Hop til indhold

Træning i FT-klubben med en standard?


Inkognito
 Share

Recommended Posts

Er der plads til træning i FT-klubben med en standard-springer? Og i såfald ved nogle af jer hvordan metoderne er i regionerne på Sjælland?

 

Jeg tænker her udelukkende på jagttræningen - den almindelige lydighed træner vi andre steder.

 

Det drejer sig om en 3 årige springer-tæve uden jagterfaring ej heller apporteringen er trænet og en fører, der ikke har nogen jagterfaring eller markprøveerfaring, men som efterhånden er blevet noget nysgerrig på jagttræningen/markprøvetræningen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der plads til træning i FT-klubben med en standard-springer? Og i såfald ved nogle af jer hvordan metoderne er i regionerne på Sjælland?

 

Jeg tænker her udelukkende på jagttræningen - den almindelige lydighed træner vi andre steder.

 

Det drejer sig om en 3 årige springer-tæve uden jagterfaring ej heller apporteringen er trænet og en fører, der ikke har nogen jagterfaring eller markprøveerfaring, men som efterhånden er blevet noget nysgerrig på jagttræningen/markprøvetræningen.

 

I FT klubben er der ikke regioner; men trænere rundt i landet som arrangerer træning på licens basis for klubben.

Man skal være medlem af FT klubben for at træne med ifølge hjemmesiden; men man kan jo spørge den enkelte træner !

Information om udbuddet findes på FTSpaniels: FTSpaniels under træningstilbud.

 

Medtorderne vil jeg ikke kommentere da det svinger fra træner til træner.

 

:vinken: Veblig hilsen Steen stenild

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der plads til træning i FT-klubben med en standard-springer? Og i såfald ved nogle af jer hvordan metoderne er i regionerne på Sjælland?

 

Jeg tænker her udelukkende på jagttræningen - den almindelige lydighed træner vi andre steder.

 

Det drejer sig om en 3 årige springer-tæve uden jagterfaring ej heller apporteringen er trænet og en fører, der ikke har nogen jagterfaring eller markprøveerfaring, men som efterhånden er blevet noget nysgerrig på jagttræningen/markprøvetræningen.

 

Hører rigtig godt om noget spaniel træning i Køge Herfølge jagtforening. Tager gerne med derned. Trænger selv til at få trænet noget marksøg...

Link til indlæg
Del på andre sites

I FT klubben er der ikke regioner; men trænere rundt i landet som arrangerer træning på licens basis for klubben.

Man skal være medlem af FT klubben for at træne med ifølge hjemmesiden; men man kan jo spørge den enkelte træner !

Information om udbuddet findes på FTSpaniels: FTSpaniels under træningstilbud.

 

Medtorderne vil jeg ikke kommentere da det svinger fra træner til træner.

 

:vinken: Veblig hilsen Steen stenild

 

Jeg ville heller ikke have noget problem med at betale medlemskontigent til FT Klubben, hvis bare jeg kunne få den relevante træning med trænerne, som jeg stemmer overens med i overbevisninger og ikke ville blive grinet ud af pladsen ved at komme med en tung dum standard-springer :mrgreen:

 

Og jeg har dårlige erfaringer med at spørge en træner om deres træningsmetode, da jeg synes, at de fleste mener, at de træner efter bløde metoder... Dette gemmer så på alt lige fra tvangsapportering og fysisk tvang til, at man under ingen omstændigheder må sige nej til sin hund, fordi man så vil skade dens mentalitet.

Begge "poler" har jeg det svært med.

 

Hører rigtig godt om noget spaniel træning i Køge Herfølge jagtforening. Tager gerne med derned. Trænger selv til at få trænet noget marksøg...

 

Æhm, hvilke folk anbefaler dem? Det der med mentaliter igen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville heller ikke have noget problem med at betale medlemskontigent til FT Klubben, hvis bare jeg kunne få den relevante træning med trænerne, som jeg stemmer overens med i overbevisninger og ikke ville blive grinet ud af pladsen ved at komme med en tung dum standard-springer :mrgreen:

 

Og jeg har dårlige erfaringer med at spørge en træner om deres træningsmetode, da jeg synes, at de fleste mener, at de træner efter bløde metoder... Dette gemmer så på alt lige fra tvangsapportering og fysisk tvang til, at man under ingen omstændigheder må sige nej til sin hund, fordi man så vil skade dens mentalitet.

Begge "poler" har jeg det svært med.

 

 

 

Æhm, hvilke folk anbefaler dem? Det der med mentaliter igen :mrgreen:

 

 

Jeg tror desværre ikke du skal regne med moderne metoder i FT klubben, det er sikkert noget af det samme som i spanielklubben.

Jeg mener ikke man skal spørge til hvilken metode den enkelte træner bruger, for så tror jeg du har ret i at svaret er positiv metoden (og hvad er det ?) Du skal nok mere spørge til hvordan de træner specifikke øvelser.

Men måske jagt foreninger er et bedre sted, her er alle racer jo velkomne; men også her svinger kvaliteten af træningen også meget.

 

Så ud og kig og stil nogle spørgsmål og som Anne siger prøv Køge herfølge jagtforening

 

:vinken:Venlig hilsen Steen Stenild

Link til indlæg
Del på andre sites

Æhm, hvilke folk anbefaler dem? Det der med mentaliter igen :mrgreen:

 

En dame med standard springer jeg havde på et hold tidligere på året. Så hun ved hvordan jeg træner og hvilke tanker jeg har (der er vi to jo meget enige). Hun mente godt jeg ville kunne være tilfreds med den træner.

 

(Har overvejet at hyre hende ind som træner i regionen til særligt hold)

 

hvor og hvornår?

 

De har hold kørende nu her, men vil hive fat i hende asap for at se, om vi ikke kan få hende til at tage et hold for regionen - så forhåbentlig snart? Jagtforeningen selv er ikke så god til at advisere om nye hold etc. Så man skal vist selv være lidt fremme i skoene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...