Hop til indhold

vordan har tulle det.??


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

Du kender din hund bedst, så hvis du fornemmer at hun ligger for meget stille, så er det måske fordi det er rigtigt.

 

Du kan jo se om hun har lyst til at lede lidt efter små pølsebider som du gemmer rundt omkring og ellers er der jo en del aktiveringslegetøj på markedet. Der er også en del man kan lave selv uden at det koster en bondegård, det er kun fantasien der sætter grænser.

 

Thailo elsker f.eks. at splitte mælkekartoner ad, hvor der er godbider i, men det er kun til hunde der ellers ikke har tendens til at ødelægge. Et andet hit er at finde godbidder i et håndklæde der er viklet sammen eller en stor kasse med legetøj i, som man så smider lidt lækker ned i... bare for at give dig nogle idèer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså Vinnie sover også rigtig meget - det ligger til racen at være lidt dovne.

Når døren er åben ud til haven, lægger hun sig bare derud og sover :lol:

Hun vil gerne lege trækkeleg, men ikke mere end 5 minutter om dagen, som regel når hun får sit aftenflip.

Engang imellem i løbet af dagen kommer hun hen og søger kontakt. Hun vil gerne sidde ved siden af mig og blive nusset, men højst en 10 - 20 minutter, så går hun igen.

Når hun er ude at gå, er hun totalt oppe at køre, så jeg tror simpelthen hun bruger al sin energi der :vedikke:

 

GD er ikke en race, der kræver særlig meget af livet - bare den er i nærheden af sin ejer :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bettenus

Umulia har ret. GD er ikke doven de forstår bare at gøre sig livet behageligt:blink: En hund bruger en stor del af sin voksne liv til at sove. Når du fortæller at Tulle Bare ligger roligt og sover er det et tegn for mig på at den trives, hvis den manglede stimuli ville den vimse rundt og være urolig eller bide i ting, puffe til dig og forsøge at få gang i dig. Jeg tror at Tulle stortrives sammen med en omsorgsfuld ejer :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

en typisk dag for tulle starter klokken 9 vor vi går den selvanlige morgen tur som sirka tar 20 minutter let senere ved en ti elve tiden for hun mad når klokken bliver 4 går vi eftermidags turen som typisk vare mellem 20 til 40 minutter jeg har dog ikke taget tid, ved en syv otte tiden får hun så aftensmad og klokken 11 får hun aften turen som er meget kort 10 minutter sirga. imeller alle di tider sover hun eller viler. er det ikke sånden let :hmm:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bettenus

Det handler ikke nødvendigvis om antallet eller længden af gåture, men om samværet med sit menneske og om hunden virker harmonisk, og efter det du fortæller og hvis den ellers spiser og drikker som den plejer, er jeg sikker på Tulle har det godt:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...