Hop til indhold

Problemer med k9 sele?


Recommended Posts

Vi har ellers været rigtig glade for hans sele, men jeg ved snart ikke om jeg tør bruge den længere :???:

 

Vi købte først en i julen, et par måneder senere er han på hundetræf, jeg holder ham i selen fordi der kom en fremmed hund der lige skulle have lov til at komme ind i kredsen uden at blive "overfaldet" af hele flokken. Skipper hopper op og får forbenene ud under selen så jeg står med selen i hånden :evil: nå den blev strammet lidt til og det skete ikke igen.

 

Så fik han fat i den og tyggede i spændet :damn:den kunne lukkes med lidt besvær og vi tænkte den var sikker nok, men nej den gik op i Tønder forrige weekend. Nå det var sikkert vores skyld fordi vi havde stolet på at spændet kunne holde.

 

Vi bestiller så med det samme en ny sele, og nu smuttede han f***** ud af den igen! Min svoger luftede ham i eftermiddags og de mødte en løbsk tæve, Martin ville hive ham med sig og pludselig stod han med selen i hånden :damn: gudskelov fik han fat i skipper inden vi havde en faderskabssag på nakken :???:

 

Jeg synes altså ikke den sad løst på ham :vedikke: er der andre der har haft problemer med selen?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 114
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Svea kan komme ud af en tilsvarende sele... Hvis først hunden finder ud af at den kan, så er det min opfattelse, at de ikke sådan glemmer det igen :)

 

Prøv med en anden model til ham :)

 

Ja det frygter jeg jo også. Pænt ærgeligt at vi har nået at købe hele 2 af dem i løbet af 4 mdr :???:

 

Men hellere købe en anden model end risikere han slipper fri og løber ud foran en bil :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Har ikke oplevet det - Skal ellers love for, at begge baryler har prøvet at komme ud af selen, men det er ikke lykkedes.

Ved ikke om deres meget brede brystkasse har noget at sige, for stykket under maven sidder jo lidt tilbage, hvor de er en del smallere - Så de skal suge brystet temmelig meget ind, for at det skal kunne lade sig gøre :mrgreen:

 

Men kunne også godt forstille mig, at lykkes det én gang - Så husker de det.

 

Så synes også du skal prøve at finde en anden model, for den fungere jo tilsyneladende ikke helt godt for jer.

Heldigvis er der mange lækre seler at vælge mellem :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ikke oplevet det - Skal ellers love for, at begge baryler har prøvet at komme ud af selen, men det er ikke lykkedes.

Ved ikke om deres meget brede brystkasse har noget at sige, for stykket under maven sidder jo lidt tilbage, hvor de er en del smallere - Så de skal suge brystet temmelig meget ind, for at det skal kunne lade sig gøre :mrgreen:

 

Men kunne også godt forstille mig, at lykkes det én gang - Så husker de det.

 

Så synes også du skal prøve at finde en anden model, for den fungere jo tilsyneladende ikke helt godt for jer.

Heldigvis er der mange lækre seler at vælge mellem :5up:

 

Jeg synes jo også bare han er meget bred over brystet, men tilsyneladende ikke nok :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ruff wears sele er nok en af de få jeg ikke tror en hund kan slippe ud af...

 

Men ja, pænt nitte med selen :(

 

Er det den her du mener? http://www.*******.dk/paa-tur-461/hundeseler-52/ruffwear-hundeseler-449/ruffwear-web-master-harness-sort-2913.html

 

Og ved du eller i andre om den findes i nogle fysiske butikker så man kan prøve den på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan ikke se dit link ordentligt pga sløring af navnet på webshoppen. Men det er denne:

56207322-149x149-0-0_Ruff+Wear+Ruff+Wear+Web+Master+Dog+Harness+for+sma.jpg

 

Jeg tror bare det er at kontakte ruffwear og spørge hvilken importær de bruger. Dernæst kan du sikkert finde frem til en butik der sælger den.

 

Der sidder sådan nogle "puder" omkring båndene på maven - jeg har fjernet den på den bagerste ved Oscar da han ellers ville tisse på den. Så du skal klart prøve den på ham inden du bestiller, for den er noget andet end andre seler. Den fylder meget på hunden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan ikke se dit link ordentligt pga sløring af navnet på webshoppen. Men det er denne:

56207322-149x149-0-0_Ruff+Wear+Ruff+Wear+Web+Master+Dog+Harness+for+sma.jpg

 

Jeg tror bare det er at kontakte ruffwear og spørge hvilken importær de bruger. Dernæst kan du sikkert finde frem til en butik der sælger den.

 

Der sidder sådan nogle "puder" omkring båndene på maven - jeg har fjernet den på den bagerste ved Oscar da han ellers ville tisse på den. Så du skal klart prøve den på ham inden du bestiller, for den er noget andet end andre seler. Den fylder meget på hunden...

 

det var den jeg fandt :-D super jeg vil lige prøve at kontakte dem i morgen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Cleo kunne også komme ud af sin k9:evil:

 

Vi gik over til Wolfsong fra Kenjan:5up:

 

Det værste er at jeg så lige har opdaget at det er sket en gang mere! Da min svigermor luftede ham i sidste uge, hun ville bare ikke sige noget for jeg skulle ikke bekymre mig :confused: jeg ville sgu blive noget mere ophidset hvis han var sluppet ud foran en bil og hun ikke havde advaret os :evil:

 

Nå jeg kan se jeg skal på selejagt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det værste er at jeg så lige har opdaget at det er sket en gang mere! Da min svigermor luftede ham i sidste uge, hun ville bare ikke sige noget for jeg skulle ikke bekymre mig :confused: jeg ville sgu blive noget mere ophidset hvis han var sluppet ud foran en bil og hun ikke havde advaret os :evil:

 

Nå jeg kan se jeg skal på selejagt :-D

 

ja, det må du vist hellere:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg købte en y-sele til Liva på Kæledyrsmessen. Den kan jeg da tage med til træffet den 21, så kan du lige se om den er sikker nok til ham.

 

det ville være super :5up: jeg har spændt selen gevaldigt ind så det burde være næsten umuligt for ham at bryde ud af den nu, og til træffet laver jeg nok en anordning med en ekstra line i halsbåndet eller lignende for en sikkerheds skyld :hmm:

 

Jeg når alligevel ikke at tage en beslutning og få købt selen indenfor 1 uge :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

det ville være super :5up: jeg har spændt selen gevaldigt ind så det burde være næsten umuligt for ham at bryde ud af den nu, og til træffet laver jeg nok en anordning med en ekstra line i halsbåndet eller lignende for en sikkerheds skyld :hmm:

 

Jeg når alligevel ikke at tage en beslutning og få købt selen indenfor 1 uge :genert:

 

Han skal jo også kunne trække vejret :lol:

 

Uh jeg er forelsket i den der y-sele:lun: Især fordi spændet på h-selen tager hende i den dårlige albue:???: Fedt at have en hel ny sele liggende:roll:

 

Den er bare bare sååå fed. Jeg købte den i grøn, den står bare så godt til hende. Eneste problem er at hendes Hurrta-halsbånd (indkøbt til rally) er brunt ... det dur jo ikke :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker bare, at den der store sele må blive ufattelig varm og tung at gå rundt med om sommeren, ovenikøbet er Skipper jo helt sort.

 

Vi er i hvert fald glade for y-selen, den vejer ikke særlig meget, sidder godt til og skaver ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...