Hop til indhold

inkontinens ved ældre steriliseret tæve?


Amocca
 Share

Recommended Posts

åh altså øv... Svigernes gamle Sif er begyndt at lække noget så skrækkeligt... hun tisser simpelthen bare, om hun ligger i sin kurv, står, går osv... hun kan slet ikke styre det :cry:

 

De har haft ringet til dyrlægen her til aften, som siger at det ses af og til hos steriliserede tæver... Men Sif er snart 10 år og blev steriliseret da hun var en 2-3 år gammel... er det ikke meget sent at få bivirkninger af dette? eller? :vedikke:

 

De skal komme med en urinprøve imorgen for at udelukke en evt. infektion... men det er ikke små pytter, hun tisser stoooore tissetåre den stakkels pige...

 

Hun har taget en del på, efter de har fået hvalpen, kan overvægt føre til inkontinens? Hun er ikke fed, men heller ikke i god form længere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker sukkersyge?

 

 

åh altså øv... Svigernes gamle Sif er begyndt at lække noget så skrækkeligt... hun tisser simpelthen bare, om hun ligger i sin kurv, står, går osv... hun kan slet ikke styre det :cry:

 

De har haft ringet til dyrlægen her til aften, som siger at det ses af og til hos steriliserede tæver... Men Sif er snart 10 år og blev steriliseret da hun var en 2-3 år gammel... er det ikke meget sent at få bivirkninger af dette? eller? :vedikke:

 

De skal komme med en urinprøve imorgen for at udelukke en evt. infektion... men det er ikke små pytter, hun tisser stoooore tissetåre den stakkels pige...

 

Hun har taget en del på, efter de har fået hvalpen, kan overvægt føre til inkontinens? Hun er ikke fed, men heller ikke i god form længere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vil de vel kunne se i hendes urin så? Pis hvis det er sukkersyge... så er der vel ikke så meget at gøre? med mindre man ønsker at give daglige insulinindsprøjtninger? :cry:

 

De daglige insulinindsprøjtninger er slet ikke så slemme (som aflivning).

 

I følge min dyrlæge kunne det kommer når som helst, jeg spurgte om jeg fx ved 10 år kunne trække vejret lettet og vide mig sikker mod steriliserings-læk, så alt håb er ikke ude.

Link til indlæg
Del på andre sites

De daglige insulinindsprøjtninger er slet ikke så slemme (som aflivning).

 

næh, men jeg er ret sikker på, at det ikke er noget ejer har interesse i...

 

I følge min dyrlæge kunne det kommer når som helst, jeg spurgte om jeg fx ved 10 år kunne trække vejret lettet og vide mig sikker mod steriliserings-læk, så alt håb er ikke ude.

 

men kan de gøre noget ved det?

Link til indlæg
Del på andre sites

næh, men jeg er ret sikker på, at det ikke er noget ejer har interesse i...

 

 

 

men kan de gøre noget ved det?

 

 

Hvis det er utæthed pga sterilisation, så kan hun få medicin imod det. Jeg kender en tæve, der er utæt, og hun får medicin 2 x dagligt. Hvis man glemmer det, så er hun straks utæt igen. Så det er resten af livet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selv en mild urinvejsinfektion kan sagtens være "synderen" :-D

 

Lucki blev i en alder af 8 år noget så utæt, og bekymringerne store hos mig :engel: og dyrlægen med :shock: men alt var normalt en mild infektion undtaget - han fik piller et par dage, og vupti var han tæt :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Selv en mild urinvejsinfektion kan sagtens være "synderen" :-D

 

Lucki blev i en alder af 8 år noget så utæt, og bekymringerne store hos mig :engel: og dyrlægen med :shock: men alt var normalt en mild infektion undtaget - han fik piller et par dage, og vupti var han tæt :klap:

 

åh lad os håbe det bare er det :x:

 

Som generel regel er de imod at dyr skal være på daglig medicin, så jeg tror ikke på at hverken daglige indsprøjtninger eller piller bliver en løsning....

 

Det kommer til at tage skrækkeligt hårdt på Karla hvis hendes elskede Sif ikke er mere :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Gæst A Dogs Tale

Min hund er også pludselig begyndt at "lække"

 

8 år gammel, steriliseret (og hedder også Sif:genert:)

 

Pludselig lå der en sø, der hvor hun havde ligget og hun har aldrig været utæt før.

 

Hun får binyrebarkhormon mod en luftvejssygdom (kol) og jeg tænker at det måske laver rod i hendes hormoner?

 

Anyhow, så skal hun til dyrlægen, så vi kan få tjekket op på det, men er det tidsnok at gøre det mandag eller skal jeg suse afsted med det samme?

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund er også pludselig begyndt at "lække"

 

8 år gammel, steriliseret (og hedder også Sif:genert:)

 

Pludselig lå der en sø, der hvor hun havde ligget og hun har aldrig været utæt før.

 

Hun får binyrebarkhormon mod en luftvejssygdom (kol) og jeg tænker at det måske laver rod i hendes hormoner?

 

Anyhow, så skal hun til dyrlægen, så vi kan få tjekket op på det, men er det tidsnok at gøre det mandag eller skal jeg suse afsted med det samme?

 

Binyrebarkhormon kan have den effekt, at de drikker mere end normalt og mister kontrollen over blæren. Det er lidt pest eller kolera at behandle med steroider. Du kan sagtens vente til mandag, medmindre der er andre symptomer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund er også pludselig begyndt at "lække"

 

8 år gammel, steriliseret (og hedder også Sif:genert:)

 

Pludselig lå der en sø, der hvor hun havde ligget og hun har aldrig været utæt før.

 

Hun får binyrebarkhormon mod en luftvejssygdom (kol) og jeg tænker at det måske laver rod i hendes hormoner?

 

Anyhow, så skal hun til dyrlægen, så vi kan få tjekket op på det, men er det tidsnok at gøre det mandag eller skal jeg suse afsted med det samme?

 

Ved vores sif var det desværre akut nyresvigt der forårsagede det... Så hun er nu på de evige jegtmarker

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...