsa :-D

 

Vores agilityløb var sådan lidt ... lala? Altså nej, hunden løb egentlig fint. Godt tempo, god fremdrift, men hendes handler var sgu sådan lidt "tung i måsen"... så vi formåede ikke at få et eneste fejlfrit løb på dagen....

 

Havde ellers håbet lidt på en oprykning i dag, når jeg nu havde hele 4 klasseløb... men sådan skulle det ikke gå...

 

Vi endte med 2 x 3. plads i de to ag-løb, en disk og en 1. plads i de 2 springløb...

 

Ag-løb 1 var et superløb, desværre røg der et balancefelt :stupid: så 5 fejl. Ellers skidegod tid, men ak, sådan er det jo...

 

Ag-løb 2 var et fint løb, Karla fik samtlige felter, hvilket åbenbart gjorde mig lettere euforisk, så jeg glemte åbenbart at der var mere bane eller noget :lol: Ihvertfald glemte jeg min hund, så hun blev i tvivl om slalom, og jeg måtte genstarte den 2 gange inden det lykkedes... så 10 fejl.

 

Sp-løb 1 var en "løb for satan løb" bane, slalom var 3. forhindring - efter 2 spring. Efetr slalom lå der 1 spring og en tunnel. Den tunnel var simpelthen for lokkende tror jeg... så der var kun 10 pinde i Karlas slalom. Det kom så stort et shock for mig, at hun smed de to sidste pinde, at jeg kom til at kalde hende tilbage i slalom - så hun tog den bagfra = disk... resten af løbet var dog fantastisk. Suuuuper fremdrift og fart, nogle rigtigt gode bagkryds... :5up:

 

Sp-løb 2 var hunden ved at være træt, men hun var dog stadig i god fart. Jeg fik ikke placeret mig korrekt på slalomindgangen, så hendes vinkel blev meget skarp og for fuld hammer ind i port 1 - hvilket hun tog som en pro! Desværre var hendes fart og vinkel så voldsom, at det simpelthen ikke var fysisk muligt for hende at dreje sig nok, til at tage port 2, som nr 2, hun endte i port 3. Genstart slalom, som hun tog smukt og med god fart... så 5 fejl, men det var nok til en 1. plads, da ingen formåede at løbe banen fejlfri og vi var hurtigst :mrgreen:

 

Her er Karla med sin præmie: et hunter bæltedyr. Videoer kommer af både mig og Karla og af Louise og Mingus.

 

[ATTACH]41110[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 999
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Er helt smadret efter en lang dag. Men for dælen hvor har det været hyggeligt - Amocca og Karla er jo godt selskab :blink:

 

Igen må jeg vedkende mig min totalt newbie-status, for kan ikke rigtig skelne vores løb fra hinanden :genert:

Men er yderst tilfreds, havde SÅ bange anelser, da Mingus først kom hjem fra løbetids-eksil i går. Og jeg skal da lige lov for at han har været et gøende, pibende og parrende monster lige siden. Da vi skulle fra bilen første gang, peb Mingus meget over at efterlade Cajsa. Men han koncentrerede sig fint, og opførte sig faktisk rigtig pænt.

 

Jeg kan dog huske at vi blev henholdsvis nr. 2, 4 og 5 og en enkelt disk. Alle fejl er slalom, som kørte rigtig skidt i dag, og så en enkelt felt-fejl, vores første nogensinde :shock:

Udover det løb han rigtig, rigtig fint; bagkrydsene sad lige i skabet og tunnelindgange var helt under kontrol. Så når slalom er ordentligt indlært, bliver han altså bare en bad-ass kæmpe-cavalier :mrgreen:

 

En dejlig dag, glæder mig allerede helt vildt til næste konkurrence - og er lykkelig for at Amocca fik mig lokket med ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Videoer kommer lige lidt efter lidt, som jeg bliver færdige med dem...

 

Her er Karlas andet agilityløb. Jeg glemmer simpelthen at kigge på hende i slalom, så hun bliver i tvivl om, hvorvidt hun gør det rigtige...

 

 

Louise må jeg også poste dine løb? :genert:

 

Meget gerne :-D

 

Må jeg bruge dem andre steder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget gerne :-D

 

Må jeg bruge dem andre steder?

 

Du kan kaste dem i grams for all I care :mrgreen: Du fik lige musik på - for der var nogen der stod og klogede sig på sidelinjen :oops::lol::lol::lol: Og fordi Mingus er en "Ladies man", så blev det nødt til at være henholdsvis Desire og I got a woman :slem:

 

 

Kan du huske vi snakkede om, hvorvidt det var nødvendigt at komme om på den anden side af vippen? Det var det jo som sådan ikke, men kan du se hvordan du faktisk presser ham på løbebanen, fordi du er på den side af vippen? Det ville du ikke have været nødt til, hvis du havde løbet på den anden side af vippen...

 

 

Vi har desværre ikke optaget nogen af vores springløb :vedikke: det var en skam...

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan kaste dem i grams for all I care :mrgreen: Du fik lige musik på - for der var nogen der stod og klogede sig på sidelinjen :oops::lol::lol::lol: Og fordi Mingus er en "Ladies man", så blev det nødt til at være henholdsvis Desire og I got a woman :slem:

 

 

Kan du huske vi snakkede om, hvorvidt det var nødvendigt at komme om på den anden side af vippen? Det var det jo som sådan ikke, men kan du se hvordan du faktisk presser ham på løbebanen, fordi du er på den side af vippen? Det ville du ikke have været nødt til, hvis du havde løbet på den anden side af vippen...

 

 

Vi har desværre ikke optaget nogen af vores springløb :vedikke: det var en skam...

 

Fed musik :klap:

 

Tænk, jeg synes vi løber meget værre end jeg huskede det, havde lykkeligt glemt at han var ved at stjerve ud efter belønningen før tid :lol:

 

Kan tydeligt se det med vippen. Havde jeg turdet, havde jeg lavet bagkryds før vippen, men det er vist aldrig prøvet før. Men det er godt nok tæt på at vi støder sammen.

 

Ville ellers gerne have hørt din felt-kommentar :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen der kender til bedre steder at uploade en youtube? For de bliver da totalt grumsede af at komme igennem den side :evil:

 

Er lige ved at oprette en Vimeo konto og uploade dem der... så vi kan fremvise os selv i fuld HD :mrgreen: Så før du kaster i grams Louise, så vent! Der kommer bedre versioner....

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man bliver disket til landsdækkende stævner ved DCH må man så løbe banen færdig?

 

og er der evt nogen der har en video af en klasse 1 bane til landsdækkende stævne ved DCH?

 

 

Jeg er simpelthen ved at lægge et æg ved tanken om Ålborg om 14 dage, jeg måtte opgive træningen i dag fordi jeg havde ondt i maven over det :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åååååååh, hvor har I hygget jer i dag - hvor ville jeg gerne ha' været med... Og dygtige har I sq også været!! Det suger noget så grusomt i min stævne-tarm, men jeg må vist gi' mig til tåls lidt endnu... :megaked: Men glæder mig til jeg kan være med igen, så skal vi fannerme lave et HF-hyggehjørne til stævnerne!!! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åååååååh, hvor har I hygget jer i dag - hvor ville jeg gerne ha' været med... Og dygtige har I sq også været!! Det suger noget så grusomt i min stævne-tarm, men jeg må vist gi' mig til tåls lidt endnu... :megaked:Men glæder mig til jeg kan være med igen, så skal vi fannerme lave et HF-hyggehjørne til stævnerne!!! :banan:

 

Jaer, med kage og alt muligt :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man bliver disket til landsdækkende stævner ved DCH må man så løbe banen færdig?

 

og er der evt nogen der har en video af en klasse 1 bane til landsdækkende stævne ved DCH?

 

 

Jeg er simpelthen ved at lægge et æg ved tanken om Ålborg om 14 dage, jeg måtte opgive træningen i dag fordi jeg havde ondt i maven over det :???:

 

Jeg har i hvert fald løbet videre. Det er forskelligt om folk gør det.

Har ikke nogen video, men det har andre helt sikkert :-D

 

Har tidligere været rigtig nervøs til konkurrencer og udstillinger, men har fået det bedre med det. Har altså helt ondt af dig :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og Karla i første AG løb, hvor der desværre ryger et felt på balancen...

 

 

Til Gregg Derrett fans er der en lille quiz :mrgreen: Hvor gør jeg hvad forkert? (altså ud over at være ved at sparke kræet ned, da hun kommer ud af posen!)

 

Bagkrydse mellem 15 og 16 (før posen)? :genert::vedikke:

 

Hvor er i alle 4 super seje. Det ser rigtig flydende ud og god fart har I begge. Og god kontrol! Tillykke. :banan::5up: :lun:

 

Amocca kan se du ryster ca lige så meget på hånden, som mig. :lol: Det er ikke sådan når man bare SÅ gerne vil følge med og kigger OVER skærmen. Så får kameraet sådan lidt sit eget liv. :genert::lol:

 

Hvor ville jeg gerne Smilla snart kunne være med igen. Det ser så sjovt ud. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

Til Gregg Derrett fans er der en lille quiz :mrgreen: Hvor gør jeg hvad forkert? (altså ud over at være ved at sparke kræet ned, da hun kommer ud af posen!)

 

Kender jo ikke Derrett... Men, efter slalomen kommer der en tunnel. Efter den tunnel laver du et forkryds som måske ikke ser helt reglementeret ud...? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...